Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Guild Wars 2 – Forradalmi MMORPG

  • Dátum | 2012.09.15 15:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Guild Wars első része hét évvel ezelőtt annyira igyekezett másfajta MMORPG lenni, szakítva a hagyományokkal, a megszokással, és a rossz beidegződésekkel, hogy a végeredmény végül egy teljesen különc, saját műfajú játék lett, amit nívósabb berkekben nem is hasonlítottak össze a hagyományos MMORPG-kkel. A játékmechanikai különlegességek mellett, melyeket felsorolni is hosszas lenne, a játék egyik legfőbb vonzereje kétségtelenül a havonta kötelezően fizetendő pénzösszeg, azaz a havidíj hiánya volt. Azonban valamit valamiért: havidíj hiányában a fejlesztést és fenntartást más bevételekből kellett finanszírozni, amihez a tervek szerint a félévente megjelenő kiegészítők jelentették volna a bevételt. Azonban a fejlesztő ArenaNet (alapítói korábban a Blizzardnál voltak vezető fejlesztők) hamar rájött, hogy félévente nem tudják az általuk kitalált nagyságú és mennyiségű újításokat bepakolni a játékba, valamint a folyamatos egyensúlyozással is gondok lehetnek, ha minden alkalommal új, önálló kampányt adnak ki. Ezért aztán a felmerült rengeteg ötletet egy új játékba kezdték beleönteni: így fogant meg 2007-ben a Guild Wars 2.

A fejlesztés folyamán hihetetlennek hangzó, irreálisnak tűnő ígéretek hangzottak el: dinamikusan változó világ, választásunktól függő történet, valódi MMORPG-s élmény, továbbra is havidíj nélkül? Nem csoda, hogy sokan nem hittek a fejlesztőknek, és persze az sem segített, hogy a megjelenés végül csak csúszott és csúszott... Most azonban itt van, él és virul, és ki kell mondani: teljesen beváltotta az ígéreteket.




Új hősök – fajok...


Tyria világában kétszázötven év telt el az első rész történései óta (ebből is látszik, milyen régóta fejlesztették a folytatást), így nem csoda, ha a korábban dédelgetett karaktereinket semmilyen formában nem hozhatjuk át a folytatásba. Azonban legendájuk tovább él, de a Guild Wars: Eye of the North kiegészítőből elérhető Hall of Monumentsben tárolt hagyatékunk a második részben inkább csak látványosságnak számító fegyvereket, páncélokat, állatokat, címeket ér.

Az eltelt időszak azonban kedvezően hatott a választható fajok számára: ezúttal már öt faj közül szemelhetjük ki a nekünk legjobban tetszőt.

Az asurák igen apró, fürge, nagy szemű lények, nyúlra hasonlító nagy fülekkel. Mindenük a tudomány, a gépek piszkálása, számukra mindennél fontosabb az intelligencia.

A nornok a jeges vidék óriásira nőtt vadászai, akik cirka másfélszer akkorák, mint egy ember (és kétszer-háromszor akkorák, mint egy asura). Külső megjelenésre leginkább egy izmos emberre hasonlítanak, ám képesek különböző állatok alakját felvenni.

A charrok harcias, macska-szerű lények, a háborúk veteránjai. Technológiailag az egyik legfejlettebb nép az övék, amit a harcokhoz, az ellenfél brutális legyőzéséhez fel is használnak.

Míg a fenti három faj ismerős lehet az első rész nem játékos karakterei és szereplői közül, addig a sylvarik teljesen új fajt képviselnek. Ők gyakorlatilag két lábon járó növények, hajzatuk inkább bokorra emlékeztet, de még páncéljaik is főleg növények leveleiből állnak.

Az emberek faját pedig talán senkinek nem kell bemutatni, valószínűleg kevés földönkívüli olvassa az iPon cikkeit. Remélem...

Balról jobbra: charr, ember, norn, asura, sylvari
Balról jobbra: charr, ember, norn, asura, sylvari


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 41.
    DoA
    2012. 09. 18. 12:47
    Svindler - 2012-09-18 12:38:32

    Kb. 1xre írtunk, csak közben nekem betévedt egy event.


