Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Gigantic - "Akkor árnyékban harcolunk!"

  • Dátum | 2017.07.31 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

A Gigantic minden olyan zsánert és tulajdonságot magára vállalt, amelyek akár egyenként is meg tudják akasztani az átlagos játékost: MOBA, team / hero shooter, free-to-play – mind ismerjük a könyörtelenebb példákat. Meglepetésemre mégis valami egészen egyedi interpretáció jött itt létre, ami csak részeiben hasonlítható más játékokhoz, és ezeket a részeket összeadva és megkeverve ténylegesen újat hoz létre.


Röviden összefoglalva, az alapvető játékmenet nem különbözik túlságosan mondjuk egy Team Fortresstől vagy egy Paragontól, ahol két csapat próbál előrébb jutni egy adott pályaszakaszon, miközben színes, rendkívül változatos karakterek sajátos képességeikkel zsonglőrködnek. Ez nyilván ma már nem túl érdekes, az első nagyobb csavar ebben a receptben, hogy mindkét csapatnak van egy mesterséges intelligencia-irányította őrzője, egy gigászi lény, akinek a szerepe a harcban kulcsfontosságú.

Továbbviszi az újdonság erejét, hogy bámulatos mennyiségű és változatosságú karaktert kínál fel a játék már a megjelenése napján: tizenkilenc (!) hős közül választhatunk, és a hős-választó képen még bőven van néhány rubrika, ahova elférnek majd újak. Ez így mindjárt visszarántott a műfaj iránti szélsőséges apátiámból, de ami ténylegesen behúzott, az a művészeti stílus és az elegáns, majdhogynem vízfestékkel festett fantasy-látványvilág volt.


Egyszerű menetre számítottam, de a Gigantic már az első órákban nyilvánvalóvá teszi, hogy sokkal összetettebb és sokrétűbb annál, mint amit egy ingyenesen játszható, többjátékos módra koncentráló nyári limonádé-játéktól elvárnánk, és a teremtett világ is van olyan érdekes, színes, hogy biztosak lehessünk benne: a fejlesztők beletették a munkát, ráadásul szerették is.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2017. 07. 31. 15:15
    Clash jellemzése hibás, 5 Rampage után jön (vagy amikor az egyik Guardian már csak 1 Wound-al rendelkezik), és kisebb/nagyobb változásokat hoz, elviekben hogy felgyorsítsa a meccset. (Map változás, magasabb Guardian-sebzés Rampage-kezdetén, lv5 Talent-ek másodlagos funkciója, stb.) Tehát nem Rampage-clash-rampage-clash, szimplán "Power Race"-Rampage-...-Rampage -> Clash, amiben folytatódik a "Power Race"-Rampage körforgás.

    Az 5 "kezdő hős" is kicsit fals, minden héten van 5 ingyenes hős (RNG mindenkinek, de garantált bruiser-ranged-support-assassin, +1 teljesen véletlen), kedden 12:00-kor van a váltás, tehát lehet hogy még nem játszottál eleget

    A grind szubjektív, ~20 óra alatt lehet venni 2-3 hőst (de a heti 5 ingyenes még mindig adhatja, tehát nem garantált a 7-8 különböző) és később sem sokkal lassabb. (Fortune Cards/Account-level ups több crown-t ad magasabb szinten, ami úgy-ahogy kompenzálja a lassabb fejlődést.) A ruby ($$-valuta) viszonylag gyorsan jön, legalábbis ahhoz képest hogy f2p.

    Motiga tervei szerint 1 új hős/hónap, új mapok várhatóak még ebben az évben, de új játékmódok még távolabb vannak (amennyiben ranked-et nem vesszük annak, az hamarabb).