Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Hackerek, dühös tinédzserek és a MOBA - A modok történelme

  • Dátum | 2015.09.14 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Idén az amúgy hagyományosan unalmasan telő február elejét egy érdekes és sokakat megdöbbentő hír tette mozgalmassá. A Dying Lightot fejlesztő Techland ugyanis a játék egy elvileg a csalók elleni védekezést szolgáló patchével jóformán lehetetlenné tette a modderek számára azt, hogy belenyúljanak a játékba, másfelől több népszerű kiegészítést is levetetett a különféle tartalommegosztó portálakról.

A lépések okát senki sem értette, mert a lengyel csapat korábban kifejezetten támogatta az öntevékeny rajongókat. A felháborodás olyan mértékeket öltött, hogy a stúdiónak külön közleményben kellett megnyugtatnia az érintetteket, és a cég szóvivőjének kategorikusan le kellett szögeznie, hogy nincsenek a modok ellen, sőt, a maguk részéről csak bátorítani tudják a hobbi-alkotókat. Mindez remekül mutatja, hogy a modok komoly szerepet játszanak a legtöbb PC-játékos, sőt, a stúdiók életében. Egy kedvünk szerint formálható játék ugyanis sokkal nagyobb eséllyel nyeri el a nagyközönség tetszését, mint egy olyan, amihez nem lehet szabadon ingyenes tartalmakat gyártani.


Népszerűségük és elterjedésük ellenére azonban a többség szinte semmit sem tud arról, hogy kik is voltak az első modderek, és hogy kiknek is köszönhetjük, hogy mára teljesen megszokottá vált, hogy a legtöbb cég nem csak vásárlóként tekint a potenciális érdeklődőkre, hanem minden lehetséges módon bátorítja őket arra, hogy hozzájáruljanak a többiek szórakoztatásához. Cikkünkben nem vállalkozhatunk arra, hogy az összes fontosnak tartott modról megemlékezzünk, hiszen egy ilyen cikk több száz oldalra rúgna. Ellenben a szcéna rövid történelmének ismertetése reális és megvalósítható cél.

Lássuk hát, hogyan is indult el pár lelkes egyetemistának és két, a törpöket mindennél jobban gyűlölő tinédzsernek köszönhetően világhódító útjára az egy új műfajt is megteremtő hobbi!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2015. 09. 17. 15:42
    XCOM: Long War
    Firaxis lenyilatkozta már, hogy tisztában vannak vele, hogy a játékuk és a kiegészítőjük egy ~20 órás tutorial a Long Warhoz, de ennek egyben örülnek is, sőt a heti streamjük a játékról Long War szokott lenni, nem a saját
    szerintem ez is keményen megdobta a játék eladásait, mert csak eredetivel működik elvileg (legalábbis a modderek ezt mondják)
  • 6.
    2015. 09. 15. 18:01
    Skyrim és Thomas a gőzmozdony?
  • 5.
    2015. 09. 15. 03:14
    Desert Combat (BF 1942 mod)? Amiből kb a BF2 lett?
  • 4.
    2015. 09. 14. 15:07
    A Huncraft inkább csak a moddolás magyar történelmében érdekes. De azért fun volt.
  • 3.
    2015. 09. 14. 11:52
    Huncraft, valaki?
  • 2.
    2015. 09. 14. 11:21
    Counter Strike: Global Defense
  • 1.
    2015. 09. 14. 10:12
    Két hete újra elővettem a Stalker: Shadow of Chernobyl játékot, ami már 7 éves, mert láttam, hogy kijött az egyik mod új verziója. Végül egy teljesen más moddal kezdtem el játszani. Kettő hete tolom, és még a negyedénél se vagyok. Eszméletlen sok új tartalmat raktak a játékba, a Zóna kétszer akkora, eszméletlen sok új küldetés, mind bugmentes és érdekes, rengeteg új fegyver, új játékmechanika.

    Ritkán mondom ezt egy mod esetében, de úgy érzem, mintha egy új játékkal játszanék, mondjuk a negyedik résszel.

    Skyrimot elő se venném, ha nem lennének rá modok.

    Az igazság az, hogy elég nyakatekert módon balanszolt játékokat szeretek. Legyen extra könnyű meghalni, eszméletlen nehéz erőforrásokat gyűjtögetni, túlélni. De az ilyesmiket csak egy vékony réteg szereti, így nincs érdekében a fejlesztőnek, hogy egy AAA játékot így csináljon meg. A modok segítségével viszont még egy casual játékot is át tudok így alakítani.

    A Kingdom of Amalur története, világa engem sokkal jobban megfogott, mint a Skyrim-é, viszont hamar irtó könnyűek lettek a csaták, így ráuntam. Bárcsak lennének modok hozzá, akkor újra elővenném.

    Szóval modok nélkül fele ennyire se élvezném a játékokat.