    Nekem Aionból lett elegem a millió korlátozással (collecting napi 50-es limit), de az, hogy nem lehet havernak cuccot átadni, ha nekem dob olyan lootot a mob, ami neki kellene, kész gáz. S emiatt aukciós ház sem ment.
  • 40.
    DoA
    2012. 09. 18. 12:40
    Lazahunter - 2012-09-18 12:21:30

    Igen, igazad van. Az ingyenesség címke valóban a havidíjmentességre utal. Lotro és AoE is havidíjasan indult, "eleve" el sem tudtál kezdeni játszani velük, ha nem volt előfizetésed. Most már azok is ingyenesek - de telepakolták korlátozásokkal. Pl. Aion is free, de nem tudsz tradelni játékosokkal free módban.

    Én pontosítanék tehát: 1x megveszed az alapjátékot, utána nem vagy fizetésre kötelezve semmiben, ha extra skin kell vagy buff valamire, azt játékpénzért meg tudod venni. De kalózruha, 10 féle napszemüveg és mindenféle csillogás nélkül is élvezhető a játék - mindenkinek a maga ízlése szerint.
  • 39.
    2012. 09. 18. 12:38
    Lazahunter: azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy az általad említett két játék úgy indult, hogy meg kellett venni őket, és havidíjuk is volt, majd kényszerből váltottak F2P-re. Emlékeim szerint most is van havidíjas opciójuk, nem tudom mi mindent spórolnak le ha nem fizeted.
  • 38.
    2012. 09. 18. 12:21
    Jönnek itt sokan az 'ingyenességgel' ... mitől lenne ez ingyenes? Meg kell venni az alapjátékot ~13-14eFt-ért. Akkor mitől ingyenes? Mert nincs havidíj?
    A LotRO-ban sincs havidíj, de ott még a klienst sem kell megvenni ... a Connanban ue, és sorolhatnám a címeket. Ez minden, csak nem 'ingyenes'.
  • 37.
    2012. 09. 18. 01:32
    Köszi a cikket Csatlakoznék Kuraudo-hoz
    Az idézett mondat... made my day
  • 36.
    2012. 09. 17. 16:33
    Beatmad:

    Köszi!
    A rajtaütéseket alapból rühellem, az "önkéntes" PvP-t pedig akkor utáltam meg, mikor honort farmoltam WoW-ban BC megjelenése előtt, de a kieg csak nem jött, közben meg már kínomba megvettem az összes PvP hátast stb.
  • 35.
    2012. 09. 17. 15:24
    Utálom a hétfőket.
    "Az emberek faját pedig talán senkinek nem kell bemutatni, valószínűleg kevés földönkívüli olvassa az iPon cikkeit. Remélem..."
    Ezzel a mondattal azonban bearanyoztad. Köszönet érte, és a cikkért is. Korrekt írás.
  • 34.
    2012. 09. 17. 15:04
    Röviden annyit fűznék hozzá, hogy idén ezt az egy játékot vettem meg, nagyon megérte
    Asagrim: Bőven sokat várhatsz és ad is a játék PVE-ben
  • 33.
    2012. 09. 17. 14:21
    Pedig nagyon tartottam hogy megint nagy lesz es nem fog bejonni de eddig nagyon tetszik. a craftolas kicist komplikalt de csak elejen aztan jo az is mikor megertettem.
  • 32.
    2012. 09. 17. 14:19
    En kimondottan ertekelem a nehezseget a jatekba hogy elerni,megvenni valami ertekeset nem easy mod es jol megkell kuzdeni es pvpbe aarriorral jo jatszani es egyben nehez is de ez igaz minden kasztra szerintem.
  • 31.
    2012. 09. 17. 10:59
    Amugy sokan kerulik a pvp-t, magam is jo ideig igy voltam ezzel regebbi MMO jatekokban. De amint raerzel a jatekos elleni harc izere, azonnal peszippant. A konfrontacio erzese egy-ket ora alatt elmulik, amit GW2-ben az is erosit, hogy csak olyanokkal tudsz PVP-zni, akik maguk is szeretnenek. Senki nem fog megtamadni pve kozben a mezo kozepen. (Ez egyeseknek nagy fajdalom, de a tobbsegnek orom.)
  • 30.
    2012. 09. 17. 10:48
    A PvE területeken nem lehetséges a PvP, arra megvan egy külön világ. Tehát bárhol a világban kalandozol ott csak mobok ellen lehet harcolni egymással nem. Én sem szeretem a PvP-t, mindeddig egyszer voltam bent WvW-be, csak úgy kipróbába. Több száz órát el lehet lenni a PvE világba teljesen biztonságba más játkosoktól. Inkább mindenki segít a másiknak minthogy akadályozná. Ha egy nagyobb mob ütése közben lefekszik vki legalább 3-n rohannak segíteni éleszteni. Iszonyatosan barátságos az egész légkör a játékban. Pont azt szoktuk beszélgetni Gulden belül, hogy teljesen "gyökérmentes" eddig a játék. Aztán lehet ez később változik...
  • 29.
    2012. 09. 17. 10:36
    Én még mindig nem vettem meg. Valahogy úgy érzem túlzottan hangsúlyos a PvP, amit utálok, mert az hogy egy másik játékos hirtelen nekem ront, az nekem valahogy stresszhelyzetet teremt, ezért nem szeretem (shooterekkel multiban meg x évvel ezelőtt agyba-főbe nyomtam, szóval nem értem a dolgot).

