Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

GRID Autosport - Vissza a pilótafülkébe

  • Dátum | 2014.06.29 09:01
  • Szerző | Mastigias
  • Csoport | JÁTÉK

A 2008-as Race Driver: Grid kellemes kikapcsolódást nyújtott Need for Speedben megfáradt lelkemnek, mivel végre egy olyan játékkal játszhattam, ahol valósnak éreztem a kihívást, és az sem zavart, ha újra kellett indítanom egy-egy versenyt. Éppen ezért vártam oly' nagy lelkesedéssel tavaly májusban a GRID 2-t, de csalódnom kellett benne, mivel az első részben eltalált árkád-szimulátor egyensúly megbomlott benne, már csak az árkád dominált. Szinte bármelyik versenytípusban az nyert, aki ügyesebben driftelt a kanyarokban (a Drift eseményeknél értelemszerűen ez nem probléma, de máshol igen), sőt, olyan is megesett, hogy három (!) kerékkel nyertem meg egy versenyt. Nem vagyok nagy szimulátor rajongó, de ilyesminek azért nem szabadna megtörténnie egy autós játékban. No de nem is ez most a lényeg, hanem az, hogy itt a legújabb rész, a GRID Autosport, melynek sikerült helyreállítania a sorozat hírnevén esett csorbát - legalábbis látszólag.


A karrier módból ezúttal kimarad a sztori, nincs több unatkozó milliomos és közösségi médiás hírnévért küzdő amatőr sofőr. Helyette vagyunk mi, a mezei játékos, aki különböző versenyeseményeken indulhat, és évadonként más-más szponzort választhat magának. A szponzorok általában két fő feladatot adnak egy eseménysorozatra (pl. érjünk el jobb személyi helyezést az évad végére, mint az ötödik, vagy jobb csapat helyezést, mint a hatodik), illetve több kisebbet a versenyekre (pl. győzzük le XY-t, vezessünk X km-t). Cserébe tapasztalati pontokat kapunk, melyek segítségével szintet léphetünk és így újabbnál újabb versenyeseményeket nyithatunk ki. És hogy ez miért is jó? Azon kívül, hogy jól érezzük magunkat a fejlődés láttán, és még több pályát és autót kapjunk magunk alá, egy bizonyos fejlettségi szint után próbára tehetjük magunkat a GRID bajnokságokon is, amik különböző versenyesemények keverékei.


Versenyeseményből egyébként öt van: túraautók (Touring), hosszútávú versenyek (Endurance), formula gépek (Open Wheel), import kocsik (Tuner) és utcai versenyek (Street). A Touring versenyeken oda kell majd figyelnünk, mivel a gépi ellenfelek agresszívebben próbálnak beelőzni minket, ami érthető, hiszen egy túraautó jóval többet bír, mint például egy Open Wheeles Formula 3 gép. Az Endurance módban minimum 8 perces éjszakai megmérettetések várnak ránk, melyeken elméletileg a gumikopásra kéne odafigyelnünk, de a gyakorlatban egyszer sem kaptam defektet, pedig nyúztam rendesen a játékmódot és az autómat is.

