Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Far Cry 3: A dzsungel törvénye

  • Dátum | 2012.12.11 09:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Halo 4 megjelenése után számomra egyértelmű volt, mi lesz az év legjobb FPS-e - erre tessék, nem telik bele két hét és nyakamon a Far Cry 3, ami annak ellenére lett döbbenetesen jó játék, hogy az előszele nem sejtetett túl sok jót. Ez alatt pedig nem a marketinghadjáratot kell érteni, mert az mindig egyoldalú, hanem az első két részt, melyek a maguk módján ugyan kellemes shooterek voltak, de inkább csak technikai színvonaluk miatt emlékezetesek. Az első, 2004-es, Crytek által fejlesztett epizód megmutatta, hogy kell földbe döngölni az akkori konzolokat, a Far Cry 2 pedig az eddigi legélethűbb tüzet és legnagyobb FPS-es világot nyújtotta, több-kevesebb sikerrel. Mindezen próbálkozások után viszont a Far Cry 3 lett az a játék, amivé a 2 szeretett volna válni, s amilyennek az első Stalkert is vártuk, csak sugárfertőzött környezetben, ugye. Lássuk, milyen mélyre vezet minket az őrület szigete!

A kampány tele van ilyen intenzív jelenetsorokkal
A kampány tele van ilyen intenzív jelenetsorokkal

Skyrim fegyverekkel

A Far Cry 3-at három jól elkülöníthető elemre bonthatjuk. Az első és leghangsúlyosabb az egyjátékos mód, melyet a vele szorosan összefűzött kooperatív játék követ, utánuk pedig a kissé hiányos és egyáltalán nem meggyőző kompetitív multiplayer kullog. Noha manapság szokás a tartalmas multira fogni egy játék szavatosságát, a Ubisoft Montrealt nem hatották meg e konvenciók, és inkább a saját útjukat járva egy ízig-vérig szóló játékélményre kihegyezett FPS-RPG hibriddel álltak elő. Bár nem szívesen élek analogikus hasonlatokkal, egyik cimborám úgy jellemezte a programot, hogy olyan, mint a Skyrim, csak íjak és kardok helyett géppisztolyok szerepelnek benne. Ez elég leegyszerűsített ábrázolásmód, tény viszont, hogy van benne igazság, mert a játékmenet nagyon hasonló módon épül fel. Adott egy sornyi kisebb-nagyobb sziget, melyek a játék első órája után szabadon bejárhatók. Azt teszünk rajtuk, amit csak akarunk, a program nem fogja a kezünket, és bár a sztorit követve az oktatómód szép lassan elmagyarázza, hogy mennek a Far Cry 3-ban a dolgok, valójában csakis rajtunk múlik, milyen sorrendben teljesítjük a játék nyújtotta kihívásokat.

Ami a főszálat illeti, kifejezetten jól sikerült sztorit kapunk, bár meg kell hagyni, hogy a sandbox játékelemek mellett elmesélve valahogy sosem lesz olyan súlya a cselekménynek, mint mondjuk a Halo 4 esetében. Hősünk neve Jason Brody, egy fiatal, újgazdag családból származó srác, aki bátyjával, öccsével, és persze csajokkal, földkörüli bulitúrára indul. A nemzetközi parti egyik állomáshelye a Far Cry 3 bizarr szigetvilága, ahol az események drámai fordulatot vesznek. Jasont és barátait foglyul ejti a környék kalózura, Vaas, hogy váltságdíjat csikarjon ki az eleresztett szülőkből, és bár Jason idősebb fivére segít megszökni botcsinálta túlélőművészünknek, menekülés közben életét veszti, egyedül hagyva Jasont a bajban. Hősünk megmenekül, bosszút esküszik az elmebeteg Vaas ellen, s eltökéli, hogy ha törik, ha szakad, megmenti a barátait.

Bár így leírva a történet elég sablonos, az ügyes tálalásnak és Jason jellemfejlődésének hála sikerül igényes elegyet alkotni, melyet csak tovább erősít a kidolgozott, viszonylag hiteles forgatókönyv és az emlékezetes szereplők egész sora. Vaas már a játék megjelenése előtt sztár lett, és ez nem is véletlen, hisz valódi szociopatáról van szó, akinek monológjai és életfelfogása távoli rokonságot mutat Jigsaw-val és Tyler Durdennel. Ám ő csak az egyik érdekes karakter, lesz itt még zavart orvos, nimfomán vuduboszorkány, kattant fegyvernepper... És igen, egyikük sem normális, ám hogy ez miért van, csak később derül ki.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 73.
    2013. 02. 16. 20:21
    Nem akarok akaszkodó lenni, de ez a játék amit egy fpstől elvárnék. Egy nyílt világ, ami bejárhatok, és szép a grafika. Kb egy GTA, vagy ahogy a cikkben írták RPG szint. Egyszerűen én imádom, rég nem volt single player, ami ennyire lekötött. (2 napja nyomom, de szép apránként megcsinálok, összegyűjtök mindent). Engem nem érdekel a multi, legyen jó single(ne ilyen 4-6 órás), és ezt megkaptam(plusz gyönyörű grafika, és nagyon eltalált világ, a zene is jó, egyszerűen nagyon össze van rakva). A story is jó, de most ne csak az legyen, mert abból nem lehet 6-8 óránál hosszabb játékot csinálni, hanem lehessen elveszni a világban a mellékküldetésekben. Most a crysis is király, és szívesen meg ismertem volna jobban a világot, de mire bele éltem volna magam, véget is ért.
  • 72.
    2013. 02. 14. 20:55
    Az engem is rohadtul idegesített, hogy ha felbontáson vagy AA-n kívül mást állítok, csak rondább lesz de gyorsabb nem.Ennél még a cod motorja is jobb "sz*r, de legalább egy gyors sz*r" ahogy írták.
  • 71.
    2013. 02. 14. 20:13
    Egyébként azért tettem fel, mert a Skyrim-hez hasonlítottátok, de sajnos köszönőviszonyban sincs ez a Skyrim-mel.
  • 70.
    2013. 02. 14. 20:05
    Nekem erősen úgy tűnik, hogy ez is csak egy önmagára recskázó túlhízott techdemó. A második részt nemrég próbáltam ki (hál istennek nem fizettem érte), nagyon hulladék játék (20%-os teljesítésnél végleg meguntam az idegesítően egyhangú fantáziátlan játékmenetet és letöröltem), dacára a lélegzetelállító grafikának és a kiváló mi-nek.
    Ebben már a jó grafika sincs, legalábbis a beállítási lehetőségek nem engedik meg a grafika ésszerű leskálázását, mert egy rakás erőforrás-zabáló funkciót egyszerűen nem lehet kontrollálni, ha meg a felbontást veszem le 720p-re akkor mindegy az összes többi beállítás, mert úgyis vállalhatatlanul moslék mód néz ki (mondom ezt azután, hogy a Call of Pripyat-ot 785G integrált VGA-val toltam végig). Szóval megy a levesbe ez is, fél óra elég volt belőle bőven...
    Az Uborkaszoft meg inkább csak licenszelje a játékmotorokat, mert játékot azt nem tudnak írni.
  • 69.
    2013. 01. 06. 15:37
    A tengerparton sok tank van A reptéren meg egy rakás helikopter. Szerintem nagy kár, hogy nem lehet elvinni őket egy körre! Mondjuk végigjátszás után, bónuszként. Sőt... na jó elszabadult a fantáziám.
  • 68.
    2013. 01. 04. 17:07
    Freeware: Nem. Nincs jogsid hozzájuk, így nem vezetheted ezeket. tank nincs is, helikopter akad, de csak célpontként vagy questben. Utóbbinál nem te vezeted.

