Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Halo: The Master Chief Collection - Őszi kollekció

  • Dátum | 2014.11.11 13:30
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mekkora jelentősége van a Halo-sorozatnak a játékiparban, sőt, tulajdonképpen az egész szórakoztatóiparban. A Bungie játékai nem csak, hogy relevánsá tettek egy teljesen új konzolt az egyébként rendkívül kompetitív piacon, de egyszer és mindenkorra megmutatták, hogy a twin-stick FPS működik. Más játéktervezést, más felépítést, és más ötleteket igényel, mint a PC-s FPS-ek, de igenis működik. Hogy mennyire, azt a Halo sikere egyértelműen bizonyítja, hiszen a sorozat egyes részei folyamatosan eladási rekordokat döntöttek, így állítva szórakoztatóipari mérföldköveket. Eredményeiket aztán csak a multiplatformmá vált és annualizált Call of Duty tudta megdönteni.


A Halo számos olyan újdonságot vezetett be, melyek tulajdonképpen azóta is alapvetésnek számítanak az FPS-ek között. Ezek egy részét azért találta ki a Bungie, hogy a játék jobban működjön kontrolleren, egy másik részét pedig azért, hogy támogassák a sandbox-FPS stílust, amit a sorozat mindig is képviselt. Az újratöltődő pajzs (élet), az egyszerre maximum két fegyver, a viszonylag kevés számú gránát, és a közelharci támadás mind-mind olyan dolog, melyeket viszontlátunk manapság már majdnem minden konzolos shooterben. Amit azonban azóta sem látunk túl gyarkan, azok a nagy pályák, a járművek és a fantasztikus mesterséges intelligencia, melyek kombinációja így minden egyes összecsapást emlékezetessé tud tenni.

A Halo: Combat Evolved akkora sikert ért el, hogy a Bungie hatalmas nyomás alá került, mikor elkezdett dolgozni a folytatáson. A stúdió számára egyértelmű volt, hogy valami sokkal nagyobbat, sokkal eposzibbat kell letennie az asztalra. A “hájp” eszméletlen méreteket öltött, a játék iránti rajongás elképesztő volt, még az is azt hazudta, hogy imádja, aki valójában soha rá sem nézett, és már akkor sorban álltak érte éjfélkor, amikor ez még nem is volt divat. Professzionális körökben mindenki a Bungie-nál akart dolgozni. A legendás gitáros-énekes John Mayer annyira rajta szeretett volna lenni a Marty O’Donnel által összeállított soundtracken, hogy az ügynöke és a stúdiója tudta nélkül, teljesen ingyen utazott el a Bungie-hoz, és játszott fel egy számot. A nevét sosem írták bele a készítők listájába, hogy elkerüljék a jogi kavarodást, Mayer egész egyszerűen csak a barátainak akart dicsekedni azzal, hogy egy számot ő gitározik a Halo 2-ben.


A játék megjelenése végül majdnem egy évet késett, és a Bungie kivágta belőle az egyjátékos kampány felét, mert egész egyszerűen nem tudta megvalósítani a túlzottan ambíciózus terveket. Emiatt a sztori ugyan nagyszabású volt, látványos és változatos, de a történet folytonossága kicsit megsínylette az ollót. Ettől függetlenül a Halo 2 végül újabb forradalmat csinált, közösen az Xbox Live bevezetésével, így egy újabb dologgal gazdagodtunk, ami azóta is minden multiplayer FPS alapját képezi: ez volt a matchmaking. A játékból 24 óra alatt 2,4 millió példányt kelt el, és 125 millió dollár bevételt hozott (2004-ben járunk), amivel az év legnagyobb szórakoztatóipari startját produkálta, és amit a játékok közül csak a Halo 3 tudott lenyomni három évvel később.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2014. 11. 17. 10:34
    A One hangosodik,van kondi hibás is,tegnap meg egy Ps4-et láttam is élőben,hogy lehalt! A táp kattan egyet,azt semmi! Külföldiek térdel rugdossák a konzolt ,hogy talán úgy elindul...
    Nem biztos,hogy csak a melegedés nyírja ki ezeket,csak még nincsenek kiforrva. Első szériás konzol,mindig bevállalás kategória....
  • 12.
    2014. 11. 13. 09:42
    Majd ha kijön PC-re, akkor lesz FHD, vagy nagy QHD felbontással 100+ FPS.
  • 11.
    2014. 11. 12. 17:27
    Az O.D.S.T. és a Reach, azért maradt ki mert azokban nem Master Chief "szerepel"
  • 10.
    2014. 11. 12. 02:45
    Egy játék miatt én sem vennék konzolt, de szerencsére nem csak egy játék alkotja a listát. Szóval megéri most csak a Halo miatt megvenni, ha másért nem is, tuti jön még ki Xbox-ra olyan játék, ami megtettszik.
    Bár én PS-es vagyok, szóval PS4-et vennék.
  • 9.
    2014. 11. 11. 22:59
    Remélem, hogy jövőre kiadják a The Master Chief Collection 2-t és még szebb lesz a grafika, kasszasiker.
  • 8.
    2014. 11. 11. 22:37
    Én azon emberek közé tartozom akiknek a kedvence az O.D.S.T. volt. Sajnálom, hogy kimaradt...
  • 7.
    2014. 11. 11. 22:13
    Ez biztos? Csak mert én úgy halottam pont hogy felül van méretezve a hűtés mert nem akartak ugyan úgy szívni mint az előző generációban.
  • 6.
    2014. 11. 11. 21:41
    Jaja, a Halo CE osztott képernyőn, ketten, legendary fokozaton még mindig messze jobb, mint az azóta megjelent FPS-ek 95%-a.
  • 5.
    2014. 11. 11. 21:20
    OFF:Akkor minek írkálsz a poszt alá?!
    Vannak más helyen fórumok deirekt ilyen szájkaratéjosoknak' kitalálva mint neked
    ON: Hát ezért tényleg megéri box-ot venni. de szerettem is régen a Combat Evolved-et...
  • 4.
    2014. 11. 11. 15:59
    Még szerencse, hogy engem a Halo hidegen hagy, ezért nem is kell gondolkodnom, hogy vegyek-e konzolt. Mondjuk én egy játék miatt egyébként sem vennék.
  • 3.
    2014. 11. 11. 15:16
    Érdemes kivárni itt is kicsit,mert jövőre jönnek a 20nm AMD APU-k a konzolokba is,és akkor valószínű SLIM verziók lesznek,amíg stabilan bírják a terhelést hosszú távon. Mert ,a jelenlegi szériából már hullanak a gépek melegedés miatt, főleg PS4-ről hallottam...
  • 2.
    2014. 11. 11. 14:50
    Hát, emiatt bizony megértem, hogy sokan akarnak Xbone-t venni!

    Pontosan tudta az MS, hogy hova kell nyúlni, hogy beindítsa a nyálképzésünket
  • 1.
    2014. 11. 11. 14:38
    Jaj, most gondban vagyok,mert erős késztetést érzek,hogy vegyek egy XBOX ONE-t csak a Halo miatt!! Eszméletlen hangulatos a multija,és a felújított grafika is büntet...