Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Football Manager 2016 - Újrajátszás

  • Dátum | 2015.12.04 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Paul és Oliver Collyer alighanem álmukban sem gondolták volna 1992-ben, hogy az eredetileg Championship Manager néven futó szimulátor-sorozatuk lényegében a bölcsek köve digitális változatának bizonyul. Hiszen a világ focirajongóinak százegy százaléka meg van győződve arról, hogy ha egyszer esélyt kapna kedvenc csapata irányítására, és teljhatalommal rendelkezne a klub vagy válogatott életének minden területén, akkor a lábai előtt heverne az egész világ, ergo, a vásárlóközönség rendkívül stabil és a sportág népszerűsége miatt az utánpótlás is biztosított. Ezért mindaddig ameddig kellő alapossággal gyűjtik az adatokat és odafigyelnek arra, hogy a programkódban ne legyenek orbitális hibák, minden évben csinos összeget tehetnek zsebre. Magától értetődő módon valamiféle fejlődést minden új epizóddal fel kell mutatni, hiszen így nem érzi úgy a vásárló, hogy lényegében ugyanazt veszi meg ismét, de ezen kívül nincs sok követelmény.

Mindez papíron igen jól hangzik, de huszonhárom év után már akadnak problémák a koncepcióval. Hiszen gondoljunk csak bele, hogy mennyi időről is beszélünk. 1992-ben még hivatalosan nem alakult meg az Európai Unió, a játszani vágyó fiatalok Sega Genesisért vagy NES-ért nyaggaták a szüleiket, PC-n a Windows 3.1 volt a sláger és Isaac Asimov még élt.


Egy emberöltő elteltével tehát hiába a kétséget kizáróan elhivatott és tehetséges fejlesztőgárda, közel lehetetlen normálisan annyit csavarni a jól ismert formulán, hogy az az újdonság erejével hasson, mert az alapötlet nem bővíthető olyan szabadon, mint egy FPS, egy TPS, vagy egy akció-RPG, amiknél az ember kitalál pár új ellenfelet, helyszínt és fegyvert, aztán kész is a folytatás. A hangsúly a normális szón van. Nyilvánvalóan meg lehetne próbálkozni az olyan abszurd hülyeségekkel, mint például idegen fajok szerepeltetése, a játékosok felfegyverzésének opciója, vagy hogy minden alakulat kezdő tizenegyében kötelezően helyet kell kapjon egy mitológiai szörny, egy robot meg két mangalány, de ez alighanem több kárt okozna, mint amennyi hasznot hajtana, és a hűséges vásárlók méltán gondolnának ocsmány dolgokat a csapatról. A készítők becsületére legyen mondva, jól láthatóan azon voltak, hogy többet, szebbet és jobban nyújtsanak mint tavaly, de az igyekezet egy dolog, a valóság pedig egy egészen másik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2015. 12. 06. 10:23
    Azt mondják, hogy a 2005, 2010 meg a 2011 volt a legjobb. Én eddig csak a 2010-et próbáltam. Az tényleg jó.