Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Final Fantasy XV - Paradigmaváltás

  • Dátum | 2016.12.20 10:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Bár a Final Fantasy XIII elkészülte után a Square Enix leszögezte, hogy soha többé nem fog ennyi erőforrást beleölni egy játék fejlesztésébe, mert belepusztulnak, azért az aktuális résszel csak sikerült megint rekordokat döntögetni. 10 évvel ezelőtt találkozhattunk először a Final Fantasy XV-tel, csak akkor még mint XIII Versus mutatták be nekünk. A kapocs a XIII-mal a hasonló mitológiai alap lett volna, amit végül elég szépen megnyirbáltak, és amikor rájöttek a Square-nél, hogy még platformot is kell váltsanak, úgy döntöttek ez lesz a következő fő epizód. 5-6 év munka után igazából alig álltak valahol, úgyhogy rendezőt váltottak és megpróbálták összekaparni amijük van, hogy végre formát öntsön a játék, mert ahogy fogalmaztak, valamiért nem akart összeállni. A végeredményt némi csúszkálás után pár hete vehettük a kezeink közé, és azt kell mondjam, elég érdekes egyveleg lett.


A játékmenet a XIII evolúcióját követi, és ezúttal kaptunk egy valóban nyílt világú játékot, valós idejű harcrendszerrel. Vegyes érzelmeim voltak a koncepcióval kapcsolatban, mert Tabata csapata sok ihletett merített a nyugati RPG-kből, hallgatva néhány kritikára, miszerint túlságosan maradiak voltak. Alapvetően nincs ezzel semmi gond, csak éppen egyre kevésbé érződik jRPG-nek amit alkottak, leszámítva persze a művészi oldal stílusjegyeit. És ha már a művészetnél tartunk, nem bírok elmenni szó nélkül amellett, hogy kicsit csalódottan vettem tudomásul, hogy ezúttal túlságosan a valós világ volt az ihletforrás. Ha csak kocsikázunk az utakon, nehéz észrevenni, hogy ez egy egyedi univerzum akar lenni fantasy elemekkel.

Pedig soha ennyit induláskor még nem szöszöltek a világ építgetésével. Már fél évvel a játék megjelenése előtt elindult a Brotherhood című ötrészes anime mini-sorozat (ingyenesen megnézhető a YouTube-on is akár), majd befutott a másfél órás CGI film is, a Kingsglaive, két demót is kaptunk, valamint egy pixelartos játékot, a King's Tale-t és egy mobilos flipper-szerű apróságot, ami a nagy játékban is szerepel (utóbbi szerintem borzalmas, de biztos van, akinek tetszik).


Nézzük is meg az alapokat, csak nagyon gyorsan, spoilermentesen, hátha valaki direktbe került minden trailert: a sztori főszereplője Noctis, Lucis hercege, aki a játék elején épp az esküvőjére megy a sablon barátaival (Gladiolus, az izom, egyben a testőrünk is, Ignis az ész, és Prompto a gyenge poénforrás), amikor egy számára váratlan fordulat után a nyakába szakadnak olyan apró-cseprő problémák, minthogy királlyá kéne válnia. A sztori igazából érthető a körítés nélkül is, de akinek van rá ideje, annak minimum a Kingsglaive-et ajánlom megtekintésre, mert a sztori bevezetésén túl megmutat néhány dolgot Eos (így hívják a világot) hátteréről is, és a mágia működéséről. A Brotherhood bemutatja, hogyan ismerte meg a többieket Noctis, a Platinum Demo pedig egy kis ízelítő a játékból a fiatal Noctis álmán keresztül. Maximalisták ne hagyják ki, mert amit mutat, az nincs a játékban (a sztorihoz viszont nem ad hozzá). A King's Tale viszont teljesen felejthető: egyszerű mint egy faék, borzasztóan rövid, a "történetéből" meg körülbelül annyi érdekes, hogy már a faternak is voltak barátai, akikkel együtt kalandozott...

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 12. 23. 21:01
    Áh, csak szökőévente egyszer, vannak címek amiket nem szeretek kiengedni a kezemből, mert must have. A Final Fantasy sorozat ilyen számomra.
  • 7.
    2016. 12. 22. 09:37
    Svindler teszteli a játékokat! Csak nem besegítesz a többieknek?
  • 6.
    2016. 12. 20. 16:47
    Szerintem nincs az a pénz, amire ne lenne "rákényszerítve" a Square Enix.

    Ne feledjük, a Tomb Raiderre azt mondták 4 millió eladott példány / 1 hónap után, hogy "hát nem annyira teljesíti az elvárásokat". Nagyon súlyos félreszámítások, inflált elvárások lehetnek annál a vállalatnál, ráadásul látványosan nem akarják elengedni az elsüllyedt költségeket. És ugye azt is tudjuk, hogy a marketingben sincsenek egy Bethesda szinten, ami hasonló költségvetésű játékokat készít.

    És akkor az FF15 ennél nyilván sokkal drágább volt, főleg ha beleveszed az atom szintre kifejlesztett és egyszer felhasznált engine-t.

    De meg lennék lepve, ha az FF16-on már nem dolgoznának egy ideje ugyanerre a motorra, meg egyébként abban is 99%-ig biztos vagyok, hogy jönni fog PC-re.
  • 5.
    2016. 12. 20. 16:20
    Igen, bár az utóbbi időben egyre több jRPG jelenik meg PC-re, és hát ugye végül a teljes FF XIII is megjelent rá, szóval nagyon meglepődnék ha idővel nem lenne PC-s változat. Bár most úgy néz ki veszik elegen, szóval anyagilag nincsenek rákényszerítve.
  • 4.
    2016. 12. 20. 15:07
    remény van, de amíg konzol az elsődleges, addig PC verziók mind szenvedni fognak
    márpedig FF mindig konzolvonalas marad.
  • 3.
    2016. 12. 20. 12:13
    Az szerencsére még nem kizáró ok. Korábbi részeket (köztük a 13at) is kiadták PC-re, így van rá remény.
  • 2.
    2016. 12. 20. 12:03
    Platforms: PlayStation 4, Xbox One

    nem érkezik.
  • 1.
    xSn
    2016. 12. 20. 11:32
    Remek ismertető, csak egyetlen kérdés marad: érkezik e PC-re?!