Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

GRID 2 - megkopott a rajtrács

  • Dátum | 2013.06.20 07:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Valószínűleg kevesen gondolnák, hogy napjaink legnézettebb showműsora nem az X-faktor, nem valamelyik globálisan értékesített valóságshow, nem is valamelyik talkshow, de még csak nem is az a műsor, ahol mindenféle ügyességi pályára küldenek fel embereket, aztán a műsorvezetők kiröhögik őket, amikor leesnek. Nem. Napjaink legnézettebb showműsora a Top Gear, amin azért szoktak meglepődni, mert senki nem gondolná, hogy ennyi embert érdekelnek az autók. A BBC számításai szerint a Top Gear 350 millió nézőhöz jut el, iszonyatosan értékes brand, a három műsorvezető pedig az utóbbi 10 évben multimilliomossá vált – angol fontban. Mi a Top Gear titka?

Nos, ezt viszonylag egyszerű megfogalmazni, pontosabban, viszonylag egyszerűen megfogalmazta Jeremy Clarkson, a show fő műsorvezetője, és egyben anglia legendás autós újságírója. Hosszú ideig azzal foglalkoztak az autós magazinok és az autós műsorok, hogy megmutassák, mennyire praktikus egy autó; mekkora a csomagtartója, mennyit fogyaszt, mennyire olcsó vagy éppen drága fenntartani, miközben a stílus, az erő és az élmény sokadlagos szempontok voltak. Clarkson azonban olyan kérdésekre válaszolt autótesztjeiben, mint például hogy az adott típussal könnyebben fog-e valaki becsajozni, vagy hogy mekkora élmény lesz lehúzott tetővel végigszáguldani vele egy szerpentinen. És ugyanezt a hozzáállást vitte át a tévéműsorba is: a Top Gear egy szórakoztató családi program, ami „véletlenül” autókról szól. Clarkson a mai napig azt vallja, hogy az embereket inkább érdekli, hogy ha két autót kidobnak egy repülőből, melyik ér földet hamarabb, mint a sima, racionális érvek mentén való összehasonlítás.



Hogy miért beszélek erről a GRID 2 teszt elején? Mert valahol az eredeti Race Driver: GRID is eltalált egy szinte tökéletes egyensúlyt a komoly autóversenyzés és a szórakoztatás között. Egyszerre tudta lefoglalni a Gran Turismo-sorozaton felnőtt rajongókat, és azokat is, akik csak egy kicsit ki akartak kapcsolódni egy autós játékkal. Megtalálta az egyensúlyt azok között, akik minden áron a legjobb köridőt akarták elérni, és azok között, akik sikongattak az előttük kialakuló látványos tömegkarambol láttán. Ezt a célt segítette az először itt bemutatkozó idővisszatekerési lehetőség is, amit azóta számos más cím átvett. A profik használhatták arra, hogy visszanyerjenek egy századot azon a kanyaron, ahol fél méterrel elvétették a féktávot, a kazuárok pedig semmissé tehették a második kanyarban totálkárt eredményező balesetet. Végre nem kellett minden apróság miatt újraindítani a versenyt.

A nagy kérdés tehát az volt, hogy a GRID 2 képes lesz-e hozni ugyanezt a fajta kényes egyensúlyt. A válasz sajnos nem egyértelmű, de először is nézzük a történetet, hiszen a Codemasters újabban szeret minden autós játéka mögé tenni valami narratívát. Ami természetesen csak alibi ezúttal is, de legalább van. Egy Patrick Callahan néven futó úriembernek vélhetően túl sok a felesleges pénze, amit egy új versenysorozat létrehozásába szeretne fektetni. Álma, hogy a világ különböző stílusú versenyzőit egy tető alá hozza, kezdve az ázsiai drifterektől Európa precíz autóversenyzőin át az amerikai… ööö… hát illegális lámpától lámpáig gyorsuló huligánjaival bezárólag, gondolom, mert őszintén szólva elfelejtettem, mi hangzott el ezzel kapcsolatban a játékban, és más meg nem jut eszembe Amerikával kapcsolatban.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 33.
    2013. 07. 05. 21:08
    Gyenge lett. Nem sokat fejlődött a fizika az első részhez képest (5 év?), a másik, annyira arcade, hogy az NFS Underground szimulátor ehhez képest. Nehéz ennyire elrontani egy játékot, de sikerült.
  • 32.
    2013. 06. 25. 20:02
    ingyom007

