Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Halo 4: "Spartans never die..."

  • Dátum | 2012.11.24 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor 2007-ben "befejeztük a harcot" a Halo 3-ban, már tudható volt, hogy Master Chiefre újabb megpróbáltatások várnak, hisz a Legendary nehézségű végigjátszás után látható volt egy különös bolygó a Forward Unto Dawn romjai mögött. Bár a Bungie a 2010-ben megjelent Reach-csel hivatalosan is abbahagyta a Halo-gyártást, a Microsoft nem szívesen mondott volna le minden idők egyik legtöbbet tejelő franchise-áról, így összeboronált egy brigádot mindenféle zseniális fejlesztőből, és kiadta az ukázt: kell a Halo 4, méghozzá Xbox 360-ra, van két évetek rá, csipkedjétek magatokat! Bár nem vártunk forradalmat (nem is kaptunk), gondoltuk, hogy jó lesz a Halo 4, és mit ködösítsünk, az is lett. A Bungie-nál vajon csuklanak?

Cortana dögösebb, mint valaha
Cortana dögösebb, mint valaha

Master Chief visszatér

Oké-oké, én kérek elnézést az ötlettelenség mocsarában lubickoló belcím miatt, de hát ha egyszer ennyire adja magát! A Halo 4 egy az egyben ott veszi fel a fonalat, ahol a 3. rész letette, igaz, eltelt pár esztendő, amit Chief kriosztázisban átaludt. Az emberiség már nem áll háborúban a Covenanttal, sőt, az elite-ek és az emberek egymás hátát támasztva részegednek az űrkocsmákban, miközben háttérben pár cuki grunt dúdolja az internacionálét. Mindebből persze John és Cortana mit sem észlelnek, hisz elhagyatva sodródnak az űrben, míg bele nem futnak egy renegát Covenant flottába, melynek kapitányai minden bizonnyal nem csípik ezt a nagy szeretetet. A játék egyből a lecsóba csap, nincs semmi felvezetés, vagy nyomasztó, lassú kezdés, mint anno a Reach-ben.

Kapunk viszont egy sor szétlőhető idegent, na meg egy heveny szívszédülést, mert a Halo 4 úgy néz ki az Xbox 360 hétéves hardverén, mint eddig semmi más. Ritkán kezdem egy cikket a grafika méltatásával, de ez esetben egyszerűen kénytelen vagyok kivételt tenni, mert a 343 Industries munkája szó szerint lélegzetelállítóra sikeredett. Persze, akik Ultrán zúzzák a Battlefield 3-at 64 fős csaták közben is, most nyugodtan legyinthetnek, de nem árt figyelembe venni a tényt, hogy ez egy konzolexkluzív cím, ráadásul a legrégebbi jelengenerációs gépen. A helyszínek kidolgozottsága, a textúrák minősége, a karakter-animációk, a fények és árnyékok játéka... le a kalappal, 343! Ráadásul mindez viszonylag stabil 30 fps-sel "repeszt", ami ismerve a korábbi Halók nyögvenyelős szaggatását, kiváltképp dicséretes dolog.

Miután kigyönyörködtük magunkat, jöhet a fekete leves: a történet aligha nyújt meglepetéseket egy régi vágású Halo-veteránnak. A Forerunnerek előhúzása a kalapból annyira nyilvánvaló volt, hogy akinek eddig nem jutott eszébe, inkább játsszon mással. A fordulatok sem hoznak újdonságokat, ami viszont mégis megmenti a sztorit, az a karakterközpontú forgatókönyv. Noha egy Shakespeare darabtól így is messze áll, a Halo 4 az eddigi legemberibb Master Chief-sztori, mely a Reach sötét, reménytelen tónusát is megörökölte (aki esetleg nem tudná, egy új trilógia nyitófejezetéről van szó, így a végkifejlettnek sem kell giccsben tocsognia). Javult a dialógusok minősége, árnyaltabbá vált a karakterek motivációs háttere, szóval van itt fejlődés azért. Akiket érdekel Cortana és Master Chief románca (mert mondjuk ki, kettejük kapcsolata sokkal összetettebb, mint egy bajtársi kötelék), azok meg lesznek elégedve, sok kérdésre viszont nem kapunk választ - sebaj, majd a Halo 5-ben és 6-ban.



Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2012. 11. 26. 10:59
    Én nem bánom, ha nem újítanak a Halóban. Ez önmagában egy olyan sorozat, olyan élményt nyújt, amit más FPS-ek nem. Azok az FPS-ek, amik egyre inkább elmentek a CoD-féle irányba, névtől függetlenül. A Halo nem ilyen, szerencsére, megvan a maga egyedi játékmenete és stílusa, amit egyedül ő nyújt. Akkor miért lenne baj az, ha kétévente kijön egy-egy új rész?
  • 17.
    2012. 11. 26. 08:25
    HUFEUR, hát épp ezt mondtam én is. A Halo 4 simán jól fogyna PC-re is, csak akkor nem lenne mivel eladni az Xboxot.
  • 16.
    2012. 11. 25. 21:04
    Az a baj, hogy elveszett a kreativitás, és az új utak keresése a játékfejlesztőkben. Csak a pénz számít, bejáratott dolgok és statisztikák vannak csak.
  • 15.
    2012. 11. 25. 17:03
    dragon83:

