Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Forge – MMO PvP mínusz MMO

  • Dátum | 2013.01.25 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Forge igen érdekes pályát járt be: az indie fejlesztésű játék Kickstarter projektként kezdte, de nem jött össze elegendő pénz rá. A fejlesztők azonban nem adták fel, folytatták ahogy tudták, és a Steam Greenlight programjában is elindították, ahol elegendő szavazatot összegyűjtve végül megjelent – úgy-ahogy.

Na de mit is akartak elérni a fejlesztők? Indie játékhoz méltóan valami mást, valami újat: vették az MMORPG-k osztály-alapú PvP arénáit, adtak hozzájuk egy dinamikus célzórendszert, kivették a felszerelés gyűjtögetésének kötelező nyűgjét, és minden egyéb sallangot. Más megközelítésben: kaptunk egy kasztalapú, PvP-re épülő TPS-t, ahol különböző karakterosztályok kisebb csoportjai zárt arénákban küzdenek meg egymással, egyedi képességeket, támadásokat, mozgásokat bevetve.

Indulás előtt érdemes beugrani az oktató módba, ahol elsajátíthatjuk a mozgás, irányítás alapvető elemeit, illetve megismerkedhetünk a képességeinkkel. Ezekhez elég korrekt leírásokat kapunk, illetve lehetőségünk van átállítani az egyébként kissé szokatlan billentyűzet-kiosztást is, ha az nem esik kezünkre – alapból ugyanis mind a nyolc képességet a WASD köré zsúfolták be.




Kasztok

A cikk írásakor három játékmód közül lehet választanunk: Team Deathmatch, Capture the Flag és Arena (ez TDM-szerű mód, újraéledés nélkül) játékhoz csatlakozhatunk. Ha bejutottunk egy játékba, akkor választanunk kell az öt kaszt közül, de persze menet közben is változtathatunk ezen. A kasztok tulajdonképpen jól ismertek lehetnek, de a játékmenet különlegessége miatt másféle élményt nyújtanak, mint amit máshol megszokhattunk. Az assassin közelharcos, hátunk mögé teleportálhat, láthatatlanná válhat, füstbombát dobhat maga alá, emellett egy kiválasztott ellenségét magával ránthatja az árnyékbirodalomba pár másodpercre, saját területén párbajozva vele. A Pathfinderrel játszva érezhetjük leginkább a TPS játékmenetet: távolról vadássza le ellenfeleit, mérgekkel, vakító lövedékkel, földhöz szegezéssel; közelharcban pedig csapdákkal lassíthatja és véreztetheti ki őket. A Pyromancer a helyi mágus, aki tűzfalat rak le, tűzátkot szór, tűzzel kötözi össze ellenfeleit, de akár még „rocket jumpolni” is tud, ha maga alá robbant egy tűzlöketet, ezzel iszonyú magas helyekre jutva. A Warden afféle tank-szerűség: hatalmas pajzsával védi a körülötte játszó társait, emellett szablyájával aprítja, kábítja, ellöki ellenfeleit. A Shaman kapta a gyógyító szerepét, egy ilyennel az oldalunkon jó eséllyel élhetünk túl akármilyen csatát is, mert bár önmaga sem teljesen védtelen, igazán nagy hasznát a gyógyításban vesszük.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2013. 03. 07. 12:57
    brave: Kicsit megkésve bár, de reagálok még erre.
    Szóval örülök neki, ha fejlődik, mert tényleg van benne potenciál. A felsorolt plusz funkciók jól jönnek - más kérdés, hogy illett volna már eleve benne lenniük induláskor is. A népesség alakulásában bizonyára közrejátszik a Steam akció is, kérdés, hogy ez mennyi ideig marad meg. Mondjuk ha ma felmennék, szerintem már nem találnék akkora "tömeget", mint a Steam akció hetében volt... Persze a mi példányunk is Steames volt, és én is valahogy a Steam évvégi akció környékén vettem meg, de akkor kevesen voltak nagyon. A botok pedig mindenképp plusz pontot jelentenek, már ha jól oldották meg őket.

    Lényeg a lényeg: örülök, ha fejlődik, remélem szépen kinövi magát, aztán hátha üresebb időszakomban visszanézek majd munkán kívül is.
  • 2.
    2013. 03. 01. 21:48
    Pár napja volt Steam-en egy akció, ahol ezt is 66%-al olcsóbban be lehetett szerezni, és hát megtetszett, így megvettem. A cikk amúgy nagyon jó, viszont azóta bő 1 hónap telt el, és 1-2 dolog változott, gondoltam hátha érdekel valakit.

    Nem tudom, hogy a Steam miatt-e, viszont a hiányolt szeverkereső az már adott a játékhoz. Korrekt szűrök vannak, és szerverekre sincs panasz, rengeteg van belőlük a létező összes módban.

    A módok jelenleg: Arena, Capture the Relic, King of the Hill, TDM (plusz 1-el bővült azóta)
    Mindehez négy pálya társul, amik elég nagyok és még kell egy kis idő mire megtanulom őket, viszont első blikkre bőven elég ennyi.

    A kihaltság is megszűnt, talán pont a Steam miatt, viszont amióta megvan a játék még nem találkoztam olyannal, hogy ne tudtam volna játszani. Jelen pillanatban csak EU szervereket nézve 6 teli szrever van (12 slotosak), illetve olyan 8-10 ahol még van hely (2-től 11 játékosig). Ha az összes létező szerverre szűrök, akkor 14 van tele, és 14-16 félig. Ezekből bőven lehet válogatni kedvedre valót, és ahogy megy az idő egyre több szerveren fog folyni a játék. Legalábbis szerintem.

    Ami a cikkben nem volt, illetve azóta lett:
    Barátlista,
    Szervereket kedvencnek lehet jelölni,
    Createlni lehet szervert, akár lanban is
    Creat Group (erre még nem jöttem rá micsoda)
    Van BOT elleni harc, ahol tudsz gyakorolni. (Itt sorra egyesével küldi ellened az összes kasztot, ami ellen harcolhatsz. Előszőr Easy, majd Medium, végül Hard fokozatban. Marha jól meg van csinálva.)
    A szerveren elért eredményeidről statisztikát vezet a rendszer. Szinte midnent vissza tudsz nézni, szerintem ez is tök jó dolog.

    Ami saját tapasztalat, hogy nem bunkók a játékosok. Nincs "noob/lama" -zás, szinte pillanatok alatt kialakulnak a csapatok akár TDM-ben, arenában is. Shaman is teszi a dolgát, és marha jól el lehet vele játszani. Nekem megérte azt a párszáz forintot amit adtam érte, ha valakinek lenne még kérdése szívesen válaszolok.

    A cikk és a mai nap közt rengeteg eltérés van, ha ilyen ütemben fejlődik a játék, akkor nekem nagyon is megérte!
  • 1.
    2013. 01. 28. 01:24
    engem ez a savage 2-re emlékeztet, az egy igen jó játék lenne ha...