    Szóval kérdezném, mit várhat egy olyan játékos ettől a játéktól aki nem akar PvP-zni?
  • 28.
    2012. 09. 17. 09:41
    Amióta megjelent a játék semmi mással nem játszottam. Az összes eddig játszott MMO közül ez fogott meg legjobban. Szeretem az online játékokat, de sokszor határozott célom van, hogy mit szeretnék játékon belül csinálni. Azért tetszik nagyon a játék, mert simán meg lehet csinálni a játék maximális szintjét partyzás nélkül. Csak a dungeonokban van szükség igazi partykra, azt meg könnyen összhozza az ember a dungik előtt. Vannak a "Group Event"-ek amit egyedül lehetetlen megcsinálni, de arra pillanatok alatt összesereglik a nép. Bár a magasabb szintű mapokon még viszonylag kevés játékos található, de azért már itt is be lehet ütni a map legfőbb lényeit. Nagyon tetszenek az olyan dolgok, hogy az eventek egymásra épülnek. Pl: Hogy egy map fő szörnye megjelenjen egy összefüggő eventsorozatot kell teljesíteni. Nagyon jó ötlet, hogy a karakter tulajdonságait viszonylag olcsón lehet újraosztani, ha változtatni akar az ember rajta. Összességében csak ajánlani tudom mindenkinek.
  • 27.
    DoA
    2012. 09. 17. 01:00
    Balucsek: S0m30n3 jól megválaszolta a kérdésed, annyit tennék hozzá, hogy most már inkább 2.5 gold az a 800 gem, de 2 nap könnyed játékkal, jó haverokkal összehozod.

    S ha pl. egy kieg 2000 gembe fog kerülni, azt pedig 2 hét ingame kockulással (nem farmerkodással, hanem nehezebb pályák cuccait eladva és event jutalmakat összeszedve) megkeresed - vagyis, nem kell valós pénzt költened.

    Azért, hogy mégsem fenékig aludt tej - vannak piszok drága cuccok, exotic szintű fegyverek, minipetek, aztán a cutural armornak nevezett presztízs armorok (120! gold) - de, amint a cikk is pontosan írja: nem a ruha teszi az embert, PVP-ben mit sem ér.

    A világok hangulatát érintve, nekem a charr helyek lógnak ki, leginkább egy lepusztult SW rebel bolygót idéznek, egy rakás exkatonával, csempésszel, hangoskodó betyárral, közben mindenhol acélszerkezetek, fogaskerekek, kis steampunk beütéssel.

