Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Game of Thrones: Szerepjáték a közelgő télről

  • Dátum | 2012.06.23 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Game of Thrones kinőtte a könyvek borítóit, George R.R. Martin fantasy regényeiből már magas költségvetésű tévésorozat, stratégiai játék, és most RPG is készült. Hogy miért? Egyszerű: a könyvek jók, a sorozat jó, és ha egy üzlet beindul, mindenki szentül hiszi, hogy rögtön franchise-t kell faragni belőle. Bár az Atlus-nak évtizedes tapasztalata van a kiváló szerepjátékokkal kapcsolatban, sajnos a Cyanide munkájával rossz lóra tett, mert bár nem lett fertelmes a Game of Thrones, ennyi kiváló termék után egy közepesnél hangyányit sem jobb program lett a rajongók jussa.

A történet a játék egyetlen hibátlan pontja
A történet a játék egyetlen hibátlan pontja

Közeleg a tél

A Trónok harca egy sötét fantasy világot vázol fel, melyben a mágia kevéssé ismert tudomány, az emberek pedig egyeduralkodó fajként harcolnak egymással a hatalomért. Martin műve híres arról, hogy senki sincs biztonságban benne. Aki egy fejezettel korábban még főszereplőnek tűnt, néhány lappal arrébb már alulról szagolja az ibolyát, méghozzá a teste nélkül. Szex, erőszak, halál és hatalom... erről szól a Trónok harca, melynek részletes bemutatásától a spoilerek miatt eltekintenénk.

A játék a regények hőseivel és történetszálával szemben két, eddig még sosem látott új karaktert mutat. Alester Sarwyck és Mors Westford sokban hűek a kötetek hagyományaihoz: mindketten erős személyiségek, akiknek tiszta gondolataik vannak arról, mi jó és mi rossz, szimpatizálni mégis nehéz velük, mert mint minden bonyolult jellem, ők is okoznak csalódást. A beszélgetések, dialógusok nagyon jók, megadják az alaphangulatot, látszik rajtuk, hogy Martin keze is benne volt a fejlesztésben. A könyvek bizonyos szereplői feltűnnek a kalandok során, döntéseink pedig befolyásolják a világ eseményeit, és bár szó sincs Dragon Age-es mélységekről, a távoli események emlegetése olyan érzést kelt bennünk, hogy a tudtunkon kívül is valami nagy dolog részeseivé váltunk. A nagyjából 20-25 órás főszál a sztori miatt mindenképpen megérdemel egy végigjátszást - kár, hogy a program többi elemével már nem leszünk ennyire elégedettek.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2012. 07. 26. 03:05
    Tökéletes meglátás, pontosan erről van szó!
  • 10.
    2012. 07. 17. 12:44
    Game of Thrones-be nem is a fantasy világ a megragadó, nincsenek benne minden fajta lények fajok meg egzotikus tájak mint mondjuk a Gyűrűk Urában. Game of Thrones akár lehetne egy sima középkori témájú regény is (sárkányokon és másokon meg néhány fantasy elemen felül), itt az emberek (családok) a lényeg akik a hatalomért harcolnak, tele van cselszövéssel intrikával az egész, itt nem látványért a világért nézed a sorozatot, hanem a történetért a szereplőkért. Nagyon könnyen bánik az író az emberi élettel, úgy hullanak mint a legyek, nagyon emberivé teszi a sorozatot.
    Szerintem nem lehet ebből jó játékot csinálni, a sorozatban a cselekmények abszolút nem olyanok amik egy játékban érdekesek lennének, legalább is amit eddig láttam (2 évad, nem olvastam viszont) ez jön le.
  • 9.
    2012. 07. 06. 17:11
    Mi hiányzik a sorozatból? Hogy tele legyen orkokkal meg elfekkel meg 3500 különböző lénnyel, meg mindenféle elvont dolgokkal? Nekem ebben pont az tetszik, hogy nem olyan mint a többi, sokkal hihetőbb, "realisztikusabb", de mégis fantasy.
  • 8.
    2012. 07. 06. 16:08
    David_King: Például?
  • 7.
    2012. 06. 25. 13:35
    a sorozatból is hiányzik valami nekem. Sokkal jobb fantasyk léteznek ennél.
  • 6.
    2012. 06. 25. 10:03
    Pont tegnap láttam haveromnál, bődületesen pocsék játék...
  • 5.
    2012. 06. 23. 20:31
    Nem érdemli meg, hogy cikk jelenjen meg róla, bődületesen szar minden aspektusban!
  • 4.
    2012. 06. 23. 18:50
    Ami engem végiglöködött a játékon, az a történet volt, az kétségtelenül nagyon jó. Küldetés elég kevés van a játékban, de amik vannak, azok ötletesebbek, mint a más rpg-kben fellelhető küldik nagy része. Tetszett még Mors Skinchanger képessége.

    Ebből a témából tényleg sokkal többet ki lehetett volna hozni, úgy tűnik, nem a megfelelő csapat kezébe került.
  • 3.
    2012. 06. 23. 15:25
    Összességben lefoglalja az embert, a történet tényleg elég jó, a csaták sem rosszak, hasonlítanak a Neverwinter Nights harcrendszeréhez. A skillfán meg a kasztokon lehetett volna még mit finomítani. Jó lett volna még, ha változnak a kereskedők által kínált felszerelések.
  • 2.
    2012. 06. 23. 08:58
    Meg mindig nem erdemes a gepemen ujitani.
  • 1.
    2012. 06. 23. 08:21