Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Front Mission Evolved - Robotháború

  • Dátum | 2010.10.14 02:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A robotos, meches játékok rajongói már bizonyára tűkön ülve várják a tavaly bejelentett MechWarrior című játékot, annak ellenére, hogy pontos megjelenési dátumot sajnos máig nem közöltek velünk a fejlesztők. Ilyenkor az ember hajlamos rávetni magát minden hasonló témájú játékra, még akkor is, ha az előzetes információk azt sugallják, hogy várhatóan nem egy AAA kategóriás programmal lesz dolga. Így van ez a cikkünk témájául szolgáló Front Mission Evolved esetében is, mely egy neves széria legfrissebb darabja. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Evolved csak egy mellékága a sorozatnak, hiszen az eredeti Front Mission játékok a körökre osztott, RPG elemekkel tűzdelt stratégiák táborát gazdagították, míg a legújabb rész egy akciójáték. A korábbi epizódokat a Final Fantasy-kat is jegyző, Square (illetve később Square Enix) készítette, mely az Evolved esetében csak a kiadói teendőket látta el, hiszen a fejlesztő székben az a Double Helix ült, amely úgy tűnik nagyon jó kapcsolatot ápol a japán játékiparral, hiszen legutóbb a Silent Hill 5 fejlesztését is rájuk bízta a Konami. Sajnos utóbbi program esetében csak tisztes iparos munkára futotta tőlük, így csak remélhettük, hogy a Front Mission Evolved-dal sikerül túlszárnyalniuk korábbi teljesítményüket.

Te, ne mozogjál már ide-oda! Így nem tudlak eltalálni.
Te, ne mozogjál már ide-oda! Így nem tudlak eltalálni.

Minden kezdet nehéz

Annyit már elöljáróban elárulhatok, hogy nem indult zökkenőmentesen a játékkal való ismerkedés, mely nagyban köszönhető annak az egyre inkább terjedő trendnek, hogy egyes programok nem hajlandóak rendesen kezelni a PC-hez gyártott, Xbox 360-as kontrollerektől eltérő eszközöket. Nincs ez másképp a Front Mission Evolved esetében sem, mely már az első indításkor fityiszt mutatott jó öreg Logitech Rumblepad 2-es gamepadomnak, így kénytelen voltam ráfanyalodni az egér-billentyűzet párosra, ami viszont nem épp a legoptimálisabb egy olyan játékhoz, melynél egy húzósabb szituációban 5-6 gombot kell egyszerre nyomogatni. Ha túltettük magunkat ezen az „apró” kellemetlenségen, belevághatunk a program egyjátékos módjába, melynek története a távoli jövőbe, 2171-be kalauzol el minket. A nyitó képsorokban megismerkedhetünk a sztori főhősével, egy Dylan Ramsey nevű mérnökkel is, aki éppen egy új típusú wanzer prototípusát bütyköli. A wanzerek (avagy wanderpanzerek) a Front Mission univerzum mechjei, amolyan két lábón járó tankok, melyek impresszív tűzerővel és mobilitással rendelkeznek. A prototípus tesztjét egy terroristatámadás szakítja félbe, melynek köszönhetően hősünk hamar a hadsereg tagjai között találja magát. Kicsit érdekes, hogy egy civil mindenféle kiképzés nélkül a világ legjobb pilótájává válik pár perc leforgása alatt, de ne vesszünk el a részletekben. A játék sztorija nem tekinthető a Front Mission Evolved legerősebb részének, mert bár van benne pár érdekes momentum, rengeteg klisés jelenetnek lehetünk szemtanúi, ráadásul a szereplők is eléggé kidolgozatlan, unalmas karakterek.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2010. 10. 22. 19:30
    Tévedtem, a TPS résszel ellentétben, a kilőtt mechák eltűnnek egy idő múlva, de nem gyorsan.
  • 16.
    2010. 10. 21. 01:19
    Ezt a játékot te tényleg "kijátszottad" ?
    Csak mert erősen úgy tűnik a gametrailers.com revive- jét olvasom magyarra fordítva...

    Aki szereti az árkád mecha játékokat, csapjon bele mert jó!
    Nagy kár hogy elég rövid!
    A sok lehúzás amit olvastam róla, nem igaz! Teljesen jól vannak animálva a karakterek, akár beszéd, vagy bármi! A szinkronnal sincs különösebb gond.
    A sztori meg "átlagos" japános, teljesen rendben van (nem dönti meg a Mass Effect-et, és nincs revolúció, húúúúú..). Tetszik hogy japán anime közeli születése ellenére, nincs az a sok rinyálás benne, mint ami azokban általában lenni szokott.
    TPS részek meg kifejezetten kellemesek. Nem ez a játék fő profilja, de nem is kell hogy az legyen. Én kifejezetten élveztem - és ismét - kár hogy rövid.
    A grafika rendben van, semmi gond sincs vele. legalább nem kell hozzá "erőmű".

    Még feltétlen hozzáteszem, ez az első játék amivel találkozok, amiben nem tűnnek el a roncsok! Bizony! Szétlövés után nem válnak "köddé", süllyednek a földbe, vagy akármi, mint amiket minden játékban megfigyelhetünk! Még a TPS résznél is ottmaradnak a lelőtt katonák!
    Ez az "élethűség" nekem nagyon tetszik! Mindíg is útáltam a Yoda módjára - vagy egyéb módon - eltűnő testeket!

