Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

FTL: Faster Than Light - Az ismeretlenbe és tovább

  • Dátum | 2012.09.21 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Az elmúlt években sokszor hallhattuk, hogy a videójáték ipar olyan lett, mint egy gép, ami kíméletlenül bedarálja a kreativitást és az új ötleteket. Bár itt-ott mindig jelentek meg érdekes programok, tagadhatatlan, hogy a komolyabb fejlesztőstúdiók egyre inkább próbálnak biztosra menni játékaik megtervezésekor. Ebben persze nagy szerepe van a dollármilliókkal dobálózó kiadóknak is, akik ritkán finanszíroznak egy olyan játékot, aminél nem biztos a siker. Ebből az ördögi körből próbálnak kitörni a független (indie) fejlesztők, akik azonban egyéb anyagi támogatás híján gyakran kényszerülnek saját zsebből finanszírozni projektjeiket. 2011 februárjában azonban hatalmas lökést kaptak ezek a stúdiók, ugyanis a kalandjátékok legendás fejlesztője, Tim Schafer megmutatta, hogy a Kickstarter nevű, közösség általi finanszírozást lehetővé tevő oldal segítségével a játékok készítői is képesek lehetnek hatalmas anyagi támogatást szerezni, rajongóik segítségével. Bár természetesen nem Schafer volt az első Kickstarteres, mégis neki köszönhetjük, hogy ezt a lehetőséget a nagyközönség elé tárta (gondoljunk csak a tucatnyi interjúra, amit vele készítettek ennek kapcsán). Az ő sikeres projektje után aztán nem volt megállás, sorra jelentek meg az ígéretes ötletek, bejelentették például a Wasteland 2-t, a Total Annihilation szellemi örökösének tekinthető Planetary Annihilationt, most pedig épp az Obsidian gyűjti a milliókat legújabb szerepjátékához, hogy csak a legnagyobbakat említsük. Futó projektekben tehát nincs hiány, ám nemrég befutott egy játék, amely hatalmas siker volt a Kickstarteren, és végre elkészült.

Mindenki felkészült a felszállásra? Akkor indulás!
Mindenki felkészült a felszállásra? Akkor indulás!

Nem másról van szó, mint a Subset Games csapatának Faster Than Light (FTL) című programjáról, amellyel a fejlesztők annak idején 200 ezer dollárt gyűjtöttek össze a Kickstarter oldalán úgy, hogy célösszegként csak 10 ezer zöldhasút jelöltek meg. Az FTL egy igazi retro játék, ugyanis egy rougelike-ról van szó. Bizonyára sokan vannak, akiknek ez ma már nem mond semmit, így álljon itt egy rövid magyarázat. A számítógépes szerepjátékok őskorában jött létre ez a műfaj, amelynek legfontosabb jellemzői a véletlenszerűség, a végleges halál (ha legyőztek, akkor újra kellett kezdeni a kalandot) és a körökre osztott harcrendszer voltak. A grafika általában nagyon kezdetlegesen nézett ki, a helyszínek és a szereplők például sokszor ASCII kódokból álltak össze, a főhőst pedig gyakran csak egy @ karakter jelölte. Az FTL természetesen azért javított ezen a formulán, de az alapelemek nagy része változatlan maradt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2012. 09. 22. 07:39
    Az AvP első része az alien oldalon nem is volt vicces ha nem Driector's Cut fokozaton kezdte az ember.
  • 6.
    2012. 09. 22. 03:57
    Ja bocsánat, a mentés-nélküliségre írtam.
  • 5.
    2012. 09. 22. 03:57
    AvP első része? Csoda hogy nem kaptam agyvérzést néha de micsoda öröm volt végigvinni basszus.
  • 4.
    2012. 09. 21. 19:54
    ma próbáltam a kerstel b-vel menni, második szektorban egy aszteroida mezőben elveszettem a pajzsot, utána két vörös oriás jött és véget ért a kaland. Eddig 3szor tudtam végig vinni, és mindnek nagyon örültem. Mindegyik új hajónak nagyon örülök és igazi teljesítmény a végére érni. Jó ez a mentés mód! Persze, nem jó egy 10 órás vagy hosszabb játékban, de itt nagyon. Mindenkin kockának tudom ajánlani!
  • 3.
    2012. 09. 21. 17:25
    Ez egy nagyon jó mentési rendszer. Hihetetlenül megdobja az újrajátszhatóságot, és a sikert csak még nagyobbá teszi.

    Így elérni egy játék "végét" sokkal maradandóbb mint ha lépten nyomon segít a varázsmentés. Nekem a Diablo 2 is csak akkor tetszett amikor hardcore játszhattam vele, és még ha meg is haltam véletlen akkor is jobban szórakoztam. A halál az élet velejárója.. egy igen erős motivációs tényező azért hogy figyelj oda, és legyél óvatos.
  • 2.
    2012. 09. 21. 14:06
    Nekem sem hiányzik az ilyen mentés ... egy kezemen meg tudom számolni hány C64-es játékot játszottam végig mielőtt meguntam volna hogy ötmilliószor újrakezdem!
  • 1.
    2012. 09. 21. 13:24
    Jó kis játéknak tűnik! Egyedül az a bajom vele, hogy utoljára 20 éve a C64-es időszakomban szerettem utoljára olyan játékokkal játszani, amiben nem lehet menteni.
    Ja, bocsánat, lehet! Csak ha meghalsz törli. Na ezt vagy egy file félremásolással ki lehet cselezni (ergo szart sem ér), vagy ha nem akkor én ezt úgy veszem, hogy NEM lehet menteni. Nekem az olyan mentés, ami csak arra jó, hogy mondjuk másnap onnan folytassam, de aztán 2 perc alatt meghaljak mer Lb***ok valamit és kezdhessem előlről az a mentés füttyfenét nem ér a szememben.