Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

For Honor - Kellemeset csalódtunk az alfában!

  • Dátum | 2016.09.19 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az biztos, hogy az utóbbi pár évben nem kevés savat kapott tőlem a Ubisoft. Volt egy időszak, amikor úgy látszott, hogy a kiadó minden egyes címét ugyanarra a sémára építi fel, csak éppen más bőrt húz rájuk. A brutális marketingnek hála sikeresek lettek ugyan, de sem a kritikusok, sem a felhasználók nem voltak elragadtatva tőlük. Azonban az utóbbi időszakban mintha valami megváltozott volna.

A Ubisoft továbbra sem tudott teljesen elszakadni a múlttól, de érezhető a változás szele. Az Assassin's Creed-sorozat új részét idén inkább kihagyják, csak hogy többet tudjanak dolgozni rajta. A The Division többé-kevésbé jól sikerült. A Rainbow Six: Siege az utóbbi évek egyik legjobb multiplayer címe (amivel sajnos méltatlanul kevesen játszanak). A Far Cry Primal egészen kiváló lett, pedig nem számítottunk rá. Az utóbbi egy-másfél évre visszatekintve már egyáltalán nem tudom lelkiismeret furdalás nélkül szidni a Ubisoftot. Teszem hozzá: szerencsére. Hiszen a célom nem az, hogy lehúzzak mindent. Egész egyszerűen azt szeretném, ha az AAA-kategóriás játékok nem kizárólag a biztonságra mennének rá, hanem még ha nem is radikálisan, de mernének újítani.


Erre most itt van nekünk a For Honor, ami úgy látszik, hogy végleg hitelesíti a Ubisoft átváltozását. Nem is tudom, mióta vártam már arra, hogy egy keményvonalas multipalyer játékot kapjunk, ami nem FPS. Nem az éves Call of Duty vagy Battlefield, hanem valami más. És pláne nem is tudom mióta vártam már arra, hogy valaki jól megvalósítsa a középkori harcosok közelharcát élvezetes és játszható formában. Ezeknek a harcoknak ugyanis van egy eleganciája, van egy ritmusa, és eddig nem sok példát láttunk arra, hogy ezt valaki sikeresen tudja átültetni a játékmechanizmusok nyelvére. De a Ubisoft megcsinálta. Tényleg megcsinálta, és ezért már most, az alfa verziónál hatalmas dicséretet érdemel.

Teszem hozzá rögtön: ez egy igazi alfa. Öt hónap van hátra a megjelenésig, így simán el tudom képzelni, hogy az innen érkező visszajelzéseket tényleg figyelembe tudják venni a fejlesztők, nem úgy, mint a manapság egyébként divatos "alfa"- és "béta"-teszteknél, amik valójában inkább csak ügyesen elnevezett demók, vagy méginkább marketinges anyagok. A For Honor bétájában azonban három teljes értékű játékmód, és számos karakterosztály volt kipróbálható, és a pályák is remekül felépítettnek tűntek. Működött a matchmaking is, nem találkoztam különösebb problémákkal a szerverek területén, ráadásul még a mesterséges intelligencia ellen is lehetett tolni. Úgy tűnik tehát, hogy egy igazi alfának megfelelően a főbb pillérek már a helyükön vannak, innentől kezdve pedig jöhet a finomhangolás.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2016. 09. 20. 23:29
    "Az Assassin's Creed-sorozat új részét idén inkább kihagyják, csak hogy többet tudjanak dolgozni rajta. A The Division többé-kevésbé jól sikerült. A Rainbow Six: Siege az utóbbi évek egyik legjobb multiplayer címe (amivel sajnos méltatlanul kevesen játszanak). A Far Cry Primal egészen kiváló lett, pedig nem számítottunk rá."

