Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Grand Ages: Rome - Városépítés középszerűen

  • Dátum | 2009.03.16 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A Bulgáriában székelő Haemimont Games nem nevezhető újoncnak a videojáték iparban, hiszen 1997-es alapítása óta jó pár játékot készített már, ám az átütő siker még várat magára. A cégnél dolgozó több mint félszáz fejlesztő fő profilja a történelmi valósidejű stratégiai játékok, ezen belül is túlnyomórészt a városépítő játékok. Első programjaik között olyan címek is szerepelnek, mint a Celtic Kings és az Imperivm III: Great Battles of Rome, melyek néhány kisebb díjjal, korrekt kritikákkal és eladásokkal büszkélkedhetnek. Az elmúlt években viszont mintha megtört volna a stúdió lendülete, hiszen legutóbbi két játékuk, a Glory of the Roman Empire és az Imperium Romanum megrekedt a középszerűség szintjén. Pedig nagy szükség lenne néhány minőségi alkotásra az ókori városépítő játékok palettáján, hiszen a régi nagy nevek – Caesar, Pharaoh, Zeusz – megjelenésétől már jó pár év eltelt. A Haemimont Games mindenesetre próbálkozik, ezt bizonyítja legújabb játékuk a Grand Ages: Rome megjelenése is.

Új folytatáshoz új név. Hogy is van ez?


A Haemimont Games tagjainak úgy tűnik van egy olyan „perverz” szokása, hogy újabban játékaik folytatását mindig új névvel adják ki. Annak ellenére, hogy a Glory of the Roman Empire, az Imperium Romanum és a Grand Ages: Rome (továbbiakban Rome) egy sorozatot alkotnak, a fejlesztők minden esetben átkeresztelték „gyermeküket”. Talán ezzel kívánják jelezni, hogy a legújabb programjuknál nem fogják az előd hibáit megismételni, de persze az is lehet, hogy marketing okai vannak a dolognak. Hiszen az első két résszel sem robbantottak bankot, így jobb, ha nem tudja az átlagjátékos, hogy ez a játék a már említett két program folytatása.

Innen úgy tűnik, közel sincs teltház a Kolosszeumban
Innen úgy tűnik, közel sincs teltház a Kolosszeumban

Lévén a fejlesztők továbbra sem akartak elszakadni a már ismert témától, a játék ismét Julius Caesar korába kalauzol el minket. A főmenübe érkezve érdemes először a kétféle tanítómódot választani. Az elsőben városunk felépítésével, vezetésének alapjaival ismertetnek meg bennünket, míg a másikban a harci rész került a középpontba. Sajnos mindkettő meglehetősen sekélyesre sikeredett. Csak a legalapvetőbb dolgokat mutatják meg számunkra, és bár nem ez a legbonyolultabb városépítő játék, amivel játszottam, sokszor kellett játék közben kilépegetnem, hogy megnyissam a kézikönyvet. Ha végeztünk az oktatással, választhatunk egy Free Build módot, ahol a saját tempónkban, nyugodtan építgethetjük városunkat, mindenféle cél nélkül. Ha akarjuk, kipróbálhatjuk a többjátékos módot is, melyben a már ezerszer látott játékmódok szerepelnek: harc egymás ellen, adott pénzmennyiség minél előbbi összegyűjtése, fontos épületek megépítése stb. Ha ezek a dolgok nem érdekelnek, akkor belevághatunk a hadjárat módba. Ez utóbbi köré egy történetet is kanyarintottak a fejlesztők, bár ez inkább tekinthető egymásra szórt küldetések halmazának, lévén semmilyen szorosabb kapcsolat nincs köztük. Abban az időben kapcsolódunk be a történelembe, amikor Lucius Cornelius Sulla diktatúrája véget ért. A játék bevezető videója szerint családunk száműzöttként élt Sulla kormányzása idején, és nagy veszteségeket szenvedett, mind presztízs terén, mind vagyoni szempontból. Miután a diktátor meghalt, a mi feladatunk lesz, hogy visszatérve a Római Birodalomba a minket megillető rangra emelkedjünk

Aki ilyen morcosan tud nézni, az csak az Aemilii családból származhat
Aki ilyen morcosan tud nézni, az csak az Aemilii családból származhat

Játékosként első teendőnk a karakterünk megalkotása lesz. Nem kell megijedni, nem egy szerepjátékba tévedtünk véletlenül. Mindössze nevet, nemet és családot kell választanunk, melyek közül az utóbbinak van jelentősége a játékmenet szempontjából. Öt család – név szerint: Aemilii, Valerii, Lucii, Flavii, Julii – közül mazsolázhatunk, melyek mindegyike eltérő jellemzőkkel rendelkezik. Az említett famíliák mindegyike valóban létezett az ókori Rómában, így a történelmi pontosságra nem lehet panaszunk. A családok képességeiben jelentős különbségek vannak. Egyik militarista beállítottságú, a másik inkább a kereskedelemben jeleskedik, harmadik a gyártáshoz, a céhek vezetéséhez ért jobban. Bár szépen hangzik ez a változatosság, de nem lett volna rossz, ha az általuk befutott „karrier” is változik a származástól függően. Hiszen a küldetések minden esetben ugyanazok, egyedül a missziók megoldásáért kapott pontok elosztásakor van szerepe annak, hogy milyen családból származunk…

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások: