Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Fallout 4: Far Harbor – A ködön túl

  • Dátum | 2016.05.26 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

A Fallout 4 2015 júniusi bejelentése nagyot robbant, hiszen a megjelenésig alig pár hónap volt csak hátra. Aztán novemberben mindenki belevethette magát a Bostonban játszódó új kalandba, és eldönthette, mennyire elégedett az új résszel és a megannyi változással, fejlesztéssel. A kritikák nagyrészt elismerően szóltak a játékról, de volt pár érzékeny pont, ami komoly vitákat eredményezett a játékos közösségen belül. Az egyik az volt, hogy nincs lehetőségünk igazán gonosz karaktert játszani, ezáltal a döntéseink egyfajta kierőszakolt jó keretet kapnak a főszál folyamán. A másik pedig a már mémmé nemesedett küldetésáradat, amit a Minuteman vezető, Preston Garvey zúdít a fejünkre, és különböző települések megmentéséről szólnak. Egyfelől nem lehet visszautasítani ezeket, másfelől automatikusan szóba elegyedik velünk ez a kedves NPC. Így aztán volt, aki 30 nuke aknát robbantott rá egyszerre emberünkre (nem segített), vagy egyszerűen befalazta az egyik bázison (ez már segített). Ettől függetlenül, a hibái és a mai napig meglevő zavaró apróságai ellenére a Fallout 4 sikeres lett, arról nem is beszélve, hogy a modderek is rászabadultak, majd jobbnál jobb kiegészítőket és extrákat gyártottak és gyártanak folyamatosan hozzá. A Skyrimnél bebizonyosodott, hogy a rajongói tartalmak sok esetben megállják a helyüket, sőt, olyan fejlesztések is születtek, amik által mondhatni egy „új” játékot kaptunk.


A hivatalos DLC-k a Fallout 3 és a New Vegas esetében több órás, egy nagyobb területet vagy valami különleges helyszínt magában foglaló, sok játékórát és új felszereléseket, ellenségeket tartalmazó kiegészítők voltak, így összességében jó volt a fogadtatásuk is. Tény, hogy közel sem tudunk még minden tervezett DLC-ről a Fallout 4-gyel kapcsolatban, de az eddigiek elég vegyes fogadtatásra találtak a közösségen belül. Az Automatron igaz, hogy behozta a robot kísérő megépítését és a robotok újratervezését lehetővé tevő műhelyt, de maga a történetszál nagyjából 2 órás volt, a mellékküldetések pedig nagyjából még ennyit tettek hozzá. A Wasteland Workshop pedig egy arénát, a vadállatok és szörnyek befogásának a lehetőségét, valamint a településeink kinézetének továbbfejlesztését tartalmazta. Sokan elégedetlenkedtek, hogy mindez aligha nevezhető tartalombővítésnek, és a Season Pass értelmét az adná, ha a régi részekhez hasonlóan hatalmas, új területen kalandozhatnánk.

Mivel nem tudjuk mit tartogat még a Bethesda, ezért elhamarkodott lenne leírni őket, azonban van még valami, ami ritkán kerül említésre az elégedetlenkedők meglátásai mellett. Ez pedig az, hogy a modderek rengeteg eszközt és apróságot kaptak, hogy egyre jobb és érdekesebb dolgokkal bővíthessék a Fallout világát. Persze azt is lehet mondani, hogy ez a fejlesztők feladata lenne, és kapják össze magukat, de a Skyrimnél sem panaszkodott senki, amikor egyre másra jöttek ki a jobbnál jobb modok. Ha véget ért a fejlesztés és a DLC-k sora, akkor mérlegre lehet tenni mindazt, amit a pénzünkért kaptunk, de jó figyelembe venni azt is, hogy az apróságnak tűnő hivatalos kiegészítők is sok alapanyagot adnak egy későbbi fejlettebb vagy továbbfejlesztett modhoz is.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2016. 05. 28. 19:19
    Nem a modolás fársztó, csak a megjelenésiig tartó út. Nem vagyok modder, csak egy laikus felhasználó (respect a moddereknek, néha a "lehetetlent" is megvalósítják, vagy életben tartanak egy játékot), jó pár év alatt pár ezerszer kellett már belemászni sok játék lelkivilágába, s legtöbbször nem az extra tartalom miatt.
  • 6.
    2016. 05. 28. 17:59
    Egyetlen bejegyzés kell, hogy működjön az összes mod:

    bInvalidateOlderFiles=1

    Ennyi.

