Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Fallout 4: Automatron – A gépek lázadása elmarad

  • Dátum | 2016.04.12 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Az első értelmes lény (ha a bogarakat nem számítjuk) akivel az alapjátékban találkoztunk, Codsworth volt. Kíséretként, harcostársként és a nyafogás bajnokaként kísérhette kalandjainkat. Aztán jött Curie, aki szintetikus testben érdekes színfoltként vitte tovább a tudattal, személyiséggel rendelkező gépek kérdéskörét (Does this unit have a soul?). Ezután pedig találkoztunk a sörfőző robottal és úgy gondoltuk nincs hová továbbfejlődni már, és ó mekkorát tévedtünk!


65. szinten, jó 200 óra játékidővel, feltuningolt páncéllal, a kedvenc fegyvereimmel úgy gondoltam ugyan mi bajom lehet pár rozsdás vacakkal szemben? Összeszedtem az összes Bobblehead-et, képregény és magazin, valamint power armor gyűjteményem van, és egy kedvenc, berendezett kis városom. Legrosszabb esetben kapok pár lövést, és elhasználok egy stimpack-et a nálam levő 150 darabból. Ehhez képest kétszer úgy rám robbant valami, hogy végtagok nélkül (elég nehéz így) kellett rányomnom a visszatöltésre, és ami a legrosszabb, akkor még fogalmam sem volt hol hibáztam, vagy mi is történt pontosan. Ennyit arról, hogy magas szinten az ember hajlamos legyőzhetetlennek hinni magát, csak mert végigjátszotta keresztül kasul az eredeti tartalmat. A jó DLC viszont nemcsak újdonságokkal, de meglepetésekkel is készül. Úgy érzem ez utóbbi jól sikerült a Bethesdának, de lássuk mit sikerült még belepakolni az Automatronba.

Az ellenségek egy jó része a Skyrimben tapasztaltakhoz hasonlóan velünk együtt fejlődik. Ez különböző rangokban, a fegyverzetben, a páncélzatban nyilvánul meg egyrészt, másfelől abban is, hogy ha egy ellenség-típus legendary verziójába futunk bele, sejthetjük, hogy fájni fog. A robotok úgy tűnik magasabb szintre emelték mindezt. Ott vannak persze az ágyútöltelék 1-2 lövéses mazsolák is, de jó pár dologban meglepetést okozhatnak. Az alapjátékban, normal fokozaton a legfejlettebb combat armor majdnem mindenre elég volt, power armor-t pedig inkább mókából és a változatosság okán viselt az ember (meg persze, ha odáig volt érte). Ugyanez a hozzáállás viszont nagyon hamar elvérzik a lézer és plazma fegyverek kereszttüzében.


Később az is kiderült, hogy némely ellenséges robot a megsemmisüléskor szeret bombaként tovább funkcionálni. Vagyis, ha eddig mesterlövészt játszottam, akkor itt ez kétszeresen igaz lesz. A shotgun ugyan kis túlzással kettesével szedi le a kisebb robotokat, de a már elmesélt fiaskó után nem volt kedvem, kezem, lábam szerteszét hagyva újra nekiugrani a kaland folytatásának/újrakezdésének. Vagyis maradt a távolharc, a gyors és pontos fejlövések, vagy valami aknákkal, gránátokkal megspékelt nehéztüzérség, és persze az energiafegyverek. Persze ha a felénk rohamozó robot egyik lábát kilőjük, az is működőképes. Épületekben viszont néha a szintkülönbség se mentett meg, ugyanis a robbanás „átment” a falakon, az erőssége pedig egy mini nuke-al vetekedik. Nem tudom mennyire volt nyílt célja a készítőknek, hogy az emberek vegyék komolyabban a harcot és az összecsapásokban való sérülékenységet, de sikerült elérniük.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 04. 19. 09:39
    Nekem tetszett ez, csak 4 óra alatt végig vittem, és vártam hol van a többi küldetés ... az nincs.
    Meg nagyon erős háromlábú hidrolaikus robotot raktam össze gatling lézerrel meg mini nuke-val egyszerűen nincs ellenfele többé.
    Nem is használtam a Power Armort melette.
    A ruhába is már 183 volt az AC-m.
  • 7.
    2016. 04. 12. 21:27
    És ez engem mint FO4 játékost miért érdekeljen? Ha játszottam a FO3-mal ez már nem új hír, ha még nem, akkor nyilván már nem is akarok, mert lett volna több évem rá, tehát ez az információ irreleváns így is, úgy is.
  • 6.
    2016. 04. 12. 20:09
    Ja, akkor azt is megemlíthette volna, hogy a The Mechanist karaktere a Fallout 3-ból lett áthozva, csak ott egy fickó volt, aki a hangyakirálynő ellen harcolt.

    Példul.
  • 5.
    2016. 04. 12. 17:33
    Egy cikkírónak ez a dolga. Ha hosszabb a teszt, részletesebb képet ad a játékról/DLC-ről. Mindenképp elegánsabb és informatívabb megoldás, mint letudni annyival, hogy "ez szar".
  • 4.
    2016. 04. 12. 13:43
    Áh, nem lesz. Túl sokat akartak. A construction kit-ből kaptunk egy lite verziót amivel primitív szinten van valami építési lehetőség aztán annyi.
  • 3.
    2016. 04. 12. 12:44
    És neked?
  • 2.
    2016. 04. 12. 11:24
    Inkább csinálnának egy működő településmanager interface-et...
  • 1.
    2016. 04. 12. 11:00
    Gratula, hogy erről a szarról ennyit tudtál írni. Karakterre fizetnek?