    siita: SPOILER
    az ink monster "nagy" alakja nem vészes. Nyíl -kitérés - még nyilak. Elég könnyű kiismerni. A kis minionok szivatósabbak. Ott vagy jól célzol, vagy jól kell a bicskát kezelni (lehetőleg a jappó fajtát). Lövész verziónál a skilleket érdemes rárakni, hogy gyorsabban tudj lőni. A szemük és az észlelésjelző alapján lehet bemérni őket. Ha a célkereszt pirosra vált, akkor nyilat elenged, újrahúz Ennél a módszernél vigyázz, mert ha közelre lősz, akkor te is sérülsz. Meg amikor a nagy monster elvonul, akkor az egyik falhoz jó húzódni, hogy kevesebb helyről jöhessen a minionhad. Nekem a "késes" végigjátszásomban könnyebben ment, mint amikor íj-nyíl kombóval akartam leszedni az apróvadat.
  • 67.
    2013. 01. 04. 14:45
    Nagyon jó játék, bár néha felbassza az agyamat egy-két küldetés. Az Ink Monster-es rettentően idegesít, már vagy negyvenszer nekifutottam, de nem tudom megcsinálni...
  • 66.
    2013. 01. 01. 14:33
    Helikoptert vagy tankot lehet valahogy vezetni?
  • 65.
    2012. 12. 31. 05:22
    Én most toltam végig a single-t és imádtam, leginkább a hangulata miatt. A történetre odafigyelve érdemes végigjátszani, és a beleélés is jól jön. A látvány egésze nagyon jó, de a részletekre ránézve (pl. fű) lehet találni kidolgozatlan részeket is, de ekkora pályán ez érthető is, én textúra pakkot is alkalmaztam hogy jobb legyen. Magas gépigényt nem értem, akkor lehetne ezt kontraként említeni ha a Crysis 1 kategóriája lenne, de én 670-es karival 60-80 fpsen játszottam, ellenben az itt is tesztelt Hitmanben kb feleennyi volt, és ott nem lett megemlítve. Patcheletlen verzión nálam voltak kifagyások, és nagyobb bugok is, bár én néha kifejezetten keresgélem ezeket. A cikket olvasva voltak részek ahol egyértelműen éreztem hogy az Xboxos változat alapján készült, mert PC-n nem olyan volt, én is azokhoz csatlakozok akik inkább PC-s teszteket várnának. Összességében mindenkinek ajánlom, főleg azoknak akik szeretnének újra egy olyan játékon játszani amibe nagyon könnyű belemerülni, és nehéz abbahagyni, én régóta nem kaptam ilyet egy shootertől sem.
  • 64.
    2012. 12. 25. 14:06
    Craftolni kell a 'Weapon Holsters" almenübe.
  • 63.
    2012. 12. 25. 13:09
    Hogy lehet több fegyvert is magammal vinni? Erre a funkcióra várok már, de még mindig ott a lakat... Már majdnem az összes skill megvan, a történetnek is kb a felénél lehetek, a kis kerek arany izének már 4 darabja megvan.
  • 62.
    2012. 12. 23. 15:19
    AMD Llano A8-3820 (X4-2.5Gz)HD6550D IGP Medum-low 1280x720 21-33Fps.
  • 61.
    2012. 12. 20. 09:34
    hopsz picit elirtam nem core2 csak sima dual core
  • 60.
    2012. 12. 19. 19:11
    Imádom! Az első volt az egyik legnagyobb kedvenc solo játékok közt. Kicsit féltem, hogy utoléri-e azt élményben. Az elején nem dobott hanyatt, de a közepe felé járva már kb alig bírom abba hagyni. Nem is hiányzik nekem ebből a multi. Itt a látvány, az élmény a lényeg, és hogy tényleg szabadon lehet garázdálkodni, játszani. Nem pedig egy ostoba labirintus játék - azok csak multiban jók.

