Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Flashjátékok Szilveszterre

  • Dátum | 2009.12.30 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Manapság, amikor a játékok mozifilmeket megszégyenítő összegekből készülnek, sokakban felmerül a kérdés, hogy ez tényleg a kreativitás rovására megy-e, vagy csak a régi szép emlékek teszik, hogy a múlt évtizedekbe visszatekintve úgy érezzük, akkor jobb volt játszani. Nos, tény, hogy a nosztalgia szépít, de manapság, amikor az Internet a hétköznapok nélkülözhetetlen kelléke lett, a garázsfejlesztőkbe is visszatért az élet, hála a Flashnek nevezett programnyelv lehetőségeinek. Ez a technológia a kezdetleges játékokból odáig fejlődött, hogy ma már nagyon komoly programok alkothatóak vele, s most, az ünnepek alatt úgy gondoltuk, hogy kiválogatunk pár igencsak figyelemreméltó darabot, a változatosság és a szórakoztatás jegyében, bizonyítva, hogy a kreativitás az anyagiasság úttörése alatt sem tűnik el. Jó példa a Flash használhatóságára, hogy nem csak a független fejlesztők, de a nagy kiadók is előszeretettel nyúlnak hozzá, ha marketingről van szó, úgyhogy ne is szaporítsuk a szót, kezdődjék aprócska körutazásunk!

Dragon Age: Journeys

Ismerős?
Ismerős?

Kezdjük azokkal a címekkel, amik akár hosszabb ideig is le tudnak kötni minket munkahelyünkön... akarom mondani szabad perceinkben. Az idei év egyik legjobb RPG-je (sőt, az iPon szerkesztősége szerint A legjobb) szerepjátéka a kanadai BioWare Dragon Age: Vérvonalakja volt, melynek megjelenése előtt már kipróbálhattuk kedvcsinálónak tervezett flashjáték adaptációját. Azaz nem is teljesen, hisz a Dragon Age: Journeys egy teljesen új történetet vázol fel, s teszi mindezt olyan minőségi játékmenettel, hogy a flashben írt eddigi programok pironkodva bújhatnak el a különféle minijáték-oldalakon. A Journeysben nem elég, hogy óriási az újrajátszhatósági potenciál (itt is mehetünk minden fajjal, és van egy rakás eredettörténet), de egyetlen végiggyűrés is órákat vesz igénybe (és a BioWare tervezi, hogy folytatja).

A körökre osztott harc kellő kihívást biztosít
A körökre osztott harc kellő kihívást biztosít

Technikai megvalósítását tekintve egy rajzfilmes grafikával készült szerepjátékról beszélünk, ami teljesen 2D-s, ám ezt leszámítva majdnem mindent tud, amit a nagyok. A harcrendszer itt teljességgel körökre osztott, s az egész egy sakktáblára emlékeztető felületen bonyolódik, a taktika tehát ugyanúgy fontos, ahogy a Vérvonalakban. A különbség csak annyi, hogy míg ott a terepet és a csapatösszeállítást kellett kihasználni, addig itt a megfelelő lépéseken múlik a csaták végkimenetele. A magam részéről kedveltem a Journeyst, és mivel a Dragon Age világa maximálisan magával ragadott (nemsokára az első regényen is túl leszek), örvendtem, hogy a hangulatot maradéktalanul adta vissza ez a kis ingyenes csoda. Ne is tessék tovább hezitálni, katt a kipróbálásért!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2010. 01. 05. 20:44
    Hát igen

  • 15.
    2010. 01. 04. 16:33
    zsír elsőre kitalálta az Akinator Pamela Andersont
  • 14.
    2010. 01. 03. 21:33
    köszönöm a pontosítást.

    valóban a flash egy "gyűjtő név", amiben a kliens playertől, a fejlesztő eszközben használt timeline-on át, az objektum orientált actionscript nyelvig minden benne van, de laikusoknak fölösleges "szétbontani", mert a végén még arra következtetnek hogy flash != actionscript

  • 13.
    2010. 01. 03. 19:45
    A Flash nem programozási nyelv. A Flash egy multimédiás fejlesztő alkalmazás, aminek a "nyelve" az Action Script 1-2-3...
  • 12.
    2010. 01. 03. 17:45

    Azrael wrote: Flash mint programozási nyelv OMG



    értő kezekben az, de az ősemberek még mindig félnek a villámtól, pedig 10 éve van jelen.

    1000x inkább egy flash tartalom, mint egy ajax, vagy .net

    a flash, böngésző független felületet biztosít [ami nem támogatja, az nem is piacképes böngésző], ráadásul nem köti a programozót a w3c (sem), így sokkal szabadabban, kreatívabban lehet benne dolgozni.
  • 11.
    2010. 01. 03. 16:59
    Nálam az Akinator kitalálta Kozsót
  • 10.
    2010. 01. 02. 23:42
    ez a játék se rossz
  • 9.
    2010. 01. 01. 17:31
    az akinator h a francba müxik?? mert rohadt jó..
  • 8.
    2010. 01. 01. 15:37
    Nekem elsőre eltalálta Beck Zoltánt a 30y-ból nagyon-nagy elleszek vele egy darabig
  • 7.
    2010. 01. 01. 14:39
    Nekem akinator elsőre kitalálta Gordon Freemant, Alyx Vance-t (a csaj a Half-Life 2-ből, Freeman után ő jutott eszembe), Bruce Willist és Carlos Santanat
    Majd később még próbálgatom, nagyon bejön.
  • 6.
    2009. 12. 31. 21:36
    Nem rossz ez az Akinator. Bár elsőre nem jött össze neki, mert Gera Zoltánt nem találta ki, de másodikra April Ryan-t kitalálta, pedig utóbbinál elég általános kérdéseket rakott csak fel.
  • 5.
    2009. 12. 31. 12:01
    Elég furcsa kérdései vannak. [LINK]
  • 4.
    2009. 12. 31. 00:12
    Beugrattam ezt az Akinator gyereket... Kozsót nem sikerült kitalálnia sehogyse...
  • 3.
    2009. 12. 30. 23:25
    Vices program az az Akinator gordon freement csak negyedjére sikerütl kitalálnija viszont Alex Mercer(prototype föhöse) elöre sikerült
  • 2.
    2009. 12. 30. 22:26
    Majd már lassan az lesz hogy cod1-el gémelek startlapjátékokon.
  • 1.
    2009. 12. 30. 22:22
    Flash mint programozási nyelv OMG