Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Fallout: New Vegas

  • Dátum | 2010.11.11 16:05
  • Szerző | canahari
  • Csoport | JÁTÉK

A Fallout-sorozat legújabb darabja október 22-én jelent meg Európában a Bethesda jóvoltából. A fejlesztők jóelőre közölték, hogy miért nem a Fallout 4 címet kapja a játék: hivatalos indoklásuk szerint a New Vegasnak történetileg semmi köze nincs közvetlen elődjéhez, sőt, a széria történetében először kilépünk a bunkerlakó kiváltságosok sorából, és egy olyan személyt irányíthatunk, aki a játék során fog életében először Menedéket látni. Mondjuk azzal kapcsolatban, hogy miért nem kaptunk új verziószámot, nekünk más ötleteink is vannak, de ezekről majd később ejtünk szót. Lényeg, hogy a Fallout 4 címet egy jövendőbeli játéknak tette félre a Bethesda, mi pedig idén a Fallout: New Vegas-t kaphattuk a kezünkbe. Az új rész annak az Obsidian Entertainmentnek a munkája, amelynek tagjai közül páran a Fallout 1-2-t jegyző néhai Black Isle-ben is dolgoztak anno.

Már a fejlesztés során aránylag sok információ szivárgott ki hozzánk, amelyekről itt az oldalon is lehetett olvasni. Viszonylag részletesen ismertették a kerettörténetet, és számos trailer, valamint bemutató videó és cikk látott napvilágot, így a játékban megjelenő újdonságok nagy részéről már előre tudni lehetett: hallottunk az épen maradt New Vegasról, kaszinókról, szerencsejátékról, frakciókról, hogy bemutatkozik a Hardcore mód, hogy a szövetségeseink "kezelését" a Companion Wheel segíti majd, és így tovább. Hogy ezekből végül is mi lett, arról hamarosan szót ejtünk.

Isten hozott New Vegas-ban!
Isten hozott New Vegas-ban!

Mielőtt azonban bármibe is belekezdenénk, tekintsük át röviden az alaptörténetet azok kedvéért, akik lemaradtak volna a kiszivárgott előzetesekről. A játékban egy futár bőrébe bújunk, akit egy csomag kézbesítése közben megtámadnak, fejbe lőnek és otthagynak a sivatagban meghalni. Egy robot talál meg minket, aki a legközelebbi városba szállít, ahol az orvos talpra állít, és némi felszereléssel (pl. a saját régi Pip-Boyával) és jó szóval lát el, így a kézbesítési parancs birtokában (amely komoly fenyegetéseket vetít előre a csomag elvesztése esetén) nekiindulunk a pusztaságnak, hogy megtaláljuk a támadónkat, és kiderítsük, mi is az a rejtélyes "csomag" - egy platina zseton -, amit szállítanunk kellett. A feladat kezdetben személyes bosszúküldetésnek tűnik, hamarosan azonban kitágul a látótér, és az egymásnak feszülő NCR, a Caesar Légiója, a rejtélyes New Vegas-i Mr. House és számtalan kisebb frakció küzdelmének kellős közepén találjuk magunkat, ahol - már megint - történelmi események mozgatórugója lehetünk.