    Ne érts félre, én nem lehúzni akartam a pCARS-t, sőt imádom a játékot, az elsők között voltam akik befizettek rá és nem bántam meg. Én csak azt mondtam, hogy talán nem lesz olyan kőkemény szimulátor mint pl. az általad is említett Race07. Mivel messze még a megjelenés, ez még bőven változhat, azért az elején voltak problémák a fizikai modellel és még mindig vannak. Persze ez egy Pre Alpha állapotú játéknál elfogadható.

    Elvileg a CARS alatt is az ISI engine fut pont mint a Race07 (ez ugye Simbin szim) alatt és szinte minden ismert szimulátor alatt, ez alól kivétel pl. az iRacing vagy az Assetto Corsa.

    Az ISI engine nem egy teljesen zárt engine, ezért a játékok fizikája között vannak különbségek, ezért volt az, hogy pl. a Shift esetén is rendesen belepiszkáltak, nem is lett belőle szim eredeti állapotában. Ennek ellenére kenterbe vágja a Grid sorozatot.

    Az Assetto Corsa első Tech Demo-jánál ki lehetett kerülni a védelmet, ezért volt szerencsém kipróbálni. Egyébként akinek megvan a netKar Pro az kipróbálhatja a demót, de lesz nyílt demó is. Szerintem nagyon jó lesz, érzésre jobb mint a CARS, de majd a végén meglátjuk melyik lesz a jobb.

    Kipróbáltam a rFactor 2-öt is, de szerintem az nem igazán lett jó.

    Ami érdekes, pl. a Ferrari Racing Legends alatt is ISI van, nem véletlenül szidták a konzolosok az irányítást, nekik ajánlom a kormányt joy helyet. Persze nem tökéletes, de ennek megvannak az okai.

    astronaut_lajka

    Akkor sürgősen próbáld ki, vagy bármelyik Simbin-es szimulátort.
  • 31.
    2013. 06. 25. 08:59
    ingyom007

    Az iRacinget úgy próbáltad ki, hogy előfizettél, vagy másféleképpen? Csak azért kérdezem, mert ha "másféleképpen", akkor abszolút nem érdemes hasonlítani, mert azóta már többek között rég új abroncsmodell van, és sok egyéb, apróbb-nagyobb változás.

    rFactor2-t én sem próbáltam, csak az egyet, alapba is, és mindenféle fizikai, és egyéb realism modokkal, de azt hittem, hogy ez egy rossz vicc, főleg, hogy mindenütt azt olvastam, milyen istentelen élethű a fizikája.

    Race 07-ről még nem is hallottam, de most utánanézek.
  • 30.
    2013. 06. 24. 17:55
    seawolf
    Nem akarok vitát nyitni a pCARSról de a sok ilyen vélemény miatt feltettem az iRacing-et kipróbálni és ffb-re de még fizikára is ugyan az a játék. Nem tudom miért írja mindenki, hogy nem lesz teljes szimulátor. rFactor 2-vel nem játszottam még de az első részével ligán is indultam és egy vicc az egész játék lekörözi bőven a pCARS és az iRacing is. Ami viszont tényleg kőkemény fizikával rendelkezik az a Race 07. Az asetto corsáról meg annyit, hogy ha jól tudom nincs kipróbálható verzió úgyhogy nem értem miért írja mindenki rá azt, hogy jó lesz
  • 29.
    2013. 06. 24. 15:02
    El lehet szórakozni ezzel a játékkal. Viszont sajnos a jótól még egy kicsit messze van. Nem nagy dolgok, csak nem értem, hogy miért így adják ki.

