Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Gondolta a fene - Korai koncepciók és easter eggek

  • Dátum | 2017.04.01 06:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Madeline Schroeder hallatlanul kényes helyzetben találta magát. A Sega of America kötelékét erősítő fejlesztő biztos volt abban, hogy a Nintendo árnyékában létező cégnek komoly esélye van arra, hogy megszorongassa riválisát, mert az új konzoljuk, a Sega Mega Drive húzócímének szánt Sonic the Hedgehog demói technikai szempontból lenyűgözték. Ám, a nyugati piacot a vállalat japán illetékeseinél jobban ismerő Schroeder úgy vélte, hogy csakis akkor válhat valósággá az áhított diadal, ha alapjaiban újragondolják a főszereplő kék sündisznó személyiségét. A Naka Yuji által vezetett Team Sonic kreatív szekciójánál ugyanis nem vették figyelembe a kulturális különbségeket és egy, az ázsiai piacon kívül nehezen megemészthető háttértörténetét találtak ki Sonicnak. Ez alapján egy rockbanda szupersztárként kezelt vezetőjeként élte volna mindennapjait és az idillnek csak barátnője, a nála vagy háromszor nagyobb Madonna elrablásával szakadt volna vége.


Schroeder, aki szentül hitte, hogy munkaadói egy szakadék felé száguldanak, gyors és határozott telefonos egyeztetés után repülőgépre szállt és megfogadta, hogy mindaddig nem tér haza, ameddig a megfelelő pályára nem állítja Sonicot. A megbeszélések a visszaemlékezések szerint igencsak fagyos hangulatban teltek, mivel Naka egyáltalán nem értett egyet a cég kabalafigurájának amerikanizálásával, és ennek mindvégig hangot is adott. Azonban miután a nála jobb üzleti érzékkel bíró, Schroeder érveit megértő és elfogadó felettesei ráparancsoltak, hogy tegye félre a büszkeségét, kénytelen-kelletlen végrehajtotta a kért változásokat. A Team Sonic fejének elképzelései ezzel együtt nem tűntek el a semmiben, mert a franchise egyik képregény spin-offjának tizenkettedik részében egy Madonna Garnet névre keresztelt, a fejlesztés korai szakaszából fennmaradt koncepciórajzokra hajazó ügynöknő segítette a főhőst.


Mint ahogy ez az eset, illetve a cikkünk első részében felhozott példák java is mutatja, egy videojáték sorsa kismillió dologtól függ, és előbb vagy utóbb, de a legtöbb jó ötletet felhasználják. A második részben ezért folytatjuk a játékipar múltjának és érdekességeinek bemutatását.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 04. 01. 18:39
    Megyek is, kipróbálom a Baldur's Gate-est. Ja, nem, majd inkább valami olyan napon, ami nem a mai nap :-)
  • 1.
    2017. 04. 01. 18:38
    Nagyon jó! Köszi a cikket! Feldobtad a napom. :D