A fő küldetésszál hosszú és jobban sikerült, mint a Fallout 3-é, ám ennek ellenére a legzseniálisabb fordulatokat megint mellékküldetésekben találtuk, amiket tehát semmi pénzért ne hagyjatok ki. Sajnos újfent nem kaptunk szabad játékot, tehát a főszál befejezése után a kalandunk véget ér; a fejlesztők ezt azzal indokolták, hogy olyan vége van a játéknak, ami után nem lehet normálisan folytatni. Ez az indok már akkor is finoman szólva gyanús volt (hiszen emlékezzünk csak a Fallout 3 végére, ami után mégis volt folytatás), most pedig, hogy végigjátszottuk és alaposabban kiismertük a játékot, még sokkal gyanúsabb. Hogy végül lesz-e olyan DLC, ami megnyitja a szabad játék útját előttünk, vagy sem, azt egyelőre nem tudni, viszont a New Vegas, még ha a főszál után véget ér is, akár 100 óra játékidőt adhat nekünk; lássuk tehát, mit tud nyújtani ez alatt az idő alatt!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2010. 12. 14. 08:48
    Steamon vettem meg, és igazából 1 hibát tudtam észrevenni - néha az ellenfelek belemennek a textúrába, illetve a textúra alá. Ez mindig akkor jött be nálam mikor menekülnének. Társat alapból nem tartok hacsak nem muszály, szóval arról nem tudok nyilatkozni. Eddig 127 órám van benne, és ez lesz a 2. végigjátszás. Kétlem hogy egy harmadikban jelentősen új dolgokat tudnék csinálni, kifejleszteni a karin stb. A területek nagy részét már felfedeztem, mocskosul sok hely van ahová mehet az ember. Közelharcos karival érdekes kihívás játszani(ninja perk meg slayer, és a purifikátor vagy mi a fene), és jóval lassabb a játékmenet.
  • 21.
    2010. 11. 16. 09:08
    Egy kicsit féltem hogy milyen bughalmaz lesz a játékból, de szerencsére a Bethesda nem egy Atari vagy Sega, így egy egy bugokban nem annyira bővelkedő játékot kaptunk(Azért ant nectart ne egyen senki, mert gyógyíthatatlan függőség-bugot okoz).

    Ami jó hogy visszahozták a régi falloutok Reputáció rendszerét, kiegészítették ezt egy Hitman féle átöltözősdivel, ami ugyan csak bizonyos szint alatti ellent téveszt meg, de jól lehet vele taktikázni. A társak is igencsak bugosak voltak eleinte(nekem például Boone tűnt el nyomtalanul, aztán 20 óra játék után újra előkerült ), de az újabb patch már kijelzi kit merre hagytunk el.

    A grafika inkább hangulatos mint szép, de így volt ez 2éve is. A puszta remekül ki van dolgozva, és sok olyan hely van ahol nemcsak lövöldözni lehet, hanem pacifikusabb emberi interakciókat is tudunk abszolválni(aka dumaparty vagy küldetés). Sajnos New Vegas nem túl vegaszos, a szumma 3 működö kaszinót elég kevésnek érzem, ráadásul azok is majdnem olyan kihaltak mint a Lucky38. Alig játszik valaki, alig lézeng valaki a bárokban, még a Stripen sincs 5-6 modellnél több egyszerre. Egyedül a hotelszobákban és az éttermekben lehet valamivel több emberkét találni. És még ettől is képes elég keményen lassulni a játék, de némi optimalizálás már történt a legújabb patchben.

    Fagyást nem tapasztaltam sokat, és olyan sem volt mint a fallout3 esetén hogy némi agyi eszközzel történő manipulálást követően nem tudtam végigjátszani a játékot. Persze lehet hogy a szerencse vagy az időben történő patchelés segített rajtam. A zenéket is ki kell emelni, Inon Zur most egész kellemes csellós-zongorás-ambientes trackeket készített a játékhoz, bár a harci zenék elég erőtlenek lettek. Viszont a játék beépítve tartalmazza a Fallout1-2 zenéit, és ezen legendás zenék felcsendülése nem kis hangulati többletet okoz.

    Ami viszont nagyon király, hogy sok a mellék és többféleképp is megoldható küldetés, a játék végi összegzés pedig olyan amit már a F3-tól is elvártam volna. Perlmannel most sem olvastattak fel többet, de a fontosabb szereplők elmondják melyik helyszínnel és szereplővel mi történt.

    Kiváló folytatás lett tehát a New Vegas, és csak azért nem lett klasszikus nálam, mert a szinte minden játékmeneti elemet a F3-ból másoltak át.
  • 20.
    2010. 11. 15. 13:17
    Most már helyes. Egyébként bocs én is elrontottam, 62-ra emlékeztem de az valóban a mag tömege grain-ben.
  • 19.
    2010. 11. 15. 08:25
    Caboose valóban igazad van. Megfeledkeztem a lőportöltetről. Így átszámolva módosítom az előbbi írásomat és megkövetem magam a hibám miatt.

    Tehát: 100db 5.56X45mm NATO lőszer lőportöltete 12.31g ami 190gr (grain). a Lövedék tömege viszont valóban 4.1g ami 63gr. Így az eredmény 16,41g/ lövedék.
    100db így értelem szerűen 1641g ami fontban átváltva 3.617786 font.

