Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

F1 2016 - Bajnoki visszatérés

  • Dátum | 2016.09.21 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Csömörön lakom, ami többek között azért is nagyon jó, mert légvonalban közel van a Hungaroring. Ez pedig azt jelenti, hogy nyaranta, amikor a Forma 1 száguldó cirkusza megérkezik Mogyoródra, én otthon a teraszon ülve is tudom hallgatni az autók hangját, ami kellemes, távoli duruzsolásként dobja fel a napomat. Mondani sem kell, ez megszűnt, mióta a szabályok szerint már csak V6-os turbómotorokat lehet használni. Nem gondoltam volna azonban, hogy a probléma ilyen súlyos. Idén hosszú évek után ugyanis végre sikerült kijutnom a magyar nagydíj időmérő edzésére, és teljesen megdöbbentem. Majdhogynem normális hangerővel lehet beszélgetni, miközben az autók köröznek.

A különbség azért nagyon durva, mert legutoljára akkor voltam kint, amikor még V10-es szörnyetegekkel nyomták a pilóták. Sokan nem értik, miért jó élőben nézni a Forma 1-et, elvégre csak annyit lát az ember, hogy két másodperc alatt elhúz előtte egy autó, közel sem lehet úgy követni az eseményeket, mint a tévében. Aki most megy ki először, az sajnos nem is fogja érteni. Élőben ugyanis az egész lényege a hang: a V10-esek és a V8-asok még rendes versenymotorok voltak. Hatalmas fordulaton, brutálisan vonyítottak, durrogtak, változatos hangokat adtak ki, és amikor a fordulatszám-limitálóval kiálltak a boxutcába, beleremegett a föld és ki akartak szakadni a beleim a helyükről.


Hatalmas csalódás volt tehát, ott kellett maradnunk az időmérő után kezdődő GP2-es futamra, hogy halljunk valamit, ami úgy szól, mint egy versenyautó. Igen, az autóverseny másodvonalát képviselő GP2-eseket kategóriákkal nagyobb élmény volt élőben látni-hallani, ami azért szomorú. Ezt követően nem is vágtam bele túl nagy lelkesedéssel a Codemasters idei játékába, az F1 2016-ba, azonban az élő versennyel szemben a virtuális szerencsére idén tényleg jól sikerült.

A Codemasters még 2008-ban szerezte meg a Forma 1 licenceit, és azóta minden évben érkezett új rész a stúdiótól. Ezek többnyire jók voltak, habár valami mindig hiányzott belőlük és úgy tűnt, hogy az egy éves fejlesztési ciklus egész egyszerűen kevés ahhoz, hogy minden rendben legyen. Ráadásul a stúdió dolgát nem könnyítette meg az átállás az új konzolokra, elmondásuk szerint alaposan megküzdöttek a játékot hajtó EGO motor kipofozásával. Mostanra azonban úgy tűnik, hogy szinte minden összeállt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 09. 25. 08:28
  • 7.
    2016. 09. 22. 22:32
    a játékban az a béna, hogy nincs lézer-scannelt pálya, egy sem. mindegyik egy "kitalálció" illetve hasonmás az eredetinek. megnéztek pl egy Spa-Francorchamps pályát, egy k*rva dombot képtelenek voltak beletenni, sík az egész. arról meg nem is beszélve hogy nincs semmi úthiba megcsinálva, totál szépen megy az autó mindig. ezek a dolgok szerintem sokkal fontosabbak egy AUTÓVERSENYBEN mint a fények tükröződése meg hogy az emberek fej modellje mennyire katasztrófa. de persze kinek mi számít. engem pl az is zavar hogy full egyenesben elkezdenek villogni az autók lámpái ami köztudott, az akkor villog amikor az ERS rendszer töltés alatt áll például féktáv megkezdésekkor látható. de full egyenesben senkinek nem világít. (nyilván esős időjáráskor más a dolog, de nem erről van most szó)
  • 6.
    2016. 09. 22. 15:46
    Nekem a kepek alapjan jonak tunik a grafika.
    Ha megnezem pl a Doom-ot 2016, akarhogy nezem csak Rage 2011-bol. Rage es SweetFX es pont igy nez ki. Nem nagyon ertem mi az elvaras ezzel kapcsolatban. Nem lehetnek mindenhol felmeztelen popomlanyok 1kk szikraval, meg koddel felhovel, vizesen, hogy minden csak ugy tukrozodjon, meg ehez hasonlo...
    Autos jatek, az aszfalt szurke, 200-nal nem tudom mi kellene ennel kevesbe mosottabb legyen? (Talan a rugo Massa-nak...poen volt)
    Az emberekek is "fair"-en neznek ki, leven enm Barbie szimulatorrol beszelunk, es nagyon messze vannak a 8 bitestol. (Nezd meg a minecraftban oket, az a 8 bit)
  • 5.
    2016. 09. 22. 15:07
    Pedig van abban valami, amit ír
    Se a ratyi F1et nem követem már évek óta, se az erre épülő játékok nem érdekeltek soha. De azért időnként ránézek, mit tudnak alkotni. Hát nagyon meglepődtem, h 2016ban még mindig ilyen ratyi a grafika. Megérteném, ha tényleg egy jó szimulátorról lenne szó, de azért ez annak se túl erős.
    Konzolon egynek elmegy... Rayman és MK közt egy kicsit brummogva körözgetni.
  • 4.
    2016. 09. 21. 19:31
    A 4. oldal első két képén ahogy kinéznek azok a 8 bites emberek.
  • 3.
    2016. 09. 21. 15:28
    Mára fotorealisztikus grafika kell(ene) egy szimulátorban, a hw adott hozzá. Erre itt ez a fos, ami a 6 évvel ezelőtti engine vízfesték színeit és totál unrealisztikus embereit adja. 3 pont egy reális tesztben, és akkor sokat mondtam.
  • 2.
    2016. 09. 21. 15:01
    Ööööö teljesen?

    WTF???????

    Szemorvosnál voltál mostanában?
  • 1.
    2016. 09. 21. 13:29
    Ez a PS2-es felskálázott + AA-val ellátott grafika 2016-ban...

    https://www.youtube.com/watch?v=B0GeKQMw0UA

    Ez PS 1-en EA F1. Mennyiben különbözik ahhoz képest, hogy milyen HW van alatta?