Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Hitman: Absolution

  • Dátum | 2012.12.09 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

 Sokat gondolkoztam azon, hogyan lehetne jellemezni a Hitman-sorozatot, hogyan lehetne megfogni a lényegét, s azt, hogy mitől vált sikeressé. Habár a helyzet az általában mindenre alkalmazható autós hasonlatért kiált, most mégis inkább filmes hasonlatot hozok. A Hitman szerintem mindig is kicsit olyan volt, mint egy Tarantino-film. Nem tudja befogadni bárki gyomra, és nem mindenki élvezi, de kialakult egy nagy és biztos rajongótábora, akik nem elégszenek meg kevesebbel. Az eredeti ötlet, mely szerint főhősünk nem éppen a klasszikus jófiú, hanem egy tetovált, kopasz bérgyilkos, aki hidegvérrel tesz el bárkit láb alól, zseniális volt.

Bár sokan a legutóbbi részt, a Blood Money-t tartják az egyik legjobbnak – tény, hogy az utolsó jelenetek zseniálisak voltak –, a sorozat mégis kezdett kifáradni, stílusának és formulájának következtében némileg hamarabb, mint ahogy mondjuk egy Call of Duty kifárad az évek során. Valószínűleg éppen ezért nem véletlen, hogy a következő részre, jelen tesztünk alanyára hat teljes évet kellett várni, ahogy az sem véletlen, hogy ebben a generációban gyakorlatilag még nem készült új Hitman-játék. Az új generáció azonban egyben azt is jelenti, hogy jóval több ember játszik, mint régen, sokkal nagyobbak a gyártási költségek, sokkal szélesebb közönségnek kell megfelelni, így nem egyszer tapasztalhattuk, hogy korábban kifejezetten keményvonalas címeket felvizeznek a készítők a nagyobb profit, vagy egyáltalán a megtérülés reményében.
 

Persze az még nem feltétlenül baj, hogy többek számára válik elérhetővé egy cím, s habár az Absolution tulajdonképpen folytatás, valójában inkább egy „reboot”, egy magában is élvezhető, független rész, ami nem kelti azt az érzést az újoncokban, hogy lemaradtak volna korábbi eseményekről. De visszatérve a bevezetésre: az elegáns, öltönyös, kimért bérgyilkos szerepe tipikusan olyan, amit Tarantino is csinálna. Nem véletlenül jutottam el a neves rendezőhöz, miközben a Hitman Absolutionnel töltöttem az időmet, ugyanis a játék most már minden korábbinál jobban hasonlít az úriember filmjeire, nem biztos, hogy szándékosan, de jó esély van rá. 
 
A történet szerint a 47-es ügynök megbízást kap egykori segítője és kapcsolattartója, Diana Burwood meggyilkolására, amiért az szembement az ügynökség terveivel. Főhősünk persze különösebb gond nélkül végrehajtja az akciót, azonban mielőtt a nő meghal, felhívja a kopasz öltönyös figyelmét egy kislányra, aki a Victoria névre hallgat, és arra kéri, hogy vigyázzon rá. Az ügynökségnek ugyanis tervei vannak a lánnyal, és ezek a tervek közel sem emberbarátiak. Mivel hasonló helyzetet a 47-es is átélt gyerekkorában, úgy dönt, eleget tesz a kérésnek, és nem hagyja veszni a kislányt. Menet közben feltűnhet, hogy az Absolution nem rendelkezik olyan nagyszabású történettel, mint néhány korábbi Hitman-epizód, valamilyen szinten sokkal vékonyabb, földhözragadtabb – ami egyébként nem kifejezetten baj egy ilyen játék esetében.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 31.
    Imo
    2012. 12. 16. 08:18
    sztem a grafika nem vmi szép
  • 30.
    2012. 12. 14. 17:11
    Heroes27: Csak kisméretű fegyvereket tudtál a ruhában elhelyezni, nagy méretűeket csak a kezében tudta hordani, feltűnés nélkül meg csak táskában. A harmadik részből a szállodás pályáról még rémlik olyan, hogy egy virágcsokorban tudtál bevinni egy lefűrészelt csövűt (tiszta Terminator ).
  • 29.
    2012. 12. 12. 21:57
    Meg kellett volna maradni az eredeti receptnél, sajnos ezek az újítások visszafele sültek el számomra. Ha kölcsönveszem áldozatom ruháját előbb gyanús leszek mintha a default zakóban lennék. Sok az egyforma arc, a pályák elég könnyűek taktika szempontjából. Nekem még mindig a Blood Money az etalon.
  • 28.
    2012. 12. 11. 22:56
    Az, hogy nem reagálja le az ellenfél, hogy fejbe dobtuk egy téglával az nem igaz. Ott szédeleg egy csomó ideig
  • 27.
    2012. 12. 11. 18:28
    Na kivégeztem a játékot.

