Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy

  • Dátum | 2012.10.08 08:57
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Meglehetősen váratlan vendég köszönt be hozzánk az elmúlt napokban, egy régi ismerős, akivel pár évvel ezelőtt egy teljesen más platformon volt lehetőségünk megismerkedni. Nevezzük csak „Fél Perces Hősnek” az illetőt, ugyanis meg van az a képessége, hogy harminc másodperc alatt megmentse a világot. Ő a főszereplője annak a játéknak, amely 2010-ben jelent meg a Sony PSP kézikonzoljára, nagy benyomást téve a vásárlókra és a kritikusokra egyaránt. A stílszerűen Half Minute Herónak keresztelt program igazi retro élményt nyújtott, legalábbis ami a grafikai megjelenítést illeti, ugyanis a játék 8 bites megjelenítést alkalmazott, azaz alig pár színből, és kis kockákból épült fel a világ és a karakterek nagy része, sajátos bájt kölcsönözve a látványnak. A Half Minute Hero sokáig PSP exkluzív volt, és ennyi idő elteltével nem is számítottunk rá, hogy más platformra is ki fogják adni. Nagy meglepetésünkre először Xbox 360-ra, most pedig személyi számítógépre is megjelent a Marvelous Entertainment alkotása. Mindenféle részrehajlás nélkül annyit elmondhatunk, hogy a három elérhető verziót figyelembe véve az Xbox 360 tulajdonosokkal szúrtak ki a leginkább, akik egy megcsonkított programot kaphattak kézhez, amiből számos olyan elem hiányzott, ami szerepelt a PSP-s verzióban (igaz, volt azért pár újdonság is). Szerencsére a PC-s közösségnek nem kell szomorkodnia, hiszen nem hogy kevesebbet, de sokkal többet kaptak, mint konzolos társaik.

A Gonosz Nagyúr kastélyánál
A Gonosz Nagyúr kastélyánál

A Half Minute Hero nem csak a grafikai megjelenítése miatt érdekes, hanem játékmenete is igazán egyedi. A fejlesztők célja az volt, hogy a szerepjátékok fontos elemeit kissé leegyszerűsítve őrült tempóra gyorsítsák a játékmenetet, miközben még folyamatosan gúnyt is űznek az RPG műfajból. Nincsenek órákig tartó grindelések, a harcok szó szerint csak másodpercekig tartanak, és a szintlépés is pillanatok alatt történik. Első hallásra talán furcsának tűnhet ez a mechanizmus, de nagyszerűen működik. Mielőtt azonban bemutatnánk a játékmódokat, érdemes röviden áttekinteni, hogy miben tér el a játék PC-s verziója a PSP-s változattól. Az első és legfontosabb dolog, amire már a menübe történő belépéskor rádöbbenhetünk, hogy a grafika egy alapos ráncfelvarráson esett keresztül. A korábbi 8 bites, kockás képek helyén kézzel rajzolt, kissé animés beütésű darabokat találhatunk. A stílusbeli különbség ég és föld a két változat között, és őszintén szólva nekünk nem igazán jött be ez a váltás. Az eredeti játék báját pont a retro nézet adta, az új megjelenítés viszont ezt nyomokban sem tartalmazza, ráadásul a karakterek sem festenek túl jól. Jó hír viszont, hogy nem erőltették ránk a fejlesztők ezt az újdonságot, ugyanis a menüben egy gombnyomással visszaállíthatjuk a 8 bites stílust. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a program nem menti ezt el, így minden indításkor újra váltanunk kell, mivel alapesetben az új nézet fogad minket. A kétfajta grafikai stílus érdekes módon az elérhető játékmódokat is befolyásolja. A klasszikus megjelenítés mellett a PSP-s verzióban látott módokkal játszhatunk, míg ha az új látványt választjuk, akkor az Xbox 360-as játék módosított, és sok helyen megcsonkított darabjait próbálhatjuk ki. Utóbbiról még ejtünk szót, de előtte lássuk, hogyan is működnek az eredeti változatok.

Időnként társakat is szerezhetünk magunk mellé
Időnként társakat is szerezhetünk magunk mellé


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2012. 10. 08. 21:48
    Már PSP-n is imdádtam, hatalmas játék. A menü theme meg még mindíg bűntet.