    -Ha a lökhárítós kamerára váltok, az aszfalt nem tűéles (egyértelműen maximum grafikán). Semmi gond, menet közbe annyira nem látszik, csak pl. startnál olyan illúzióromboló. Meg lehetett volna ezt oldani.

    -Versenyek után megvárni a számlálót, autóváltások között a kigurulást, begurulást, olyan tőccsémábe könyörgöm hangulatot kölcsönöz. És legjobb tudásom szerint ezt nem is lehet átugrani. A dolog szépsége ott merül ki, amikor felkínálja, hogy két autó között válasszak, mert ez fog kelleni a következő versenyemhez, bemondja hogy jó választás, rámegyek a versenyre, és nincs is a választható autók között, így megint meg kell várni míg cserél. Nem sok idő, mert egyből betölt, csak sajnos míg kigurul, beáll...

    -Nem volt benne belső kamerás nézet? Most komolyan?

    Még nem tartok ott, de kíváncsi leszek, hogy miként viselkednek a gyorsabb autók.
  • 28.
    2013. 06. 23. 21:27
    Phantomstranger

    Teljes mértékben osztom a véleményed, bár szerintem a Shift első részének a fizikája jobb volt, ráadásul azt le lehetett csupaszítani az eredeti ISI engine-re, ezáltal szinte teljes értékű szimulátor lett belőle. A Shift széria legnagyobb hibája túlzott effektek és az idióta A.I. volt. Nekem annak idején nem nagyon jött be a GRID első része, de az legalább játszható volt, ez pedig katasztrofális mind a fizikát, mind az A.I.-t tekintve.

    Svidi

    El kell, hogy szomorítsalak, de létezik PC-n ennél sokkal szebb grafika, nem is egy. Ennek ellenére szerintem a grafika elfogadható,nem is ez a probléma a játékkal, bár az EGO engine-ből többet is ki lehetett volna hozni, csak sz@rtak rá.

    LavX

    Nagy valószínűséggel nem lesz folytatása a Sift sorozatnak, mivel a srácok akik készítették saját játékon dolgoznak, a neve Project CARS. A saját játékuknak biztos nem fognak riválist készíteni, ha kiadják a CARS-t, évekig nem lesz ellenfél PC-s piacon aki labdába rúghatna. Nagyon úgy néz ki, hogy a CARS lesz a PC-s FORZA és GT, ami nem kőkemény szimulátor mint a mint az rFactor az Assetto Corsa vagy iRacing, de nagyon közel áll majd hozzájuk. Kb. a Simbin játékok fizikáját fogja hozni, de valaha készült legszebb grafikával.
  • 27.
    2013. 06. 23. 00:01
    "a fizikáról fölösleges nyitát vitni, csak úgy mint a NFS bármelyik részével kapcsolatban, az is csak arcade autóverseny. "