    Elég vegyesek az érzéseim. Egyrészt voltak benne jó megoldások, minőségi a grafika, az elején még a hangulat is jó, de a végére valahogy ellaposodott a story, és a játékmenet is. Sőt az elején kimondottan tetszett (bár nem örültem neki), hogy megöljük tudjuk kit... de aztán...

    nagyon felemás. a régi jobb volt...
  • 26.
    2012. 12. 11. 14:17
    Buta komment, az előző részekben is pár fegyver lehetett nálad és a zsebéből húzta elő. A lehet, hogy volt pár küldi, ahol szolídan vittél magaddal tokot hozzá, de az csak köret volt. A fegyvereket az oldalából rántotta elő ugyanúgy. De amúgy jogos, ez szerintem is illúzióromboló. De most ennyi erővel a skyrimba 100+ fegyver is lehet nálad, az AC3-ban levadásztam a fél erdőt és megnyúztam, a Farcry3-ban hogy lehet nálad 4 fél fegyver? Ennyi szerintem belefér.
  • 25.
    2012. 12. 11. 13:18
    Hát nekem se tetszett ez az új Hitman a régiek főleg a Blood Money-hoz képest ez sehol sincs (hogy tud elrakni egy óriási puskát a zsebébe? Főleg úgy hogy már van egy benne ) a sztori is gagyi volt szerintem.
  • 24.
    2012. 12. 11. 09:06
    Legnagyobb bajom az volt a játékkal, hogy a farzsebben elfér a mesterlövészpuska, meg egy méteres vascső is. Legalább a fegyvertárolós megmaradhatott volna, ha már az álcázást elszúrták.
  • 23.
    2012. 12. 11. 07:19
    majdnem minden célpontot meg lehet úgy ölni, hogy balesetnek látsszon. Sztem óriási a játék, nem is értem ezt a 80%-ot. Toronymagasan a legjobb játék idén, az agyonhájpolt (egyébként tényleg nem rossz) Dishonored-t is veri sztem.
  • 22.
    2012. 12. 11. 00:09
    a legjobb benne, hogy megölhetsz mindenkit úgy, hogy az balesetnek látszik
  • 21.
    2012. 12. 10. 18:15
    Grafika 9, hang 9. Technikailag nem tudok belekötni.
    Ami a legnagyobb gond a játékkal, hogy pocsék a lopakodás. Miért kell átöltözni, ha 5 sec után lebuksz, tök mindegy miben vagy. A Blood Moneyben ez jól működött. És fölösleges ez a speckósítás, hogy odatartja a könyökét, vagy lehajtja a fejét, de így a ruha tök fölösleges lesz. Ez az egyetlen problémám, de ez maga a lopakodást vágja tönkre - nekem.
  • 20.
    2012. 12. 10. 17:27
    xbox os teszt...omg
  • 19.
    2012. 12. 10. 15:30
    "Plusz, ez nem volt sose jellemző az itteni tesztekre... "
    Na azért már jó ideje írunk konzolos címekről,nem is értem miért ez a nagy felhördülés.

    És csak ismételni tudom, gyakran nem rajtunk múlik ez, hanem konzolos tesztverziót kapunk. Azt meg ugye nem várja el senki, hogy saját zsebből fizessük a játékokat. Ahol nagy a különbség a PC-s meg a konzolos verzió között, ott úgyis jelezni szoktuk.
  • 18.
    2012. 12. 10. 14:42
    Oké igazatok van, de az iPonon is jóval többen vannak azok, akik Pc-s hardvereket vesznek, sőt, innen rakatják össze a gépeket és nem boxuk van. Most pl akkor milyen a PC-s irányítás? A grafika se ugyanaz szinte. Egyáltalán portól beszélünk-e. Mert most Boxon az irányítás ugyanaz. Nem véletlenül hördültek fel emberek. Plusz, ez nem volt sose jellemző az itteni tesztekre... De hogy csak ne a levegőbe beszéljek, körülbelül 7-3, de lehet 8-2 arányban PC-s érdekelne a teszt. Szerintem érezhető a hangsúly. A Hitman ráadásul legendásan Pc-s játék. Remélem így értitek mi a baj...
  • 17.
    2012. 12. 10. 12:44
    Igazából nem értem miért akkora probléma, hogy a Hitman Xbox-on lett tesztelve. Mint Dragon83 kolléga is írta: nem mindig van lehetőségünk választani. A játék alapja pedig attól nem lesz más, hogy másik platformon nézzük, legfeljebb a grafikus beállításokat feljebb lehet csavarni PC-n, de attól még nem lesz valami jobb vagy rosszabb játék.
  • 16.
    2012. 12. 10. 10:16
    Srácok, nem véletlenül teszteltük az Xbox-os verziót. Sajnos akad olyan, amikor a forgalmazótól csak konzolos verziót kapunk, vagy épp a tesztelő az, akinek konzolja van otthon egy bivalyerős PC helyett. Az iPon amúgy sem volt soha PC-only oldal.
  • 15.
    2012. 12. 10. 10:06
    nagyon jó ez a játék! Gyönyörű grafika, rendkívül jó és variálható játékmenet! Nálam abszolút év játéka!
  • 14.
    2012. 12. 10. 08:00
    Elég gáz tényleg, leginkább PC-esknek XBOX-os teszteket adni...
  • 13.
    2012. 12. 10. 00:18
    A Blood Money-t már vagy 10x végigvittem, mindegyik nehézségi fokozaton, de ezt nem bírom mégegyszer elkezdeni. Ha a 47-es helyett valaki mást raktak volna bele és nem Hitmannak nevezik el a játékot, úgyanúgy el tudták volna adni, mert ez minden csak nem az igazi Hitman. Látszik, hogy a Square Enix keze is benne volt a dologban, mert az IO-tól nem ilyet vártam (meg szerintem sokan mások is).
  • 12.
    2012. 12. 09. 23:38
    Nem érte én se ezt a boxos tesztelődit. Szedjétek már össze magatokat. A teszt amúgy jó.
  • 11.
    2012. 12. 09. 22:49
    Mostanában miért minden játékot Xboxon teszteltek...???? Marhára nem azon kéne.. pl. így a látvány/optimalizáció nem objektív szerintem.
  • 10.
    2012. 12. 09. 21:52
    Nekem hitmanből a mai napig az első tetszik legjobban, szerintem messze a legjobb rész volt.