    Nekem egy Athlon II X4 645 + 8GB 1600/CL9 + Sapphire HD7750 1GB DDR5 (legfrissebb beta driver) + rendszer SSD-n, de a játék HDD-n
    kombó simán viszi szűrők nélkül 1680×1050, DX11, ultrán.
    Fraps-ot futtattam így mellette, és 25-30fps között mérte, de bent a játékban érdekes módon nem volt érezhető, hogy csak ennyi lenne.
  • 59.
    2012. 12. 19. 18:28
    Nekem megy gond nélkül sima core2 3ghz és egy 9600gt
    low max mindegyiken igaz dx9
  • 58.
    2012. 12. 18. 16:38
    "a Far Cry 3 lett az a játék, amivé a 2 szeretett volna válni, s amilyennek az első Stalkert is vártuk"

    Nekem is ilyesmi jutott eszembe, hogy én mint stalker fan, egy ilyesmi stalkert szeretnék látni.

    Igaz hogy az ellenséges csapatok nem jelentenek túl nagy kihívást, de szerintem kellemesen el lehet lenni, egyszerűen magával ragad a játék. Nekem spec az sem tetszene ha mindegy egyes ellenség megöléséért vért kellene izzadnom, meg folyamatosan parázva járni az utakat. De az igaz hogy lehetne az ellenfeleknél is valamiféle fejlődés, mint mondjuk anno a stalkerben banditák-katonák-monolith, stb.

    Az külön poén, mikor vadállatok vannak az outpostoknál, és 1 lövéssel rájuk tudok ereszteni egy tigrist vagy medvét, és nézem ahogy ledönti őket.

    És HD6870+i5-2500 kombóval szépen fut magas beállításokkal, számomra eddig év játéka.
  • 57.
    2012. 12. 17. 23:40
    3870-nel nekem ment 1680*1050-ben, dx9 low-mediumon. Nyilván nem 60 fps, de bőven játszható.
  • 56.
    2012. 12. 17. 21:59
    640x480, de lehet csak mediumon fog menni. Lowon talán jó lesz 800x600-ban is.
  • 55.
    2012. 12. 17. 13:28
    Hali! Egy 5870 -es videokari +i5 procival milyen felbontásban lehet játszani?
  • 54.
    2012. 12. 14. 14:15
    Szórakoztató játék a hibáival együtt.
    Az is jó poén volt mikor a fűből lestem az outposton mászkáló őrt és egyszer csak látom hogy egy kígyó ráugrott és meg is ölte ;-)
    Másik helyen meg bent volt a házban egy kígyó, kint meg egy őr járkált. Dobáltam a követ a kígyó mellé, hogy becsaljam az őrt, be is ment, megállt a kígyó mellett, "there is nothing to worry about", aztán ki is ment ;-) A kígyó még csak arra se fordult. Lehet meg volt szelidítve :-)
  • 53.
    2012. 12. 13. 09:53
    Nekem tetszik akárki akármit mond. Az hogy mennyire nehéz vagy sem az mindig emberfüggő és annak se látom sok értelmét, hogy iszonyat brutál nehéz legyen mert akkor csak háborgás lenne a neten és nem az a pár ember inkább tegyenek bele még nehézségi fokokat és megoldódna a probléma Garafika nagyon szép és a játékmenet is egész jó, amúgy akinek nem jött be minek is játszik vele ?

    Nálam jól megy maxon 7950 (GPU:1100Mhz RAM:1300Mhz) és egy i7 3770K 4.0 GHZ mellett minden alap feszen
  • 52.
    2012. 12. 13. 08:53
    Valóban nem az, mert az árát leszámítva a 3820-nál a 3770k is gyorsabb. 1-2 alkalmazást leszámítva
    De én sem panaszkodom nekem is elég jól megy ha 2x szűrővel használom
  • 51.
    2012. 12. 13. 06:44
    Skorbuté az év legviccesebb kommentje, komor neve ellenére is.
  • 50.
    2012. 12. 12. 20:22
    Szerintem az egyik év játéka a Skyrim után! A gépigény, nekem simán megy ultra beállítások mellett (i7-3820+5870), szerintem nem egy erőgép már (mondjuk a proci fasza ) viszont az 5870-es kb. a mai középkategória.
  • 49.
    2012. 12. 12. 18:54
    Azt csináltam, de lassan az is sok.
  • 48.
    2012. 12. 12. 15:52
    Ha ekkora májer vagy akkor játsz egy szál késsel.
  • 47.
    2012. 12. 12. 13:36
    Zoe a játék tényleg könnyű. Legnehezebben is. Ha meg még craftolsz mellé (amit én nem tettem, feleslegesen tartottam), akkor már vicces kategória. Komolyan, egy tigritől jobban félek, mint egy 10 fős outpostól! Ez mi? Ami még a nevetség tárgya, a neked késsel rohanó pszihopata molotov koktéllal veszélyesebb, mint egy sniper! Tehát köszi az ajánlást, de egy iylen játékba egy hardened szint, HUD nélkül simán jobb élmény lett volna, mint ez. Pl Metro2033, patchel kiadott fokozata! Na az már valami. Csak az óra és semmi más És a kis táblácskával tudod megnézni mennyi lőszered van ilyesmi...

    Ami még engem felkúrt az az, hogy a tornyok elfoglalásával feloldod a fegyvereket! De akkor kérdem én, mi az istenért lehet őket megvenni a store-ban. Pénzlehúzás. Most minek veszed meg, előbb utóbb feloldod a fegyókat. Plusz a kivégző skillek, (asszem cápa), egy komplett fegyver. 3-4 skill után már-már jungle harcos vagy, leszedsz mindenkit egyessével takedown-al betűvel
  • 46.
    2012. 12. 12. 13:15
    Kicsit megint egy Dishonored-nél tartunk... Az is 7/10.
    Pontosan az a gond az ilyen ambíciózus játékokkal, hogy a hiányosságaik jobban fájnak a működőképes elemeikhez viszonyítottan.

