Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Football Manager 2015 – Gól, vagy kapufa?

  • Dátum | 2014.11.17 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Köztudomású, hogy Magyarország futballnagyhatalom, legalábbis ami az egy főre jutó edzők számát illeti. Nemzeti válogatottunk az utóbbi pár évben a görög drámák és az angol abszurd vígjátékok között ingadozó teljesítményt nyújtott, így aztán nem csoda, hogy eredményeik gyors és radikális javítására még azoknak is van tippjük, akik maximum akkor kerültek közelebbi kapcsolatba labdával, amikor egyszer - miközben felmentettként ültek a padon testnevelésórán - egy figyelmetlen társuk fejbe rúgta őket a bőrgolyóval.

A nagy többség fejtegetése persze még annyit sem ér, mint az általuk megkritizáltak alkalmasint kabaréba illő játéka. Edzéstervüktől megnyomorodnának a futbalisták, az általuk szükségesnek ítélt világsztárok megvásárlása pedig anyagi csődbe döntené a legtőkeerősebb hazai klubbot is. A nagy garral hangoztatott, bombabiztosnak tartott taktikák sajnos még a grundon sem működnének, nem hogy hivatásos sportolók ellen.

Akadnak azonban, akik valóságos fanatikusai kedvenceiknek, és olyan mélységekben ismerik az alakulat erősségeit és gyengeségeit, valamint a foci csínját-bínját, hogy valóban eséllyel vehetnék át egy egyesület megfelelő szakosztályának vezetését.


A számítógépes játékok területén kifejtett munkásságukért a Brit Birodalom Rendjének tagjaivá választott Collyer testvérek 1992 óta igyekeznek kielégíteni ennek a kicsiny, de nagyon is aktív rétegnek az igényeit. A focibolond duó által alapított Sports Interactive eredetileg az Eidos által birtokolt Championship Manager széria újabb és újabb részeit prezentálta óraműszerű pontossággal.

Ám miután 2003-ban elváltak útjaik, és a készítők a Sega kötelékében folytatták azt, amihez a legjobban értenek, új cím alatt kellett megjelentetniük alkotásaikat. Így született meg 2004-ben a Football Manager franchise, amiben ugyanaz maradt a dolgunk, mint korábban: egy futballcsapat teljes körű menedzselése. Nincs ez máshogy a 2015 alcímet viselő résznél sem.

Mihelyst belevágunk a játékba, rögtön megmutatkozik egyik legnagyobb erénye, a döntési lehetőségek egész tárháza és rengeteg sok adat. Ötvenegy ország százkét ligájának valamennyi klubja arra vár, hogy az ő kötelékükben kezdjük meg munkásságunkat. Az egyesületek mellett mind a felnőtt, mind pedig az ifjúsági válogatottak java részét is módunkban áll irányítani, így mindenki meg fogja találni a szája íze szerinti gárdát.

Elhatározásunk komolyabb következményekkel jár, mint elsőre hinnénk, a játék ugyanis egy szimulátor jellegű alkotás. Elviekben tehát egy nevesincs izlandi középcsapattal is elérhetjük az áhított világhírt, de ez semmivel sem lesz könnyebb, mint a valóságban. Így, ha nem egy élvonalbeli csapatnál kezdjük meg tevékenységünket, akkor szerényebb célokat leszünk kénytelenek magunk elé tűzni. Ilyenkor nyilván az elvárások is kisebbek, és ha hibázunk, jóval enyhébb retorzióban részesülünk. Már ha a lehetőségekkel tisztában lévő vezetőség tagjai egyáltalán megfeddnek minket.

Az uruguayi másodosztályban jó eséllyel azzal is megszolgáljuk a bérünket, ha nem a tabella alján kullogunk, hanem a középmezőnyben sikerül végeznünk. Egy gyenge, pénz nélküli, motiválatlan alakulatnál pedig még azt is értékelik, ha az aktuális idényben célunk kimerül abban, hogy igyekszünk nem kiesni a ligából. A Manchester United, vagy a Real Madrid vezetőedzőjeként viszont ennél jóval többet várnak majd el tőlünk, és ha nem hozzuk a kívánt eredményeket, hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy elégedetlen megbízóink útilaput kötöttek a talpunkra.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2014. 11. 18. 09:25
    "Ha negatívumot kéne említeni, én azt hoznám fel, hogy ennyi idő után még mindig nem magyarul jelenik meg, sőt, a fordításokat direkt ellehetetlenítik a fejlesztők..."

