Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Forza Horizon 2 - Úttalan utakon

  • Dátum | 2014.10.09 13:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Egy furcsa fordulatot vett az autós játékok bizonyos stílusainak népszerűsége a 2000-es évek végén. Rengeteg figyelemre méltó árkád alkotás készült, melyek egyszerűen nem tudtak megfelelő sikert aratni, többnyire a túltelített piac, vagy a kevés marketing miatt. Ilyen volt a Split/Second, a Blur, az újabb Wipeout-részek, de még a Need for Speed: Shift is, csak hogy néhányat említsek. Ezeknek a legtöbbször stúdióbezárás lett a vége, és ugyan a Burnout mindig hatalmas népszerűségnek örvendett, az Electronic Arts gondos és értő keze alatt a Criterion is leredukálódott a nulla közelébe. Mindez azt jelentette, hogy hirtelen rengeteg elbocsátott, vagy elégedetlenségében kilépett tapasztalt autóverseny-játékfejlesztő telítette el Nagy-Britannia munkaerőpiacát.

Azonban ahelyett, hogy a srácok szétszóródtak vagy eltűntek volna, inkább összeálltak egy teljesen új stúdióba. Így jött létre 2009-ben a Playground Games a Codemasters, a Bizarre Creations, a Criterion Games, a Ubisoft Reflections, a Slightly Mad Studios, a Black Rock Studio, a Juice Games, a Sony Liverpool és még néhány másik legendás autós stúdió veteránjaiból. A megalakulást követően mindössze három évet kellett várni, hogy 2012-ben megjelenjen első játékuk, az egészen zseniálisan sikerült Forza Horizon, mely egyfajta könnyedebb, árkádosabb, és ami a legfontosabb, nyitott világú újraértelmezése volt a Turn10 által készített Forza Motorsport-sorozatnak. A játék nagy sikere valószínűleg a Microsoftot is meglepetésként érte, és ugyan a Playground Games továbbra sem belsős csapat, de rögtön ráfeküdtek a fiúk-lányok a folytatás elkészítésére.


A Forza Horizon 2 pedig minden szempontból nagyobb, jobb, hangulatosabb és vidámabb, mint elődje. Kezdjünk ott, hogy a legjobb intróval rendelkezik, amit autós játékban valaha láttam. A lány hangja úgy behúz az autós kultúrát és a fiatalos fesztiválhangulatot minden porcikájában közvetítő játékba, hogy mire elszámol tízig, ténylegesen a tengerparton érezzük magunkat. A Forza Horizon 2 ugyanis az amerikai helyszínt lecserélte Európa legszebb részére, a francia riviéra Olaszországgal határos részére. Ez a hely két dologról ismert a valóságban is: a gyönyörű tájakról, és a legélvezetesebb autós utakról, nem csoda hát, hogy ezt választották a készítők. Az események központját ezúttal is a Horizon Fesztivál adja, ahová néha-néha vissza kell majd térnünk bizonyos szolgáltatásokért, de az első percek után teljesen szabad a térkép, oda autózunk, ahova akarunk, és olyan kihívásokat teljesítünk, amihez éppen kedvünk van.

Amennyiben a Horizon Fesztivál “történetét” akarjuk követni, úgy alapvetően viszonylag egyszerű dolgunk lesz. Benevezünk az első bajnokságba, majd azt megnyerve egy road trip, vagyis közös autós utazás következik a többi versenyzővel egy másik városba, majd következik az ottani bajnokság, és így tovább. A rendszert zseniálisan építették fel a fejlesztők, ugyanis a komoly versenyeket letudva mindig van esélyünk egy kis kikapcsolódásra, nézelődésre a road tripek formájában, de persze bármikor mondhatjuk azt, hogy egy időre szüneteltetjük az előrehaladást, és mással foglalkozunk. Akárhogy is, a bejárható terület egészen döbbenetesen néz ki, és az utazásaink során a megfelelő változatosság is biztosított. Az olasz részen eljutunk Montellinóba, San Giovanniba és a kikötőváros Castellóba, míg a francia területeken (habár a játékban nincs elválasztva) Sisteron, Saint-Martin és Nizza várja, hogy felfedezzük, meg persze közöttük sok-sok hektárnyi erdő, mező, virágos rét, szőlőültetvény és több száz kilométernyi út.




Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2014. 10. 10. 17:33
    "nincs kiugró fejlődés"
    Mégis mit lehetne kiugróan még fejleszteni egy autós játékon? Amit lehet már 5-10 éve kihoztak az autós játékokból. Mész körbe körbe egy pályán és próbálsz a leggyorsabb lenni. Kész pont. Ez a valóságban is erről szól.
    Néha csiszolgatnak még az irányításon, ami már így is elég valósághű, meg alá tolnak egy értelmesebb AI-t és kész. Max ilyen apróságokat lehet már csupán fejleszteni.
  • 8.
    2014. 10. 10. 13:06
    Jól jársz a Horizon 2-vel és a Forza 5-tel... Nem fogsz csalódni. Nekem van PS4 is és hozzá DriveClub (sajnos) - ha csak az autós játékokat nézzük itt vesztett a PS4. Egyébként majdnem minden egyéb esetben a PS4-el jobban járnál...
  • 7.
    2014. 10. 10. 13:03
    PS4-nél mi a rendesebb barátom?!
  • 6.
    2014. 10. 10. 12:38
    A helyzet nálam is ugyanez volt.
  • 5.
    2014. 10. 10. 05:23
    Erre a játékra vártam, hogy döntsek, melyik konzolt fogom megvenni. Na meg persze a DC megjelenésére. Azt hiszem a Horizon 2 a Forza 5-el kiegészítve megadja a komplett autós élményt. A DC pedig igaz még alig van kint, de elég vegyes érzelmeket váltott ki mind az újságírókból, mind a játékosokból. Remélem nem fogok csalódni
  • 4.
    2014. 10. 09. 21:05
    Hát igen..
    Mai napig az egyik kedvenc autós játékom (kizárólag lowgravity hardcore módban )
    Jöhetne PC-re, akkor vennék megint egy G25-öt
  • 3.
    2014. 10. 09. 20:31
    Számomra ami "nem tetszik", hogy nincs metrikus rendszer plusz nem lehet a zenét teljesen kikapcsolni...
    Illetve ami még problémás, hogy igen nagy a catch up ha a nehézségi szint komolyra van belőve. Az nem számít ha az ellenfél nem megy át egy checkpointon, mehet tovább. Indulásnál is érdekes, hogy pontosan egyforma autóval elhúznak melletted miközben hibátlan rajtot vettél.
    Persze ezek mellett el lehet menni és el is kell. Egyetértek a cikkíróval. Nagyon jó kis játék lett, hanem a legjobb mostanság
    (Nem úgy, mint a Drive Club ... )
  • 2.
    2014. 10. 09. 16:36
    Abban biztos lehetsz hogyha nem lenne TDU, akkor ez se lenne.
  • 1.
    2014. 10. 09. 16:25
    Nagyon szép kis játék! engem valahogy a tdu -ra emlékeztet