    Ugyanakkor a vízi élővilág kurva király ebben a játékban, amikor megláttam az első ráját a medúzákkal, volt ott szájtátás.
    Az alap koncepció sem rossz, egy egységes, jópofa sztorit körítettek neki, csak szinte lehetetlen haladni vele a tornyok és táborok felszabadítása nélkül.
    A vezetés nagyon rallysra sikeredett, ez is egy pro, az autó végre megcsúszik, túllendül, stb. meg karambol egy fával, aztán leszedi az életed.

    A külső-menűs krafting viszont elvesz az életérzésből, csakúgy mint amikor egy szikla nem tölt be a távolban és lyuk van helyette az erdőben, ami ugyanabból a fából áll ezerszer becopyzva mellesleg és ott van az a 2-3 hatalmas "sziget" textúra a háttérben, kilóméterekre elütve a játszható pályarészektől...
    A részeges molotovdobáló berserkereket lehagytam.

    Várom már a 4-et, hátha bekomolyítják egy kicsit megint, mint a 2-őt.
  • 45.
    2012. 12. 12. 12:04
    "Túl könnyű." - Játssz magasabb nehézségi fokozaton, a második szigeten garantáltan meggyűlik majd a bajod.

    "Buta AI." - Nem. Inkább átlagos a stíluson belül, de erről már írtam bővebben.

    "...a röntgen szérumok és kamera-tagelés formájában." - a kamera tagelést még az első Far Cry-ból szedték át, szerintem nagyon hasznos tud lenni a taktika megtervezésénél. A szérumok meg nagyon hasznosak, főleg ha nem csak rambót játszik az ember (bár arra is van megfelelő szérum).

    "A játékos az első 10 óra folyamán minden crafting elemet kivitelezhet és fegyvert feloldhat, miközben a sztori még csak 5%-on se ketyeg." - ezt hívják úgy, hogy Sandbox.

    "A tájat leginkább autzomatikusan generálták az editorban." - lehet, nem foglalkozom ilyenekkel, de attól még nagyon szép a játék. Max a grafika b*ziknak nem felel meg.

    "Grafikai bugok tömkelege, ráadásul a világítás rondább lett mint az elődben." - találkozni itt-ott velük, de ez a "tömkelege" azért túlzás. A játékmenetet, játékélményt nem befolyásolják. Ha neked igen, akkor olvasd az egyel feljebbi megállapításomat.

    "Több száz egyforma NPC ugyanazzal a szöveggel." - Yep, sajnos ez csak Sandbox sajátosság.

    "Túl hosszú animációk." - átvezető videókra gondolsz? Inkább KEVÉS! Szívesen néztem volna még sokkal többet belőlük. Főleg amikben Vaas is szerepel.

    "Skippelhetetlen vágójelenetek." - Ki akarná őket átpörgetni??? Ilyen jól megrendezett videókat... soha. Másodszorra meg már amúgy sem játssza le őket.

    "8 threadből 1-et pörget 90% felett, a többit max 50%-on és azért a kétféle fűszálért meg fáért igazán trágya már ez a framerate." - biztos igazad van, fogalmam sincs. Nekem a framerate-el soha nem volt nagyobb problémám, főleg ha nem kapcsoltam kétszeres simításnál nagyobbra. Voltak meg-meg akadások, de komolyabban nem befolyásolta a játék élvezhetőségét.

    "Az egész sziget egy minden állatkertet és tudományos lehetőséget megszégyenítő rezervátum." - LOL, ezen jót nevettem. Tudod, a Far Cry egy videojáték. Meg sok játékban felesleges, sőt, inkább plusz akadály számomra a túlzott realitás. Hál' isten pl. van folyamatos futás is, és nem fárad el az emberünk 3 méter után!!! Ez + 10% az értékelésben!

    "100 másik, komolyabban kivitelezett játék után csalódás volt már nekem az egész." - a saját stílusán belül hirtelen én egyet sem tudok mondani.

    Szóval lehet kötekedni, meg normálisan kritizálni is (mert én is kritizáltam, sőt... pl. amit még nem írtam: a hülye fel-fel ugráló POP-opokat is kihajítanám a francba a játékból. Hála a jó égnek már dolgoznak a fejlesztők egy patch-en ezzel kapcsolatban.)

    A te inkább az előbbi kategóriába tartozol.
  • 44.
    2012. 12. 12. 07:18
    Én is megvettem a FarCry 3-at a multi miatt,de nagy volt a csalódás elég gagyi lett szegényke. Gondoltam eladom a játékot, de belenéztem a szinglébe, és azóta alig birom lerakni.Szóval megérte azt a 7000-ft ot, talán még a multi is megtetszik próbálgatom...Csak ajánlani tudom mindenkinek a FC3-at.
  • 43.
    2012. 12. 12. 03:11
    Kon:
    Túl könnyű.
    Buta AI.
    Erre jönnek még a röntgen szérumok és kamera-tagelés formájában.
    A játékos az első 10 óra folyamán minden crafting elemet kivitelezhet és fegyvert feloldhat, miközben a sztori még csak 5%-on se ketyeg.
    A mellékküldetések rövidek, unalmasak és bugyuták.
    A tájat leginkább autzomatikusan generálták az editorban.
    Grafikai bugok tömkelege, ráadásul a világítás rondább lett mint az elődben.
    Több száz egyforma NPC ugyanazzal a szöveggel.
    Túl hosszú animációk.
    Skippelhetetlen vágójelenetek.
    8 threadből 1-et pörget 90% felett, a többit max 50%-on és azért a kétféle fűszálért meg fáért igazán trágya már ez a framerate.
    Az egész sziget egy minden állatkertet és tudományos lehetőséget megszégyenítő rezervátum.
    100 másik, komolyabban kivitelezett játék után csalódás volt már nekem az egész.
  • 42.
    2012. 12. 11. 21:17
    + észrevették, ha egy emberük hiányzik, vagy nincs a megszokott helyén.

    Azért - bármennyire is imádom a Dishonoredöt - kezet csókolhatna a Thief-ekben lévő AI-nak. Sok más játékkal egyetemben persze.