    De buli, és jó kikapcsolódás. (angolul tanulóknak kész főnyeremény a közeg)
  • 26.
    2012. 09. 16. 22:04
    Whysper: amennyire értem Bzsolt problémáját nem arról van szó, hogy űber brutál hardver kéne hozzá hanem néhány újabb hardveren nem fut megfelelően feltehetően bug vagy valami optimalizálási hiba miatt. Lehet egy 6750 is simán elvinné míg az új architektúrára épülő 7970-est nem tudja kihasználni, csak hasraütve egy példa szemléltetésként, pl csak 1 végrehajtó egységet lát a játék a 32-ből ezért egy alaplapi integrált szintjét éri el maximum. Vagy pl esetleg a driver nem érez elég terhelést és 2D-s órajelen marad a játék alatt, így az 1 Ghz-s órajel helyett kb 100Mhz-en fog döcögni.
  • 25.
    2012. 09. 16. 21:30
    Lion121:
    A Rejtő tipp nem jött be, pedig a stílusodnak nagyon feküdne. Pótold mielőbb, nem bánod meg! Első könyvnek a Piszkos Fred a kapitány-t, vagy a Vesztegzár a Grand Hotelben-t javaslom, és utána már Te fogod keresni a többit!
    (Az alföldi származásról pedig a "föntebb" kifejezés árulkodott a leginkább.)
  • 24.
    2012. 09. 16. 21:21
    Hmmm, az olyan Jászberénynek tűnik, de mindenképp jászság, akárcsak az én családom
    De nem akarom kihúzni belőled, csak megörültem :-)
  • 23.
    2012. 09. 16. 19:46
    Bzsolt: Én nem tudom nekem 8120 fx CPU-val 9 giga rammal egy 6850-el simán jól megy maxon full hd-ban. milyen felbontásra gondolsz?
  • 22.
    2012. 09. 16. 17:52
    geresics: Köszönöm a dicséretet! Rejtőt viszont sose olvastam, ami pedig az Alföldet illeti, részlegesen igazad van, mert Debrecentől cirka 120-150 km-re nyugatra születtem és élek.
  • 21.
    2012. 09. 16. 16:23
    VagasiFeri : erről nincs infó, viszont ha jól tudom, GW1-nél lehetett nélküle is játszani, aztán ki tudja, hogy itt hogy lesz.
  • 20.
    2012. 09. 16. 16:05
    És ha kijön a legközelebbi kieg, azt is meg kell venni, vagy nélküle is lehet játszani?
  • 19.
    2012. 09. 16. 15:46
    Balucsek : át lehet menni másik szerverre, még ingyen, később gem-mel kell majd fizetni. (2000 gem 7k forint, vagy pl. 400 gem-et kapsz 1 ingame gold-ért. kb. 25-30 szint alatt jön össze 1 gold, de utána már gyorsabban tudsz pénzt szerezni.) Alapból 5 karakter slot-od van, de tudsz újat venni 800 gem-ért. (ha azt veszed, hogy öt karaktert csinálsz és utána kell hatodik, akkor végülis alig kell rá költeni, 2 goldja simán lesz az 5 karakterednek). A szerverváltás nem is lényeg, mivel a guildek és a party-k is állhatnak más szerveren levő játékosokból és mégis tudtok együtt menni.

    Bzsolt : nekem phenom II x4 955 be-vel és hd5850-nel első pár napon max 15 fps-em volt minimum grafikával, egyik napról a másikra pedig 60 lett max grafikával, szóval tuti meg fogják oldani, hogy minden gépen jól menjen, kitartás, tudom milyen szar, amikor nem lehet jól játszani.

    Megyeric : nem tudom, hogy te hányas szintig jutottál, de engem sem érdekelt nagyon a sztori eredetileg, de 30-as szinttől szerintem érdekes lett. charr-human béke aláírása össze jön-e, Destiniy's Edge sorsa mi lesz, stb. Mellesleg 30-as szinten az is tetszett, hogy választhattam, hogy melyik társulathoz csatlakozom, így teljesen más küldetéseket kaptam, mivel mindhárom más. Meg ott 30-as szint környékén volt, hogy három féle képp lehetett megoldani csomó dolgot és állandóan én választhattam, hogy most kinek az ötletét támogatom.
  • 18.
    2012. 09. 16. 15:24
    nekem is zabálja a hardvert rendesen. levehetek mindent minimálisra akkor is tömegjeleneteknél leesik 20 köré az fps 560ti-vel és phenom II X4-el. ha nincs sok nép akkor ok
  • 17.
    2012. 09. 16. 14:49
    Engem az érdekelne, hogy karaktereket hányat és hogyan lehet létrehozni? DoA írta hogy 800 pénz egy karakter slot, alapból hány darab van illetve még mennyit lehet venni? maximum limit van? továbbá van még valami egyéb kikötés ezekkel kapcsolatban?
    A cikk írja, hogy lehetőség lesz (talán egyszer) más szerveren lévő baráthoz átmenni. Amúgy van szerverváltásra valami mód? esetleg egyszerre több szerveren is lehet karakter vagy hogy megy?
  • 16.
    2012. 09. 16. 13:49
    Na most az h nincs havidij, attól még elkérik az árát. Csak nem vagy rákényszerítve semmire. És ez a jó benne. Na meg egy kieg, nem hiszem h annyiba fog kerülni mint mondjuk 6 hónapnyi wowozás.
  • 15.
    2012. 09. 16. 13:45
    Részemről.:

