Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

InFamous: Second Son - Még ilyet!

  • Dátum | 2014.06.19 07:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Kissé megkésett az Infamous: Second Son tesztünk, pedig tény és való, hogy nem dúskálunk exkluzív címekben sem PS4-en, sem pedig Xbox One-on, hiába ígértek nekünk minden félét a konzolgyártók a játékgépek megjelenése előtt. Ezért aztán különösen fontos ennek a néhány címnek a szemügyre vétele, mert ezek egyrészt iránymutatóak a next-gen jövőjének tekintetében, másrészt megkönnyíthetik a döntést a játékosok számára, hogy melyik platform mellett is kötelezzék el magukat igazán.


Amennyiben most hallotok először az InFamousről – vagyis valamilyen rejtélyes oknál fogva átugrottátok a PS3 érát, akkor annyit érdemes tudnotok kezdésképp a játékról, hogy egy nyílt világú, harmadik személyes nézetű akciójáték, melyben hősötök szuperképességekkel rendelkezik. Mivel egy sorozat harmadik epizódjáról van szó, nem állhatom meg, hogy össze ne hasonlítsam az előző részekkel, amit nem lesz könnyű spoilerek nélkül megtenni, de azért igyekezni fogok. Az első két rész főszereplője, Cole McGrath ezúttal nem tér vissza, új hőst kapunk helyette. A sztori viszont nagyjából ott folytatódik ahol anno abbamaradt. Mivel az InFamous részek attól függően, hogy a hős vagy az anti-hős szerepébe ugrotok, kétféle befejezéssel rendelkeznek, jobb ha tudjátok, hogy a kánon a jó befejezést viszi tovább. Ez egyébként nekem nem annyira tetszett, mivel az első két részben inFamous voltam, tehát nem éppen egy kezét-lábát törő jótevő, de ugyanakkor be kell látni, azt a verziót jóval nehezebb lett volna folytatni.

A történet maga egyébként nem egy nagy eresztés, de kellően aláfesti a játékmenetet. Az új hős, Delsin Rowe nagyon szimpatikus figura, eszméletlen jó humora van, jó stílusa, mindezt pedig főként a szinkronhangjának köszönheti, aki nem más, mint a mostanában nagyon népszerű Troy Baker. Meg kell, hogy mondjam, Baker méltán lett felkapott, egyszerűen megint olyat alakított, hogy az előzetesek alapján elég unalmas srácnak látszó Delsint maradéktalanul sikerült megszerettetnie. A főhőssel igazából egyetlen baj van csak, mégpedig az, hogy abszolút nem passzol hozzá a megkeményedett, realista anti-hős szerep. Delsin egy zárt indiánközösségben felnőtt „jógyerek”, nem pedig egy rendőrgyilkos pszichopata. Mellesleg a tesója is zsaru, ezért nekem különösen fura érzés volt, amikor kiiktattam egy-egy járőrt. Mindezek miatt a negatív végigjátszás egy kicsit rossz szájízt hagyott maga után, mert hősünk ilyenkor inkább egy éretlen, meggondolatlan és gyáva alaknak tűnik sokszor, nem pedig egy badass-nek, mint amilyen Cole volt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2014. 06. 24. 21:40
    Az infamous 2ben nagyon meg kellett erőszakolnom a tudatom hogy segítsek annak a beképzelt és gyógyterápiára való picsának a mocsárlakós dolgaiban. Ha igazán gonosz lehettem volna akkor leölöm őt, és a többi humánt hogy aztán a conductorok vezetője legyek és hipp-hipp hurrá legyen a vége.
    Viszont a befejezése nagyon bejött a jó szálnak, hogy tulképp nem jártál annyira jól.

    Ezt a videót még nem láttam, de tipikus "rpg" módi. Te vagy a jófiú és végigfosztogatod a házakat. (kivéve a fallout 1-2ben ahol ha lebuktál az egész város neked esett, mert ott nem tolerálták a bidámbidámokat)

    Amúgy jó móka lenne az infamousben úgy játszani hogy:
    a) nem rágják a szádba hogy ez most jó vagy rossz cselekedet
    b) lehetnél semleges is néha
    c)a játékos a saját morális értékrendje alapján játszhatna, és nem csak azt jutalmaznák trófeákkal ha szélsőséges vagy, hanem azt is ha ember vagy.

    Remélem egyszer újra eljutunk abba a korba amikor nem az egyszerűsítés lesz a jó játék alapja, hanem a realizmus (igen, fantasy esetében is lehet erről szó), és a sokvariációs végigjátszás,
    és történetmesélés.
  • 16.
    2014. 06. 24. 13:55
    Az isten szerelmére menjetek már (chat)szobára! Rossz nézni ezt a túlfűtött szexuális vibrálást kettőtök között!

