Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Impire – Újabb elbukott trónkövetelő

  • Dátum | 2013.02.27 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Peter Molyneux és a Bullfrog csapata nem akármilyen játékot alkotott 1997-ben, ugyanis az ekkor kiadott Dungeon Keeper, majd a két évvel később napvilágot látó folytatása két olyan dungeon építős alkotás volt, melyeket a mai napig nem sikerült felülmúlni. Pedig voltak rá próbálkozások, gondoljunk csak a kissé modernebb témájú Evil Geniusra, vagy az elmúlt évben tesztelt Dungeonsre. Bár a trónkövetelők többnyire nem sikerültek rosszul, nem tudták megismételni a klasszikusok sikerét. A Dungeon Keeper széria remek hangulatát ugyanis nagyon eltalálták a fejlesztők, a menedzselős játékmenet is kellően összetettre sikerült, ráadásul mindkét rész tele volt remek ötletekkel. A játékokban egy gonosz nagyúr bőrébe bújva kellett felépítenünk egy olyan katakombát, mely tele volt rémesebbnél rémesebb szörnyekkel, lényekkel. Kínzókamrát építhettünk, aranyat bányászhattunk, lényegében létrehozhattuk azokat a földalatti helyszíneket, amikben a szerepjátékokat játszva a hősökkel kalandoztunk. Csak itt most nem a nemes lovagokat, varázslókat irányítottuk, a cél éppen egy olyan barlang létrehozása volt, ahol ők a halálukat lelik. Egy ehhez hasonló alkotással, az Impire-rel rukkolt elő a Cyanide nevű francia székhelyű stúdió is, amely az eddigi videók alapján ígéretes alkotásnak tűnt. Bár a fejlesztők legutóbbi munkái bőven hagytak kívánnivalót maguk után (gondoljunk csak a Game of Thrones címen futó stratégiai játékra, illetve a hasonló nevű RPG-re), bíztunk benne, hogy ezúttal egy összeszedettebb alkotást tesznek le az asztalra a fejlesztők. Sajnos csalódnunk kellett.

Kis harcosaink szorgalmasan gyakorolnak az edzőteremben

A játék történetének bemutatása előtt érdemes megjegyezni, hogy a kiadó az a Paradox Interactive volt, amelyik jelenleg a Majesty világának jogaival is rendelkezik, ezért az Impire is a Majesty univerzumában, egészen pontosan Ardania királyságában játszódik. Túl sok jelentősége ennek persze nincs, hiszen néhány helyszín és karakter említésén kívül nem igazán lesz kapcsolat a korábbi Majesty játékokkal. Legnagyobb bánatomra a királyi tanácsadó ikonikus hangja sem csendül fel a programban, pedig ő már szinte hozzánőtt ehhez a világhoz. Ami az Impire történetét illeti, a játék elején láthatjuk, ahogy egy gonosz varázsló megidéz egy démont a pincéjében, akivel szörnyűbbnél szörnyűbb tetteket kíván végrehajtani a világban. Pechjére a démon egy apró imp testében jelenik meg, akinek nagyon sokat kell nőnie és fejlődnie, hogy felvegye régi alakját (mely a játék során szép lassan meg is fog történni). Innentől kezdve ők ketten különféle gonoszságokat, csínyeket követnek el, hogy megkeserítsék Ardania lakóinak életét. A játék hangulata és a sztori természetesen nem veszi komolyan magát, ahogy azt más Majesty játékokban már megszokhattuk. A hangsúly itt is inkább a könnyed, humoros történeten van, melyet a küldetések előtt elhangzó butácska dialógusok mesélnek el.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2013. 03. 04. 09:51
    Kiprobaltam, hat a tobb mint 10 evvel ezelotti DK2 messzemenoen ubereli ezt sajnos.

    Ahogy irtak is, az iranyitasa katasztrofalis, menedzselni csak tavlatbol lehet, harcolni csak kozelrol, a terkep forgatasa erdelemne egy fellovest a scrol delay-al egyetemben.

    Az AI szinte 0, kikuldom a csapatot raid-re, visszajonnek felig leverve es csak allnak, nem mennek enni egyesevel kell a csapatokat elkuldenem, hogy feltoltodjon az elete.
    Az elso palyan mar lehet papot, es ijaszt gyartani, a masodikon csak kardos 'parasztot'. Az epitheto epuletek ki vannak szurkitve, de ha megvan a nyersanyag szukseglet sem tudod megepiteni oket, csak ha van egy a palyan, amit elfoglaltal, utanna valik epithetove. A dungeon breach ugy mukodik, hogy a 'jok' letrakat dobalnak a dungeonod kulonbozo pontjaira, es van 1 perced hogy elpusztitsd oket, kulonben bejutnak...

    Az idot elutni eleg, de elkelne hozza 1-2 peccs hogy jol jatszhato legyen.
  • 8.
    2013. 03. 01. 08:46
    Én WFTO backer vagyok Már nagyon várom. Anno DK2 kedvenc volt.
  • 7.
    2013. 03. 01. 08:34
    @SyRew - és a Kickstarteren is elérte a célját a War for the Overworld. Remélem nem kell csalódnunk benne és jó lesz.
  • 6.
    2013. 03. 01. 03:13
    A következő, perpill ígéretesebbnek tűnő próbálkozás a War for the Overworld,Steamen megkapta már a 'zöld fényt'.
  • 5.
    2013. 02. 28. 14:11
    a Dungeon Keeper 2 GoG fut win7 64bit-en is..
  • 4.
    2013. 02. 28. 13:51
    csak virtuális géppel fog menni.
  • 3.
    2013. 02. 28. 13:24
    A Dungeon Keeper 2-t valaki tudja futtatni újabb Windows-okon? Én úgy emlékszem régről, hogy Win98-nál újabb rendszereken mindig lefagyott egy idő után.
  • 2.
    2013. 02. 28. 10:30
    Vannak bevált receptek (Vaniliás karika, Pilóta keksz, Dungeon Keeper), amiken nem érdemes változtatni. Inkább a Dungeon Keeper 2 HD-t kellene erőltetni, amire lenne is kereslet. Nem is értem, mi értelme ennek a sok langyos próbálkozásnak.
  • 1.
    2013. 02. 27. 21:53
    Aki ilyen stilusban jo jatekra vagyik probalja ki a Game of Dwarves-t, ennel mindenkeppen jobb.