    Ez kétszeresen is nem igaz. Először is attól hogy arcade, még játszhatónak kell lennie, vagyis jó fizika kell bele, a shift meg közelebb állt az szimulátorokhoz, mint a GRD első része.
  • 26.
    2013. 06. 22. 21:56
    Kedves szerző!
    Nem tudom, hogy te hol élsz, de PC-n nem látsz ennél szebb autós játékot.
    A belső nézet nekem is nagyon hiányzik.
    Nagyon idegesítő volt eleinte, hogy az autók irányítása forszírozza a driftelést minden kanyarban. Dehát nem egy Gran Turismo...
    A multi kegyetlen, idegtépő, könnyen agyfaszt lehet kapni, ha kevésbé sportszerű játékosokkal kerülünk egy lobbyba. Nem kicsit idegesít fel, ha végig vezetek, hibázok egyet, majd a következő hajtűnél fék nélkül oldalba kap, kisodródok, és a pályára visszatérve még corner cutting is fogad.
  • 25.
    2013. 06. 22. 20:55
    ez arcade játék nem szimulátor, szóval a fizikáról fölösleges nyitát vitni, csak úgy mint a NFS bármelyik részével kapcsolatban, az is csak arcade autóverseny.
  • 24.
    2013. 06. 22. 20:51
    ki játszik már autós játékot billentyűvel---- wtf
  • 23.
    2013. 06. 22. 18:43
    Georg17 ... DDDDDD Honnan a fenéből jutott eszedbe épp a Paper Boy? DDD Sírógörcsöt kaptam a nevetéstől DDD Nagyobb baj, hogy igazad van. Megyek is Paper Boy-ozni (megvan XBLA-n, de ezek után lehet, mindjárt előveszem a C64-emet).
  • 22.
    2013. 06. 22. 17:18
    Az elnyomhatatlan bejátszások a bármilyen nehézségen lehagyhatatlan/utolérhetetlen ellenfelek és ez a hihetetlenül árkádra sikeredett irányítás megadja a játékról a véleményem. Bár mégis játszok vele mert a grafika és a nagy választék az autók között megfogott.
  • 21.
    2013. 06. 22. 13:48
    Nincs ez 80 fok, egy átlagos szar az egész. Kontra belső nézet nuku?
  • 20.
    2013. 06. 22. 13:02
    Akit érdekel egy kis statisztika:

    20 óra 59 perc a tiszta játékidő, a videóim alapján. Ha a replayeket kivesszük belőle, akkor nyilván fele ennyi idő.
    És mindehhez 59 órára volt ténylegesen szükség, a STEAM szerint. Köszönhető mindez elsősorban az idióta AI-nak és fizikának és ebből eredően a sok restart-nak.
    Persze flashback-kel csökenthető ez az idő is. És egyszer újra kezdtem az egészet is, de akkor is legyen kb. 50 óra.
  • 19.
    2013. 06. 21. 21:44
    "ráférne egy kazal patchelés!" Ez tetszett.

    Ma végre végig játszottam a karriert. Ööööö, khm,,,, hát szóval. Na!
    Ha valaki ismeri a Paper Boy nevezetű kb. 30 éves C64-es játékot.... Na olyan színvonalú a befejezés.
    Az ötödik szezonban a PROMO és a végső bajnokság mindenen túl tesz. Örülök, hogy túl vagyok rajta. Még egyszer biztos nem játszom végig, pedig az elsőt éppen pár hete játszottam végig, újra. Nálam a legnagyobb jóindulattal is kb. 25%-ot ér az egész.

    Nézzétek meg ezt:[LINK]

    És hasonlítsátok össze a játékban a GC10 V8-assal. A sebességet és a vezethetőséget, meg az autó mozgását, viselkedését. Ennél több nem is kell erről, azt gondolom.
    Code Masters = Total fail.
  • 18.
    2013. 06. 21. 20:52
    Hát nem lett nagy szám, ráférne egy kazal patchelés!
    Xbox karral viszont irányitható.

  • 17.
    2013. 06. 21. 10:47
    Nekem csak az átléphetetlen introkkal (és "fan" számlálóval) van bajom.
    Persze az irányítást meg kell szokni és pár apróság ami szúrja a szemem. Összességébe rosszabb mint az 1 volt, de nekem így sem csalódás.
    Szvsz megérdemel egy 7/10-et. És ez a mai silány felhozatal mellett nem is olyan vészes.
  • 16.
    2013. 06. 20. 22:35
    Igen, sajnos ez is bosszantó. Főleg amikor bajnokságra mennél a pontokért és gyakorlatilag egy ellenfél lenne, ha elérnéd. De a többi töltelék csak vagy megakadályoz ebben, vagy rommá töreti veled az autót.

