Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Forza Motorsport 3: A benzingőz szerelme

  • Dátum | 2009.11.08 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Az autós játékok szerelmesei már időtlen idők óta várnak egy olyan címre, ami nem csak hogy ötvözi az arcade autóversenyek sebességélményét a valósághű szimulátorok fizikájával, de minden olyan közönség számára nyit, aki korábban elzárkózott a témától. Mindez azonban nagyon hosszú ideig csak ábránd maradt, és bár az Xboxra megjelent Forza Motorsport iránymutatónak tűnt, a később már Xbox 360-ra kiadott folytatás összecsapott és kiforratlan tálalása meglehetősen negatív benyomást keltett a kíváncsiskodókban. Akik persze a motorháztető alá pillantottak, látták a potenciált, de mindez az idei E3-ig kihasználatlan maradt, ugyanis a Forza 3 csak ott mutatkozott be. Akkor viszont robbant a bomba. A Turn 10 fejlesztése lenyűgözte a látogatókat, a grafikára pedig már sokan Gran Turismo 5 verőként aposztrofáltak. Most végre itt a játék, és a rengeteg ígérettel felvértezve a Microsoft gépe tényleg kimutatja oroszlánkörmeit.

Az Audi jóban lehet a Turn10-nel, mert még az intróban is ez a modell van
Az Audi jóban lehet a Turn10-nel, mert még az intróban is ez a modell van

Az igazság pillanata

Nem szoktam egyből a látvány taglalásával kezdeni a cikkeim, mert a grafikára csak mint másodlagos tényezőre tekintek csupán, ám a Forza 3 lemez behelyezését követően akarva-akaratlanul is szembesülünk azzal a vizuális szinttel, amit a játék nyújt, és mely mellett egyszerűen képtelenség elmenni szó nélkül. Az Xbox 360 immár egy négyéves masina, s a mai PC-khez képest nagyon elmaradott, de mindez a Turn 10 portékáján egyáltalán nem látszik meg, sőt. A Forza 3 jelenleg a legszebb létező autós játék. Igen, tudom... GT 5 Prologue... Nos, akik összehasonlították a két címet, azt mondják, hogy egy hangyányival még mindig a japán csoda felé billen a mérleg, de mivel annak még csak egy előzetes változata kapható, teljes játékként a Forza 3 a jelenlegi legjobban kinéző autós játék. Az autómodellek olyan perverz részletességgel jelennek meg a képernyőn, hogy a lámpák belső műanyagjának redői is fotorealisztikus kidolgozottságot kaptak, szóval aki még ennél is többet vár egy mezei Xbox 360-tól (egy olyan vasról beszélünk emberek, ami 50 ezer Forintba kerül), az jobb, ha befalazza magát a kétmilliót érő csúcsgépével és megy pár kört a Shiftben.

A vörös angyalok szerelmesei már várhatják a karácsonyi DLC-t
A vörös angyalok szerelmesei már várhatják a karácsonyi DLC-t

Amint felocsúdtunk a vizuális sokkból, jön a feketeleves: a játék nem egy, hanem két lemezből áll, melyek közül az egyiket fel kell telepítenünk. Persze a Forza 3 megvan a telepített tartalmak nélkül is, de így rengeteg autótól és pályától búcsút kell vegyünk, az meg már nem az igazi, ugyebár. Így tehát az Arcade gépek tulajdonosai jobban teszik, ha beszereznek egy merevlemezt az Xboxukhoz, s ha már ott vannak, nem árt egy nagyobb tárhely megvásárlása, lévén a játékhoz több DLC is várható lesz a jövőben (az első mindjárt decemberben, ami Ferrari új modelljét, a 458 Italiat tartalmazza majd). Amint felkúszik az install DVD (a másikat is érdemes feltenni, ha van hely), betölt a játék... azaz tölt... és még tölt... na mi lesz már...!? Ah, na végre... Szóval igen, a Forza 3 szeret tölteni, méghozzá sokat, úgyhogy aki nincs felkészülve a sokszor percekig forgó kis piros ikon látványára, az már most jobb, ha bekészíti a nyugtatót.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2009. 12. 09. 21:58
    "ülön poén, hogy az AI olykor direkt hibázik, hogy emberibb magatartást adjon az autók sofőrjeinek. Kicsúsznak, elvesztik az irányítást a kocsi fölött, ilyesmik. Ugyan lerí a dologról, hogy direkt van, de akkor is szívderítő látvány."

