Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Heavy Rain – Érzelmek viharában

  • Dátum | 2010.02.24 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK



Négy év hosszú idő, márpedig pár hónap híján ennyi esztendő telt el a 2006-os E3 óta, amelyen a Quantic Dream bemutatta következő játékának techdemóját. A Heavy Rainre keresztelt programról aztán sokáig semmit sem lehetett hallani, csak annyit tudtunk, hogy a fejlesztők előző alkotásának, az Indigo Prophecy-nek nyomdokain fog haladni, tehát nagy szerepe lesz benne a történet folyását alakító döntéseknek. 2008-ban aztán megkaptuk az első játékmenet videót, amit látva sokunk csak az állát keresgette. Az életszerű grafika, a tökéletes animációk, és az újszerű, ám az Indigo Prophecy-t kipróbáló játékosok számára bizonyára nem ismeretlen irányítás még tovább fokozta várakozásunkat. Akkoriban már tudni lehetett, hogy a játékot a Sony adja ki, így nem meglepő, hogy Playstation 3 exkluzív lett a program. Tavaly tovább adagolták számunkra a trailereket és az extra információkat, így lassan kezdett kirajzolódni, hogy egy nagyon komoly történettel rendelkező thrillert tisztelhetünk majd a Heavy Rainben, amely egy pillanat alatt magába szippantja az embert.

Hősünknek nem kevés megpróbáltatásban lesz része
Hősünknek nem kevés megpróbáltatásban lesz része

Meddig mennél el, hogy megmentsd, akit szeretsz?

A Heavy Rain története során négy teljesen eltérő személyiséggel rendelkező szereplő életét kísérhetjük nyomon, akik kezdetben saját útjukat járják, ám az idő múlásával sorsuk lassan összefonódik. Igazán az teszi érdekessé a karaktereket, hogy sok más játékkal ellentétben a szereplők nem szuperhősök, vagy legyőzhetetlen katonák, netán idegen lények, hanem hétköznapi emberek, akik a valóságban is létezhetnének. Elsőként Ethan Marssal, a sikeres építésszel ismerkedünk meg, akinek élete az amerikai álom tökéletes megtestesítője. A játék első perceiben Ethan egy reggelét, valamint a fia születésnapjára való készülődését élhetjük át, tehát nem ugrunk rögtön fejest az akcióba. Sokak számára talán feleslegesnek tűnhet ez a rész, de valójában nagy szerepe van abban, hogy jobban kötődjünk, a karakterünkhöz, illetve ekkor tanulhatjuk meg a Heavy Rain igencsak egyedi irányítását. A jobb ravasszal tudunk sétálni a karakterünkkel, míg a bal analóg karral vezérelhetjük a mozgás irányát. Bár papíron jól hangzik a rendszer, néha azért meg tudja kavarni a dolgokat, mivel a szűkebb helyeken nem tudunk olyan könnyedén és pontosan mozogni, mint más játékok esetében. A jobb analóg karral, illetve a többi gombbal pedig emberünk más mozdulatait és a Quick Time Eventeket kivitelezhetjük. Aki nem tudná, hogy utóbbi mit is takar, egyszerűen csak a képernyőn felvillanó mozdulatokat kell minél hamarabb végrehajtanunk egy feladat megoldásához. Nagy piros pont jár a fejlesztőknek azért, hogy végre rendesen kihasználták a PS3 mozgásérzékelős kontrollerének képességeit is, hiszen számos mozdulatot a gamepad mozgatásával tudunk csak kivitelezni. Ha fojtogatnak, akkor például veszettül rángatnunk kell a kontrollert, míg egyensúlyozáskor óvatosan jobbra-balra döntenünk. A párbeszédrendszer szintén ötletes: a bal ravaszt lenyomva emberünk körül megjelennek a válaszlehetőségek, melyek az adott irányba viszik tovább az adott beszélgetést. A csavar ott van az egészben, hogy minél idegesebb, stresszesebb a karakterünk, annál nehezebben olvasható ki a szöveg, utalva ezzel a karakter lelkiállapotára.

Apa és fia
Apa és fia


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 26.
    2010. 03. 16. 21:34
    Most értem a végére, nem találok szavakat, Zseniális játék!
    Megyek kezdem is előlről. :-)
  • 25.
    2010. 02. 26. 11:45
    Értem, elnézést a tévedésekért... Ez most tényleg meglep hogy francia.
    Jól megtévesztettek

    Japánoktól gyakran látni olyan játékokat ami inkább interaktív novella/regény/film. Többnyire minden amibe belefognak sztori alapú és érzelmi konfliktusokat dolgoznak fel (a maguk módján a fighter gémek is.. ) Tőlük láttam először ilyen "nyomd meg a megfelelő gombot ha felbukkan a képernyőn és akkor jó dolog történik a filmben" játékmenetet. Ráadásul jellemző rájuk hogy csak a saját konzolukra adjanak ki valamit és PC-re ne... Meg hát kérem... Origamis gyilkos?? Gondoltam, ilyet ki találna ki

    És látva hogy a japán trailerek is kint vannak Gametrailersen, meg hogy Sony meg PS3, azt az elhamarkodott következtetést vontam le hogy japán.

