Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

inFAMOUS First Light – Irány az aréna!

  • Dátum | 2014.09.10 09:30
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A Second Son a PS4 talán legnagyobb húzócíme, bár a nem olyan rég megjelent The Last of Us port is igen vonzó lehet a gép tulajdonosai számára. A Sucker Punch játékánál a sikere miatt egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb jön hozzá egy kis plusz tartalom, és igazából nem is kellett sokat várnunk rá, hogy befusson. Mielőtt azonban belevágnánk a Fetch történetét feldolgozó kiegészítő tesztjébe, fontos felhívni a figyelmet arra, hogy az is nyugodtan belekezdhet a First Lightba, akinek még nem fordult meg a kezében az alapjáték, mivel a történet előzmény, és nem kell hozzá a Second Son sem, hogy futassuk.


A sztori igazából nem okoz majd nagy meglepetést azoknak, akik játszottak az alapjátékkal, gyakorlatilag egy kicsit kibontja „Fetch”, vagyis Abigail Walker történetét és tesz bele egy átlagos bosszúállós komponenst, amitől kicsit jobban átérezzük majd, hogy miért is utálja a lány a drogdílereket. Pozitív viszont maga a karakter kidolgozása, Fetch minden feminista álma (ez a téma épp nagyon aktuális a Sarkeesian ügy miatt). A Sucker Punch most engedett először női karaktert irányítani minket, de egyből sikerült jól eltalálniuk, hogyan is kell ezt csinálni. Miss Walker a kissé béna bosszúálló sztori ellenére hiteles karakter, ami pedig a leginkább tetszett benne, hogy nem egy szupermodell. Kicsit alacsony, nem egy szitakötőhöz hasonlít az alkata és az arca sem babaarc. Egy helyes, jó fej csaj, akit könnyű megkedvelni, és akinek sikerült élvezetessé varázsolnia azt a néhány órát, míg átszaladtam történeten. A sztori viszont csak aláfestés a nyílt világú játszótérnek, amit az inFAMOUS világa hoz, a lényeg a gameplay. Lássuk mit újít!

Mint tudjátok, Fetch kizárólag a neon erőt képes használni, nem egy olyan joker karakter, mint amilyen Delsin, aki képes magába szívni mindent. Elsőre azt gondoltam, hogy ez majd nagyon egysíkúvá teszi a játékmenetet, de erre bizonyára hamar rájött a fejlesztőcsapat is, így Abigail egészen másképp használja a neont, mint az alapjáték hőse. A képességfája lényegesen egyszerűbb, és ha kimaxoljuk a játékot, akkor mindent le is tudunk rajta osztani. Igazából csak az a funkciója, hogy fokozatosan kapjuk meg az új dolgokat, aminek köszönhetően könnyebben tudjuk megtanulni a karakter irányítását. Mielőtt azonban jobban belemennék a képességek témájába, ejtsünk néhány szót a kiegészítő másik lényegi részéről, ami az aréna.


Az első részben a trófeák között volt ugyan néhány, amit kihívás volt megszerezni, de nem voltak a játékban kimondottan a harci képességeinket mérő komoly próbák. Ezt orvosolja most a First Light, melyben a Cordun Cay falain belül kialakított három hatalmas arénában feszegethetjük határainkat. A kiegészítőnek ez az, ami igazán kitolja a játékidejét, bár elviseltünk volna még egy játékmódot vagy legalább még egy arénát. 2-3 napot viszont így is simán el lehet tölteni a kihívásokkal, ha pedig a platinumra hajtunk, akkor valamivel többet is. Játékmódból kettő van, az első a túszmentés, melyben az időnként feltűnő túszokat kell megmentenünk, mielőtt szétlőnék őket. A játéknak akkor van vége, ha meghalunk, vagy 5 túszt hagyunk veszni. A másik mód a klasszikus túlélés, amikor hullámokban érkeznek az ellenfelek, egyre nagyobb számban és egyre erősebb katonákkal. Az egyik feladat például 30 hullám túlélése, ami már komoly kihívás, kell is hozzá egy kis gyakorlás. A pályák eléggé különböznek, de ha lesz még kiegészítő, akkor én személy szerint szívesen vennék még vagy kétszer ennyit, többfajta játékmóddal.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.