    Az egyetlen igazán jó dolog a Dishonored AI-jában az útvonalak randomizáltsága volt. Mondjuk sokszor olyan érzésem volt, hogy inkább (számomra érthetetlen) designeri döntés miatt volt visszafogva az őrök viselkedése.

    Az viszont kétségtelen, hogy nagyon kevés figyelmet fordítanak ma a fejlesztők az AI-ra. Pedig inkább erre fordítanák az erőforrásokat, mint a grafikai részletességre. Ég és föld a különbség egy átlagos és egy jó AI-val ellátott játék között.

    FEAR, igen, annak is tényleg jó AI-ja volt.
  • 41.
    2012. 12. 11. 20:16
    A helyzet az, hogy a Thiefnek még mai szemmel is jó AI-ja van. Viszont ez nem azért van, mert valami fenomenális az AI a játékban, hanem mert annyira nem foglalkoznak a mai fejlesztők az AI-val, hogy nem tudják felvenni a versenyt néhány régi darabbal sem.

    A Thiefben az volt a zseniális, hogy az őrök nagyon is figyelemmel kísérték a környezetüket, és jól tudtak kutatni. Nyitva hagyott ajtók, zajok, eloltott fények, erre mind odafigyeltek. Nem állták útjukat a becsukott ajtók, követtek amíg tudtak. Ha csak gyanút fogtak, akkor szép lassan átfésülték a szobát. Csapatalapú AI nem nagyon volt viszont benne, de nem is volt szükség rá, hiszen egy középkori világban, kardokkal harcoltak, nem kellett oldalba támadni meg koordinálni a csapatmozgásokat.

    A FEAR-nek volt még jó AI-ja, meg állítólag a Halonak, de utóbbival sosem játszottam.
  • 40.
    2012. 12. 11. 19:34
    Thief-nek csak az akkori viszonyokhoz képest jó az AI-a. Példa erre a Dishonored amely NPC-i kb ugyanazt tudják, mégis azt mondjuk rájuk buták.

    A Crysis AI-ja nagyon jó volt, csak a bugok, a minimap radarja illetve a láthatatlanság rontotta el. Egyszer próbáld ki hogy sandbox módban hogyan is harcolnak az AI-k egymás ellen, alakzat, beszéd, kézjelek, flank, keresés, minden megvan. Vagy a ruhád használata nélkül. Elmondom neked állandóan hátrafele fogsz menni mert az AI a legmeglepőbb helyeken fog lecsapni rád.

    Más példa a Stalker: Oblivion Lost AI-ja. A csatában sem volt rossz, de a harcokon kívűl volt nagyon meglepő látni.
  • 39.
    2012. 12. 11. 18:15
    SeaQR: az az igazság, hogy én a Thief (még talán a NOLF 1?) játékokon kívül nem nagyon tudok olyan stuffot mondani, amiben IGAZÁN jó AI lett volna. De az meg ugye már egy más stílus.
  • 38.
    2012. 12. 11. 18:08
    Talán mert a 9/10 jelenthet akár 99%-ot is, azért. Hisz 10/10 a tökéletes, akkor mi a majdnem tökéletes?
    Tehát ha az a bizonyos 8/10 89%, a többi 9/10 meg 99%, máris kaptunk egy 95%+ os besorolást.

    Tehát ne kukacoskodj.
  • 37.
    2012. 12. 11. 17:03
    határozottan jobbat én se láttam, de az is igaz hogy hamar kiismerhető az ellenfelek viselkedése.
  • 36.
    2012. 12. 11. 17:00
    warzone12: hát akkor igencsak nagy igényeid lehetnek, mert én még ilyen sandbox stílusú játékban nem nagyon találkoztam jobbal.
  • 35.
    2012. 12. 11. 16:46
    Én csak annyit szeretnék az egészhez hozzáfűzni, hogy az AI iszonyat hülye. Nem értem ez miért nem látható negatívumként.
  • 34.
    2012. 12. 11. 15:48
    Tegnapra sikerült végig tolni, 27 óra volt. Tornyokat befejeztem, meg az összes bázist is, ezekre nagyon rákattantam, valszleg ezért tartott ennyi ideig..grafika tényleg hatalmas,3 éves konfigon(i7@4GHz, 5870, 6Gb) Full HD , very high pár ultrával, 2x MSAA..röccenésmentesen. Szerintem jól van optimalizálva a motor. A sztori, ha nem is teljesen eredeti, élvezhető volt, a karakaterek viszont(leszámítva tán a főhőst) nagyon el lettek találva, Vaas egy állat, végig imádtam . Az egyetlen negatívum tán a befejezés de ez már ízlés kérdése gondolom. Nekem simán 2012 játéka, pedig nem volt gyenge a felhozatal.
  • 33.
    2012. 12. 11. 15:39
    Szerintem lényegtelen, hogy az embereknek mennyire tetszett a Far Cry első és a második része, mert az vitathatatlan, hogy torony magasan a harmadik epizód lett a sorozat legjobbja. Mondom ezt kb. 50 óra játékidő után, s még csak most érkeztem meg a második sziget részhez. Iszonyatosan sok munkát ölhettek bele az Ubi-s srácok, egészen monumentális lett - a terület méretére és a játék minőségére is mondhatjuk szerintem.

    Én nagyon szerettem a FC első részét, mutánsok ide vagy oda. Sokakkal ellentétben én nem tekintettem úgy rá, mint egy tech demora.Jack Carver szerintem egy elég tökös, kedvelhető főhőse volt a játéknak. Örömmel tapasztaltam, hogy nagyon sok - lényeges - játékmechanikai dolgot "vittek át" a harmadik részbe.

    A második epizódot is szerettem, az afrikai környezet szerintem üdítő váltás volt a sok dzsungeles Far/Crysis után. Viszont maga a történet, és karakterek számomra teljesen érdektelenek voltak. Sokszor próbálta túl komolyan venni magát, ami szerintem abszolút nem állt jól neki. A másik nagy problémám, igen, eltaláltátok, az újratermelődő ellenfelek voltak. Akkora designeri fiaskót én még életemben nem láttam egy ilyen open world játék esetében. Egyenesen irritáló volt számomra a játék azon része.