    Itthon egyáltalán nem szokás, külföldön is csak ritkán.
    Ugyanabból a játékból kb 20x annyit adnak el konzolra (PS3+Xbox összeadva), mint PC-re, talán még többször is.
    Néha jön egy játék, amiből PC-re is eladnak pár milliót, de az még a konzolos eladásoknak úgy is csak a negyede. Persze ha már van pár millió eladás akkor megéri kiadni PC-re, valószínűleg Halo-ból is eladnának pár milliót PC-re, de akkor Xbox-ra nem maradna exkluzív játék, valamivel meg el kell adni a hardvert.
  • 14.
    2012. 11. 25. 16:52
    Igen a konzol exkluzív cuccokkal nagyon arra sarkalják az embereket hogy fektessenek be konzolba(X-BOX HALO,Sony Metal gear),de azért a warezzelés is belenyom a latba szerintem.
  • 13.
    2012. 11. 25. 14:33
    HUFEUR, szerintem te nagyon el vagy tévedve. Mi az, hogy PC-re nem szokás játékot venni? Ne Magyarországból indulj ki, máshol ugyanúgy megveszik PC-re is a játékot. Egy HALO 4 kaliberű játékot simán megérné kiadni nekik PC-re, csak épp akkor nem tudnák annyira nyomatni az Xbox-ot, ami exkluzívok terén nem igazán áll jól mostanában. Ez az egyik ütőkártyájuk.
  • 12.
    2012. 11. 25. 13:55
    Szerinted mi alapján írtam, amit írtam? Butáskodsz, most el vagy kábulva, majd egy hét múlva gyere vissza. Köszönöm.
  • 11.
    2012. 11. 25. 13:39
    nemeth04:

    Hidd el, a kiadó tudja jól, hogy megéri-e vagy sem kiadni PC-re, ha megérné, akkor kiadnák, de mivel PC-re nem szokás játékot venni, ezért biztos nem lesz.
  • 10.
    2012. 11. 25. 12:27
    Egyre másra jelennek meg a tucatjátékok, a nagy sorozatok folytatásai, minimális, vagy semmelyien újítással, a kritikák meg az egekig magasztalják őket.

    Csak én érzem itt az ellentmondást?
  • 9.
    2012. 11. 25. 10:08
    Kiakasztottam... csak az értékeli 90% alá, aki nem játszott vele, vagy nincs konzolja. Az XBOX képességeihez mérten hihetetlen a grafika, a legszebb játék amit valaha a platformon láttam! A zenei aláfestés mestermű, a hangok, történet magas minőségű. Nem vagyok Halo fan leszögezem, mégis kinyomtam az idáig megjelent összes játékot a sorozatban és ez volt az első, ami igazán lenyűgözött!
  • 8.
    2012. 11. 24. 18:18
    Cloud-nr.1, ostobaságodat jelzi, hogy meg sem fordul a fejedben, hogy itt az epikus szó magyar értelmezése szerint írtam, amit írtam, és a fenti soroknak közül sincs az angol anyagokhoz.
  • 7.
    2012. 11. 24. 13:51
    Cloud-nr.1, felesleges még mindig azon lovagolni, hogy az epic valójában nem epikus, hanem eposzi. Így került be a játékos köztudatba, az emberek 90%-a így használja. Igaz, helytelenül, de ettől még így van. A nyelv változik, ez van.
  • 6.
    2012. 11. 24. 13:46
    "...ugyanazért a két dologért veszi meg: az epikus kampányért és a multiplayer-módért"

    Már megint egy cikkíró, aki úgy látszik angol forrásból dolgozik. Soha nem fordul meg a fejükben, hogy az "epic" nem epikust jelent? Néha annyira szíjjelbaltáz az ilyenektől az ideg... de mindegy, attól a cikk még nem rossz,
  • 5.
    2012. 11. 24. 13:38
    pedig menyivel jobban járnának ha PC-re is kiadnák. mert bár szereném ki próbálni nem veszek sem Xbox-ot, sem PS-t. sajnos inkább le mondok az élményröl, de gondolom nem csak én vagyok igy aki nem akar a PC mellé konzolt eesetleg nem tud mert nem engedi az anyagi vonzata. a microsoft-nak szereintem inkább lenne nyereség, mint veszteség ha kiadná több formátumban.
  • 4.
    2012. 11. 24. 13:28
    Ez a játék az életben nincs 90% Iszonyat túl lett értékelve. 80se. Jó jó jó egy ideig és tényleg élvezi az ember, de utána rájön, hogy tulajdonképpen a látványon kívül semmi nincs benne. Minden tekintetben lefejlődött, de a látvány az tényleg 10.

    És ott a pont, a kevés újdonság! na ezért nem király rész ez. És ebbe beletartozik az, hogy lényegében ugyanazt a 2-3 ellenséget lövöd végig, ugyanazokkal a fegyverekkel. Ez multi játék, de hát arra meg rengeteg más opció jó. Nincs ebben semmi forradalmi, és semmi újdonnásg.
  • 3.
    2012. 11. 24. 12:27
    Persze, hogy nincsenek ilyenek PC-re. Elég megnézni a 2 vezető konzolgyártót: M$, $ony. Ki látja a 'hasonlóságot'?
  • 2.
    2012. 11. 24. 11:15
    néztem videókat a single első órányi gameplayéből(sajnos PCn más halo élményem nem nagyon lesz a 2. rész fölött), nagyon jó a feelingje, bár az tény, hogy a Forerunner-ekben sokkal több lehetőség rejlik mint ez a fegyverarzenál, meg ellenfelek... bár a design az 5ös.
  • 1.
    2012. 11. 24. 10:52
    Én nem játszottam még ezzel a résszel (mivel nincs konzolom), de a képek alapján a Halo 1 feeling van benne amivel viszont nagyon jó volt gamelni