Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Halo Wars 2 - A béták háborúja

  • Dátum | 2017.03.01 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Sokak számára egy konzolos stratégiai játék pont annyira röhejes, mint egy konzolos FPS, hiszen mindkét műfaj irányítására kategóriákkal alkalmasabb az egér-billentyűzet kombináció. Ezzel együtt persze nem igaz, hogy a konzolos FPS-ek vagy RTS-ek ne lehetnének jók, hiszen habár a készítőknek figyelembe kell venniük a kontrolleres vezérlés sajátosságait, ezek nem okoznak problémát, amikor mindenkire ugyanazok a limitációk vonatkoznak. Onnantól kezdve a kérdés már csak az, hogy a kötöttségeket figyelembe véve meg tudják-e oldani a kellemes irányítást, és nem megy-e át fejfájásba az egész.

Az viszonylag egyértelmű, hogy az FPS-eket jól megoldották az utóbbi tíz évben, ezzel kapcsolatban sok kérdés nincs. Az RTS-ek helyzete már egy egészen más téma, hiszen ebben a műfajban egész egyszerűen nem láttunk annyi indulót, hogy teljesen biztosan kijelenthessünk bármit is. A hagyományos RTS-ek manapság már PC-n is ritkák, hát még konzolon. Azonban az Xbox 360-on a Microsoft megpróbálkozott eggyel: ez volt az Age of Empires-sorozatot jegyző Ensemble által fejlesztet Halo Wars. És habár láttunk már korábban RTS-t konzolon, itt lehetett először érezni, hogy a dolog tényleg működik, egész egyszerűen azért, mert kifejezetten a kontrollerre tervezték.


Eltelt nyolc év a Halo Wars megjelenése óta, és most megérkezett a folytatás. A fejlesztést ezúttal azonban már nem házon belül végezte a Microsoft, hanem kiadta a munkát a Total War-szériáról ismert Creative Assemblynek. A Halo-játékokért felelős 343 Industries leginkább a történetbe és karakterek kialakításába segített be, a fejlesztés teljesen a műfaj szakértőire maradt, habár az nyilvánvaló, hogy az első részt figyelembe kellett venniük, és az alapján kellett elindulniuk. Nem csak azért, mert a rajongók erre számítottak, hanem azért is, mert az egész egyszerűen jól működött. A Halo Wars 2 azonban az előddel ellentétben már megjelent PC-re is, mi pedig ezt a verziót teszteltük (főként), így pedig néhány esetben más a helyzet.

De kezdjük az elején, a történettel. Akármennyire furcsának is tűnik, a különböző felmérések azt mutatják, hogy egy RTS-rajongónak igenis fontos a sztori, még fontosabb, mint mondjuk egy FPS esetében. Éppen ezért a Halo-sorozat producere, Dan Ayoub úgy nyilatkozott, hogy különös hangsúlyt fektetnek majd a történetre, ami úgy látszik, hogy egy ideig tényleg meg is valósult. 28 évvel járunk az első Halo Wars eseményei után, és néhány évvel a Halo 5 után, azonban igazából egyik ismerete sem szükséges ahhoz, hogy élvezni tudjuk a Halo Wars 2-t, a készítők ugyanis igyekeztek mindentől elkülöníteni ezt az egészet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 03. 06. 13:33
    Nem tudom mikorra lesz új PC-d, de addig talán alaposan megpeccselik.

    És akkor fasza kis játék lesz!
  • 1.
    2017. 03. 04. 09:55
    Ezt majd kitolom az új PC-men.