Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Impact Winter, avagy így ne adj ki egy játékot!

  • Dátum | 2017.06.22 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Ennek a tesztnek hosszú, gondterhes és szomorú históriája van, hasonlóan a témájául szolgáló játékhoz. Az Impact Winter sorsa tipikus példája annak, mikor a rossz döntések, a felelőtlenségből fakadó hiányosságok és a balszerencse keresztbe tesz egy amúgy reményt keltő esélyekkel induló játéknak – nézzük hát, mi is történt!


Az Impact Wintert sokan kíváncsian várták, hiszen a megjelenés előtt kiadott videók, információk alapján egy izgalmas túlélőkalandra volt kilátás. Az egész nyomokban emlékeztetett a nagy sikerű This War of Mine-ra, de itt a történet hátterét egy katasztrofális hatással járó aszteroidabecsapódás adja.

A megjelenés napján aztán jött a nagy meglepetés: elindítottam a játékot, megcsodáltam az amúgy látványos és szép főmenüt, hallgattam kicsit a fülbemászó zenét, majd elindultam volna, de ez sajnos nem sikerült. Hogy miért? Nos, a billentyűzet és egér támogatás lényegében teljesen hiányzott a programból, még a menüben se nagyon lehetett navigálni.


Mit tesz ilyenkor az egyszeri tesztelő – nyilván igénybe veszi a Google által nyújtott szolgáltatást és rákeres a dologra. Ekkor rögtön szembesülhet azzal, hogy a vásárlók reakciója sem maradt el: rengeteg őrjöngő hozzászólás és a béka hátsója alá süllyedő steames értékelés volt a fejlesztők jutalma a hiányosságukért. A jelek arra mutattak, hogy azok, akik billentyűzettel és egérrel akartak játszani (márpedig PC-n még mindig ezekkel próbálkozik a többség), általában úgy jártak, mint én, a kivételt azok képezték, akik kontrollerrel próbálkoztak (azóta a Steamen is szerepel, hogy ez az ajánlott irányítási mód), bár itt sem működött minden teljesen tökéletesen. Az, hogy egyáltalán bejutottak a játékba, az én pozíciómból már hatalmas sikernek tűnt…

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2017. 06. 29. 11:52
    "Plusz FPS, RPG, kalandjáték, vagy bármi más, amit billentyűzet + egérre optimalizáltak. Ettől függetlenül az egyik legjobb PC-s vétel számomra a vezeték nélküli XBONE kontroller volt. Egy csomó játéknál (főleg platformerek) szuperül bevált."
  • 7.
    2017. 06. 28. 19:25
    Nekem aztán biztosan nem, de elfogadom, ha másnak jó.
  • 6.
    2017. 06. 28. 10:01
    Egér + billentyűzet az táblázatkezelése és szövegszerkesztésre lett kitalálva, maximum RTS játszható vele, ami ugye ugyancsak klikkfeszt. Egy szereplő valós térbeli mozgatgására a kontroller való.
  • 5.
    2017. 06. 28. 09:59
    2 darab kimondottan pécés (tehát nem PS4 és xb) kontroller nevezhető minőséginek, a többinél a teljes kitérés a kar fizikai kitérésének a felénél van. Használhatatlan az összes.
  • 4.
    2017. 06. 26. 16:14
    Ha mondjuk egy héten belül használhatóvá tették volna a dolgot az elején, egyetértenék, de sajnos nem, cirka három hét volt, mire neki tudtam egyáltalán látni a játéknak, azért ez nagyon sok és nem lehet szó nélkül hagyni szerintem.

    Kontrollerem azért nincs, mert nem szeretem, főleg nem gyakorlatilag kötelező jelleggel, ennyi, PC-n legyen billentyűzet és egér számomra.
  • 3.
    2017. 06. 25. 11:57
    Én elhiszem, hogy őrjítő tud lenni, ha megveszel egy játékot, és nem indul, vagy már az elején gamebreaking bugok vannak ..... de mégis jobb szeretem, ha a tesztekben - főleg a pontozásnál - ezeket külön választják, mert míg egy ilyen bugot pár óra alatt foltozni lehet, addig a leírt vélemény-pontszám az 'örök' ... és láttunk már olyat, hogy egy nagyon jó játék indulási gondjai miatt béka segge alá lett húzva, egy héttel később meg nyoma sem volt, de az értékelések maradtak. Persze ez a fejlesztők hibája, de akkor is.

    Ingame mechanika szerint mennyire bugos? Amúgy maga a játék jól működik, jobb egy közepesnél? Mert a téma jó lenne, de egy 50%-os játéknak egyébként meg nem állnék neki, annyi időm nincs

    UI: kontroller ... érdekes látni, hogy manapság, mikor aztán az xinputnak és az MS konzolos jelenlétének köszönhetően hemzseg a piac a minőségi kontrollerekből, ami amúgy már 25+ éve alap játékbeviteli eszköz, még mindig a játékosok sokaságának nincs egy normális kontrollere ... pedig egy minőségi darab (pl xbox kontrollerek) töredékébe a jobb billentyűzet áraknak. Arról nem beszélve, hogy rengeteg mindent kontrollerrel alap irányítani ... úgy ahogy FPS-t meg egér+billel
  • 2.
    2017. 06. 24. 16:14
    Egyszerűen olyan NINCS hogy nem tesztelnek le egy alapvetően Steamre szánt játékot PCre. Itt vmit nagyon elszúrtak...
  • 1.
    2017. 06. 24. 07:56
    Ez elég szánalmas... Az a baj, h ezt hiába javítgatják, már leírta magát. 2 év múlva GOG-ról ingyen esetleg, de pénzt ilyenre nem adnék ki.