    Kicsit olyan érzésam van néha, hogy azt mondták a játék készítői: "Ha már annyit dolgoztunk a törés profilokon, akkor ne legyen hiába! Töressük az autókat. Úgyis a grafika a lényeg, hogy lássák az emberek, mire vagyunk képesek a megjelenítés terén."
  • 15.
    2013. 06. 20. 15:16
    Akkor úgy látszik maradunk a Shiftnél.
  • 14.
    2013. 06. 20. 14:47
    Nem nagyon tudok újat mondani, az egyet imádtam, ez meg sehol sem érdemel 80%-ot szerintem... azt vártam volna, hogy van valami fejlődés az évek alatt, és hát lett is... visszafejlődés... Elég szomorúnak tartom, hogy kb. minden szempontból rosszabb elődjénél, egyedül a grafika nem szidható, bár, hogy ennyit tudtak 5(?) év alatt felmutatni, nem nagyon dicséretes. Pedig mennyire vártam már

    Ja, és ami még "tetszett", hogy bár nem olyan nagy dolog, de bizonyos grafikai beállítást csak a még meg sem jelent(, de a jövőben is ritka, szinte csak laptopos) intel csúcs IGP-n (iris pro 5200) lehet (majd, talán) használni, ami azért nagyon kevés lesz mondjuk HD magas grafikai beállításokhoz. Szóval teljesen indokolatlan.
    Codemasters a szememben most jól leszerepelt
  • 13.
    2013. 06. 20. 14:29
    #Georg17
    Ahogy az utsó videód első versenyében is, én még pl azt utálom, hogy az első helyezett nagyon szeret szinte beérhetetlenül elhúzni. S ez sajnos már a játék elején is jelentkezik
  • 12.
    2013. 06. 20. 13:33
    Na elolvastam a cikket. Annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a Live Routes meg pont jó, hogy benne van. Szerintem ötletes és jó lett. Nem mellesleg abban még az AI is kicsit bizonytalanabb, úgyhogy kevésbé agresszív és könnyebb őket lehagyni is. Nekem a Live Routes kifejezetten tetszik.
    Mellesleg ha ugyanazt a versenyt restartoljuk, akkor mindig ugyanúgy nyitja a kanyarokat. Azaz akinek jó a memóriája, az egy 6 perces pályát akár be is tanulhat és kiautózhatja a pályából a legjobb időt. Így már nem is annyira Live Routes. Inkább csak egy "félholt" pálya.
    Ha új versenyt indítunk, ott viszont már másképp nyitja az utat.
  • 11.
    2013. 06. 20. 13:16
    Mindenkivel egyet értek.
    Nagyon pontosan leírtátok a hibákat. Az első résztől fényévnyi távolságra van és nagyon NFS feelingje van az egésznek. Még az irányítással nincs is nagyon bajom. Az kezelhető, de az AI az valmi über brutál hülye lett. Hülyébb, mint az 1-ben és csal, ahol csak lehet. A sebesség meg.... Ugyan már! Értem én, hogy a gyors az látványos, de könyörgöm! Egyetlen élő embert nem tudok, aki a való életben ilyen körülmények között bevállalna olyan tempót, amit néha menni kell. Még Senna sem volt ennyire "őrült". Ilyen egyszerűen nem létezik.

    Néhány jobban sikerült pillanat a játékból (érdemes megnézni, ezek jók lettek):
    [LINK]
    [LINK]

    És a másik véglet. A szégyen, ami a játékot sajnos jellemzi:
    [LINK]

    Az első három szezon után egyébként úgy voltam vele, hogy jó ez egynek. De aztán a negyedik szezon kiábrándított az esztelen sebességgel és a kezelhetetlen ellenfelekkel. A kocsik kezelése szerintem többnyire elfogadható néhány autó viszont itt is kritikán alulira sikerült.
  • 10.
    2013. 06. 20. 12:57
    Amúgy én felhoznám a Grid 2 mentségére, hogy nincs igazán JELENLEGI konkurenciája PC-n, lehet elkényelmesedtek a fejlesztők emiatt és ezért lett rosszabb a folytatás az 1-nél.

