Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Final Fantasy XII – The Zodiac Age: Randa és finom

  • Dátum | 2017.08.10 08:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Bevallom őszintén, ha a Final Fantasy XII-re gondolok, az első emlékem, ami beugrik, hogy majdnem bealudtam az elején, olyan hosszúra nyúlt az első város felfedezése. Csak a sorozat iránti rajongásom vitt tovább, de persze hozzá kell tennem, hogy a sztori főszála ki akart kergetni a méretes településből, hogy lássak egy kis akciót, de én szeretek alaposan körbenézni, és hát… órákat bolyongtam és beszélgettem, ami egy idő után unalmas volt. Nem a legjobb első benyomás, de aztán sikerült szépítenie az egyébként elég különc epizódnak, ami az átlagnál jobban elrugaszkodott a szokásos alapoktól. Például nincs világtérkép, viszont vannak óriási (a technológiai korlátok miatt több kisebb részből álló) területek, amik szabadon bejárhatóak. Rendhagyó volt továbbá, hogy több felnőtt karakter van a főszereplők között, így akit zavar a japán fiatalság mánia, az is megtalálja a számítását. Elég jól sikerült a harcrendszer is, ami a PC-seknek mondjuk a Dragon Age: Originsből lehet ismerős. A lényege, hogy bár parancsonként a szájába rághatunk mindent az embereinknek, de ha nem akarunk megőszülni minden piszlicsáré harc alatt, akkor kialakíthatunk szabályrendszereket is, amik alapján viselkednek.


Például egy gyógyítónak így meg lehet mondani, hogy ha valaki beesik 50% HP alá, akkor bizony ideje használni a varázserejét (vagy hozzávágni a sérülthöz egy gyógyitalt, bár ehhez nem kell speciális karakterosztályban lenni), ha még nem tette meg, akkor fel is buffolhatja a többieket, és ha nagyon ráér, akkor esetleg csapkodhatja a hozzá legközelebb álló ellenfelet. Megfelelő stratégiák felállításával a csaták nagy részén át is kaszabolhattuk magunkat úgy, hogy csak ritkán kellett beavatkoznunk a csapatunk „működésébe”. A fejlődésrendszer viszont nem volt egy nagy szám, csak egy óriási táblán nyitogathattuk meg a képességeket, vagy erősíthettük a karaktert.

Bár elég sikeres volt az FF XII, egy évvel a megjelenése után jött a sorozat 20. évfordulója, és ezen alkalomból a fejlesztőcsapat egy kis része készített egy felturbózott változatot, ez volt a Final Fantasy XII International Zodiac Job System, amivel itthon valószínűleg senki (vagy csak nagyon kevesen) találkoztak, lévén sosem jelent meg Európában, megmaradt a japánoknak, így jártunk. Ebben az az érdekes, hogy ez a változat néhány apróságtól eltekintve már hozta mindazt, mint a most megjelent „felújítás”. Ráadásul igazából illett volna ennek lennie már eredetileg is a 12. résznek.


Ugyanis pont a jól beállítható harcrendszernek köszönhetően volt egy komoly hátránya az FF XII-nek: a barangolás bizony unalmas tudott lenni az olyan helyeken, amiket már csuklóból lenyomtak hőseink. Márpedig ha foglalkozni akartunk a melléküldetésekkel is, akkor volt, hogy elég alaposan fel kellett túrni egy-egy térképet, és az bizony sok csatával járt, amikor csak arra vártunk, hogy kiteljenek azok az átkozott csíkok.

Ezen segített a Turbo Speed Mode, ami felgyorsította a cselekményeket úgy, hogy az átvezetők és a zenék normál sebesség mellett mentek. Valószínűleg nem ez a ficsőr az, amit a dobozokra is ráírnak, de a felújított változattal játszva úgy éreztem, vastagon a leghasznosabb a játékmenet szempontjából. Szinte kiírtja az üresjáratokat, és mivel így nem a csaták megkerülésével fogunk átvágtatni a térképeken, még extra farmolásra sem lesz szükségünk.