    De ez nem változtat azon hogy tetszik a játék
  • 24.
    2010. 02. 26. 11:32
    A Quantic Dream francia, a PS3-as hírt pedig mi is megírtuk csak ferdítés nélkül
    Többek között ott van a hírben, hogy még hány védelmi rendszeren kell átrágnia magát az embernek ha akar valamit.
  • 23.
    2010. 02. 26. 11:31
    trent: Feltörték, de sokat nem értek vele...

    A Heavy Raint meg nem japánok fejlesztették, hanem franciák.

  • 22.
    2010. 02. 26. 11:25
    Nking: Már feltörték

    De tény és való hogy ez a konzol tartotta magát a legtovább.

    hír itt: http://itcafe.hu/hir/hotz_sony_playstation_3_hacker_feltor.html

    Egyébként ez egy hosszú és felesleges vita (mármint PC vagy konzol). Programtervező informatikus hallgató vagyok, remélem egy nap játékokat fejlesztek (déltől kezdődik a Játékprogramok fejlesztése előadás bár mivel csak XNA nem sokat ér de a semminél több [XNA = I love Microsoft, I love Xbox360, szal igazából... na mindegy])

    Tulajdonképpen (remélem) soha nem fog kihalni a PC-s játékipar és szintúgy a konzolok sem (ezt viszont garantáltnak látom). A konzolpiac régebbi és több vihart megélt dolog mint a PC-s játék és ebből kifolyólag mindig is lesznek kölünbségek a két tábor között.

    A Heavy Rain egy remek játék, és örülök hogy van ilyen. Az sem lep meg hogy japánok fejlesztették (Láttátok a Japán trailereket? lol) És tudjátok mit? Meg fogom venni. Amint lesz keresetem is. (Jelenleg még nem dolgozom ugye). DE! Én ugyanígy vagyok a PC-vel. Igenis költök rá és igenis vannak olyan nevek amiket érdemes megvenni.

    (tipp: www.gog.com Good Old Games, régi remek játékok vannak összegyűjtve, felpatchelve, Vistáig kompatibilissé téve [nekem eddig Win7 alatt sem volt gond, Fallout Rulez!] és megfizethető áron újra kiadva. Nosztalgikus és szívmelengető...)
  • 21.
    2010. 02. 25. 19:28
    dragon83: szerintem minden hobbi drága mulatság, ha valaki tényleg jól akarja csinálni. Csak míg egyes hobbiknál ezt megértik könnyen az emberek, addig a gaming-nél mégsem. Aki biciklizik, az abba öl bele százezreket, hogy legyen egy jó cangája, aki game-el, az meg a gépébe/konzoljába.

    Fantasztikus a Heavy rain, szerintem már önmagában ezért megéri venni egy PS3-at. És akkor még ott van az Uncharted, vagy a God Of War... De igaza is van a Sony-nak, hogy egy ilyen konzolt alkottak, ami nem törhető. Így nem esnek el a játékfejlesztők nagy pénzektől. A legtöbb PS3-as címen meg látszik is, hogy időt és munkát vittek bele. PC-n meg csodálkozik az ember, ha gyorsan dobnak ki valamit összecsapva (lásd AVP).
  • 20.
    2010. 02. 25. 18:36
    Baszott jó ez a trailer. Kár, hogy nem jön PC-re. Biztosan kipróbálnám.
  • 19.
    2010. 02. 25. 18:22
    Sajnos iceblade, a játszás többnyire költséges hobbi, ez nem is kétséges. Xbox360-on is ugyanolyan költséges játszani, mint PS3-on. Legalábbis normális esetben.
  • 18.
    2010. 02. 25. 17:56
    az oké hogy egyszer megveszed a ps3mat de a játékokat mind meg kell vegyed

    (szerk.: máshoz is nem varázsolunk a fórumon, főleg nem ezen a részén ami a főoldalon van)
  • 17.
    2010. 02. 25. 12:18
    Jövő héten én is megveszem.Azóta várok rá , hogy láttam azt a castingos techdemót róla.
    Eszméletlen játék a demo alapján is.Le a kalappal a fejlesztők előtt.
  • 16.
    2010. 02. 24. 22:52
    MassKilla, amint belinkelted azt a játékmenet videót, amiben szarul nézett ki a játék, folytathatjuk a diskurzust. Ja és azokat a hozzászólásokat is idézd be a Gametrailers-ről, amikben egy csomó ember lehúzta a játék grafikáját.