    Ezeket leszámítva viszont jól szórakoztam vele, a magában (a felsoroltakon kívül) a játékmenetben nem találtam kivetni valót.

    A Far Cry 3 számomra nem csak az év FPS-e, hanem az év legnagyobb meglepetése is egyben. Mert legyünk őszinték, ki gondolta volna, hogy ennyire ütősre sikeredik?? Szerintem maguk a fejlesztők sem. Ki gondolta volna, hogy ennyire erős szereplőgárdát vonultat fel egy Far Cry-szerű open world játék? Szerintem senki.

    A történet, legnagyobb meglepetésemre, egészen jóra sikeredett, bár mondom, még nem értem a játék végére, szóval ez még nem a végleges véleményem. Bár azt hozzá kell tegyem, hogy a nagyon erős kezdés után, kicsit néha-néha "leül" a cselekmény, sajnos nem konstansan tarja a színvonalat. A szereplőkre viszont egy szavunk sem lehet, nagyon el lettek találva. Vaas szvsz az utóbbi évek egyik legjobban kidolgozott negatív hőse. Irtó jó dialógusai vannak, az ember tényleg elhiszi, hogy egy pszichopata állattal társalog.

    A többiek sem átlagosak, szinte mindenkinek van egy egészen különös személyisége, bár a női karaktereteket kicsit "laposnak" éreztem. Citra is érdekesebbnek tűnt az elején, mint ami így ennyi játékidő után lett belőle.

    Kicsit féltem így a játék előzetesek után, hogy a játék vadászósdi része tök érdektelen lesz számomra, de te jó ég.... TIGRISEK!!!! Imádom! Annyira élvezetes... sunyin megközelíteni az áldozatokat, majd közelről lecsapni rájuk!!! Haha! Az íj meg a legjobb barátom, így ennyi játék óra után is. Legeslegleg nagyobb fegyver!!

    Na meg amikor kiszabadítod az ellenfél bázisán lévő állatokat, s neked már csak hátra dőlve ki kell várnod, hogy kitisztítják az ellenséges területet. Nincs is annál felemelőbb érzés.

    Vagy amikor ott guggolsz sunyin a fűben, és éppen tervezgeted, hogy hogy kéne azt az átkozott snipert kiszedni úgy, hogy senki ne vegye észre... és akkor hirtelen rádugrik a TIGRIS!!!! WÁÁÁÁÁ!!

    És annyi ilyen random esemény van a játékban, s tényleg én úgy érzem, hogy ez a legnagyobb érdeme ennek az egésznek. A váratlan események.

    No, de még sokat írhatnék erről a gyöngyszemről, de nem teszem, mert játszani is kéne.

    Szép kis terjedelmes cikk lett amúgy, gatula hozzá, Chocho

    Ja, és mellesleg szép is, nagyon szép! Azok a tigrisek...
  • 32.
    2012. 12. 11. 15:11
    dragon83 : mert akkor azt hihetnem, hogy nem vagy normális
    rofl
  • 31.
    2012. 12. 11. 15:05
    Vannak szép dolgok és érdekeségek a 9 óra játék alatt összeszedtem a relicek - memo kártáyk meg ilyen gyüjtögetős szarok felét... Pedig nem kerestem őket csak ha már ot volt meg elnéztem valahova felvettem Végigtoltam a melléküldetés érdekes részét is. A Bedrogozósat. Sárkányrepülőzés ( vagy mifene) meg ilyenek. Bázisok fele is elfoglalva... + minden torony.
    Lehet, hogy csak én játszom túl gyorsan de ezek mellet óra alatt végig vinni a játékot... nekem ez rövid.
    Igaz megállni nem áltam meg csodálni a tájat meg ilyeneket.
  • 30.
    2012. 12. 11. 15:05
    Vannak szép dolgok és érdekeségek a 9 óra játék alatt összeszedtem a relicek - memo kártáyk meg ilyen gyüjtögetős szarok felét... Pedig nem kerestem őket csak ha már ot volt meg elnéztem valahova felvettem Végigtoltam a melléküldetés érdekes részét is. A Bedrogozósat. Sárkányrepülőzés ( vagy mifene) meg ilyenek. Bázisok fele is elfoglalva... + minden torony.
    Lehet, hogy csak én játszom túl gyorsan de ezek mellet óra alatt végig vinni a játékot... nekem ez rövid.
    Igaz megállni nem áltam meg csodálni a tájat meg ilyeneket.
  • 29.
    2012. 12. 11. 14:15
    Jönnek hozzá dlc-k tudtommal. Szerintem ebbe simán beleraknak nem egy kis plusz sztorit, lényegében a játék maga adott már. Plusz gondolom fegyverek stb.... pl az AK-nak nincs custum-je, pedig lehetne rá rakn pl reflex irányzékot.

    Amúgy abban igazad van, ha tempósabban játszol, tapasztaltabb vagy, sokkal rövidebb, mint 30 óra.
  • 28.
    2012. 12. 11. 14:03
    djgeg: De van! Én bármerre járok mindenhol el tudok időzni, gyakran még az odaúton is kitérőt teszek mert feltűnt valami érdekesség. Úgyhogy nem arról van szó hogy "nincs", hanem téged nem köt le ellenben sooook más játékossal.
  • 27.
    2012. 12. 11. 13:53
    akela91 ...
    2 nap alatt végigtoltam... Pedig nem vagyok rohangálós.... Szeretek köbenézni játszogatni...
    Megnéztem a minigameket... Unalmasak.... Melék küldik unalmasak.
    Mi maradt? kivadásztam mindent ami kellet, ammo hp, kész. Ami még maradt az a fő szála a játéknak... Azt meg zabáltam mert adta magát. a Fő szál meg ha 7-9 óra volt így... Ez nekem rövid.
    Ha már open world meg minden... Tele kellet volna pakolni olyan dolgokkal ami lekötné az embert! De nincs.
  • 26.
    2012. 12. 11. 13:46
    @Stormrage - Nem, nem kaphat 100%-ot egy olyan, ami 1/10-et kap a részterületeken. Mert az átlag csak pár százalékkal térhet el a végső értékeléstől.