    Pro:
    Játéktechnikailag nagyon ott van. Hihetetlen élvezetesek az újítások. Nem tapasztaltam imba játékmenetet. Szuper kasztok. Nagyon szép (szép animációk). Nincs havidíj.

    Kontra.:
    Érdektelen történetek. Monoton dialógusok. Túlságosan is különc néhol a stílustól teljesen elrugaszkodott világ(csacsifüles ázsiai beütés). Nincs igazán varázsa. Némely terület abszolút nem illik a közös szférába. A világ és a fajok története körülbelül olyan érdekes mint hogy a szomszéd a héten vett-e lottószelvényt (már pedig ebben a világban fogsz kalandozni).

    Konklúzió a részemről. Megéri megvenni de nem a csoda kategória. Mivel ingyenes és látszik a törődés a játékkal és látszik a belefektetett profi munka így mindenképpen kipróbálandó.

    Ha pontoznom kellene az össz. pontszám a részemről: 85% (az elmúlt 5 év mmoi közül egynek se adnék 90%-ot így értékelje mindenki azt a 85%-ot).
  • 14.
    2012. 09. 16. 13:01
    Hmmm. Nekem mindig kicsit ilyen paraszt vakítás volt ez a "nincs havidíj" dolog. Ha bele gondolsz, hogy meg veszed a kiegeket és már ugyan ott vagy majdnem
    De azért ez biztos király lehet így a cikk a alapján de sajnos 15k-t nem hiszem h sokan engedhetnek meg maguknak...
  • 13.
    2012. 09. 16. 12:48
    BZSolt: Rendben, énis csak azt írtam amit tapasztalok, nálam szuperül megy a játék nincs szaggatás laggolás. Minden maxon.
  • 12.
    2012. 09. 16. 12:42
    Régen olvastam ilyen kellemesen megírt cikket, elismerésem! A játékkal nem játszottam, de ezután kedvet kaptam hozzá!

    Az íróról pedig, ha tippelnem kellene, akkor azt mondanám, hogy szereti a Rejtő-regényeket, és valószínűleg az alföldről (talán Debrecenből?) származik. Remélem még sok ilyen írással áll elő!
  • 11.
    2012. 09. 16. 11:13
    WTF "mint tízéves osztálytalálkozón a nemet változtatott gyermekkori szerelmünk" csak nem személyes élményen alapszik a hasonlat?
  • 10.
    2012. 09. 16. 09:43
    Nekem tetszik és ez a lényeg!
  • 9.
    DoA
    2012. 09. 16. 03:55
    Ozirisz - 2012-09-16 00:38:24

    Nos igen, én rajongó vagyok, de magam is megmosolygom, amikor túláradó eufóriával a játékosok ilyen jelzőket aggatnak rá. Ingame cseten vicces olvasni, amikor jön valami oltogatós ürge, a többiek meg elhajtják a francba - a játék jó, vannak hibák, bugok, mi szeretjük, máskülönben nem játszanánk vele.

    Ha valakit esetleg az tartana vissza, hogy mikrotranzakciós, és majd mindent úgyis pénzért kell megvenni - megnyugtatom, párheti játékkal össze lehet hozni 2-3000 gemet (játékbeli pénzt átváltva), amennyibe a kiegek kerülnek majd, illetve 800 egy karakter slot, tehát no para.
  • 8.
    DoA
    2012. 09. 16. 03:50
    Jó teszt.