    Amúgy az eleve nem lehetséges, hogy a bemutató videókban jól nézett ki a játék, a valóságban meg nem, mert a trailerekben látott jelenetek minősége, és a valódi játékmenet képminősége megegyezik, ergo nincs itt semmiféle Photoshoppolás.
  • 15.
    2010. 02. 24. 22:39
    MassKilla: Na ne vicceljünk már...

    1. MINDEN Real-time a játékban, semmi render, semmi photoshop.

    2. Láttad már élőben a játékot, vagy csak mások véleményére hagyatkozol?

    3. Az általad említett oldal hozzászólóival én azért nem példálóznék a helyedben. Többségük 14 éves visító fanboy, akik még egy értelmes mondatot sem tudnak összehozni (Csak a metacriticsre tudnak járnak, hogy lepontozzák a kis "kedvenceiket", hogy ezáltal kompenzálják az agyi és egyéb jellegű elmaradottságaikat).

    De miért is magyarázom én ezt neked...

  • 14.
    2010. 02. 24. 22:14
    ahogy a trailerekben, és a gametrailersen a hozzászólásokban néztem erősen lehúzták a játékot a grafója miatt, és jogosan! a hangzatos kifotosoppolt, renderelt bemutatók tényleg igazán szépek, meg a promó képek, de egy ingame-videóban egyértelműen látszik, hogy egy-két részen még egy unreal engine szintjét sem éri el!

    mondjuk most hogy elgondolkodok, lehet hogy nem volt maxon a grafó...nemtom ez ps3-on hogy lehetséges...de viszont akkor csak simán azon a videón nézett ki tréül, amúgy meg szép, de kétlem
  • 13.
    2010. 02. 24. 22:13
    Most már csak pár nap, és én is játszhatok vele.

    Amennyit eddig láttam belőle, az nagyon meggyőző volt számomra.

  • 12.
    2010. 02. 24. 21:45
    Azt hiszem megvan a jövő hétvégi programom! Jó cikk! Rengeteg híren és infón átrágtam már magam a játékról, de neked sikerült átbillenteni a mérleg nyelvét. Most már biztosan végigjátszom.
  • 11.
    2010. 02. 24. 21:05
    tibour:

    "ha úgy van leírva,h Playstation 3, és nem PS3, akkor nehéz észrevenni."

    Ööö... most ez nem komoly, ugye?



    Amúgy meg elég szomorú, hogy egy ilyen remek játék témájánál csak arról megy a vita, hogy milyen a PC-s ipar manapság...
  • 10.
    2010. 02. 24. 20:44
    dragon83: Azt mondod,h egy egész bekezdést el kéne olvasnom ahhoz, hogy megtudjam, milyen platformra van? Mondjuk én lusta vagyok ehhez Egyébként meg szemmel átfutottam, de ha úgy van leírva,h Playstation 3, és nem PS3, akkor nehéz észrevenni.
  • 9.
    2010. 02. 24. 20:12
    tibour: Akkor olvasd el még egyszer az első bekezdést, és keresd azt a szót, hogy Playstation 3. (és nem, nem most írtam ezt bele, hanem már az elejétől kezdve benne volt).
  • 8.
    2010. 02. 24. 18:05
    Azért ennyire nem szörnyű a helyzet, minden attól függ ki mivel akar játszani. MMO és FPS mellett az RTS-ek nagy része is PC-s, hiába kezdenek betörni konzolra is. De ha kérhetném maradjunk a játéknál, erre van ezer más topic
  • 7.
    2010. 02. 24. 17:33
    Ha annyira fáj a szívetek, észrevehetitek, hogy MMO-kon, a casual játékok nagyrészén és néhány FPS-en kívül PC-re nem jön semmi exkluzív. Így ha játszani akarnátok, akkor csak egyszer kellene videókártya helyett konzolt venni (mivel kábé ugyanott tud lenni a kettőnek az ára, használtról nem is beszélve), és kész, lehet játszani.
  • 6.
    2010. 02. 24. 17:20
    Th3Ac3:

    Stalker?

    horyk:

    Nem, már a kezdetektől is PS3-ról beszéltek, csak akkor még nem volt hivatalosan exkluzív a cucc.
  • 5.
    2010. 02. 24. 16:34
    Ha már ilyen nagyon sok "konzol only" játék van, igazán kitalálhatnának még pár "PC only-t" is (az MMOkon kívül persze) ne csak a mi szívünk fájjon.
  • 4.
    2010. 02. 24. 16:16
    Ezt PC-re kezdték fejleszteni !
  • 3.
    2010. 02. 24. 16:09
    És akkor vagyonokat lehetne spórolnunk...
  • 2.
    2010. 02. 24. 13:03
    Igen, ez az exkluzív cuccok lényege
    Ha mindenre lenne minden akkor nem lenne egy idő után többféle gép.
  • 1.
    2010. 02. 24. 12:45
    "only on PS3"

    sejtettem...
    Végre egy értelmes játék erre csak egy platformra jön