    A sResourceDataDirsFinal= bővítgetése elavult módszer, és nem is jó.

    Ha meg "fárasztó" a modolás akkor el kellene gondolkoznod, hogy neked való-e egyáltalán. Egy játékot alapvetően megváltoztatni mindig is bonyolultabb lesz, mint az alapjátékkal játszani. Ezen a Bethesda sem fog segíteni, de legalább lekorlátozza, hogy mit szabad módosítani és mit nem.
  • 5.
    2016. 05. 28. 17:37
    Ne felejtsd el a Bet nem igazán nézi jó szemmel a külső modding lehetőségét, legalábbis amíg nem lesz bejáratott a hivatalos.
    Pl. nálam már el sem indul a játék, ha valamelyik nexus mod futtatásához az .ini fájlokba beírom a szükséges bejegyzéseket.
    Egy idő után már fárasztó, és idegesítő a játékok struktúrájába belemászni, ha az ember egy kis extra tartalomra vágyik.
    Én ezért vagyok inkább a hivatalos modding híve, mert már annyi időt elb@sztam más játékoknál is az ilyen sufni moddolásra.
  • 4.
    2016. 05. 26. 13:18
    Ez teljesen magától értetődő, mikor a játék első fél évében nem volt hivatalos modding tool, így eleve hiányzott a konzolos modding lehetősége magából a játékból. Ha jól emlékszem az 1.5-ös patch hozta el konzolokra a modokat.

    Engem túlzottan nem érdekel ez a része, Nexuson legyen továbbra is PC-re készült mod, amit nem korlátoz be tudatosan a fix konzolos hardverre való odafigyelés, a konzolosok meg töltögessék nyugodtan a Bethesda szolgáltatásán keresztül, elleszek nélküle, ahogy elvoltam eddig Steam Workshop nélkül is Skyrimban (egyetlen modom sincs onnan a mai napig).
  • 3.
    2016. 05. 26. 12:50
    Nekem egy mod van csak, a quick save a Survival módhoz. De ebben még csak lvl 23 vagyok, így nem nagyon ugrálok, egyelőre farmolom az XP-t.
  • 2.
    2016. 05. 26. 12:39
    Ami még nagy balhé volt - bár nem a kiadó és a stúdió tehet róla, hanem az IT analfabetizmus amit a konzol játékosok egy jelentős része képvisel - hogy a modok szinte csak PC-re jöttek ki. Fel voltak háborodva, hogy miért nem tölthetik le a dobozukra. Amit meg letölthettek az vagy nem hozott sok újítást vagy day one szint fölé emelte a lag-ot.
  • 1.
    2016. 05. 26. 11:49
    Nem az volt a gond az alapjáték frakcióival, hogy nem tudtál gonoszkodni. Az a karma rendszer hiánya miatt volt. A frakciókkal az volt a gond, hogy csatlakoztál egyhez, aztán végrehajtottad a terveiket, amibe semmi beleszólásod nem volt, tehát egy totálisan rugalmatlan történetszál kimenetét fix forgatókönyv mentén előidézhetted A, B, C vagy D oldalon. Ezen remélem a Far Harbor változtat...

    (Játszani még nem tudtam vele, mert miután feltelepítettem, se új játékot kezdeni, se mentést betölteni nem tudok, és nincs kedvem levadászni az ezt előidéző modot.)