Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Final Fantasy XIV: Stormblood – Keleti utazás

  • Dátum | 2017.07.11 07:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

A Final Fantasy-sorozattal nagyon régen találkoztam először, még a Final Fantasy VIII idején. Anno lenyűgözőnek találtam a hozzá készült zenés videókat, amiket a korabeli játékújságok is agyondicsértek (micsoda hajak, hogy lobognak, hűűűű!). A következő alkalom - durván másfél évtizeddel később - a Final Fantasy XIV újraindulása, az A Realm Reborn nyílt bétatesztjével érkezett el. Nem volt rossz, de akkoriban kőkeményen rá voltam kattanva a Lord of the Rings Online-ra, és mivel a barátaim/guildem is mind hűek maradtak a játékhoz, elengedtem a keleties mesevilágát.


Újabb évek teltek el, aztán a The Elder Scrolls Online-os klánom egy része úgy döntött, kipróbálja a japánok MMO-ját. Gondoltam velük tartok a kiránduláson, próbáltam visszaemlékezni régvolt élményeimre, de a benyomásokon kívül nem nagyon jött elő semmi. Az elején nagyon furcsa volt visszaszokni a hagyományos, „tabtargetes” rendszerre, a rengeteg képességre és a képernyő harmadát elfoglaló skillbarokra, de egy-két hét alatt belerázódtam, sőt, örömmel láttam viszont olyan régi ismerősöket, mint a ready check, vagy az, hogy a tank felszámozza a mobokat az instákban. A Final Fantasy XIV alapjátéka és első kiegészítője, a Heavensward, illetve az ezekhez kapcsolódó minijátékok, achievementek, megszerezhető "bigyók", szakmák, karakterosztályok, szerencsejátékok és még számtalan apróság már önmagában több havi szórakozást nyújt, főleg, ha mostanában kezdtük el a játékot, tehát egyáltalán nem unatkoztam.


A Heavensward az újraindulás után két évvel jelent meg és úgy látszik, a Square Enix megtalálta a maga egészséges frissítési sebességét, hiszen a második kiegészítő, a Stormblood szintén csaknem pontosan két évvel a Heavensward után érkezett. A játékkal kapcsolatban egyébként készült egy dokumentumsorozat is, melyből kiderül, a stúdió munkatársai hogyan látták belülről az első verzió bukását, hogy érezték magukat közben és hogyan sikerült talpra állniuk, mi több, összerakniuk a második legnépszerűbb előfizetéses MMO-t. Az erőfeszítések eredménye egy olyan újjászületés lett, mely egyedülálló a játékipar történetében és ebbe a Stormblood is tökéletesen beleillik, hiszen a szintén jól sikerült Heavensward által támasztott szintet talán kicsit még magasabbra emeli.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2017. 07. 24. 18:05
    Nagyon jó írás Nephin, csak így tovább
  • 7.
    2017. 07. 20. 19:17
    Nagyon jól bánik velük, kezdve azzal, hogy itt nem olyan a PvP, mint az Aionban, hiszen csak egy területen van rá lehetőség és ha belépsz oda, kétméteres betűkkel figyelmeztetnek rá, plusz mindenkit felskáláz a rendszer.

    A játék erősen PvE-orientált, kismilliárd tennivaló van akár csapatosan, akár egyedül, éveket el lehet vele szórakozni, ha most kezded.
  • 6.
    2017. 07. 19. 18:21
    Hát, amikor én abbahagytam pont volt egy orosz klán (úgy hívták magukat hogy "Farkasok", akik azzal szórakoztak hogy full farkasjelmezben "Nu zájec Págágyi!" csatakiáltással lemészároltak mindenkit akivel csak találkoztak...
  • 5.
    2017. 07. 19. 14:19
    Ez a játék mennyire bánik kedvesen a casualokkal?
    Mondjuk egy AIONhoz képest?
    Ott az volt, hogy az utolsó területen ha fejlődni akartam, 5percenként megölt az ellenfél frakció.
    Van napi 2-3 órám jó esetben játszani, de szeretem az MMO-kat. Nem leszek top guildben ez természetes, de valahol csak elférek. Azonban ha tényleg annyi az egész, hogy belépek és lefarmol megállás nélkül egy tinédzser full pvp itemekkel, akkor inkább kihagynám... Szóval mennyire lehet casual játékosként valójában élvezni a játékot?
  • 4.
    2017. 07. 15. 10:10
    Jó cikk
    Tankként kicsit visszatart, hogy ebben a játékban a tank "vezeti" az insták teljesítését, bár igaz, én mindig PUG-gal megyek. Esélyes, hogy egy jó klánban erre nincs szükség A játék tényleg lenyűgöző, bár néha talán túl sok, amit csinálni kell / lehet benne. Bizonyára évek alatt ez berögződik rutinként, és már nem lesz ilyen kaotikus. Mindenkinek ajánlom, aki mostanában bizonytalan, milyen MMO-val játsszon
  • 3.
    2017. 07. 13. 14:41
    Oh. Azt a rész valahogy átugorhattam sry
  • 2.
    2017. 07. 12. 16:56
    "Vagy ez, vagy az intézkedések összessége és az elvándorlás segített, mostanában már csak a szokásos, maximum 20-30 fős sorok várnak csúcsidőben"

    Már nincs sor, a megjelenés után volt másfél-két hétig.
  • 1.
    2017. 07. 12. 11:57
    4-5 órányi sorban állás? Én örülök, ha 2-3 órát eltölthetek a gép előtt naponta. Nem mostanában lesz kipróbálva.