Ezen felül teljesen átszabták a fejlődésrendszert: 12 osztály köré építették fel, amiből szabadon lehet választani minden karakternek. Bejött egy Trial Mode, amiben egyre nehezebb szörnyek ellen tehetjük próbára magunkat plusz XP-ért és zsákmányért, továbbá irányíthatóak lettek a vendég karakterek és az idézések, lett kétféle New Game+ mód, és még rengeteg apró finomhangoláson átesett a játék. Ez már mind benne volt az évfordulós kiadásban, és gyakorlatilag erre építették fel a mostani felújított verziót is, így a PS4 tulajok az FF XII legjobb változatát kapták. Ennek köszönhetően még annak is érdemes tennie egy próbát a The Zodiac Age-dzsel, aki játszott anno az eredetivel, és szerette Ivalice világát.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2017. 08. 11. 08:16
    Értem amit mondasz, de az FF13, meg a többi felsorolt nem mostanában jelent meg hanem jó pár hónapja már.
    Az oké hogy az eredetihez képest éveket kellett várni, még a ps3 remakehez képest is, de a IX azért jóval egyszerűbb dolog volt, lévén az ps1-es és jóformán egy telefonon is elfut emulátorral magas felbontáson. Ps2 emulátorral most is lehetne PC-n játszani a XII-vel, és ahogy a cikkben írtad csak a felbontást és a DoF-et változtatták meg. A turbó mód meg a többi a japán zodiacban is benne volt emlékeim szerint. (emulátorral kipróbáltam, csak hát japán nyelv...)

    Nagyon bízom az ideiglenes exkluzivitásban, és hogy majd a XV is megjelenik a masinára.
  • 8.
    2017. 08. 11. 05:00
    De miért jelentették volna meg ha készült a felújított. PS4-ről meg nagyon egyszerű portolni, szerintem csak timed exkluzív lesz, kérdés mennyi ideig. A X-re éveket kellett várni, szóval worst case az 2-3 év is lehet (nagyon worst case meg nem is jelenik meg, de mivel ezen kívül csak a legfrissebb XV hiányzik a steamről, elég meglepő lenne.)
  • 7.
    2017. 08. 11. 01:05
    Én is ebben reménykedek. De az ff13, ffx, ffIX steames megjelenése óta várom a 12. rész megjelenését.... AZ meg nem tegnap óta van.
  • 6.
    2017. 08. 10. 23:42
    Én mondjuk nem adnám fel a dolgot, szinte minden FF fent van steamen, és az utolsó remaster is csúszással jelent meg ott, szóval annyira nem lepődnék meg, ha jövőre szép csendben ott is felbukkanna.
  • 5.
    2017. 08. 10. 20:22
    Egy kicsit azért megörültem, de akkor marad a psx2
  • 4.
    2017. 08. 10. 20:02
    irgum burgum... Csak emiatt tuti nem vennék PS4-et.. de ha lenne is csak opcionálisan szerezném be. Na mindegy. Akkor lehet letöltöm a meghekkelt angolosított ps2-es verziót.
  • 3.
    2017. 08. 10. 18:29
    A fejemben Lemaradtam egy bejelentésnél mikor kijött a X/X-2 remaster, és nem is néztem, hogy ez végül csak PS4 only lett. Sorry, javítva
  • 2.
    2017. 08. 10. 16:22
    és PC-re ugyan hol és mikor jelent meg?
  • 1.
    2017. 08. 10. 09:46
    Anno csak azért nem fejeztem be ezt a játékot mert a) a farönkös rohangászásnál ledobta a türelmem az ékszíjat... b) akkortájt jelent meg a japán verziós zodiac job system, és elkezdtem várni rá..

    Nos.. eddig vártam. Végre végig tudom játszani. Csak azt nem értem hogy pl ps3-ra miért nem adták ki. Ez a színvonal azon is simán hozható lett volna.