    Attól függ, hogy állunk a dolgokhoz. Ha így ahogy leírta a kedves delikvens, akkor télleg poénosan hat..
    Bár én azt vettem észre, hogy aki "hülye" a játékban, az hülye is marad, a játék legelején én a Ford Zetec-et választottam, és a kis Yaris-os az összes meglévő versenyen az utolsó helyet hozta, állandóan tehetségtelenkedett, ha lehet ezt így mondani.
    Vmint volt olyan is nekem, hogy az egyik pályán egy nagyon kanyarba külső ívről próbált előzni a Seat-os, csak kicsit elmérte, kiment a kavicságyra.
    Nehéz szinten nem próbáltam még, de valószínű, hogy ott nem hibáznak ennyit!
    Nekem összességében nagyon nagyon tetszik.
  • 22.
    2009. 12. 09. 19:00
    nattila77: Ha közepesre van állítva a játék, akkor a törések sem olyan súlyosak.

    Stormrage: Xbox 360 exkluzív.
  • 21.
    2009. 11. 30. 06:50
    van ez pc-re?
  • 20.
    2009. 11. 11. 22:39
    Igen, az ellenfél autói valóban kilökhetetlenek

    A tönkretört autóval alig lehet menni, ne mond, hogy közepes nehézségen onnan még nyersz
  • 19.
    2009. 11. 10. 17:31
    nattila77: Hogy én mire vágyom, azt inkább ne firtassuk, mert még a végén megsértődnek a konzolosok.

    Az oké, hogy az LFS és a GTR is vacak törést alkalmaz, de az első egy garázsprojekt, míg a második egy 2006-os játék. Ma 2009 van. Plusz arra, hogy nem lehet rendesen kilökni az ellenfelet, mert a kocsija szuper nehéz fémből van, nem mondtál semmit.

    Ja és én tudok nyerni nagyobb balesetek után is, normál nehézségen, csak valódi segítségekkel (pl. blokkolásgátl
  • 18.
    2009. 11. 10. 08:36
    Chocho: mario kart azért jutott eszembe, mert abban viselkednek ugy az "autók", ahogyan egy törés/sérülésmentes játékban - amire te inkább vágysz elmondásod szerint, mint erre a félmegoldásra, amit a Forza3 alkalmaz.

    Az LFS és a GTR is szimulátor, de azokban is szánalom, ami egy 300km/órás frontál ütközés után történik - ez az amit nem vagy képes elfogadni, mert szerinted ez csak a Forzában irreális. Mindkettőben sután néz ki egy ilyen jelenet, viszont egyikben sem tudsz utána tovább értelmesen versenyezni. Egy árkád játékban viszont simán! (NFS Shift ilyen például, meg a mario kart is)

    NFS5-ről nem én írtam (anno szerettem, de mai elvárásokkal/ismeretekkel/tapasztalatokkal egy ultraárkád nfs az is)

    A "nem szim" és a "bárcsak ne lenne törés" kijelentéseket kivéve a teszted amúgy eléggé rendben volt. (egyébként kormánnyal mentél?)
  • 17.
    2009. 11. 09. 16:30
    nattila77: A Mario Kart eszedbe se jutott volna, ha nem említem a cikkben. Egyébként nem értem, mi a probléma. Az, hogy le merem írni az igazat, mely szerint a Forza egy király autós játék, de nem szimulátor? Ez olyan nagy bűn?

    Ja és igen, az LFS szimulátor. A GTR is. Próbálj csak kilökni egy ellenfelet a Forzában drifft alatt, vagy 300-zal nekicsapódni egy szembejövőnek! Az eredmény nevetséges lesz. A törésről meg szigorúan úgy gondolom, hogy felesleges, mert a 200-zal falnak csapódott kocsi nem így néz ki...

