Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

FUSE - a lélektelenség tükre

  • Dátum | 2013.06.17 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Puzsér Róbert egy megosztó személyiség. Egy dologban azonban mindenképpen igaza volt, amikor bekerült Csillag Születik néven futó tehetségkutató zsűrijébe: kimondta, amíg ő ott ül, addig karaoke-s nem fog tovább jutni. Pont. És, ha belegondolunk, igaza van. Ugyanis ki akar meghallgatni egy Michael Jackson-számot, amit valaki rosszabbul énekel el, mint Michael Jackson? Lehet, hogy egyébként jól énekel a versenyző, de sokan énekelnek jól. Ez nem eredmény. Az lenne az eredmény, ha valaki jobban énekelne, mint Jackson.

Azzal, hogy Puzsér ezt a gondolatot kimondta, és eszerint cselekedett, nem csak a nézőket, de a nevezőket is sok csalódástól kímélte meg. Hogy miért kezdem ezzel a cikket? Nos, azért, mert ebben a generációban, ha fedezékalapú TPS-ről beszélünk, akkor az aranysztenderddé a Gears of War vált. Ez a példa, amit követni kell. Az Epic Games ugyanis elért egy olyan sima, magától értetődő játszhatóságot, hogy bárminek, ami ezután érkezett a zsánerben, minimum ezt a szintet kellett hoznia.



Csak éppen elég sok cím nem hozta. Ugyanaz történt tehát, mint a Csillag Születik selejtezőiben: a „nevezők” valami olyan terméket hoztak nekünk, ami alapjaiban rosszabb volt, mint amit másolni akart. Akkor meg mi az értelme? Sok játék próbálkozott felúszni a Gears of War farvizén, és ezek közül keveseknek sikerült. Komplikáltabb, körülményesebb irányítás, nehézkesebb mechanizmusok, nem simán működő játékelemek, egy szóval: sokkal rosszabb játszhatóság jellemezte ezeket a játékokat. Ha pedig az alapvető játszhatóság nincs rendben, gyakorlatilag felesleges is tovább építkezni.

A FUSE azon kevés játékok egyike a Gears of War óta, amivel ezen a területen nincsenek problémák. A játék úgy működik, ahogy elvárjuk: emberünk gombnyomással minden különösebb teketóriázás nélkül fedezék mögé húzódik, az egyik ravasszal kinéz amögül, a másik ravasszal pedig eregeti az ólmot, miközben esetenként egy negyedik gombbal gránátokat dobál. Az Insomniac annyira jól lemásolta a Gears-formulát, hogy még az alapvetően idegesítő funkciókat is sikerült átvennie a csapatnak: ha beszélnek hozzánk rádión, akkor csak sétálni tudunk, és sprintelés közben emberünk gyakorlatilag sínre kerül. Habár ez elsőre jól hangzik, a FUSE-zal játszva kiderül, hogy bizony hiába vannak rendben az alapok, ha tulajdonképpen minden mást sikerült elrontani.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2013. 06. 27. 14:36
    A mostanában divatos játékok úgy vannak megoldva,hogy a karakter vagyis jó magam...
    amit kivűlről nézek...fff belelóg a képbe össze-vissza forgatom az egeret ,hogy mögé lássak ...izé.Valami olyasmi mintha moziba beül elém egy 2m-es ember ...vagy
    valami más,és nem szolok neki ,hogy csússz már lejjebb,vagy esetleg odébb ülök.Na
    itt ezt nem lehet.Miért nem lehet megmaradni az FPS-nél Q,E, kinéz oszt kész.
    Igen...ha már emlegettétek a Prey egy nagyon jó játék volt.Nagyon sok játék maradt ki csak azért mert ezt a váll felett elnézős xart erőltették benne.Régebben még azt is megtudták oldani ,hogy átlehessen váltani FPS nézetre ha lőni kell,ha verekedni akkor meg a külső nézet.Utána meg csodálkoznak,hogy miért szeretik a
    Call of Duty -t még ha össze-vissza foltozott motor is hajtja.Elnézést kérek a
    Mass effect,Resident Evil stb rajongoktól.... Vétel.
  • 6.
    2013. 06. 18. 06:32
    mikey95 - a Prey 2 már a kezdetektől nagyon felejtős volt, az egész gameplay Bladerunner stílusú tetőkön szaladgálásról szólt, nem térbeli (bár igaz h. FPSre butított) Portal-fejtörőkről és lehetőségekről, mint az előd. Prey 1-ben a "relatív talaj" fogalma volt az egyik legnagyobb vonzerő.
    Nem igaz h. alpha buildnél vagy még az előtt ne tudnák mit akarnak és milyen lesz a kész termék vagy h. mennyit tudnak teljesíteni ebből. Miféle fejlesztés ez már? Indie csapatok nem mernének ennyi mindent elk*rni, az pedig h. h. kapnak ezért órabért elbocsájtás nélkül, külön rejtély, ki mit sikkaszt a háttérben... Ilyen baromságokat is csak az EA-nél képesek csinálni, az elfajzott tőkés vadállatjai...
  • 5.
    2013. 06. 18. 00:46
    Ez a játék rokonságban állhat a Deep Black nevű hasonlóan puruttya valamivel.
    Ahogy olvastam a cikket, lépten-nyomon ez ugrott be róla.
  • 4.
    2013. 06. 17. 20:37
    Ez a játék elég... nem is vesztegetek rá több gondolatot. Viszont ki az a Puzsér, és mi az a Csillag Születik?
  • 3.
    2013. 06. 17. 19:23
    Megérte dobni a sonyt a fejlesztőknek az ea miatt. Nem lepődnék meg ha fél éven belül leépítések lennének, majd facebook játékokat gyártanak.
  • 2.
    2013. 06. 17. 19:09
    Elég gáz, de miért csak egyeseknek sikerül lemásolni a Gears of War fedezék rendszerét azt nem értem. Szabadalmaztatva van?! Ekkora csapatok meg tudnak fizetni elég programozót, a referencia pedig ott van, csak meg kell venni egy 5-10K Forintos lemezt és játszani rajta...
    Skorbut: A Prey 2-vel is valami hasonló történt/történik nem?
  • 1.
    2013. 06. 17. 15:55
    Tudtuk, hogy ilyen lesz. Az átnevezés óta tudtuk