    Nem tudtam letenni...
  • 9.
    2012. 12. 09. 21:35
    A COD. látványra 8-ast kap ez meg csak 9! De lehet hogy XBOX 360 nem olyan szép.
  • 8.
    2012. 12. 09. 21:22
    Hát mint régi hitman rajongó megkell hogy mondjam a Story valami ULTRA gagyi volt...

    A kiscsaj beteg lesz ha a pendriveot kikapcsolják a nyakán ami olyan mint egy nyaklánc..

    hitman sem az igazi ezek után már nem is nagyon izgat már a sorozat.
  • 7.
    2012. 12. 09. 20:51
    Nekem mind a Far cry3 és a hitman is az év játékának számít sőt megkockáztatom hogy talán a 2013-as é is lesz. történet, grafika , minden klappolt nekem egyszóval 10/10 és végig is vittem mindet . mondjuk nekem az assissins cred 3 annyira nem jött be grafika jó de annyira nem fogott meg azzal inkább a barátnőm nyomja én kihagytam. jah és az új most wanted siralmas grafika 10 de minden más főleg az irányítás az minősíthetetlen.
  • 6.
    2012. 12. 09. 20:48
    sajna a legfontosabb pontokon cseszték el ami miatt az emberek kedvelték ezt a szériát
    mindig mikor meglátom h nem pc-n lett tesztelve egy pc-re is kapható gém, egy kicsit meghalok belül (tudjátok kik a demográfiátok? európa erősen pc-s, de minimum ennek az oldalnak az olvasói/vásárlói)
  • 5.
    2012. 12. 09. 20:39
    Azért az is érdekes, hogy a tőlem két méterre háttal álló őr nem hallja meg, ahogy megfojtom a társát. Meg oké, hogy lopakodás, de azt nem veszem be, hogy lakkcipőben lehet úgy lépkedni, hogy azt valaki ne hallja meg.
  • 4.
    2012. 12. 09. 19:46
    önmagában nem lenne rossz játék, de a Blood Moneyhoz folytatásaként(ami nem egy mai játék) elég gyenge lett. a blood moneynak megvolt ez a hangulata amit nekem az absolution már nem hozott, nem olyan professzionális a játék,*SPOILER* gyakorlatilag végig egy csapat suttyót(amerikaiasan szólva "redneck"-et üldözünk, akik elloptak egy lányt akihez semmi közünk, de meg kell mentenünk és közben lázadunk az ügynökség ellen akik latexbe öltözött apáca bérgyilkosokat küldenek ránk egy rakás zsoldossal majd rakétavetővel szétlövik szerény hajlékunkat.
    a játékmenetben nekem sem tetszett az uj álruharendszer, béna volt, hogy a szakácsot akiből egy darab volt, nem ismerték meg, hogy hirtelen másképp néz ki, de a kamionsofőrök akiknek közük nincs egymáshoz rögtön tudták, hogy egy csúnya bérgyilkos vagyok és az is negatívum, hogy nincs fegyver moddolás kiválasztás a pályák előtt, nameg a pályák iszonyu lineárisak 70-80%-ban.
  • 3.
    2012. 12. 09. 19:30
    Jó teszt!
    Egy játék ami >=80% teljesített, sőt már a 4. a hónapban és még a Far Cry 3 tesz ki sem jött! Talán mégsem haltak még ki a jó játékok.

  • 2.
    2012. 12. 09. 18:45
    Csak egy kérdés: Miért váltottatok át Xbox-ra? (tesztplatform)
  • 1.
    2012. 12. 09. 18:27
    hát szerintem ott lett elrontva hogy a pontozásért kapod a ragot így vannak pályák ahol soha sem tudsz elérni silent assassin rangot pedig az lenne a lényege a játéknak