    És ez csak a lőszer tömege, a tárakat nem számoltam hozzá.

    Elnézést a tévedésem miatt.

    Tisztelettel

    Russ
  • 18.
    2010. 11. 15. 01:09
    kár, hogy ennyire csúnya
  • 17.
    2010. 11. 14. 22:30
    @Russ:
    100db 5.56-os lőszer 62gx100 azaz 6.2 kg. Amivel te számoltál (a 4g körüli érték) az csak maga a tölténymag. Legalábbis tudomásom szerint.
  • 16.
    2010. 11. 14. 17:31
    A színes pipboy, és minden játékban a hasonló effektek bizony videomemória hibák...
  • 15.
    2010. 11. 14. 12:35
    "Jó cikk de egy valamit hiányolok belőle, mégpedig a atomjáig modolhatóságról való említést. Ami nem tetszik, vagy hiányoltok a játékból modként hozzátehető/változtatható, pl az általad említett gyenge HC módot egy kicsi moddal meg lehet erősíteni. Érdemes körbe nézni mert sokkal jobb élményt nyújt ha "testreszabod" a játékot."

    Ilyen nincs Xbox-hoz???
    mert annak tudnék örülni...
  • 14.
    2010. 11. 13. 23:30
    ÜDv!

    Jómagam is kipróbáltam a játékot. Első ránézésre valóban hangulatos és élvezetes volt. Ami nekem a legszimpatikusabb ebben a játékban az az, hogy végre normálisan lehet célozni a fegyverek nagy többségével. Ami nem tetszik az, hogy csak minden második szintnél lehet új perket választani, bár igaz, így nem lesz az ember superman. A cikkhez az írnám hozzá, hogy az írójának volt egy apró tévedése ami nekem szemetszúrt.
    A cikkben írt 100db 5.56 mm-es lőszer 3 font. Ez a valóságban tár nélkül 410g. Ami 0.903895 font. Tárakkal együtt sem éri el a 3 fontot.

    De ez csak egy fanatikus hozzászólása.

    Tisztelettel.
  • 13.
    2010. 11. 12. 21:33
    Jelenleg 1 bug akadályoz a továbbjutásban, egy quest "beragad" és nem lehet leadni, gg Obsidian.

    Véleményem a játékról ezt leszámítva pozitív, a f3-al rengeteget játszottam, mikor ezzel elkeztem játszogatni, eleinte nem voltam meggyőzve, hiába egy üres sivatag nem hasonlítható össze Washington DC. romjaihoz.
    A küldetések jók, rengeteg a választási lehetőség, néha volt az az érzésem, hogy picit talán erőltetettek.

    Apró bosszúság nekem személy szerint az volt még, hogy nem volt kapható idehaza a gyűjtői kiadás, noha ennek a készítőkhöz semmi köze.
  • 12.
    2010. 11. 12. 20:09
    Ha nagyon bunkó akarnék lenni (nem akarok, de leszek): az Obsidian megint bizonyította, hogy csak hozott anyagból tud maradandót alkotni - -mondjuk akkor olyat, hogy tátva marad a szánk

    Még nem próbáltam, kivárom a magyarítást, de én bízok benne, hogy lesz olyan emlékezetes (számomra) mint az F3 volt ...
  • 11.
    2010. 11. 12. 09:25
    Nekem egy nagy bug volt de az elég fatális, hogy quest leadása után minden save hibás lett (quick, auto) és vissza kellett töltenem egy 4 órával azelőtti manuális mentést (ha nem lett volna kezdhettem volna előröl a játékot). Utána keresgéltem neten, ennek oka az volt hogy mikor mentem vissza a questet leadni és belépek az ojjektumba onnantól kezdve hibás minden save, de ha konzol paranccsal beteleportálok, akkor nem lesz hibás...
  • 10.
    2010. 11. 12. 09:22
    "Ugye legalább a szintlimitet kihagyták?"

    sajnos nem, de moddal ez is 100-ra limiálható
  • 9.
    2010. 11. 12. 09:21
    Jó cikk de egy valamit hiányolok belőle, mégpedig a atomjáig modolhatóságról való említést. Ami nem tetszik, vagy hiányoltok a játékból modként hozzátehető/változtatható, pl az általad említett gyenge HC módot egy kicsi moddal meg lehet erősíteni. Érdemes körbe nézni mert sokkal jobb élményt nyújt ha "testreszabod" a játékot.

