Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Hellblade: Senua’s Sacrifice – Mélyen elmerülve az őrületben

  • Dátum | 2017.08.31 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

„Az északi emberek úgy tartják, hogy Odin és a testvérei megölték Ymirt és a testéből hozták létre az emberek világát. A csontjaiból köveket alkottak, a húsából a földet, a véréből a sós tengereket, a koponyájából az eget, az agyából pedig a felhőket formálták meg. Odin és a testvérei fogták a Muspellből kipattogó szikrákat és csillagokat alkottak belőlük, és hogy ezt az új világot megóvják az óriásoktól, Ymir íves szemöldökét használták falnak.”

Az ősi legendákat korok óta őrizgetjük, merítünk belőlük, újra és újra elmeséljük őket, de egészen mostanáig sosem gondoltam bele, hogy vajon hogyan születtek. Minden ilyen legenda egy ember fejéből kellett, hogy kipattanjon… Vajon milyenek voltak a történetek kitalálói, akik életre hívták ezeket a több ezer évig fennmaradni képes históriákat? Milyen volt az a világ, amiben éltek? A legtöbb ember, ha nem tud megmagyarázni valamit, akkor inkább nyúl valami kényelmes megoldás felé. Hogyan keletkezett a világunk, miért olyan kegyetlen olykor az időjárás és mi a fene okozza a szivárványt? Ezekre a kérdésekre a nép örömmel elfogadja a vallás, a babona és a legendák adta válaszokat. Az északi népek Eddájában az első kérdésre a bevezető idézet ad választ, a rossz időjárásra találhatunk bűnbakot egy elátkozott személy képében (egy nem túl közkedvelt figura a faluban megteszi), míg a szivárvány lehet az istenek világok közötti hídja.


Az ilyen dolgokkal bizony könnyű befolyást nyerni az emberek fölött, de a Hellblade: Senua’s Sacrifice más irányból közelíti meg a témát. Senua az áldozatává válik ezeknek, neki minden isten és legenda véres valóság lesz, az pedig, hogy ebből a történetből mennyi játszódik a fejében, azon érdekes elmerengeni. Az viszont már az első perctől egyértelmű, hogy a lány már átlépte az őrület határát, hiszen úgy indul a játék, hogy lassan evez le egy köd lepte folyón, melynek partjai vérfagyasztó események helyszínéül szolgáltak, nem is olyan rég. Akasztott emberek lógnak a legváratlanabb helyekről és karóba húzott, egymásra dobált holttestek szegélyezik a lány melankolikus útját. Mindeközben számos hang beszél hozzá, próbálják meggyőzni, hogy forduljon vissza, hallgasson rájuk és bízzon bennük. A hangok végigkísérik az egész történeten és olykor valóban segítenek is neki, például harc közben szólnak, ha a háta mögül próbálják őt megtámadni.

Ezzel pedig elárultam, amit az előzetesek és kedvcsinálók után már úgyis tudtok, Senua bizony egy harcosnő. Az utazásának célja pedig, hogy megmentse szerelmét Hela (Loki lánya, a pokol, vagyis Hel úrnője) karmai közül, ami nyilván azt sugallja, hogy a férfi már halott, így legjobb esetben is a lelkét akarja kiszabadítani a túlvilágról…


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2017. 09. 04. 17:10
    Meg ugye ezzela technolgóival tudnak real time ot is szóval késöbb akár a csillagos ég a határ vagy az sem!
  • 18.
    2017. 09. 04. 16:18
    Megnéztem Senua Instagrammját, már tényleg régóta tolják.
    Jó játékiparban nem sok a 3-4 év, de nem olyan nagy team, gigaköltségvetéssel.
    Szívvel-lélekkel csinálták.
  • 17.
    2017. 09. 03. 17:14
    Adom! +1
  • 16.
    2017. 09. 02. 13:27
    91%? Azt hittem az Ipon átállt az új értékelési rendszerre amiben csak a nagyon szuper jó és eredeti játékok kapnak ilyet. Amit leírtak az alapján ez nekem nem tűnik túl eredetinek, kb inkább mintha a Zeno Clash lenne viking köntösben.
  • 15.
    2017. 09. 02. 11:54
    Brutálisan sok munka van a játék mögött --- bevallottan nem arra törekedtek, hogy hack 'n' slash legyen (magyarázat azoknak, akik a harcok miatt sírtak), de még így is meg tud feküdni az óvatlan játékos... továbbá, az ellenfelek egyformaságát indokolja a játék alapfelállása (aki ért angolul, illetve játszott már vele, az tudja mire gondolok) és Senua állapota... ---, hiszen egy létező betegséget ábrázoltak olyan "kézzel fogható" módon, amit soha senki még ezelőtt.
    Nem ok nélkül kerestek hozzá szakértőket, ilyen betegekkel dolgozókat, és finomítgatták évekig (s tették volna akkor is, ha 100-an fejlesztették volna).
    Érdemes belenézegetni a játék fejlesztési naplójába a Ninja Theory JuhTyúkos profilján...

