Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Heroes VI: Shades of Darkness – A sötétség 50 árnyalata

  • Dátum | 2013.05.20 12:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Régen írtunk Heroes-ról, egész pontosan a hatodik rész megjelenésekor, több mint másfél évvel ezelőtt. Ennyi idő kellett, hogy a Ubisoft teljes nagyságú kiegészítőt adjon ki a többnyire pozitív fogadtatásban részesült, magyarok fejlesztette alapjátékhoz. Ez a másfél év azonban nem volt teljesen eseménytelen, szaladjunk hát végig pár mondatban a történéseken!

Az előző részek tartalmából

A Heroes of Might & Magic-sorozat hatodik része egy korrekt, vállalható rész lett, mely óvatosan megpróbált itt-ott változtatni, javítani a korábbi recepteken, több-kevesebb sikerrel. Sajnos több eleme erősen megkérdőjelezhető volt, még ha a mögöttes szándék értékelhető is volt. Ezzel együtt némelyik újítása kifejezetten jót tett a sorozatnak – de nem is írok többet, akit érdekel, olvassa el a korábbi cikket.

Azóta azonban eltelt másfél év, a játék pedig fejlődött, bővült, még ha nem is rohamléptekben. Egyrészt sok programhibát kiküszöböltek, és csiszoltak az egyensúlyon, de ez el is várható ennyi idő alatt. Ennél sokkal lényegesebb, hogy kaptunk végre normális városképeket, 2D-s, a korábbi részek stílusához hasonlító belső képernyőket, amik valami egészen lenyűgözőek lettek, úgyhogy megérte várni rájuk. Ráadásul külön képernyőt kaptak a kisebb, külső helyőrségek, ahol építkezni nem lehet, csak állomásozni. Igényes munka mind.

Ez itt egy kifejlesztett Dungeon
Ez itt egy kifejlesztett Dungeon

Ez itt egy kifejlesztett Dungeon

Minket magyarokat érzékenyebben érintő változás, hogy az eredeti készítő Black Hole Entertainmenttől a játék további fejlesztését 2012-ben elvették, és ők nem sokkal később csődbe is mentek – a piszkos részletekbe a történtek pontos ismerete nélkül ne menjünk bele, mindenesetre sajnálatos esemény volt ez, mely azonban a Heroes 6 fejlesztését nem állította meg. Az azóta eltelt időben ugyanis megjelent két letölthető tartalom a játékhoz, melyek pár új térkép és tárgy mellett újabb kampányokat adtak a játékhoz (a Pirates of the Savage Sea egy kalózos-barbáros történetet, míg a Danse Macabre egy élőholt kampányt). Ez a két DLC ugyan nem volt rossz, azonban abban valószínűleg minden rajongó egyetért, hogy az erre fordított időt és erőforrásokat inkább egy nagy kiegészítőbe kellett volna ölni, mellyel a játék alapból nagyon kevés (öt) játszható várának számát tornázhatták volna feljebb. Most azonban itt a Shades of Darkness, benne pedig köszönthetjük a rég nem látott ismerősöket: a Dungeon lényeit, élükön a sötételfekkel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2013. 05. 21. 12:58
    Nem igazán értette se a Nival, se a Black Hole, hogy mi volt a receptje a 3DO-s hangulatnak. Eleve a Might&Magic adta háttér nélkül hülyeség volt új világot létrehozni, mert ez így csak egy unalmas fantasy klisé.
  • 5.
    2013. 05. 21. 12:53
    dzsuz87: Köszi a segítséget és a linket. Igazság szerint a cikkben is linkelni akartam az alapjáték kritikáját, csak aztán mégis elfelejtődött. Most már kiegészítettem ott is.
  • 4.
    2013. 05. 21. 12:48
    Egyetértek. A régi még izgalmas volt illetve ha van több órád és vagytok ketten-hárman akkor jól el lehet vele ütni az időt, de kezd kifulladni a sorozat.
  • 3.
    2013. 05. 21. 12:17
  • 2.
    2013. 05. 21. 11:00
    Kérhetnék egy linket az eredeti cikkre? (Ha már meg lett említve)
  • 1.
    2013. 05. 20. 20:33
    Jó játék lenne... de hamar kiismerhető, megunható. Ugyanez volt sajnos az ötödik és a hatodik résszel egyaránt, mindig ugyanazt kell csinálni, milliószor harcolni és aztán kezdeni az egészet előröl. Ettől függetlenül megértem ha valaki szereti