    [LINK]

  • 8.
    2010. 11. 11. 23:49
    Bxkleg: Kb. ugyanezt írtam volna le, pedig én nem is vagyok akkora Fallout rajongó...

    Ismerőseim (akik viszont nagyon is azok) is osszák ezt a nézetet: magyarán akiknek nem jött be a F3, azoknak ez maga lesz a mennyország, hiszen ez jóval közelebb áll a Fallout 1-2-höz. Azért az Obsidianos arcok közül nem egy ember dolgozott a Fallout első és második részén, szóval nem meglepő a dolog...

    Ez a "nagyon kevés változás" tényleg elég nagy hülyeség, bár sajnos ezt elég sok helyen olvasom. Ha külsőségek alapján ítéli meg az ember, akkor esetleg...

    A lényeg, a lényeg: Obsidian rulez! (és > Bethesda. )
  • 7.
    2010. 11. 11. 21:51
    Ugye legalább a szintlimitet kihagyták?
  • 6.
    2010. 11. 11. 20:18
    Irgalamtlan bugos a játék.Direkt elmentettem egy részt,ahol egy joemberrel beszéltem akinek nem volt feje vagyis volt csak a földön beszélt a fej
    a célzorendszer még nálam is többször hibázott,sokszor a 95% találatnál is ritkán találta el a kiszemelt célpontot,testrészt.
    A gépigénnel meg kifejezetten nemE értek egyet. A régi f3 integrált 4200 videokártyával is szépen ment medium beállitásban 1020X768 mellett,direkt kiprobáltam.
    Ez beleröhögött az arcomba ugyenezzel a megoldással.
    Érdekes,,ha fps játékos keveredik erre a játékba ,leaprit mindenkit akkor is van a játéknak befejezése,többféle végjáték létezik.
    A szavatosság az valos!
    Remmek a játék története,hangulata,a rádioba régi slágerek szolnak,sajnos csak 4-5 ismétli magát!!
  • 5.
    2010. 11. 11. 19:33
    F3 vége elég szép, remélem F4 majd azt a szálat viszi tovább, valahogy sok játéknál az figyelhető mostanság, hogy egy-egy következő rész a sorozatban nem igazán kapcsolódik a történethez, így amire igazán vágysz, hogy felkerüljön egy korábbi rész "i"-jére a pont, az elmarad.
  • 4.
    2010. 11. 11. 18:55
    Én nemrég megvettem az F3-GOTY-ot, és hát eléggé nagyot csalódtam benne. Ezt mindenképp kihagyom (de valszeg az F4-et is).
  • 3.
    2010. 11. 11. 18:29
    Nem értek egyet azzal hogy nincs sok változás. Ha eltekintünk a grafikától, az általános desing-tól és a tárgyak-fegyverek elnevezésétől akkor ez egy teljesen más játék mint a 3. rész volt. Más lett az egész játékmenet, a küldetések felépítése, a történetvezetés, a karakterek, és úgy az egész hangulat, az egész "világ" nagyon más lett. Ez a fallout jóval közelebb áll a régebbi játékokhoz mint a 3, aki játszott azzal meg ezzel is 1-2 órát az ki fogja ezeket szúrni. Úgy mondanám hogy a New Vegas sokkal tartalmasabb, átgondoltabb és kihívásosabb lett mint a 3. rész volt. Ez nem egy kiegészítő, ez bizony egy teljes értékű folytatás.
  • 2.
    2010. 11. 11. 18:20
    Nemreg vettem meg a 3-at. Remelem, mire annak vege (az en tempomban ez par evig eltart ), addigra ezt is kiadjak egy patchelt, osszes extraval ellatott GOTY verzioban ertelmes aron.
  • 1.
    2010. 11. 11. 17:48
    A szokásos Fallout hangulat ezúttal is megvan,bár az tény,hogy a 3 óta nem sokat változott a helyszinek/fegyverek részéről.De ettől eltekintve nem bántam meg,hogy megvettem!