Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

FEZ: Síkból térbe

  • Dátum | 2012.04.23 09:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Az indie játékok világának robbanásszerű növekedése elsősorban a HD konzolok online lehetőségeinek köszönhető. Ha nem lenne XBLA és PSN, megannyi zseniális darab sosem jelent volna meg, elég csak a fantasztikus Limbót, vagy a briliáns Braidet említeni példaként. Ide sorolható azonban mostani tesztünk tárgya, a Fez is, mely 2007 óta készült, s ezzel minden bizonnyal a legtovább fejlesztett indie játék az idei felhozatalban. A Polytron munkája igazi szerelemgyerek, mely ötvözi a 2D-s játékok nosztalgiáját a 3D-s korszak legokosabb húzásaival, és mindezt tündéri formában tálalja, hogy aki csak meglátja, azonnal beleszeressen.

A Fez világában a kommunikáció is 2D-ben zajlik
A Fez világában a kommunikáció is 2D-ben zajlik

Feztelenül

Történetünk főszereplője Gomez, a cuki kis izé, aki sok hasonló cuki kis izével él együtt egy 2D-s világban. Gomez egész hétköznapi falubeli, egy nap azonban furcsa dolog történik vele: megjelenik a feje felett egy hatalmas sárga kocka, és miután a kobakjába nyom egy kis kalapot, apró darabjaira robban, melyek szétszóródnak Gomez univerzumában. Megilletődött kis hősünk kisvártatva rájön, hogy újdonsült sipkája nem a legújabb divat díszterméke, hanem varázserejű tárgy, mely képessé teszi viselőjét a harmadik dimenzió érzékelésére. Bizony, Gomez, aki egész életét a 2D-s falujában töltötte, hirtelen olyan helyeket fedez fel, melyeket senki más nem láthat. Feladata, hogy összegyűjtse a sárga kocka darabjait, és magyarázatot leljen a különös jelenésre.

Oké, a sztori nem nagy szám, de senki sem várt irodalmi Nobelt, és a célnak így is bőven megfelel. A Fezt amúgy sem a történet miatt játssza az ember, hanem mert egyrészt kiváló agytorna, másrészt csodálatos, meseszerű hangulat járja át az egészet, amit képtelenség nem imádni. Mindehhez vegyük hozzá az andalító zenei aláfestést, és kész a nyugalmat sugárzó hangulatbomba, ami a néha nehéz feladatok ellenére sem tudja felidegesíteni a játékost egy pillanatra sem.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2012. 04. 29. 09:56
    mainframe: Természetesen megnéztem a másik játékot, ugyan hasonlít de szerény véleményem szerint csak nagyon távolról. Gondolom ebben nem (sem) értünk egyet.
    Az alapötlet ugyanannyira nem lopott hiszen alapvető játék-mechanizmusokat nem lehet lopni. Ezzel az erővel még mindig mindenki csak Doom-mal játszana. Ja nem is hiszen már az is lopott. Meddig menjünk vissza?
  • 4.
    2012. 04. 27. 23:56
    fillesy: Annál csak te voltál konstruktívabb, köszi. Látatlanban lefogadom, hogy sosem láttad a másik játékot, amiről beszéltem. Én játszottam is. Csont ugyanaz az alapötlet. Ettől ez még lehet jó, írtam is, hogy ez láthatóan nem puzzle, hanem platformer, tehát más. De ez nem változtat azon, hogy az alapötlet lopott. Szeretnél érvekkel vitatkozni pro vagy kontra, vagy maradsz a frázisok puffogtatásánál?
  • 3.
    2012. 04. 24. 20:25
    Khm...

    FEZ
    PEZ

  • 2.
    2012. 04. 23. 15:55
    Na, megérkezett az első károgó.
  • 1.
    2012. 04. 23. 10:53
    Nem azért a két fillérért, de ez egy az egyben a PSP-s Crush alapötletét lopja, csak míg ez platformer, az puzzle volt.