Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Fated: The Silent Oath – Viking túra a virtuális valóságban

  • Dátum | 2017.05.05 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Viszonylag kevés olyan játék jött ki eddig VR szemüvegekre, ami hosszabb egy méretes demónál, így örömmel üdvözöltem a Fated: The Silent Oath érkezését. Mivel a TellTale játékok útján nagyon megszerettem a narratív típusú kalandjátékokat, amik mindenek elé helyezik a sztorit és csak néhány játékelemmel operálnak, nagyon pozitívan álltam neki a tesztelésnek.

A történet felütése nem túl bonyolult, a vikingek korában vagyunk és egy egyszerű családapát alakítunk, aki a halál torkából visszatérve egy istennő segítségével kell, hogy megmentse a családját és népét a semmiből előbukkanó vérszomjas óriások fenyegetésétől. A már említett istennő, aki visszahoz minket, nagyon bízik bennünk, de azért annyira mégsem, hogy megkockáztassa, hogy kibeszéljük a kettőnk kis megállapodását, ezért úgy dönt, hogy elveszi a hangunkat… Eme cselekedetének persze főként a játékmenetben keresendő az oka, hiszen furcsa lenne, ha a virtuális valóságban az általunk megtestesített karakter „a mi fejünkből beszélne ki”, ez minden bizonnyal megtörné a beleélést. A beszéd helyett így a bólogatás/fejcsóválás gyakorlása marad hősünknek, Ulfrnak, ami viszont nagyon jó ötlet volt és valóban segítette a karakterrel való azonosulást.


A Fated nagyon erősen nyit, szinte leesik az ember álla az összhatástól, amit VR-ban ez az egyszerű megjelenés és elnagyolt grafikai stílus nyújt. Megkockáztatom, hogy a legjobb VR élményem volt, mikor először elindítottam. Az első pár perc egy Skyrim utóérzéses jelenettel azonnal beszippant. Egy lovas kocsi hátuljában ébredünk éppen és a feleségünk szólongat, miközben erdős északi tájak mellett haladunk el. Az ember úgy érezheti magát benne, mint egy kisgyerek karácsonykor, rácsodálkozhat minden egyes részletre. A legnagyobb sajnálatomra viszont nem tudta ezt az érzést sokáig fenntartani a játék, ugyanis alapvető hiányosságok és minőségi problémák ütköztek ki benne, rögtön a kocsis jelenet után.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 05. 12. 10:10
    Bizarr nagyon a grafika, arról nem szólva hogy 2017ben ilyen low-res textúrákat szégyen berakni. Láttam VR játékokat mint a Dreadhalls ami azért messze jobban nézett ki ennél.
  • 1.
    2017. 05. 10. 09:11
    Mik azok a szemek?!
    Kissé creepy