    Mikor végig nyomtam, másnap el is kezdtem elölről hogy kipróbáljak más cuccokat is (az összes pálya, sőt pályarész külön lejátszható bármikor - klassz)! És mit látok... az összes cucc megmarad az újra játszáshoz!!
    (Az "első pálya" ellenfelei, azt se tudták mi találta el őket...)
  • 15.
    2010. 10. 19. 11:22
    Bár van ahol tényleg jobb a kontroller, de fps-nél nincs jogosultsága, oda az egér+billentyűzet páros a legjobb. Nekem is van egy Rumblepad 2, és pl. a prototype-hoz tökéletes, élvezetesebb játszani. Ám ahol pontosan kell célozni, és mozgó célpontra, oda nem jó.

    Egyébként pedig egy PhenomII 905e, 4G RAM, ..és most csak az alaplapi HD4200, mert tönkrevágtam a 3850-emet, újat meg most nem érdemes venni 30e alatt mert alig erősebb, többet meg nem adok egy vga-ért.
  • 14.
    2010. 10. 15. 22:41
    Lassan akarok venni. Igazából amit felsoroltál játékok, azt el is tudom képzelni, hogy talán jobb, mint bill+egérrel, de fps-t játszani egyszer játszottam konzolon és nem jött be.
  • 13.
    2010. 10. 15. 21:09
    LaxX
    Próbáld ki... ha nem tetted, kérj kölcsön egy force feedback kontrollert és próbáld ki...
    persze egy Crysis, Modern Warfare egyértelműen bill+egér, de egy Force Unleashed, Batman Arkham, Splinter Cell, Prince of Persia az mese nincs, kontroller...
    De egy kicsit már eltértünk a játéktól....
  • 12.
    2010. 10. 15. 14:26
    badpad: Bioshock 1-t megnézném hol élvezetesebb játszani kontrollerrel, mint egér+bill kombóval....
  • 11.
    2010. 10. 15. 07:19
    azért nem mondanám, hogy minek kontroller pchez.... NFS Shift, AC, AC2, Gears of War, Alien Breed, Bioshock 1 mind-mind csak kontrollerrel az igazi (a billentyűzet + egérrel szemben)!
    A next-gen portolások (vagy ha alapból multiplatform a játék) igenis komoly kontroller támogatással bírnak, így nem "nesze semmi fogd meg jó" érzés a kontroller irányítás...
    Pont ezért vettem egy xbox360wireless-t és ahol tudtam használni, ott beza a kontrollert használom...
  • 10.
    2010. 10. 14. 23:19
    Mert kényelmesebb, hatékonyabb.
  • 9.
    2010. 10. 14. 21:49
    Én bill-egér combo-val tolom, és semmi problémám nincs. nemtom mér kell ezt kontrollerrel játszani pc-n.
  • 8.
    2010. 10. 14. 18:18
    ne fikázzátok már more
  • 7.
    2010. 10. 14. 17:13
    Az a tesztgép nem egy erőmű. Legfeljebb alsó-középkategóriás.
  • 6.
    2010. 10. 14. 17:11
    Giggsy, az Xpaddert én is próbáltam (meg egy másik emulátort is), de sajnos nálam nem működött ennél a játéknál. Lehet, hogy kell majd kiadni egy új verziót hozzá, és akkor működik a Front Mission esetében is.

    Nem tudom, hogy mennyire elterjedt, de szerintem elég átlagos gép az enyém. A 4 GB ram soknak tűnhet, de amellett csak egy 2magos proci meg egy ATi 4830 videókártya van benne, amik már 2-3 éves hardverek. Vagyis az volt, mert épp most újítottam új procit.
  • 5.
    2010. 10. 14. 16:35
    A gamepad témához csak annyit, hogy Xpadder. Az bármilyen controllerről elhiteti a játékkal, hogy XBox360, ráadásul működik is bugmentesen. A nem túl erős tesztgépről meg az a véleményem, hogy ez a teljesítmény még ma sem számít annyira elterjedtnek. Az enyém pl Core2Duo 2.93 Mhz, 2 Gb RAM, Nvidia 9800GT, és a környezetemből nem ismerek senkit akinek akárcsak közel ilyen teljesítményűje lenne...
  • 4.
    2010. 10. 14. 16:07
    Hát azért sztem nem "átlagos" gép amin tesztelted, de biztos én vagyok lemaradva
  • 3.
    2010. 10. 14. 11:11
    Azt lehet tudni, hogy jogi problémák merültek fel, így az eddig sem konkrét kiadási dátum máris csúszik.
    Tehát a pontos kiadási dátum: majd
  • 2.
    2010. 10. 14. 10:46
    Nekem pl bejön, de tény, hogy az új Mechwarrior-ral nem venné fel a versenyt. Kikapcsolódásnak sztem teljesen jó.

    Apropó, lehet tudni hogy mikor jön ki az új MW?
  • 1.
    2010. 10. 14. 09:12
    Vártam, hogy valami jó kis mechás téma lesz ebből de annak ellenére, hogy ritkaság számba megy sem fogott meg. Picit agyatlan...

    Én erre várnék: http://www.youtube.com/watch?v=orhOvbfyyJw