Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

FRU - A Kinect hattyúdala

  • Dátum | 2016.08.13 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor a Kinect megjelent, sokan forradalmat vártak. Köztük én is. Amennyi kreatív játék született a Wii mozgásérzékelős kontrollerére, joggal várhattuk, hogy egy kontroller nélküli, teljesalakos mozgást lekövetni tudó kamera még ennél is több dologra ad majd lehetőséget. Elvégre ha Kojima már az első PlayStationön mindenféle kiegészítő nélkül olyan ötletes bossharcot tudott csinálni, ahol ki kell húznunk a memóriakártyát a gépből, akkor elég volt csak elképzelni, hogy egy hozzá hasonló kreatív figura mit tudhat kihozni egy modern, kamerás rendszerből.

Aztán a forradalom elmaradt. Az AAA-kategóriás játékok teljesen figyelmen kívül hagyták a Kinectet, és leginkább csak gyenge gyerekjátékok és sportos anyagok használták több-kevesebb, de inkább kevesebb sikerrel. A Kinectnek még egy lehetősége lett volna befutatni: az Xbox One megjelenésekor. Ha akkor a Microsoft úgy ráfekszik az indie csapatok támogatására, mint a Sony, és persze ha az Xbox One lett volna a népszerűbb (és így sok Kinect került volna az emberekhez), akkor talán megláthattuk volna, milyen ötletes dolgokat lehet kihozni belőle. Hiszen az a mostani generáció eleje óta egyértelmű, hogy az igazi újdonságokat a kísérletező kedvű indie-k hozzák.


Itt van erre egy újabb bizonyíték, jelen tesztünk alanya, a FRU. Egy nagyon cuki kislányt kell irányítanunk egy elsőre egyszerűnek tűnő 2D-s platformer játékban. Mindenféle bevezetés, vagy történeti ismertető nélkül csöppenünk bele az első pályába, és mindössze annyit segítséget kapunk, hogy a megtudjuk: a ravasszal (vagy a vállgombokkal) lehet ugrani, és bármelyik analóg karral irányíthatjuk kicsi karakterünket. A készítők azért oldották meg így, mert alapvetően a FRU-ban csak egy kézzel kell fognunk a kontrollert, és így lehet az a bal vagy jobb kezünk is, bárhogy meg tudjuk oldani a mozgást és az ugrást.

Ez nem véletlen, ugyanis kell a szabadság ahhoz, hogy a saját testünket tudjuk megfelelően mozgatni és hajtogatni a Kinect előtt. A képernyőn állandóan jelen van a sziluettünk, amit a kamera tökéletes pontossággal, szinte késleltetés nélkül képes lekövetni. Nyilván nagy előny, hogy ezúttal semmilyen karaktert nem kell animálnia a konzolnak a mozgásunk alapján (mint például a Kinect Spors Rivalsban), hanem egyszerűen csak le kell tükröznie a testünket. Ez pedig könnyű feladat az Xbox One Kinectjének.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások: