Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Halo: Reach - A vesztes küzdelem

  • Dátum | 2010.09.13 01:10
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Microsoft idei Xbox 360-as felhozatala kissé hullámzó minőséget hozott. Először jött a remek Alan Wake, melyet egy közepesre sikerült Crackdown 2 követett, hogy a neves kiadó végül kiegyenlítse a számlát a frissen megjelent Halo: Reach-csel. A Bungie legutolsó Haloja ugyanis minden kívánalmunkat kielégíti, ami nem kis szó, lévén a széria ötödik részéről beszélünk. Ha egy sorozat el is jut idáig, az esetek többségében csökkenő színvonalat tapasztalunk, a Reach viszont talán még a Halo 3-nál is jobb játék, ami valljuk be, nem kis szó.

A karakterek a sorozat eddigi legjobbjai
A karakterek a sorozat eddigi legjobbjai

Emlékezz!

A Halo: Reach története előzmény a Halo trilógiához, középpontjában pedig egy csupa spartanból álló egység, a Noble Team áll, melynek tagjai a Covenant háború legerősebb emberi helyőrségén, a Reach bolygón állomásoznak. A viszonylag békés planéta egyik pillanatról a másikra csatatérré változik, amikor az idegenek váratlan invázióba kezdenek, hőseink pedig igyekeznek evakuálni a civil lakosságot, amíg még nem késő. Akik egyébként ismerik a sorozatot, tudják, hogy boldog végkifejlettre nem nagyon lehet számítani, hisz az előző játékok hőse, Master Chief a történet szerint az utolsó spartan volt. Érdekes helyzet ez, mert nem tudjuk, mi lesz a befejezése a sztorinak, azt viszont érezzük, hogy túl sok jóra nem számíthatunk, és ez különleges ízzel fűszerezi meg az amúgy minden tekintetben kiemelkedő forgatókönyvet. Míg a Halo többi részét gyakran támadták archetipikus karakterei és néha már nevetségesen túldramatizált jelenetei miatt, addig a Reachben ezeknek nyomát se leljük. Van helyettük viszont egy csapat remekül kidolgozott, hihető szereplő, és olyan párbeszédek garmadája, melyek abszolút hitelesek lehetnek egy ilyen szituációban. A főszereplő amúgy a csapat hatodik, újonc tagja, Noble Six, akinek arcát a sorozat hagyományaihoz hűen ezúttal sem láthatjuk a játékban.

Az atmoszféra sokkal keményebb
Az atmoszféra sokkal keményebb

Mivel a sztori nem az emberiség sikereiről szól, érthető, hogy maga az atmoszféra is sötétebb, mint eddig bármikor. A Halo sorozat könnyed, heroikus hangulatát itt egy militarista, depresszív irány váltja fel, ami sokkal kielégítőbb és mélyebb forgatókönyvet tesz lehetővé. Ráadásul az idegenek sem olyan viccesek, mint annak idején, lévén nem szólalnak meg angolul, s így ismeretlennek, veszedelmesnek tűnnek még úgy is, hogy már volt szerencsénk látni őket komikusabb szituációkban. A befejezés pedig... nos, nem lövök le semmit, de az utóbbi évek legjobb dramaturgiájával van dolgunk a játékpiacon, ez pedig nem semmi.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2011. 04. 01. 12:06
    Tirexi: egy pc-s, akinek savanyú a konzolos szőlő? Nofene.
    Miért 13k? Mert mindegyik A kategóriás konzolos cím legalább ennyi. Tartalmazza a jogdíjat is, ami pc-s cuccok esetében nincs. Miért utalja ki magának a Microsoft a jogdíjat a saját termékére? Mert ez nem igazi jogdíj, csupán némi hozzájárulás, hogy a hardver behozza az árát. Mivel ugyebár a konzolokat születésükkor erőteljes veszteséggel gyártják.
  • 9.
    2010. 09. 26. 21:07
    Na így kell objektívan tesztelni, már nem akarom kiírni azt az oldal nevét, de az az X oldal vagy ömleng valamiről, vagy lehordja a sárga földig, az adott játékot.

    Szerencsére az ipon írói nem olyanok, észnél vannak.

    Egyébként a szánalmasan bántó orosz akcentus engem is idegesített. Orosz-magyar nyelv, a legrosszabb párosítás nekünk.
  • 8.
    2010. 09. 16. 21:38
    Ez igaz
  • 7.
    2010. 09. 16. 17:41
    Látom megint nagyon képben vagy...egy évtized alatt kijött egy trilógia és most az előzménye, szörnyű. Hozzáteszem egyik rész sem volt rókabőr...
  • 6.
    2010. 09. 16. 13:09
    Erről a játékról mennyi bőrt húznak még le? Újabb game ami 13K. Lassan már ez is tömeg termék lesz mint az NFS...
  • 5.
    2010. 09. 15. 16:09
    év játéka és persze alul lett értékelve
  • 4.
    2010. 09. 15. 07:58
    ájpon,

    rákötheted (az említett ócska kiegészítővel), csak értelme nincs. gamepaddal pár nap, hét, esetleg hónap alatt (egyénfüggő) könnyedén megtanulsz játszani - ha akarsz!
  • 3.
    2010. 09. 14. 10:17
    Rá lehet kötni, viszont kell hozzá egy "XCM XFPS Xbox 360" nevű adapter, amivel bill-t ,egeret, vagy akár PS3 kontrollert is rá lehet kötni az Xbox-ra,de az ára 15ezer ft körül mozog,ami miatt nem feltétlenül éri meg szerintem. Könnyen megszokható a gyári kontroller is...
  • 2.
    2010. 09. 13. 23:40
    X360-hoz lehet bill-egeret valahogy összehozni? Akkor talán még be is szereznék egyet és nyomnám a jobbnál jobb FPS-eket amiket csak oda adnak ki.
  • 1.
    2010. 09. 13. 15:44
    Egy próbát tenni kell vele mindenféleképpen, az előzőek se voltak rosszak.