Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Hunted - Fantasy akció két fő részére

  • Dátum | 2011.06.20 13:20
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A fantasy akciójátékok műfaja az utóbbi időben kevés minőségi inkarnációt produkált, s bár a stílus még tartogathat meglepetéseket, kevés innovatív ötletet láttunk az utóbbi években. Épp ezért volt meglepő az InXile bejelentése, a Hunted: The Demon's Forge, mely látszólag a klasszikus dungeon crawlerek szellemében készül ugyan, de a modern időknek megfeleltetve kooperatív módra hegyezik ki és fedezékrendszeres, valósidejű harcmechanikát kap. Nos, a Hunted végre megérkezett, szinte vállvetve a Dungeon Siege III-mal, ami jelentős konkurenciát jelent. Vajon van benne annyi spiritusz, hogy felülkerekedjen a vetélytárson?

Erő, izom, tejet iszom

Nos, ezt nehéz megmondani, lévén a Dungeon Siege III-at még nem volt alkalmunk tesztelni, az viszont tisztán látható, hogy a Hunted nem tipikusan AAA kategóriás játéknak készült. A fejlesztőket sokkal inkább vezérelhette a nosztalgia, ami nem csak a játékmenetből, de a történetből és a világból is sugárzik. A Hunted sztorija szerint az emberek és elfek világát egy föld alól támadó szörnyfaj igázta le, a hegyesfülűeket a kihalás szélére sodorva. Mivel az ellenállás képtelen volt megfékezni a veszedelmes áradatot, pár év alatt az egész világ a feje tetejére állt. Ebben a kaotikus korban él E'lara és Caddoc, a két zsoldos, akik ha akarnának sem különbözhetnének jobban egymástól. E'lara elf, Caddoc ember, E'lara nő, Caddoc férfi, E'lara fiatal (elf szemmel), Caddoc középkorú... tehát amilyen páros klisé csak létezik, el lett sütve itt. A két harcost persze semmi sem érdekli a pénzen kívül, így mikor egy boszorkány felbérli őket, hogy találják meg az elrabolt testét, hőseink hamar belevágnak a kalandba, ami kisvártatva az egész világ sorsának megváltoztatásába torkollik. A két karakter persze folyamatosan oltogatja egymást, barátságuk viszont sziklaszilárd, így végig együtt küzdenek a közel húszórás játék alatt.

E'lara és Caddoc - egyszerűek, mint a faék, de szerethetőek is egyben
E'lara és Caddoc - egyszerűek, mint a faék, de szerethetőek is egyben

A játék világa és története jól hozza a 80-as évek fantasy filmjeinek hangulatát. Minden eltúlzott és nagy, Caddoc például Schwarzeneggerrel is felvehetné a versenyt, míg E'lara mellei akkorák, hogy simán elférne bennük a feje, akár kétszer is. A szörnyek rondák és gonoszak, a föld alatti labirintusok barátságtalanok, vagyis minden adva van ahhoz, hogy kikapcsoljuk az agyunkat és csak kaszaboljunk, amíg le nem pereg a credits lista. Furcsamód, a sok archetipikus elem nem válik frusztrálóvá, sőt, épp attól lesz szerethető, hogy egyszerű, mint a faék. A játék egyébként kétféle befejezéssel bír, melyek közül csak az egyik vehető komolyan (mily meglepő, hogy a jóról beszélünk), a záró képsorok pedig bájosan gagyik, úgyhogy összességében elégedettek lehetünk a B-filmes hatással.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2011. 06. 21. 15:08
    Semmi, mi lenne - én nem próbáltam csak abból indulok ki amit olvastam róla. Egyébként nálad az LA Noirral se volt probléma, úgyhogy helyén kezelem a szavaid
  • 10.
    2011. 06. 21. 12:28
    Nekem bejött
  • 9.
    2011. 06. 21. 10:42
    @Blade:

    Elárulom neked, hogy én játszottam az Xbox 360-as verzióval split-screen kooperatív módban, egy gépen és RENDBEN VOLT a framerate. Akkor most mi van?
  • 8.
    2011. 06. 20. 20:59
    Mivel pc a tesztplatform, nem is igazán zavar és az "beszámolók" akart lenni, amit itt-ott elkap az ember, azokban pedig szénné fikázzák a csapongó frémrétet
  • 7.
    2011. 06. 20. 20:14
    @Blade:

    "a legtöbb játék split-screenben súrolja a játszhatatlanság határait(a beszámoló alapján a Hunted erre a legjobb példa"

    Pont, hogy ennek ellenkezőjét írom a cikkben, de ne zavartasd magad.
  • 6.
    2011. 06. 20. 19:47
    Leszámítva, hogy a legtöbb játék split-screenben súrolja a játszhatatlanság határait(a beszámoló alapján a Hunted erre a legjobb példa), annak ellenére is, hogy mennyit csúnyul a grafika - bár ez ugye nem olyan feltűnő a kisebb kép miatt (azon a csuda sony tv-n viszont teljes képernyőn nagyon is látványosan lesz gagyi). Online coop>>>>>splitscreen
  • 5.
    2011. 06. 20. 19:30
    FreeHand: igen, split-screen. Mert nem biztos, hogy két gép van otthon, vagy mert nem biztos, hogy azt mondod a melletted ülő haverodnak: figyelj, húzz haza, de közben vedd meg te is a játékot, hogy azt csináljuk messziről amit most megtehetnénk helyben is.

    Persze a felezett képernyő egy hátrány (bár mint az E3-on láttuk erre is lesz megoldás), de a társaságnak megvannak az előnyei.
  • 4.
    2011. 06. 20. 19:21
    Hogy lehet ezt a játékot a DNF-hez hasonlítani?.. ne fárassz..

    Megjegyzés: Split-screen? Ne nevettess kérlek, arra van kitalálva a TeamSpeak, a Ventrillo meg a többi voicechat program..
  • 3.
    2011. 06. 20. 18:18
    sztem ez még a DNF-t is alulmúlta
  • 2.
    2011. 06. 20. 17:30
    Nem az, hogy hamar monotonná válik, de szerintem borzasztó játék. A grafika nem is tudom, valami 2007-es szint, de még az se. Az értékelés szerintem tükrözi a játék színvonalát.
  • 1.
    2011. 06. 20. 16:38
    Co-op-ban a játék maga nagyon jóra sikeredett. Hiányoltam belőle a testre szabhatóbb kinézetet (gondolok itt, hogy nem csak vállvédőt lehessen már a karakterre rakni..) A játék hardon is szinte mission impossible, de milyen lenne old school-on? Abba már nem kezdtünk bele, így is elég volt a 1 nappalon és 2 éjszakán át tartó anyázásokból a játék alatt..