    Az NFS5-ről meg annyit, hogy az inkább már szimulátor volt. Látszik, hogy miért nem tetszett neked...

    Kange: Igen, azt írja... amiatt is írtam a cikkben, hogy nem az. Nagyon jó játék a Forza 3, imádom és míg megy az Xboxom, tolom majd rajta, de tuti, hogy nem emiatt fogom elhinni, hogy a konzolokra valóak a szimek.
  • 16.
    2009. 11. 09. 11:02
    Kinek mi jön be, az NFS Arcade-osabb, aki arra vágyik, annak ez persze nem tetszik. Egyébként most nem néztem meg, de én úgy emlékszem Chocho a Shiftre azt írta, hogy ez már nem NFS, nem pedig, hogy nem érdemli meg a nevet.
  • 15.
    2009. 11. 09. 09:25
    én box360on próbáltam ki a Forzát, mert olvastam ezt a tesztet, és kíváncsi voltam, hogy tényleg alapos-e a kritika, ami alapján a sárga földig lehúzza a cikkíró az NFS:Most Wanted-et, és ami alapján a másik cikkben említi, hogy a Shift se érdemelne NFS címet. Azt megjegyzem, hogy én az 1. NFS rész óta ott vagyok a témában, egyedül a porsche2000 nem nyerte el a tetszésem, a többit majdnem mindet végignyomtam. Mellesleg az a tapasztalatom, hogy egyik résszel sem játszottam negyed annyit se, mint a MW-el. Persze kinek mi az ízlése, én gyakorlatilag csak ilyen autóversenyzős cuccokkal játszok, nem nagyon kedvelem az fps meg egyéb gyilkolászós gémeket(gondolom a cikkírónak nagyobb tapasztalata van olyan téren). A Forza kb 40 percre tudott lekötni... A grafik szép-szép, és való igaz, hogy a Shiftben a környezet néhány nyújtott döntött csuda képből áll, de egy autóversenynél ki az a gy*kér, aki nem az utat figyeli?! A Forzában majdnem maxon huzattam pár erősebb verdát, de egyiknél sem volt megközelítőleg sem hasonló sebességérzetem, mintha az otthoni 1.4-es *pelt huzatnám 140-re . (Még a szerintem legalja NFS részben(pro street) is odavert a tempó, pláne a sprinteknél.) Pedig az egy ilyen játékban igazán nem nagy tempó. Na, ugyanez a Shiftre nem igaz, de még a Most Wantedre sem. Lehet, hogy grafikában nincsenek a toppon, de sokkalta jobb játékélményt adnak. Hogy valami pozitívumot is írjak, kellemes csalódás volt a Forza zenéje.
  • 14.
    2009. 11. 09. 09:08
    "Inkább bele se tették volna a törést, mert ez így nagyon mókás és komolytalan. Igen, rosszabb, mintha benne se lenne."

    Chocho, neked Mario Kart való, abban "inkább bele se tették". Én nagyon örülük neki, hogy van valami visszajelzés róla, h ütköztem, azon tól, hogy megáll a kocsi és kiirja egy sorban, hogy "összetörtél".

    A szimes megjegyzéseket sem értem - találkozott már vki tökéletes szimulátorral? Én nem, az LFS sem az, az rFACTOR sem az - és a GTR meg aztán főleg nem. Mindegyik képes extrém bután viselkedni helyenként - ahogyan a Forza3 is ugyan ez a kategória.

    Kange: milyen 3 lehetőség karrierben?? kicsit nézd már át a menmürendszert, nyugodtan játszhatod ugy a 3. részt is mint a másodikat, összevissza indulva a bajnokságokban.

    Belső nézethez a 3 gépes/3 monitoros modot kell bekapcsolni, akkor a FOV is állithato és nem vagyunk a szélvédőre tapadva.