    Amíg ki nem jön egy japán AC, addig trágyadomb.
    The Division trágyadomb. (többé-kevésbé jól sikerült... WUT?)
    RS Siege tényleg jó lett, azt viszont nem mondanám hogy annyira kevesen játszanának vele. Megvan a saját játékosállománya.
    FC Primal kiváló... KIVÁLÓ? Ember nem tudom te mit szívtál, de ha van még kűggyé. A Primal és a Divison az utóbbi sacc 5 év majdhogynem legszarabb AAA játékai.

    Magára a For Honorra rátérve, egészen kellemesnek ígérkezik. Bár a jó anyukáját az összes Orochisnak. A szerver 90%-a azzal jön.
  • 15.
    2016. 09. 20. 12:15
    Az alpha azt jelenti "feature ready"
    vagyis már minden játékelem és funkció implementálva van.
    Nincsenek már placeholder elemek.

    Minden ami ennél rosszabb készültségi fokkal rendelkezik az szigorúan "pre-alpha"

    Alpha fázisban jön a játékelemek finomhangolása, balance tesztelés, és apróbb módosítások

    Ha ez kész akkor jön a beta fázis, ami már a hibakeresésről és feltárásról szól. Ilyenkor már nem ildomos mélyreszántó játékmenetet befolyásoló változtatásokat csinálni, mert borul az egész projekt.
  • 14.
    2016. 09. 19. 23:57
    Kellett valami új és itt van. Alig keltem fel a játéktól. Valóban jó lett. Én kaptam levelet az Ubitól amiért játszottam, várják a visszajelzésem, illetve benne vagyok az 5 legjobb magyar PC playerben 1v1 és 2v2 alapján! Nem reklámozok ezért nem irom ide a youtubeom és twitchem ahol videón látható ahogy majdnem veretlen voltam végig. Kontrollerrel próbáltam csak.
  • 13.
    2016. 09. 19. 22:12
    OFF: Ráadásul ez a csalás dolog is csak PC-n probléma sajnos... (The Divison)

    ON: Ne legyen félreértés, a For Honor korrekten játszható egér-billentyűzet kombóval, de hatékonyság tekintetében közelében nincs a kontrollernek.
  • 12.
    2016. 09. 19. 17:39
    Én ezt a keyborad mouse VS controller dolgot azzal szemléltetném inkább,hogy nagyon nagoyn sokan . Én csak gondolkoztma rajt a,de végül elmaradt. Pl.: BF3/BF4-ben gyalogosan egé + bill,de pl repülő tmeg helikoptert controllerrel tolják. fordulni sokkal jóbb repülővel pl mint billentyűvel --- ott vag ybenyomod vag ynem nyomod --- controllerrel meg amennyir enyomod. Én it tlátom csak a előnyét és hátrányát ennek és annak. Szóval sz.tem vegyesen jók ezek.
  • 11.
    2016. 09. 19. 17:07
    Pontos jaa... MK-ban is billentyűvel lazán kombózok, xbox360 irányítóval meg vagy beveszi vagy nem.. mert úgy dönt nyomtam egy felt is mikor nem.. DS-ben meg azért nem az igazi az egér + bill mert szarul csinálták meg rá. Ha jól megírják akkor ott is jobb lenne a bill+egér.
  • 10.
    2016. 09. 19. 16:32
    "Teszem hozzá rögtön: ez egy igazi alfa."
    Ha 5 hónappal a megjelenés előtt alfánál tart valami akkor az vagy egy komplexebb mobilos szemét, vagy nem fog 5 hónap múlva megjelenni, de semmi esetre sem összetett desktop/konzol játék. Pl anno a Doom 3 nak kikerült az alfája, 1-1,5 évvel a megjelenés előtt, és bizony 3 borzasztóan rövid pálya volt csak benne - na, az alfa úgy néz ki, nem így.
  • 9.
    2016. 09. 19. 15:50
    Dark Souls pont rossz példa mert a Dark Soulshoz - legalábbis az első részéhez - egér-billenty portot csak muszájból készítettek, és le is szarták amint kész volt... hát olyan is lett. Sajnos kontrollerhez nem volt szerencsém vele, de annál csak jobb lehet.