    Visszatérve a karmarendszerre, túl azon hogy teljességgel hiteltelen és illúzióromboló ez a szélsőséges "jó - rossz" értékelés, ráadásul alegtöbbször rettentő primitíven van megoldva:
    - Jó karma: Negédesen bájologsz mindenkivel, hogy a játékos bele kifordul miközben a lavórokat cserélgeti a monitor alatt amibe a rózsaszín szirup folyik belőle...
    - Rossz karma: Egy utolsó primitív bunkó állat vagy mindenkivel, de mivel te vagy a hős ez érdekes módon senkit nem zavar...

    Az Infamous-sorozat abban legalább előremutató, hogy normális sztoriszál tartozik mindkét oldalhoz (ráadásul emlékeim szerint a második részben a gonosz ág tényleg nagyon durva, gyomor kell hozzá hogy az ember végigvigye).

    Amúgy meg Szefmester fejtegetéseiről ez jutott eszembe:

    RPG heroes are jerks
  • 15.
    2014. 06. 24. 10:32
    "Ha ennyire csiped az asztali RPG-ket,csak siman jatszd oket,kizarolag egy hulye fogja azokat akciojatekokhoz hasonlitgatni,meg peldanak bebofogni.
    "
    Azaz te?

    Komolyan nem értem miért kellett kötözködnöd. Pár ember beszélt valamiről, majd jöttél trollkodni. És amikor visszaszólnak neked áll feljebb. Növessz agyat, aztán gyere vissza.
  • 14.
    2014. 06. 23. 16:34
    Nem akarok semmit a karmarendszertol,mert nem erdekel.Kijatszottam mindket iranyba es ennyi.Te egy szeletken rugozol,csinald,ha oromod van benne,de az,hogy szinte minden jatek eseteben elojossz ugyanazzal a nehany sorral,hogy a te kivalo asztali RPG-id mennyire jobban tudjak ezt vagy azt,egy vicc,es dogunalmas is,sokkal unalmasabb,mint egy rossz karmarendszer,aminek raadasul sok ertelme nincs is a jatekban egyaltalan.Ha ennyire csiped az asztali RPG-ket,csak siman jatszd oket,kizarolag egy hulye fogja azokat akciojatekokhoz hasonlitgatni,meg peldanak bebofogni.
  • 13.
    2014. 06. 22. 19:33
    Aham, és nem akarnál a karmarendszer sajátosságaihoz, és a jövendő játékokban szereplő karma és fejlődésrendszerre mondanod valamit vágyakozva? Vagy csak azért jöttél hogy megmond mennyire nem tudod mi az a szerepjáték, és hogy az infamous (ami ismétlem tetszik, és max annyi a bajom vele hogy a második rész már jóformán hülyebiztosra lett alkotva) csak akciójáték?

    Rendben. Hurrá. Megmondtad. Attól a karmarendszere miszerint csak akkor jutalmaz ha szélsőséges vagy, ugyanolyan problémákkal küszködik, mint az általad (és a több soha nem játszott még valódi rpg-t ember) játék: CSAK A SZÉLSŐSÉGET JUTALMAZZÁK!

    Erre jött az hogy én egy monumentális kaland helyett egy rövid, de minden apróságra érzékenyen reagáló változatos játékot szeretnék. Ahol ha úgy tetszik felgyújthatom a házat hogy így irtsam ki a patkányokat, és a következő pillanatban segítsek egy parasztnak elvonszolni a kertjéből a sziklát. Vagy fordítva... befogom a patkányokat, és aztán megyek röhögni a paraszt szenvedésén miközben a segítségemmel simán elvinné onnan. Pont.
    Ha még most sem világos a hozzászólás akkor javaslom menj vissza szépen statpontokat elosztogatni valami klikkfesztiválos akciójátékba.
  • 12.
    2014. 06. 22. 08:06
    igen,elolvastam,pont ugy,mint sok mas cikknel.Nem veletlenul szoltam,mert ezt vereted folyton.Lehet neked kellene neha visszaolvasni kicsit.
  • 11.
    2014. 06. 20. 17:40
    Dog: Csak az én hszem olvastad vagy mindet, és össze is fűzted őket?

    Mellesleg az infamous 1-2 megvan ps3-ra és platinára végig is játszottam. Szóval a játékkal semmi bajom.
    De komolyan... olvass már csak icipicit.
  • 10.
    2014. 06. 20. 08:36
    Amíg a hozzászólása nem ütközik fórum szabályzatba, addig a véleményéhez joga van, és neked nincs jogod a véleménynyilvánításában korlátozni!
  • 9.
    2014. 06. 19. 20:31
    Te mar megint mi a rakrol beszelsz?Infamous akcio jatek,te meg megint itt vereted a szerepjatek elmenyeidet.Kezdhetnel neki egy forumtemat,ne szemeteld folyton tele az osszes hirt.
  • 8.
    2014. 06. 19. 19:23
    Az tény hogy a legjobb cRPG sem éri el a pen and paper szintet, de lehet törekedni rá. Én bármikor lecserélnék egy epikus 60 órás kalandot (klasszikus parasztból sárkánykillerig, a szokásos egyik faluban az őrök a patkányokkal/goblinokkal alig bírnak, 3 faluval arrébb meg az utolsó városőr is orkokon edzett és csak a nekromanszerek, és trollok akik megizzasztják) egy olyanra ahol rövid kalandocskám van, de azt vagy 80 féle módon oldhatom meg.. ahol az NPC-k nem csak ott vannak hanem élik azt a csekély kis életet amit a játékidő alatt élhetnek, és lereagálják ha kopogás nélkül megyek be a szomszédba, vagy felismerik a halott nagyi "mágikus" ékszereit a nyakamban...

