Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Five Nights at Freddy's 3 – Indie CoD

  • Dátum | 2015.03.15 08:30
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A közgazdászok szerint a világtörténelem leggyorsabban inflálódó valutája a pengő volt. 1946-ban hazánk akkor használatban lévő fizetőeszköze olyan tempóban értéktelenedett el, hogy az árak átlagosan tizenöt óránként duplázódtak meg.

Véleményem szerint azonban a szavak, egészen pontosan a melléknevek „értéke” még az utcákon szanaszét eldobálva hagyott bankókénál is gyorsabb ütemben csökken. A hatásvadász magazinok skriblerei a legközépszerűbb programokra is rásütik, hogy „fantasztikus” vagy „nagyszerű”. Ha pedig valamire még három héttel később is úgy-ahogy emlékeznek, nem mulasztják el, hogy „modern klasszikusnak” titulálják.

A melléknevek kiüresedésének, és nyakló nélkül való használatának legfájóbb következménye, hogy személyes tapasztalat nélkül lassan szinte lehetetlen eldönteni, mi az, ami jó, és mi az, ami tényleg megérdemli, hogy szuperlatívuszokban beszéljünk róla. Ráadásul a nyelvi pongyolaság egy érdekes problémát is felvet. Elvégre ha szinte minden játék csodálatos, nagyszerű, remek, fantasztikus, zseniális, korszakalkotó és nem utolsó sorban lenyűgöző, akkor lényegében egy sem az. Vagyis a dicséretek teljesen értelmüket vesztik, és kénytelenek elszakadni a valóságtól, hogy hatást válthassanak ki a potenciális vevőkből.

A Five Nights at Freddy's első része egyike azon kevés programoknak, amiknél nem egy fürge agyú marketinges találta ki, hogy milyen lelkendező jelzőkkel kell őket illetni, és nem az önmagukat újságíróknak tekintő, de az árnyalt kifejezésmóddal hadilábon álló bloggerek eltúlzott lelkesedése emelte piedesztálra. A játék a közönség őszinte szeretetének, és őszinte megelégedettségének köszönheti hírnevét.


A programot jegyző Scott Cawthon ugyanis sikeresen elérte azt, amire a lelke mélyén minden indie-fejlesztő ácsingózik. Egy olyan alkotás fűződik a nevéhez, aminek a kezelését percek alatt el lehet sajátítani, nem kell hozzá nyelvtudás, és ami ennél is fontosabb, remek atmoszférájának hála nehézsége ellenére is képes a monitor elé szegezni a felhasználókat. Az elátkozott, sötét múltú pizzériában esténként életre kelő mechanikus állatbábuk ellen küzdő biztonsági őr túlélésért folytatott küzdelmét bemutató játék sokaknak okozott álmatlan éjszakákat.

A második rész azonban, bár meglehetősen ijesztőre sikeredett, nem ért fel elődjéhez, és többen is azt javasolták a sorozat atyjának, hogy egy kis időre pihenjen meg, tegye félre a munkát, és újult erővel, valamint friss ötletekkel tele vágjon bele a játékot trilógiává bővítő epizódba. Chawton azonban nem hallgatott az intő szavakra, így alig négy hónappal azután, hogy végigvittük a Five Nights at Freddy's 2-t, itt is van a harmadik felvonás.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2015. 03. 19. 16:49
    Nem, ezek arra jók hogy unalmadban vagy társaságban el tudsz ütni pár órát. Ez egy Minecraft és egy jobb Flash játék közötti valami.
  • 8.
    2015. 03. 19. 14:02
    Tehát röviden összefoglalva túlajnározott hulladék?
    Jumpscare hülyeséggel fűszerezve. Ez kiemelkedő játék.

    Istenbizony játékot kéne csinálnom... Ma már bármit megvesznek az emberek!
  • 7.
    2015. 03. 18. 16:00
    Mert az eszi a legtöbb áramot, aztán mire benézeget a nyuszi, már nem lesz mivel kizárni. Hogy miért így van megoldva az egész - azért mert így lehetett a legegyszerűbben és leghatékonyabban megcsinálni (pl. a kamerákat nem lehetne kirakni egy osztott képernyős monitorra, mert akkor mi abban a játék). Ez csak egy weekend-játék, nem kell benne logikát vagy bonyolult dolgokat keresni.
    [LINK]
  • 6.
    2015. 03. 17. 20:15
    Ebből még mindig nem értem, hogy miért nem zárja magára az ajtókat?

    Azért nem rossz, h egy biztonsági őrnek elemről üzemel a szobavilágítása és tabletről kell figyelnie a kamerákat.=)

    Ipse am elég mazochista lehet, ha már harmadjára vállal el olyan melót, ahol tudja, h kinyírhatják bizarr lények.
  • 5.
    2015. 03. 16. 16:48


    "a következő installáció akár "T" besorolású platformjáték is lehet. " szóval T, mint zsákutca?

    @cheatergs
    Az a lényege, hogy van 6-8 kamera amiket figyelni kell, meg az ajtókat villanyt figyelni két oldalt ha már közelednek. Ugye minden eszi az áramot, ha abból kifogysz idő előtt, akkor esélytelen túlélni.
  • 4.
    2015. 03. 16. 13:08
    A White Night-ról mikor lesz ismertető? Az sokkal figyelemreméltóbb horror-kalandjáték (minden hibájával együtt).
  • 3.
    2015. 03. 16. 12:11
    Én most megnéztem egy kommentár nélküli (tehát normális) gameplayt az első részből, de csak feidegesített az állandó arcba be-arcból ki kameraképernyő hangja, és a szakadatlan kattintgatás.
    Amúgy nem értem a felállást. Ül a biztonsági őr egy zárt szobában, másodpercenként két képernyőt kattintgat, meg nyitogatja a két oldalán az ajtókat. Minek? Ha annyira parázik, akk zárja be az ajtókat, oszt' nincs játék.
  • 2.
    2015. 03. 15. 17:43
    durva hogy ios-on régóta toplista tetején van paid-ban...
    mindegyik rész
  • 1.
    2015. 03. 15. 14:52
    Már az első részt is nehezen lehetett játéknak nevezni, nem hogy horrorjátéknak. Ültél egy helyben és vártad a jumpscare-t. Elsőre eredeti ötlet volt és érthető a siker, bármennyire is bugyuta a játékmenet(árammal záródó ajtók), de 2 rókabőr után már nevetséges az egész.