Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Gunpoint – Noir lopakodás

  • Dátum | 2013.07.04 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Dragon kolléga nem is olyan régen megfogalmazta, hogy indie játékokról legtöbbször hálás feladat írni, mert pénzügyi szűkös kereteiket sokszor újító ötletekkel, és „lélekkel” kompenzálják, melynek eredménye gyakran igen szórakoztató kikapcsolódás – ha sikerül elkerülniük a túlzásba vitt művészieskedést és öncélú különcködést. Jelen alanyunk is szerencsére sikeresen átugrotta a fenti csapdákat, és egy igazán ötletes, független fejlesztésű játékként vonulhat be a játékok nagy enciklopédiájába.

A Gunpoint a lelke legmélyén egy 2D-s külső nézetes lopakodós játék. Ezzel azonban önmagában még nem tudna kitűnni, hisz több hasonló stílusú játékkal találkozhattunk már, gondoljunk csak a nálunk is sikereket elérő Mark of the Ninjára. A Gunpoint azonban az árnyékok kihasználása helyett elsősorban a különleges, hackelős játékmenetében tud egyedit mutatni. A recept egyszerű: a pályákon közös elektronikus hálózatra csatlakozó eszközöket mi szabadon tudjuk egymással összekötni, megadva, hogy ha az egyik aktiválódik, akkor a másik is kövesse. A szemléltetéséhez képzeljük el, ahogy a villanykapcsolót megnyomva felkapcsol a villany. Eddig nem nagy kunszt, igaz? Na de ha a villanykapcsolót átkötve az egy ajtót nyit ki/zár be, máris érdekesebb kicsit a dolog, nem? Még jobb, ha az idegeneket felismerő kamerát kötjük egy elektronikus kisülést okozó konnektorhoz, és megfelelően időzítve a kamera elé lépve megsüthetjük a konnektor előtt elsétáló őrt, és még lehetne sorolni. Bonyolítja a helyzetet, hogy bizonyos eszközök külön hálózatra vannak kötve, amik között nincsen közvetlen átjárás. Ilyenkor lehet például mozgásérzékelő kapura lift hívógombját kapcsolni, ami megérkezve csilingelő hangot ad ki, amit a közelben lévő hangérzékelő meghall, és így kinyitja az előttünk lévő ajtót. Nyakatekert? Egy kicsit, talán, viszont annál szórakoztatóbb.



A dolog egyszerűen működik: egy gombnyomással átválthatunk egy olyan speciális nézetre, melyen különböző színnel vannak jelölve az adott hálózatra kötött eszközök, ezeket pedig egyszerű húzással összeköthetjük, jelölve az irányukat (mi aktivál mit). Sok pályán elsőre nem mindegyik hálózatot tudjuk elérni, ehhez először el kell jutni egy speciális dobozhoz, és azt bekapcsolni, mielőtt jöhetne a kötözgetés. A karakterünk pozíciója a kötözgetésnél teljesen lényegtelen, az egész pályán bárhol bármit elérhetünk, és bármilyen (azonos színű) eszközzel összeköthetünk. Dolgunkat különféle típusú őrök nehezítik, akik időnként járőröznek, máskor csak helyben állnak, és mi késztethetjük őket mozgásra mondjuk egy lekapcsolt villannyal. Eléjük kerülni életveszélyes, egy lövéssel végeznek velünk, és nagyon jók a reflexeik. Ha mégis lelőnének, akkor egy nagyon barátságos automentést kell betölteni, ami több fokozatban, maximum tíz másodperccel korábbra rakhat vissza egy pillanat alatt. Így egy „ezt kipróbálom, hopp, lelőttek” típusú helyzet minimális holtidőt eredményez.




Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2013. 07. 04. 16:38
    Remek játék, csak sajnos rövid Amúgy nagyon ajánlott!
  • 1.
    2013. 07. 04. 10:08
    Remek, a demó már pár hete a gépemen pihen, itt az ideje, hogy kipróbáljam!

    Egyetértek Dragonnal, mostanában a legüdítőbb játékok a független fejlesztőktől jönnek (tisztelet a kivételnek, persze).