A már említett Open Wheel eseményeken Formula 3-as és hasonszőrű gépek volánjai mögött kell bizonyítanunk, így érdemes a legkisebb koccanást is elkerülni, elég kellemetlen ugyanis úgy végigmenni egy pályán, hogy folyamatosan jobbra/balra húz a kocsi eleje... Az import kocsik versenyén időmérő köröket kell futnunk, ellenféllel alig találkozunk a pályán, a köridő számít. Itt találhatóak a drift versenyek is, amik nem épp a kedvenceim, de itt sikerült előbb-utóbb ráéreztem a dolog hogyanjára. A Street mód pedig nagyjából a GRID 2-nek felel meg, utcai versenyekkel és tunningolt verdákkal.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2014. 07. 14. 19:27
    Ja jó lenne ha jó lenne
    de nem az így nem.
    Az első része is jobb volt ez tény!
    Így nem tudok vele játszani nem lehet érezni a kormányt mikor kezd el fordulni a kocsi +az apró korrigálások teljesen pontatlanok lesznek.
    Nem is értem hogy min gondolkodhattak közben,jaj mikor lesz vége a melónak mára vagy nem tudom.
    Remélem lesz javítás.
  • 24.
    2014. 07. 14. 11:54
    Szivemből szóltál...
  • 23.
    2014. 07. 14. 09:06
    jó kis game ez, az ilyen programok rávezethetik a kezdőket a komolyabb szimulátorokra, vagy kikapcsolódás lehet ex-szimulátorosoknak (mint jó magam is) ha már nincs idő napokat setupolni meg 400-500 kört menni egy verseny előtt
  • 22.
    2014. 07. 13. 19:33
    Üdv! Én is kipróbáltam kormánnyal, de nem vágtam le elsőre, hogy mért ilyen sz*r! (de aztán leesett) Elindítottam az első részt, tökéletesen bírtam tolni. Kormányra vonatkozó beállításokat én se sűrűn találtam az autosportban, csak rezgésre vonatkozót asszem. Holtjáték nekem driverben 0-ra van állítva, de tök 8, mert játék a FOS! Egyáltalán nem érzékeli, ha csak minimálisat fordítasz a kormányon. Bízzunk benne, hogy kitojnak majd 1 javítást, kormánybeállításokkal mert RÁFÉRNE!
  • 21.
    2014. 07. 08. 21:09
    A kormány holtjáték állítás hol van?
    Az 1 be volt!
    Ez így nagyon gány miért nem 0% ha már nem lehet állítani?
    Vagy ha van valahol írja meg valaki.
  • 20.
    2014. 07. 05. 19:47
    Nekem valaki véletlenül megtudná ,mondani, hogy miért van az a Codemasterses autósjátékoknál hogy rajt után azonnal 5 másodperces hátrányban vagyok. Grid 2 és az Autosport-ban is ez van multiplayer módban és a Dirt 3 is meg Showdown is hasonló gondom volt.
    nagyon bosszantó mikor multiban első vagyok és célba érés után, ahogy beérnek a többiek szépen lassan esek hátra. Fogalmam sincs miért.
  • 19.
    2014. 07. 05. 16:30
    Hát terveztem, hogy megveszem, de előtte letöltöttem megnézni, hogy mégis milyen. Ez volt a szerencsém.
    Az irányítás borzalmas. Kormánnyal tolom, de képtelenség normálisan menni. Minden kanyarban a kocsi oldalazva megy kifelé (nem a hátulja vagy az eleje, hanem az egész kocsi), nem egyszer volt, hogy épphogy hozzáértem a kerékvetőhöz és full elszállt a kocsi. Egyébként én kormánybeállítást se találtam (holtjáték stb), de lehet csak én voltam vak. Az ellenfél kasztniján levő porszem ha súrolja a kocsim, akkor elrepülök a picsába, ha én nekimegyek az ellennek 300-al azt meg észre se veszi. Lehet nagyon hozzászoktam az F1-hez, de ez siralmas. Bár legalább a grafika jó (leszámítva azt a szánalmas belső nézetet).
  • 18.
    2014. 07. 02. 00:06
    Hát ebben biztosan nincs fizika Egy hátsókerekes kocsival nehezebb versenyezni mint egy első kerekessel, itt nem igazán számít Én pl. siralmasan vezetek hátsó kerekest De itt...
  • 17.
    2014. 07. 01. 20:29
    Nem célom senkit győzködni...csak tanács volt!
    DE azért 5 év komoly szimulátorozás tudod megteszi a hatását
  • 16.
    2014. 07. 01. 19:07
    IGEN!
    A télapónak meg kék szakálla van.....
  • 15.
    2014. 07. 01. 17:30
    Én Hard-on nyomom segitségek nélkül és még nem vesztettem versenyt (x360 controller)
    Kivéve a drift,de az sosem érdekelt.
    A gázt és a féket szépen adagolni tessék( persze gampad v. kormány esetében), ne állandóan padlón legyetek
  • 14.
    2014. 07. 01. 11:41
    NDM Teljesen egyetértek, tényleg nem egy nagy durranás
    Igaz én nem kapcsoltam még be a kipörgés gátlót, mivel gondoltam tapasztalt vagyok az első rész után, de úgy éreztem, hogy teljesen más a játék fizikája A kocsi nagyon csúszkál, nem tudtam rendesen driftelni Ezért a flashback-et mindig bekapcsolom, (ez tetszik benne) és úgy próbálkozok. De a grafika az pozitívum és a kocsik jól néznek ki (ha már nem mennek jól). Az ellenfelek tényleg nem semmik még easy módban sem, szóval küzdeni kell, ez is jó benne. A belső nézettel mi a sz*rt csináltak??? Most az gondolják, hogy örüljünk neki, mert a sz*r előző részbe nem raktak vagy mi? Ezért nem is játszottam a 2-vel.
    Na mindegy még gyakorlok, talán majd megtetszik, de az első rész 1000-szer jobb volt.
  • 13.
    2014. 06. 30. 18:19
    Nem a kanyar rásegítést kell bekapcsolni hanem a kipörgés gátlót és akkor lehet hátsó kerekessekkel is gyorsulni, igaz jóóval lomhább lesz. De pl az összkerekesnél érdemes kikapcsolni mert indulásnál mintha ragasztóból indulna. (RS5)
  • 12.
    2014. 06. 30. 16:57
    Nálam kellemes meglepetés, bár ilyesmire is számítottam, hogy végre visszatérnek a klasszikus Grid vonalhoz. Tömören:
    - irányítás g1 féle, nem az a csúszkálsz, farolsz baromság, mint a g2-ben
    - grafika jó, elég sokat kihoztak belőle, szép lett
    - játékélmény, (gyűlöltem az irányítás miatt a g2-t, ezt tegyük hozzá), hát egyből órákat töltöttem előtte, annyira élvezetes

    A kevés "kötöttebb?" tartalom, ami inkább zavar. Mediumon kezdtem, jól megizzasztanak így is, pedig nem vagyok egy kezdő, nagyon kell figyelni mindenre.