    Kormánnyal játszom, a "tekerős" megjegyzésedet nem értem. Szerintem hibátlan a kormánykezelés/FFB. A játék meg összességében nagyon jo, de nagyon bugos, félkész, helyenként pedig randácska. A cikk képei fotomod és egyéb promocionális képek, játék közben nem ilyen.
  • 13.
    2009. 11. 09. 08:59
    Azért ez a nem szimulátor dolog kicsit fura... Ennyire kamugép a Turn10? Hiszen töltési idő alatt részletesen taglalják, hogy miért is a Forza 3 az eddigi legösszetettebb szimulátor... Most nincs kedvem berakni a boxba, hogy kinézzem, mit is ír pontosan, de vmi olyasmiről van szó, másodpercenként soxor figyeli a telemetriai adatokat.
    Apropó, ilyen részletességű adatokat sem láttam még. Nem csak a gumi kopását nézi, hanem még a hőfokot is!
    De érdekes, mert most kifejezetten ellentétes véleményen vagyok, pedig nem ez a jellemző! Nekem pont a szimulátori vénája miatt tetszik. A grafika nekem iszonyat csalódás, ugyanis az előzetes képek és videók alapján nem ezt az iszonyatosan "recés" képet vártam. Én hangoktól sem vagyok elájulva, nem hiszem el, hogy egy Ford Mustang-nak ennyire hasonló lenne a hangja egy Mini Morris-hoz. Zene nekem a második részben jobban tetszett.
    Karriermód dettó. Kifejezetten zavar, hogy meg van kötve a kezem, hogy milyen versenyekre kell mennem. Oké, hogy három lehetőség, nah de...
    Az sem tetszik, hogy mindig az utolsó helyről indulok. Oké, hogy kihívás, de 2-3 kör alatt minden segítség nélkül végigelőzni a mezőnyt bizony nem piskóta!
    Belső nézet még egy hatalmas csalódás volt! Teljesen használhatatlan! Egyik tükröt sem látni, ráadásul fejet forgatni csak sima joy-ról lehet, de ott sem lehet teljesen körbe. Kormányról vezérelve meg egyenesen vicc. Oké, hogy át lehet verni picit és így megnövelni a látószöget, csak úgy meg nem valami stabil a játék... :S
    Jah igen, az is vicces, ahogy kormánnyal játszva használjuk a visszatekerést: pont ellenkezőleg tekeri, mint ahogy kéne, ráadásul full erőből tekeri. Igazán élvezetes...
  • 12.
    2009. 11. 09. 01:21
    PC-re a Forza soha nem fog megjelenni.
  • 11.
    2009. 11. 08. 22:16
    Nem éppen Forza, de a cikkben volt szó a Grid-ben lévő visszatekerésről. Melyik gombbal lehetett visszatekerni, vagy, hogyan kell aktiválni? Mert játszottam vele, csak nem tudtam rájönni. Aki tudja segítsen.

    Különben ha ilyen jó a Forza jöhetne PC-re is!
  • 10.
    2009. 11. 08. 21:45
    Köszi, papa!
  • 9.
    2009. 11. 08. 19:52
    remek cikk!
  • 8.
    2009. 11. 08. 19:28
    szvsz belső nézetben távolról sem szép
  • 7.
    axe
    2009. 11. 08. 11:43
    én első 2 képet néztem meg
  • 6.
    2009. 11. 08. 11:21
    Ez nagyon tetszett:
    "aki még ennél is többet vár egy mezei Xbox 360-tól ..., az jobb, ha befalazza magát a kétmilliót érő csúcsgépével és megy pár kört a Shiftben."


    Jó cikk és mégjobb játék!
  • 5.
    2009. 11. 08. 11:23
    axe: Mindkettőről? Már nem azért, de a cikkben nyolc kép van...
  • 4.
    2009. 11. 08. 11:23
    revolit: nekem a 120 gigás vinyóval is addig tartanak, szóval nem az arcade-ed hibája... Ja és mindkét lemez fent van!
  • 3.
    axe
    2009. 11. 08. 11:12
    Ezek a képek a játékból vannak? Ejjha elég ütős akkor a grafika. mind2 képről azt hittem a valóságban van lefotózva
  • 2.
    2009. 11. 08. 10:55
    Igen, a hosszú töltési időn én is néztem egyet, WTF? A shift, na az sokat tölt, de a Forza3?? Jó hát nem arcade gépnek kéne nérvadónak lennie....
  • 1.
    2009. 11. 08. 10:51
    hosszú töltési idők? SSD?