    //Szerk.: S még valami: az említett naplókból kiderül(het annak, aki veszi a fáradtságot), hogy a szakemberek a hajukat letették attól, ahogy a játék ábrázolja, "fogyaszthatóvá", "megérthetővé" teszi a "normális" emberek számára a pszichózist.
  • 14.
    2017. 09. 02. 08:01
    Iszonyat nagy kattanás a vége. Számomra az utóbbi évek legjobb játéka. Szerintem is lesz folytatása, ugye a "Come, there is another story to tell" számomra erre utal. Szerencsésen jöttek ki abból, hogy az eredetileg megválasztott színésznő elpártolt. A jelenlegihez sokkal jobban illik a betegség. Minden (apró) hibája ellenére simán megéri a pénzt. Support Ninja Theory.
  • 13.
    2017. 09. 01. 20:04
    Egyik legjobb játék mostanában. A maga egyszerűségével nagyszerű.
    A csaj élőben nagyon klassz !
  • 12.
    2017. 09. 01. 00:56
    Neeee, ezen a képen elsírtam magam
  • 11.
    2017. 09. 01. 00:33
    Elképesztően tehetséges a lány. Szerelmes lettem kb...

    Nerd + videóvágó és véletlenül belecsöppent egy ilyen alkotás közepébe.... és zseniálisan végigtolta
  • 10.
    2017. 08. 31. 22:56
    A mocap valami zseniálisra sikerült. Ráadásul a csaj nem is színésznő, hanem a Ninja Theorynál videó vágó. Ez csak tovább emeli a végeredményt. Amúgy videónaplót készített a mocapről és az arra való felkészülésről.
  • 9.
    2017. 08. 31. 18:47
  • 8.
    2017. 08. 31. 18:40
    Nekem is tetszett a játék, a harcrendszert éreztem nagyon fapadosnak. Tudom nem ez volt a lényeg, de akkor is egy picit lehetett még volna rajta csiszolni, főleg a pajzsos ellenfelek tudnak frusztrálóak lenni az elején.
    Mondjuk én ezt inkább interaktív filmnek mondanám, nem is játéknak. NAgyon jó a téma, a világ, a mocap színésznőnek meg tényleg minden elismerésem. A hangok is remekek, az egész atmoszférát nagyon jól eltalálták.

    Amúgy még megemlíteném, hogy összesen kb 20 ember dolgozott játékon ami nagyon kevésnek számít manapság és a budget se volt túl nagy. Le a kalappal a ninja theorys srácok előtt.
  • 7.
    2017. 08. 31. 16:33
    5 féle viking van (sima kardos, buzogányos, pajzsos, csatabárdos és dupla bárdos). Szerintem ez egy ilyen rövid játékhoz korrekt mennyiség. Plusz van 4 boss.
  • 6.
    2017. 08. 31. 14:58
    jó játék faszán meg van csinálva a karakter meg minden nagyon szép csak ez a keresgélés egy idő után igen unalmas tud lenni meg hogy van kb 3-4 fajta ellenfél a pár bosson kívül az elég kevéske

    de minden más fasza
  • 5.
    2017. 08. 31. 12:52
    Kicsit bővebben a ME Andromeda animációs buktáiról:
    https://www.youtube.com/watch?v=0qvvmVpS3AA
    Nem mocap volt a ludas, hanem a szoftver, ami összeválogatja a készletből a szituhoz az animációt.
  • 4.
    2017. 08. 31. 12:23
    Az nem segített volna ha a mocap színészek teljesítménye, hasonlóan az animátorokéhoz is egy kavics szintjéhez konvergál:

    https://www.youtube.com/watch?v=hRBOnA0ak4w
  • 3.
    2017. 08. 31. 11:06
    A végén már nagyon elegem volt a rúnakeresésből, igazán kitalálhattak volna más logikai feladványokat is.
  • 2.
    2017. 08. 31. 11:00
    Valahogy így kellett volna animálni az Andromeda karaktereit is
  • 1.
    2017. 08. 31. 08:28
    Kis érdekesség: Kiből lett Senua

    Egyébként tényleg nagyon jó játék kb. minden téren (a rúnakeresős "fejtörők" voltak benne egyedül monotonak), a történet, Senua alakítása, technikai megvalósítás, grafika, hangok, zenék, még a harc is (egyszerűségének ellenére) mind nagyon rendben vannak - így kell játékot csinálni.

    Amit sajnálok, hogy rövid és mivel erősen sztori alapú és lineáris, így igazán újrajátszhatósági értéke nincs, viszont a játék legvégén Senua tesz egy utalást rá, hogy van még történet amit megosztana velünk - bár elég kétértelműen fogalmaz, de remélem egy folytatásra céloz vele.