    Sajnos ezzel maximálisan egyet kell értenem...
  • 8.
    2014. 11. 17. 21:53
    1: Nem az a szerepe, hogy látványos legyen, hanem az, hogy az információ átjöjjön. Ez nem a Fifa...

    2: Ez nem egyetértés kérdése, hanem ténykérdés, és az elmúlt X év tapasztalata. Azzal lehet vitázni, hogy ez jó-e így, de azzal felesleges, hogy ez így van, és ez alapján kár lehúzni egy játékot, mert fals képet ad. Persze, ha majd 3 hónap múlva is csinálsz egy tesztet róla, amibe visszatérsz erre a kérdésre, akkor nem szóltam.
  • 7.
    2014. 11. 17. 21:27
    1:Nem éreztem volna hiányát, ha nem lett volna prezentálva a meccs. Ha valamit beleraknak a játékba, akkor az legyen jól megcsinálva.
    2: Azzal, hogy negyed évvel a megjelenés után teljes értékű egy játék, nem értek egyet. Nyilván a kisebb bugokat sosem lehet teljesen kipusztítani, de azért lényegi hibák ne legyenek, egy már megjelent programban.
  • 6.
    2014. 11. 17. 20:45
    Jaj, az az értékelés!

    Ennek a játéknak egyáltalán nem központi eleme sem a látvány, sem a hang! A "látvány" gyakorlatilag arra van, hogy valamit viszontláss abból, amit kértél az aranylábúaktól...

    A másik pedig, minden megjelenés után el kell telnie legalább 3 hónapnak, mire lényegi hibáktól mentes lesz a játék, ergo a "sok sérülés" miatt "lehúzni"... Arról nem is beszélve, hogy a sok sérülés adódhat a helytelen edzés beállításokból is...

    Én a Championship Manager első részétől ( vagyis a kezdetektől, 1992/93 ) játszom a sorozattal... higgyétek el nekem, ez egy páratlan sorozat a műfajban... erre 74%-t kihozni masszív dilettantizmus...

    Ha negatívumot kéne említeni, én azt hoznám fel, hogy ennyi idő után még mindig nem magyarul jelenik meg, sőt, a fordításokat direkt ellehetetlenítik a fejlesztők...
  • 5.
    2014. 11. 17. 15:27
    Nem akarok és itt feketebáránykodni, de manapság szerintem teljesen elfogadott az ,hogy ha valamit megakarsz venni, előtte kipróbálod... ;P
  • 4.
    2014. 11. 17. 13:47
    Pedig érdemes.
  • 3.
    2014. 11. 17. 12:54
    nem merem megvenni...
  • 2.
    2014. 11. 17. 11:13
    Én 2009-ben kezdtem a mókát. egy biztosan kijelenthető: kb. 20 évnél fiatalabbak nem is értik, miről szól az egész (a neten fellelhető "ingyenes" csodákat most hagyjuk...).
    A grafika minden évben más egy kicsit, de minden évben csapnivaló, teljesen életszerűtlen (főként a labda és a játékosok mozgása).
    Taktikailag nagyon nehéz (és szép ) tud lenni, de meglátásom szerint van egy olyan "betegsége" amit sosem tud talán levetkőzni: angolok készítik, angol futballfelfogás szerint. osztom többek véleményét, hogy pl. brazil vagy olasz stílust szinte lehetetlen játszatni vele. A Duna-menti iskoláról (khm... akarom mondani, Barcelona) nem is beszélve.
  • 1.
    2014. 11. 17. 09:41
    2010 óta játszom a sorozattal, ha valaki kedveli az efféle mókát, annak gyakorlatilag minden évben kötelező...