    Nekem nem tűnik sínen futásnak, ahogy olvasom másoknál, elég gyakran kell az ellenkormány, és hajtani kell azért a rohadt 10. helyért is

    Belső nézet elmosottság: nem zavar, örüljünk, hogy legalább ennyit tettek bele.
    Ez már nem az a motor, amiből többet kilehet hozni. Majd amikor a jelenlegi konzolgenerációsok jönnek, akkor látunk fejlődést.

    Plusz egy tipp: hagyjátok a flashback-et, kapcsoljátok ki a fenébe és versenyezzetek úgy, így igazi kihívás.
  • 11.
    NDM
    2014. 06. 30. 14:35
    Hát ez bukta számomra.
    Belső nézettel szoktam játszani, ha elérhető az adott játékban. Ezért is bírtam az NFS szériát 1-től a Porsche-ig, illetve a shift-eket.
    De ez itt egyszerűen nonszensz, hogy a kikúrt 21. században nem képesek egy ilyen alap dolog elkészítésére. Nem csak, hogy szar a belső nézet, ebből kifolyólag még visszapillantó sincs, még külső nézetben sem.

    Eleinte élveztem a vezetést (még billentyűzeten is) szinte minden rásegítést kikapcsolva frankón lehetett "úsztatni" a kocsit a kanyarokban, persze csak ésszel. De csak az első kerekes viselkedett így a hátsó rásegítések nélkül vezethetetlen, kanyarokban szinte mindig megpördültem (hangsúlyozom, billentyűzeten, más eszközön fogalmam sincs hogy megy). Viszont ha a kanyorodás segítés be van kapcsolva, akkor meg mintha sínen futna a jármű.

    Az ellenfelek árkád nfs módjára viselkednek. Egyenesben távolodnak, kanyarban röhögve lehagyod őket, de újra egynesben folyamatosan a seggedben vannak. Kipördíteni LEHETETLEN őket, kanyarban, ha megpöckölöd őket hátulról, kicsit korrigálnak és mennek tovább, de ha veled teszik ugyanezt, nyomhatod a flashbacket.

    Szóval ez nem nyert.
  • 10.
    2014. 06. 29. 15:38
    +1 (Y)
  • 9.
    2014. 06. 29. 15:26
    A belső nézetért +1 pont a fejlesztőknek, a kidolgozatlanságáért -1 pont ... ennél azért kicsit többet vártam mikor benyögték hogy PC lesz az elsődleges platform, meg hogy visszatér a belső nézet. Az értékeléssel nagyjából egyetértek, ezt a fejlődős szintlépegetős dolgot igazán kihagyhatnák az efféle játékokból. Értem én hogy kell valami ami jelzi a fejlődést meg az előrehaladást a "ranglétrán", de ezt az XP gyűjtögetős rendszert hagyják meg az RPG játékoknak.
  • 8.
    2014. 06. 29. 15:12
    G25 ,G27 beszerzését fontolgatom használtan lehet beruházok ha akad egy jó vétel.
  • 7.
    2014. 06. 29. 14:59
    Inkább szerezz be egy x360 rádiós kontrollert, garantálom hogy nem bánod meg autós játékokhoz!
  • 6.
    2014. 06. 29. 14:53
    Kicsit utálom ezt a Racenet, Stam meg ilyen marhaságokat az G1 idején ilyen nem volt sokkal sokkal egyszerűbb volt , majd megbarátkozok azt hiszem csak billel legyen jó irányítani és kb az 1hez legyen közel ....
  • 5.
    2014. 06. 29. 14:43
    Valaki tudna írni egy rövid véleményt az irányításról? Maradt a Grid2 féle érdekes nagyon arcade dolog?
  • 4.
    2014. 06. 29. 14:22
    Hát igen ez jól sikerült. Jobban tetszik, mint a GRID 2. Több versenypálya, a kocsi nem törik szarrá, ha meghúzod a falat, meg hasonló dolgok. Ezt végig fogom majd vinni, ahogy van időm.
  • 3.
    2014. 06. 29. 14:17
    Én úgy vagyok vele, hogy egy patchért nem fizetek amit külön lemezen árulnak.
    Letöltöttem, kipróbáltam, hogy át ne legyek verve mint a sima grid 2-vel!
    Élveztem úgy kb 3percig... jó volt, de mivel az előző is ugyanez volt, így már nem kötött le!
    Grid 2 Autosport patch
  • 2.
    2014. 06. 29. 11:24
    Bakker, teljesen elfelejtettem azt a játékot, hogy mostanában jelenik meg.
    Erőteljesen gondolkozok a megvételén, de még egy kicsit halogatom.
  • 1.
    2014. 06. 29. 10:25
    Nekem kellemes csalódás lett ez a játék,a sok kritika ellenére is .
    Órákra le tud kötni,még így 50 felett is
    Azt viszont nem tudom,hova ment a játék,ha esetleg valaki megtalálta,legyen kedves elárulni.....