    De mindenesetre amit igazán fel lehet hozni még pozitívumként a játéknak, hogy optimalizált, bőven 30-40 fps-el, FullHD és élsimítás nélkül de közel a maximum grafhoz fut nekem egy HD4650-n. Szerintem ez elég jónak számít. Hogy most milyen directx, arról gőzöm sincs.
  • 9.
    2013. 06. 20. 12:56
    pdx06: Pont hogy a grafikával van a legkevesebb baj. Hozza azt amit ma kell. Az éjszakai vezetés is hasonlít a valódi éjszakai látványára, a szemből sütő nap is épp úgy vakít el, mint rendesen az utakon, nincs a vizuális világgal semmi baj. Sárgás?! A lemenő nap olyan és ha az tükröződik, egy üvegfelületen akkor ne várd hogy zöld legyen belőle.

    Amivel viszont baj van, hogy egyrészt elNFS-edett, az egész egy arcade szar lett, az MI atomhülye és csal, vannak kanyarok amin olyan tempóval mennek át, amit ha tartok akkor én a korláton vagy falon vagy ami épp ott van kötök ki. Az autók viselkedése sokszor iszonyat, ugyanaz a tipus egy-egy ütközésnél/kanyarokban/gyorsításnál/fékezésnél másképp viselkedik a gép "kezei" közt és másképp a játékosnál, kiborító. De ami leginkább hiányzik az a stílus, csilivili meg minden, de valahogy mégsem az igazi.