    Kiskoller: a harcrendszer tényleg elég gyökér volt ilyen téren, bár legalább elég sötétnek kellett lenni egy jó kis villámolós tömeggyilkossághoz.
  • 7.
    2014. 06. 19. 18:57
    Kotor 2 tényleg sok ilyen kellemes részt tartogatott, az a Nar Shadaa-s csöves rész bennem is mély nyomokat hagyott, Kreia nagyon jól kritizálta a Star Wars univerzum karmarendszerét, ezért is a kedvenc karakterem az egész SW mitologiában.

    Ellenben a harcrendszer ott sem passzolt a történet filozófiájához: Csak akkor vehetted fel a a haladó kasztokat, ha szélsőségesen "jó" vagy szélsőségesen "rossz" voltál.
  • 6.
    2014. 06. 19. 18:50
    Asztali játékok természetesen, front van.
  • 5.
    2014. 06. 19. 18:50
    A számítógépes szerepjátékok soha nem fogják elérni az asztali programok szintjét. Szóval, mindenki vegyen kockákat, szabálykönyveket, ésinduljon a kalandozás.
  • 4.
    2014. 06. 19. 18:12
    A KotoR 2-ben volt pár jól megoldott dolog a karma rendszerben. Emlékszem a csövesnek adtam pénzt, akkor a következő sarkon le is mészárolták, és járt a gonosz petty. Ott egy kicsit többet kellett gondolkodni mint a legtöbb karmarendszeres játékban.

    Akkor lenne az igazi a karma rendszer ha nem jutalmaznának a szélsőségekért, hanem tényleg egy szerepet játszhatsz, és lehetsz bizonyos témákban darwinistán nyers, másikban meg segítesz ahol tudsz.

    A legközelebbi RPG-ben amiben lesz olyan lehetőség az első patkányirtós küldetésnél simán felgyújtod a kócerájt, és mész pofátlanul a jutalmadért, ha nem adják leölöd a kveszt adót... nah ez a játék 3 példányban lesz megvásárolva a második napon, csak tőlem.
  • 3.
    2014. 06. 19. 17:59
    Ez ezerszer jobban néz ki, mint a Watch Dogs és jobb is az "open world" koncepció megvalósítása. Nem tudom, miért néz csak úgy ki a WD konzolon ahogy és miért kellett PC-n lebutítani, ha meg lehet oldani, hogy normálisan nézzen ki konzolon is egy játék?

    kiskoller: Egy rendes szerepjáték azért többet kíván. Dragon Age jó volt, a 2 szörnyű. Mass Effect-ben érdekes volt, hogy a "jó" döntések mindig megtérültek hosszú távon. Ez elég sablonos és a valóságtól elrugaszkodott nézetmód, nem kíván semmi gondolkodást és mozgásteret sem enged.
  • 2.
    2014. 06. 19. 10:45
    Nekem a Bioware játékok jutnak eszembe. 1. választás jó, 2. választás rossz 3. választás vicces 4. kitérés a válasz alól.

    Holott egy szerepjátékban nem az adja a döntések sava borsát, hogy "jó" vagy "rossz" akarsz lenni, hanem az, amikor "jó" akarsz lenni, de nem tudod melyik a jó döntés, és tényleg elgondolkozol a problémán.

    Persze ez nem egy szerepjáték, szóval nem is igazán várom el tőle, hogy intelligens legyen...
  • 1.
    2014. 06. 19. 08:44
    "az eddigi InFamous játékokhoz hasonlóan itt sem érdemes nagyon keverni a morális döntéseket, mert az csak plusz munkát eredményez nekünk, ugyanis most is a hírnevünk szintjétől függ egy csomó képességünk."

    Na ez az amiről lassan leszokhatnának a játékgyártók, főleg egy normális sztorival és karakterekkel rendelkező nyitott világú játékban: egyszerűen illúzióromboló hogy vagy "jó", vagy "rossz" karakterrel érdemes csak játszani, mert csak a szélsőséget jutalmazza a játék, ha semleges (vagy "kicsit" jó/rossz) próbálsz lenni az bukta...

    Különösen a Mass Effect 3-ban bukott ez ki, ahol a párbeszédekben már nem különült el olyan élesen a paragon / renegade válaszlehetőség mint az előző részekben, és sokszor éreztem azt hogy ha nem figyelnék oda a karakterfejlődésemre "vegyes" válaszaim lennének, mert az illett az adott szituációhoz...