Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Grotesque Tactics – Gonosz hősök és fánk

  • Dátum | 2011.12.30 12:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A német humor olyan, mint a német tankok: emberölésre kiválóan alkalmazható. Elég csak az olyan "remekművekre" gondolni, mint a Hangyák a gatyában, vagy a Charly - Majom a családban, és máris rájövünk: valószínűleg mindenki jobban jár, ha a németek inkább maradnak például az autógyártásnál, vagy a sörfőzésnél, de a humorizálást messzire elkerülik.

Grotesque Tactics: Evil Heroes
Grotesque Tactics: Evil Heroes


Időnként azonban szükség van egy-egy kivételre, hogy erősítse azt a bizonyos szabályt. Ilyen volt a Grotesque Tactics – Evil Heroes is, melyet olyan fejlesztők készítettek, akik a Dragon Age, Final Fantasy és Monkey Island játékokat többször is végigjátszották – élükön a Gothic 1-3 vezető programozójával (de tényleg). A Silent Dreams német indie csapat első játéka egy taktikai RPG volt, mely igyekezett keverni a JRPG-k és a nyugati szerepjátékok sajátosságait, hozzáadva egy elég erős műfajparódiát is. A program közel sem volt hibátlan, a kamera kezelése például állatorvosi lóként tökéletesen illusztrálta, hogyan nem szabad egy 3D-s program kameráját leprogramozni. Emellett szerepjátéknak soványka volt, taktikai játéknak pedig... szintén – viszont ennek ellenére volt egy olyan addiktív játékmenete, ami könnyen rabul ejthette a próbálkozót, és mindennek tetejébe valami csoda folytán elég jól sikerült eltalálni a humort is, ami néha ugyan agyzsibbasztóan fárasztónak hatott, mégis sokszor jókat lehetett rajta derülni. A program nem kapott túl nagy felhajtást (többek között mi sem írtunk róla), de az elfogadható kritikák és - ami még fontosabb - az eladások megalapozták egy folytatás elkészítését, ami ezúttal "nagyobb, hosszabb, vágatlan" lett.

Grotesque Tactics 2: Dungeons & Donuts
Grotesque Tactics 2: Dungeons & Donuts


Teszi mindezt úgy, hogy az alapokhoz úgy istenigazából nem nyúl hozzá, csak egy picit kozmetikáz itt, kibővít ott, de ahogy egy ronda nő kirúzsozva se lesz sokkal szebb (arra ott a Photoshop), úgy a játékmenet ezektől a változásoktól se alakul át drasztikusan. A Grotesque Tactics 2: Dungeons & Donuts alapvetően még továbbra is egy taktikai harcrendszerrel ellátott, “minimalista” szerepjáték. Ugyanakkor mind a taktikai harcrendszer, mind a szerepjáték kapott annyi kis változást, hogy érdemes legyen róluk írni.

„Pancserek. Pancsereek!”


De mielőtt a boncasztalra kiterített játékmenet vidám trancsírozására hívnálak titeket, tegyünk egy rövid kitérőt, és mutassuk be a mai vendégeinket, a játék szereplőit. A főhősünk ezúttal is Drake, aki továbbra sem emós, bármennyire is úgy öltözik, és mindenki annak hiszi. Rajta kívül még több visszatérő szereplővel is találkozni fogunk. Itt van rögtön a Duke Nukem paladinba öltött változataként funkcionáló Holy Avatar és az ő saját háreme, Randy, Candy és Wendy, továbbá a földre szállt pszicho-angyal Angelina és a „mockosz kisz tolvaj” goblin, Rukel, és még lehetne sorolni. Új tagokkal is összehoz a sors, akik közül sokak kedvence lesz Sweet Violance, az élet terén hátrányokkal küszködő (értsd: zombi), de nagyon dögös, kaszát lóbáló hölgy.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2012. 01. 01. 12:45
    ájPon, azért arra kíváncsi lennék, hogy 1920x1080-at mivel tudsz kiadatni PS3-mon és PC-n kívül ma. A kurzor meg már végleg eldönti a kérdést. Amúgy elsőre kicsit furának tűnik a játék, de biztos nem rossz
  • 3.
    2011. 12. 30. 20:43
    ájPon: Köszi az észrevételt, kiegészítettem a cikket. A játék mindkét része kizárólag PC-re jelent meg.
  • 2.
    2011. 12. 30. 20:31
    Az árulkodó jel az egérmutató.

  • 1.
    2011. 12. 30. 19:56
    Se az elején, se a végén nem írjátok, hogy most ez itt PC, PS3, Xbox, PSP, iOS, Commodore 64 vagy Nintendo 64 játék-e.

    A első kép alapján PC-re tippelnék, de nem szeretem a zsákbamacskákat.