    Én ezen felül kihangsúlyoznám, hogy a játék piszkosul nem szóló módra épít, még akkor sem, ha az eventekben a mob erőssége a résztvevők száma alapján skálázott (tehát az egyik képen ábrázol swamp battle is simán letudható). Kb 30. szint feletti területeken egészen egyszerűen lehetetlen gördülékenyen haladni egyedül, hacsak nem a "rohanunk és gyógyulunk és conditiont szedünk le" kissé monoton taktikáját választjuk (és még olykor ez sem segít).

    Ha leütnek és meghalsz, a drágább páncéljaidat már kész vagyon javítani, illetve persze gemért vehet az ember repair kiteket - de az is drága.

    Komoly balance-ra vár még pár dolog, kiemelném az elementalista ijesztő gyengeségét - ha nincs elöl egy tank, akkor az ele nem ér semmit (dungeonokra sokan nem is akarnak elét bevenni csapatba, ami elég frusztráló többeknek - dungeont csak csapatban lehet próbálni, nincs meg az első rész hero/henchman segítsége). Srácok már telesírták a fórumokat, eddig hiába. Majd alakul, reméljük.
    Mesmer PVE-ben használhatatlan - s mivel a loot sebzés arányában esik, aki keveset sebez, az nem kap semmit.

    WvW-hez jó szervert kell kifogni, és sajnos itt én azt érzem, a tömeg dönt. Jóval többet ér a létszámfölény, mint a taktika. Pl két erőd közötti ide-oda rohanásban mindkét csapatban lesz 5-10 rutinos, de ha az egyik csapathoz 10, a másikhoz 30 játékos csapódik, akkor mindegy, mit tudnak a rutinrókák.

    Mindezzel azt igyekeztem hangsúlyozni, hogy ajánlatos jó guildet, jó társakat szerezni, akikkel egyidőben lehet menni felfedezni és ütni-vágni.

    Ami egy komoly gond szerintem, az a mobok újjászületése - ez túl gyakori. Az embert nem hagyják nézelődni PVE-ben, felfedezni is csak célirányosan lehet, mert 1 percen belül visszanő köréd vagy féltucatnyi valami, ami megbénít, leüt, mérgez, szétsebez - és viszlát könnyed túrázás.
  • 7.
    2012. 09. 16. 00:38
    Forradalmi? LOL!
  • 6.
    2012. 09. 16. 00:32
    Yoda: Elismerték a hibát, és tudnak róla, nem a vga-val van a gond, minden más megy rendesen. Minden héten beszélek a supportal, és igértég, hogy mihamarabb orvosolják az ilyen jellegű hibákat. Azonban sokkal fontosabb az AH és egyéb mindenkit érintő hibák javítása. Majd ez is sorra kerül. Csak megemlítettem, hogy ilyen is van, nem minden fenékig tejfel...
  • 5.
    2012. 09. 15. 22:21
    Vártam már az ipontól egy ilyen írást. Örülök, hogy végre megérkezett
  • 4.
    2012. 09. 15. 21:29
    Hát ezzel had vitatkozzak, mert nekem pl.: egy HD6850-esem van ami abszolút nem csúcskártya egy i3-as procival és simán megy a játék 50-70 fps-el max beállításokon 1080p-ben úgyhogy nem a játékkal van a baj, hanem max az új VGA-k driverével, arról meg a játék nem tehet.
  • 3.
    2012. 09. 15. 20:24
    Igen, jó lett, csak azért azt is figyelembe kell venni, hogy optimalizálás terén eléggé el vannak maradva, csúcs gépeken PL(HD7970) még mindig 10 fps alatt fut a játék.
    3 hete csak azt mondja a support, hogy tudunk a hibáról, dolgozunk rajta, várd a patchet, és sűrűn elnézést kérnek... De mivel nincs havi díj, annyira nem lényeg mikorra csinálják meg, csak csinálják már....
    A többi része tényleg jó a játéknak!
  • 2.
    2012. 09. 15. 19:54
    Így van, megveszed az alapjátékot, és aztán addig játszol vele (online), amíg csak jólesik.
  • 1.
    2012. 09. 15. 19:50
    szóval meg kell venni az alapjátékot, csak multi részéért nem kell plusz fizetnünk havonta?...