Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

I Am Alive: A túlélés törvényei

  • Dátum | 2012.04.19 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Ha egy játék hosszú éveken át készül, s eközben komplett műfajváltáson megy át, az ember hajlamos ferde szemmel nézni rá, és bizalmatlanságból kifolyólag inkább nem játszani vele. Ez a viszonylag természetes reakció nagy hiba lenne az I Am Alive esetén. Bár szó sincs kiváló, vagy akár forradalmi játékról, de formabontónak és eredetinek mindenképpen nevezhetjük a Ubisoft gyermekét. Az egykor még FPS-ként bejelentett túlélőjáték most afféle nézdahátam akció-kaland lett, melynek hőse, egy névtelen férfi, feleségét és kislányát keresi a romok alatt.

A túlélők nem mindig barátságosak
A túlélők nem mindig barátságosak

Vár állott, most kőhalom


Az I Am Alive története nem ad magyarázatot arra, hogy mi történt a civilizációval, csupán annyit árul el, hogy "az esemény" óta több, mint egy év telt el. Segítség nem érkezett, így esélyes, hogy az egész világ romokban hever, hősünk családja pedig egy messzi városban rekedt, ahová az út pontosan 385 napig tartott. Haventonba érve persze rájön, hogy ott sem jobb a helyzet, sőt, az egész település a földdel vált egyenlővé, a kevés túlélő pedig nap mint nap élet-halál harcot vív az elemekkel és egymással. Kalandunk tehát nem több egy háromórás kiruccanásánál, melynek végkifejlete semmilyen konklúziót nem hoz, esélyt adva egy folytatásnak, és csalódást okozva az amúgy is épp eléggé pesszimista univerzumban bolyongó játékosnak. Nem vártunk könnyfakasztó happy endet, de azért ennél lehetne kicsit konkrétabb a befejezés.

Érdekes eleme a történetnek Mei, egy kislány, akit pár nem épp jó szándékú fickótól mentünk meg a játék elején. Mei kedves, védtelen, és az anyját keresi, azaz sok közös lehet benne és hősünk vérszerinti lányában. Onnantól kezdve, hogy kihúzzuk a csávából, Mei hol a hátunkon lógva csimpaszkodik velünk a romokon, hol egy-egy kvázi biztonságos helyen várja, hogy visszatérjünk hozzá. Furcsa, de a játék hosszú videók és giccses rendezés nélkül is eléri, hogy kötődjünk a kislányhoz. Sajnálatos, hogy a játék csak letölthető cím lett, szívesen találkoztunk volna még hasonló emberekkel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2012. 11. 12. 20:43
    ...ééés ősszel kijött PC-re, de ezek a színek még mindig gázak; pontosabban a hiányuk
  • 15.
    2012. 04. 25. 19:35
    azért kapják be h pc.re nemdobták ki...
  • 14.
    2012. 04. 23. 11:49
    Kokó: a kacsa tud úszni... erről kár vitázni
    Nem tudom miért kell ezt ennyire felfújni, csak arról volt szó, hogy magyartalan a fordítás. Legközelebb a subtitle-t feliratnak fogja fordítani alcím helyett.
  • 13.
    2012. 04. 21. 10:15
    dyro:

    Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.

    Mellesleg mégis miféle címfordításról beszélsz? A "Túlélés törvényei" nem a játék címének magyarítása, könyörgöm! Hanem a cikk alcíme.
  • 12.
    2012. 04. 20. 15:15
    Zelbácsi: hát nem...
  • 11.
    2012. 04. 20. 13:20
    Jaj ne értetlenkedjetek már. Cím kifejezés itt egyenlő a játékkal.
  • 10.
    2012. 04. 20. 12:59
    Én sem!Biztos ingyenesen letölthető.
  • 9.
    2012. 04. 20. 08:58
    dragon, hagyd, biztos soha nem hallotta még azt a kifejezést, hogy letölthető cím :]
  • 8.
    2012. 04. 20. 08:49
    @dyro

    "viccet félre téve, hogy lehet így fordítani a title-t? jujj"

    Ezt én nem értem.
  • 7.
    2012. 04. 20. 08:16
    " Sajnálatos, hogy a játék csak letölthető cím lett, " ... tehát nincs játék, csak le lehet tölteni a főcímét?? mivan?

    viccet félre téve, hogy lehet így fordítani a title-t? jujj
  • 6.
    2012. 04. 19. 23:11
    Szerintem senki sem gondolta, hogy ezért bárki konzolt venne Simba. Akiknek van, adott a lehetőség, ennyi.
  • 5.
    2012. 04. 19. 13:30
    Hát nem tudom, nekem az alapkoncepció jobban tetszett, így meg kaptunk egy TPS nézetben játszódó posztapokaliptikus játékot, azért pár dolog tetszik benne, de ezért nem rohannák konzolt venni.
  • 4.
    2012. 04. 19. 13:06
    Hát örölük is meg nem is. Mikor kiszúrtam az első trailert megörültem, hogy jön valami új. Aztán végülis nem sok minden valósult meg belőle. Pedig az alapötletben rengeteg lehetőség van. Ráadásul közben még a PC változat is elfelejtődött....

    Talán legközelebb, ha lesz legközelebb
  • 3.
    2012. 04. 19. 10:38
    "Az egyetlen zavaró hiba amit eddig észrevettem mikor főhősünk saját hátához rögzíti a kislányt és úgy sétálnak egy emberként - majd amikor harc után visszadugja a machetéjét a hátán található kis tartóba akkor igazából felnyársalja a kis hölgyet."

    Lol, és tényleg.

    Mondjuk az animációkkal sok játék hadilábon áll. Szvsz itt még egész jól megoldották őket.
  • 2.
    2012. 04. 19. 10:21
    2 nehézségi szint létezik kezdéskor.
    A normál fokozatot választva minden egyes "chapternél" újratöltődik a retry-ok száma (azt hiszem 2db) és több muníciót és egészségügyi kis csomagocskát is találhatunk.

    Viszont Survivor módban az újra próbálkozások száma indulásnál nulla és ahogyan Chocho is írta - igen kevés töltényt tudunk majd használni útközben. Ha ebben a módban játszunk akkor nem árt a ritkán fellelhető legyengült/beteg embereket egy medpackkal kisegítenünk. Egy retry-t és plusz pontokat kapunk jutalomképpen.

    A nagy kapaszkodások közepette mikor elfogy a stamina utánna még van kis időnk, hogy apró gombnyomkodásokkal kihúzzuk egy ideig ez igaz. Viszont ez az össz staminánk értékét csökkenti egészen nulláig.
    Amikor ez bekövetkezik -akkor heló van- nem árt megfontolni lépéseinket néhol.

    Az egyetlen zavaró hiba amit eddig észrevettem mikor főhősünk saját hátához rögzíti a kislányt és úgy sétálnak egy emberként - majd amikor harc után visszadugja a machetéjét a hátán található kis tartóba akkor igazából felnyársalja a kis hölgyet.

    Alapvetően nagyon jó, öteltes kis játék ez. Végre egy új szín a palettán - aki teheti legalább a demoval küttyögjön picit. Bár a "jobb" részek pont a demo pálya után következnek...


  • 1.
    LGx
    2012. 04. 19. 09:06
    az első DLC-ben egy új karakter lesz (Bear Grills), és egy új nehézségi szint