    "meg szerencse, hogy nem jatekok ertekelesei alapjan probalok ki egyet vagy sem."
    Hát még szerencse, mert akkor azt hihetnem, hogy nem vagy normális (no offense).
  • 25.
    2012. 12. 11. 13:06
    Iszonyat nagy játék lett, grafika simán crysis szintű, a fények, meg a fák minden emlékeztet rá, ha ugyanazok a fegyverek lenének, még rá is mondom, hogy ez az. A karakterek jók benne nagyon, jól kivannak dolgozva, szépek (főleg a lányok, miért is mindig ilyen bombázók vannak ilyen játékokba?).
    A fegyverek minden megvan, ami a rohadt idegesítő az az , hogy egy vadállat ügye nem fekszik ki fél tártól, vagy egytől. De most ha épphogy belelősz és meghal, annak meg sok értelme nincs.
    Az ai hülye, nem okos, ez eléggé félrevezető, de elnézzük, kompromisszumokat is kell kötni azért egy ilyen játéknál És a legnagyobb baja, amit a cikk is említ
    Kurva könnyű! De nagyon. Aki egy picit is jó fps-be, az warrioron kezdje, ne sajnálja. Főleg, ha az élet skilleket is raktál ás 4 pont van. plusz a pajzs ügye. Jason terminátorrá változik. Ide minimum egy plusz fokozat elkéne, mert ez így gyenge. Az elején még csetlik botlik az ember, mert ki kell ismerni a játékot, mennyit bírsz, mennyire hülye az ai, de ahogy megtanulja az ember a dolgokat, onnanstól kezdve gyerekjáték az egész.
  • 24.
    2012. 12. 11. 12:44
    No, inkább húzok vissza PH! -ra, nem is tudom miért jöttem vissza.
  • 23.
    2012. 12. 11. 12:42
    tehat egy olyan jatek siman kaphat 100% ami, latvany/hangzas/jatekelmeny/szavatossag 1/10-t kap, siman lehet 100%-os, mert nem feltetlen az adott pontokbol jon ossze, meg szerencse, hogy nem jatekok ertekelesei alapjan probalok ki egyet vagy sem.
  • 22.
    2012. 12. 11. 12:38
    Mint már sokszor le lett írva a cikkeknél, a végső % nem feltétlen az adott pontokból jön össze, hanem ez egy külön értékelés, az egész játékra nézve globálisan.
  • 21.
    2012. 12. 11. 12:35
    pedig de

    9+8+9+9 = 35 a 40bol, 35/40*100% = 87.5%

    bar en nem adtam volna szavatossagra es jatekelmenyre 9-t, de ettol fuggetlenul az ertekeles konzisztencia hibatol szenved
  • 20.
    2012. 12. 11. 12:32
    Stormrage: Ne kukacoskodj
  • 19.
    2012. 12. 11. 12:29
    amugy, hogyan lett atlagban 92% a jatek, ha 9pontokat kapott a 10bol es van egy ami 8? itt valami matematikai bravur van a hatterben...
  • 18.
    2012. 12. 11. 12:22
    grafika valoban szep, a tortenet az jo, viszont a kivitelezes itt-ott mar fajoan gyenge. osszessegeben kiemelkedik az fps-ek kozott, de szamomra erdektelenne valt a sziget felderitese es unalmassa is, fps-be probaltak rpg-t pumpalni, de az elso 2 outpost elfoglalasa utan csak repetativ erdektelen, unalmas munka. ha valaki viszont csak a foszalat csinalja, akkor szorakoztato is lehet, bar ugy remesen rovid a jatek.
  • 17.
    2012. 12. 11. 12:22
    Samupitecus:

    Én inkább azt mondanám, más lett, mint a 2. rész. Az igaz, hogy ha az elején vadászol és fejlesztgetsz mindent, akkor könnyű, egy darabig, de azért nem minden része, és a nehézségi szint is választható. A legkomolyabb a cápavadászat, bemész csónakkal, lelövöd a cápát, majd mész hogy megnyúzod, közben jön egy másik és téged kóstol meg... vagy óvatlanul bemész valami patakba aztán jön egy krokodil, kis meglepetésként, vagy épp az egyik bázist megtisztítod és jön egy tigris és ő is megtisztítja (felfal és kezdheted előlről a küldetést) de szerintem pont ettől lett piszok jó, tele van váratlan szutikkal. Persze el lehet játszani azt is, hogy a bezárt állatkákat engeded ki, és majd elvégzik a piszkos munka nagyrészét.

    Nálam ez az év játéka!
  • 16.
    2012. 12. 11. 12:14
    Rendkivűl jó játék, story is ottvan. Sokkal sokkal jobb, mint a 2. Nem monoton annyira és van hangulata.

    Én is megszeppenve tapasztaltam, hogy mennyire legyalázza az 5770-emet. De én ezt a nem a játék hibájára írtam, hanem azért az a vga már nem mai darab. De szerintem szépen skálázható a játék fps terén. Sikerült is belőnöm egy med-high beállítást full HD-ba, ami többnyire hozza a 30 fps-t.
  • 15.
    2012. 12. 11. 11:52
    Főleg, hogy eredeti kulcsot lehet venni 4000Ft alatt is.
  • 14.
    2012. 12. 11. 11:41
    Phantomstranger: Akkor warezold le, majd ha bejön vedd meg. Én is ezt csináltam.
  • 13.
    2012. 12. 11. 11:41
    Én megvettem.