    Szerk: Amúgy szerintem az Ubi jól megcsinálta ezt a harcrendszert. A Mount&Blade mint ennek a stílusnak az alapja, még 4 iránnyal rendelkezett. Hát nem mondom, hogy nem lehetett elsajátítani, mert el lehetett, de bizony ott aki mesterfokra vitte a támadás-hárítás-feint művészetét mind a négy iránnyal, hát az előtt le a kalappal. Azt is borítékolni lehet, hogy belevert jó néhány száz órát mire muscle-memoryba ment az egész. Már csak azzal, hogy 3 irányra csökkentette a támadás/védekezés irányát, is sokkal de sokkal nemhogy csak casual, de általánosan barátságosabbá tette...
  • 8.
    2016. 09. 19. 14:48
    Ezért írta, hogy többé-kevésbé. A játék jó lenne, ha nem szúrták volna el ezt a részt.
  • 7.
    2016. 09. 19. 13:15
    És mi zavar be a Dark Soulsnál egér+billentyűzeten? Mert én úgy játszottam, és sok helyen olvastam, hogy egy vicc, de nem értem miért. Az egér görgő lenyomására beállítod az enemy lock-ot, cuccoknál meg úgy válthatsz, hogy fegyvert a görgővel, inventoryt meg görgő+ctrl.
  • 6.
    2016. 09. 19. 12:47
    Nem tudom, szerintem el lehet lenni gamepaddal, . Bár az is tény manapság már nem játszom annyit .. régen gyerek koromban végig bill meg egér volt, de felnőttem, volt pár konzolom, aztán hoztam a pc-re a kontrollert, nekem már valahogy kényelmesebb.
  • 5.
    2016. 09. 19. 12:45
    Én amit lehet kontrollerel játszom, mert szeretem kezembe tartani az irányítást
    meg kényelmesebb ledögleni aztán úgy tolni , a tv-ről.

    Egy jó fps- meg monitoron egér billel . Meg ha lenne rts- játék azt is úgy nyomnám.. de az ki halt évekkel ezelőtt, a mapos, körökre osztott fosok meg nem érdekelnek.
  • 4.
    2016. 09. 19. 11:25
    Minden 2D platformer és olyan 3D-s játék, ahol nem kell pontosan célozni jobb gamepaddal. Mert az analóg karokkal 360 fokban precízen tudod irányítani a karaktert, míg billentyűzeten csak meghatározott irányokban.

    Próbáltad például a Dark Soulst egérrel-billentyűzettel? Nem játszhatatlan, de egy vicc a gamepados irányításhoz képest. Szóval nem csak az autós játékoknál jön jól a gamepad.
  • 3.
    2016. 09. 19. 11:17
    Szerintem aki meg fennakad a gamepad ajánláson soha nem próbálta még meg követni a javaslatot. Van játék dögivel aminek szar lomha irányítása van PC-n egérrel és ilyenkor kifejezetten javul a játékélmény, ha gamepadot használsz.
  • 2.
    2016. 09. 19. 11:14
    "A The Division többé-kevésbé jól sikerült. "
    wut? Még mindig tömve van csalóval dz ami kb az endgame halálát jelenti. A készítők meg mint ha nem tudnák mit akarnak pedig elég egyértelmű lenne a feladat.
  • 1.
    2016. 09. 19. 08:32
    Pff, ja gamepaddal ajánlott játszani... Mit is vártun volna InGentől?
    Sosem értem, hogy mi lenne az a mozgáskultúra, ami gamepaddal egyszerűbb és precízebb, mert szerintem semmi. Ha valaki gamepadot ajánl, az szerintem minden esetben csak azért van mert (ha nem olyan játék, ahol pl.: az autónak kell adagolni a gázt, amit a karral meg lehet csinálni a több állás miatt), mindig ps4-ezik.