    Sajnos sokszort az az érzés van bennem, hogy mikor lesz már vége, nem pedig az, hogy na ide nekem a következő pályát/versenyt is, és még-még-még.
  • 8.
    2013. 06. 20. 12:43
    Ahogy elnézem nem csak nekem volt csalódás... Hatalmas vigyorral raktam fel a logitech momo kormányomat, na majd ezzel király lesz menni, aztán kb 2-3 óra finomhangolás utána tudok az úton maradni vele... ezek az automata driftelésektől a hajam égnek áll, azokba a kanyarokban ahol ilyen jó fekete a beton ahol az ideális ív van ott 1 bizonyos sebességnél ha akarod ha nem bedrifteli a seggét, és van autó ellen kormányzás és mire visszacsavarod a kormány már fel is másztál a falra, undorító sajnos a sebesség érzet+ féktávolságot se lehet érezni, hátsó kamera nézem nekem olyan mintha 1 hajót vezetnék, billeg össze vissza a kocsi mögött a kamera, csak első lökhárítós nézettel tudok menni rendesen. Nissan GTR komolyan mondom amit lehet irányítani rendesen, az csinálja azt amit akarok. Nekem is megfájdul a szemem+ fejem a sok effektől, addig jó a játék amég áll a kocsi a törés modell az viszont jó lett, bár nem tetszik, ha csak vizuális törés van akkor az ellenfelek se tudnak kiesni, előzőbe pedig volt ilyen lehetőség, de lehet csak azután ha végigvittem? Amit nem értem 7770 kártyámat 60-80%on hajtja ki és mégis néha belaggol.
  • 7.
    2013. 06. 20. 12:28
    Hatalmas csalódás! Grid volt a kedvenc autós játékom azzal, hogy se nem volt túl arcade és se nem volt túl szimulátor. Személy szerint tökéletes volt (néhány autó kivételével) az irányítás és élvezetes versenyeket tudtam vele menni. Sok időre el is felejtették, erre most kijött és gyorsan rá is ugrottam várva egy szebb és jobb Gridre, amiből az sült ki, hogy utálom a második részt. Nevetségesen arcade irányítás, unalmas városi pályák tömkelege és a kocsikat meg alanyi jogon kapjuk...
    Kb. 2-3 nap után teljesen elment a kedvem az egésztől és visszatértem az egyhez és a Shift 2-höz(off:lesz új rész?).
    Mennyivel jobb lett volna egy Grid 1 szebb grafikával, több autóval és több pályával (pl. Hungaroringgel)...
    3/10
  • 6.
    2013. 06. 20. 12:22
    Megbántam h megvettem!
  • 5.
    2013. 06. 20. 12:10
    Nekem a fejem is megfájdult ettől. Borzalmas a grafikája. Nem csúnya, de mégis az. Annyira túlzásba vitték az effekteket hogy az már fájó. A képen is látható kék csikok engem rohadtul idegesítettek. Ez az Arcade élethűség nekem nem bejövős. Az aranyszínű épületek meg ez a sárgás színvilág sem nyerő nálam.
  • 4.
    2013. 06. 20. 11:50
    Elkezdtem játszani a játékkal, először még komolyan mondom, tetszett is, aztán elkezdtek gyülekezni a viharfelhők... Összességében 3 napig tartott, mire rájöttem, hogy a játék gagyi, leginkább a NFS sötétebb korszakából való címekre hasonlít. Van itt minden, amit azokból ismerhetünk: kanyarban fékezés, faltól falig pattogás, 110-zel hajtűkanyar-bevétel, füvön fékezés stb... Az autók három kategóriába vannak sorolva-csúszós, közepes és tapadó-ami szerintem igen primitív megoldás, mint ahogy az is, hogy a "teljesítményüket" csíkokon szemlélteti velünk a játék (gondolom kevesebb meló volt vele, mintha konkrét adatokat kellett volna bevinni). A melóval sprórolás számlájára írom azt is (a belső nézet hiánya mellett), hogy még a fordulatszámmérő is teljesen sematikus, arra nem vették a fáradtságot, hogy legalább a redlineokat autónként beprogramozzák. Az irányítás vicc, a kanyarban csúszó autó gyorsabb, mint a tapadó, ha úgy próbálsz versenyezni, ahogy ésszerű, akkor a kanyarokban keresztben "eldriftelnek" melletted. Az ellenfelekről annyit, hogy nem lehet őket meglökni, body contactból lehetetlen jól kijönni, úgy pattansz le róluk, mintha legalább 8 tonnás Ikarus buszok lennének, ami azért is kínos, mert van olyan versenyszám, ahol a játék még mondja is, hogy ne féljünk agresszívebbek lenni, "rakjuk oda a vállunkat". Pozitívumként annyit tudnék megemlíteni, hogy a grafika nekem tetszik és néhány hangeffekt is jó (pl.: kavicsfelverődés), de alapjában véve eszméletlen csalódás a játék, pár nap után már több bosszúságot okozott, mint örömöt, ami semmiképp sem erénye egy játéknak.
  • 3.
    2013. 06. 20. 09:36
    Én utálom a top geart. Unalmas, beképzelt angolok. Ennél sokkal jobb volta a TotalCar. A legtöbb autós műsorban meg bevezették, hogy versenypályán mennek 1 kört, és akkor hú de királyak. No persze.
    A játék nem lett rossz, de nem lett jó sem. Mindig kivárni, hogy összeszámolja a rajongókat... A törésmodell is fura, való életben már atomjaira hullana a verda, itt meg alig karcolódik. Ezért utálom a mondjuk az nfs-t is. Továbbra is a gta-ban van az egyik legszebb törésmodell. Főleg majd az 5.-ben.
  • 2.
    2013. 06. 20. 09:27
    Az irányításon én kiakadtam... Egy Skyline-nal, vagy egy TT RS-sel agyon vágom a mezőny, de ezen a 2 kocsin kívül már csak az agyon spoilerezett túra autók és a hűdemittomén milyen csúcs verseny szériás autók a kezelhetőek. Szóval úgy a játék autóinak a kemény 5%-a. Szánalom lett az irányítás.
  • 1.
    2013. 06. 20. 08:22
    Előre mondom nem olvastam végig a cikket, csak az értékelést, de később sort kerítek rá. Keményen szól? Olyan gagyi a hangzása, hogy eszméletlen. A motorhangok viszonylag jók, de egyáltalán nem ott szólnak ahol kellene. A mélnyomóm szinte csak a logónál szólal meg, a valóságban a MÉLY motorhang pedig satelitekben. Értem én, hogy árkád na de azért....