    Engem a Single nem köt le, a multi,co-op inkább. Nem bántam meg.
  • 12.
    2012. 12. 11. 11:39
    Tehát megjelent egy játék, amin végre a csúcskártyák is izzadnak?
    A teszt alapján nagyon csalogatónak tűnik, de az új NFS agyonsztárolása után mégsem bízok meg benne annyira, hogy emiatt megvegyem, pedig a STALKER sorozatot is imádom.
  • 11.
    2012. 12. 11. 11:34
    Igen, patch optimalizálás jön, de rövidnek én sem mondanám! Nagyon jó játék. A multi nem érdekel.
  • 10.
    2012. 12. 11. 11:17
    Rövid??? Na ez egy nagyobb baromság a negatívumok közé sorolni mint azt hogy erős gépigény. kb 20 órás maga a single... Melyik mai játék ad ennyit?
  • 9.
    2012. 12. 11. 11:13
    Magas gépigény negatívum??..... Egyébként is jöttek ki a VGA Driver Frisítések van hogy 40-50% kos a javulás... Akkor most miről beszélünk? Hogy lehet egy olyan dolog negatív hogy kihasználja a mai vasak erejét egy játék? Nevetséges... Mást nem találtál?
    Nekem majdnem az év játéka... Kár, hogy rövid volt.
  • 8.
    2012. 12. 11. 11:10
    Citra nagyon sexy benne. De úgy általában a fő karakterek nagyon jók. Látszik, hogy dolgoztak vele. Utoljára az XCOM kötött le ennyire, szerintem az év játéka. Warfighter és Black Ops 2 meg sem közelíti a Far Cry 3-at.
  • 7.
    2012. 12. 11. 11:09
    talán a legszebb ps-s játék amivel eddig találkoztam, gyönyörű texturák, fények, hdr normális egyvelege (sem túl kevés sem túl sok, végre nem azt érzem, hogy meg akarják mutatni mit is tud az engine és túlcsicsázzák)
    60 fps alattt háklis szoktam lenni bármilyen fps-nél, de itt 40 nél is teljesen folyamatosnak érzem 0 röcögés, grafikai lag(minden max dx11)érdekes hogy dx9 alatt 100 fps... és alig érzek különbséget, az ao kicsit furcsán működik de ennyi negatívum jut eszembe csak
    játékmenet: nem gondoltam volna, hogy 2012-ben még lehet létjogosultsága a singleplayer résznek, tévedtem... nagyon jó... simán megéri az árát
  • 6.
    2012. 12. 11. 10:50
    Tud valaki megoldást arra, hogy MSSA 8x esetén ne legyen az, hogy utánhúz az egér?
    Tudom, hogy elvileg a kész képet élsimítja át még 8xor a vga, és ezért sokkal később jelenik meg az aktuális kép a monitoron, és ezért van az, hogy késve reagál az egérmozgásra a játék, de nem lehet ez valahogy kiküszöbölni?
    Persze szép a játék full hd ultra beállításokkal, de tök felesleges 8x élsimítás miatt venni izomkártyát, mert lehetetlen így célozni. Élsimítás nélkül mostani közepes kategóriás kártya is elviszi 60 fps-sel full hd-n ultrán, csak élsimítás nélkül De akkor legalább nincs utánhúzás egér oldaláról, lehet normálisan lőni, cserébe kicsit silányabb a megjelenítés, de ettől függetlenül ugyanúgy szép.
  • 5.
    2012. 12. 11. 10:49
    a játék baromi jó lett, hosszú ideje az első amit nehezemre esett abbahagyni éjjelente! ami a legjobban tetszett benne az a bámulatosan szép grafika és a rettentően jól kitalált karakterek, szövegek! egy sztorin átívelő coop mód ha lett volna akkor nálam az évtized játéka!

    pár kép a játékból (full HD/dx11/ultra/MSAA off/FXAA on)













  • 4.
    2012. 12. 11. 10:33
    Sokan mondták, hogy a 2 túl nehéz lett. Szerintem is volt vele pár probléma, de nem orvosolták a 3-ban, hanem teljesen kiiktatták:

    Far Cry 2:
    -Banditák mindig visszatérnek a bázisukra
    -Rozsdásodó, beakadó fegyverek. Érdemes a boltban venni.
    -Nincs pénz, csak gyémánt. Sokáig tart összegyűjteni egy jó fegyverre. A gyémántokat meg kell találni (gps zölde villog,ha a közelében jársz)
    -Az ellenség elbújik a bokrokban, nehéz észrevenni
    -Sok utazás, fast travel csak busszal
    -Választható karakter, aki nem kommentálja az eseményeket

    Far Cry 3
    Banditákat egyszer kell csak kiírtani
    Szuper fegyverek mindenütt. Hammerite.
    Rengeteg pénz, ingyen fegyverek, nagyon hamar megkapsz mindent. Extra loot térképpel felfedhető.
    Az ellenség hiába bújik el, a wallhack kamerával látod.
    Instant fast travel, bárhonnan szinte bárhova.
    "Fuck-fuck-fuck"

    Nem azt mondom, hogy a 3 rossz játék, csak szerintem az elődjéhez képest túl könnyű lett, plusz a fiatalabb játékosokat célozza meg, de NAGYON.
  • 3.
    2012. 12. 11. 10:26
    Nekem szerencsére minden Ultrán kivéve MSSA csak 2x, 8x helyett (de különbséget nem venni észre érdemben 2x és 8x között), fut 40 FPS-el (min FPS:30). FUll HD. De ahogy néztem közepes beállításokon is nagyon szép a game.
  • 2.
    2012. 12. 11. 10:23
    Csak az öcsém elbeszélése alapján tudok nyilatkozni, aki szerint is zseniális lett a Far Cry 3. És biza az a gépigény nagyon ott van, neki elég jó gépe van, mégsem tudja maxon futtatni a játékot.
  • 1.
    2012. 12. 11. 10:16
    Az év játéka! Imádom. Multija is baromi jó (PC-n legalább is)