Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

F1 2012 - úgysem leszel Kimi

  • Dátum | 2012.10.13 10:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

 Mindig is úgy gondoltam, hogy az egyik legnehezebb téma, amiből játékot lehet készíteni, az a Forma 1. Ehhez képest valahogy minden sportjáték egyszerűnek és valósághoz közelinek tűnik: mindenki bele tud rúgni egy bőrlabdába, majd keményen feszíteni, és nagyjából megtudja, milyen érzés Balotellinek lenni. Bárki elmehet teniszezni 1200 forintért óránként, hagy nagyjából sejtse, mit csinálhat Federer egész nap, mint ahogy viszonylag egyszerűen átérezhetjük Bryanték dolgát is, ha kimegyünk a helyi placcra dobálni egy kicsit a kosárlabdát. Autóversenyzőnek lenni azonban egészen más élmény, amit még akkor sem nagyon tudunk elképzelni, ha rendelkezünk jogosítvánnyal és rendszeresen vezetünk. A brutálisan kemény, velőt rázó versenyautók, az irgalmatlan hang, a nyakat letépő erőhatások, a hosszú órákon át tartó koncentráció, a kicentizésekhez szükséges reflexek. S akkor még csak a dolog emberi oldalát néztük, pedig nem szabad elfelejteni, hogy minden autósport valójában a technikáról, a gépről szól. Pontosabban, az ember és gép kapcsolatáról.

És ezek között is abszolút lehetetlen ép ésszel felfogni a Forma 1-et. Senki nem érezheti át, milyen lehet, amíg valóban ki nem próbálja, azonban az ehhez szükséges vagyon meg pláne nem férne bele a mi egyszerű, hétköznapi fejünkbe. A sebesség, az erő, a hang, a technika abszolút csúcsra járatva. A Forza Motorsport viszonylagosan „átlagos” járgányai még talán közel állhatnak hozzánk, talán tudunk mihez viszonyítani, talán még belátjuk a határainkat. Azonban míg a valaha készült egyik legkeményebb utcai autóban, a Ferrari Enzoban körülbelül 1G-s erőhatás éri a pilótát a kanyarban, addig egy F1-es járgányban akár 3,5G-s is, vagyis a gravitáció három és félszerese. Ez azt jelenti, hogy a versenyzők fejét extra 20 kilónyi súlya húzza el, ami bizony még a légzést is erősen megnehezíti. Míg napjaink leggyorsabb utcai autója, az 1000 lóerős, 1 millió fontos Bugatti Veyron eléri a 100km/h-t, addig a Forma 1-es autó már nem csak elérte, de újra le is fékezett nullára. Egy szó, mint száz, ez egy másik dimenzió. Éppen ezért mindig is lehetetlennek tartottam, hogy igazán jól vissza lehessen adni, miről is szól ez a sport valójában.




A hangulatát és az esszenciáját azonban meg lehet fogni, és ezzel a játéktörténelem során többen is próbálkoztak. A régi játékosok emlékeiben valószínűleg még elevenen él a zseniális Grand Prix-sorozat, ami a kor lehetőségeihez képest fantasztikusan adta át az autók viselkedését, és tengernyi apró opciójával biztosította, hogy az igazi fanatikusok a világ végéig bütykölhessenek vele. Azonban be kell látnunk, hogy egy erősen rétegjáték volt, a maga nehézségével és nem különösebben szép grafikájával. A Forma 1 pedig amellett, hogy a technikai sportok csúcsa, a Föld egyik leginkább nézett sporteseménye is, mely széles közönséget vonz, mindenféle országból, korosztályból és nemből. Miután a konzolok lassan azokból is játékost faragnak, akik korábban teljesen ódzkodtak ettől a világtól, elengedhetetlen volt, hogy a Forma 1-es anyagok új generációja gyakorlatilag mindenkinek szóljon.

Ebben alkotott nagyot a Codemasters, amikor 2010-ben a DiRT EGO engine-jét használva útjára indította az új generáció F1-es játéksorozatát. Egy kicsit nyújtott mindenkinek, és még éppen olyan mélységekig ment el, hogy az még bárki számára emészthető volt. A keményvonalas szimulátor-rajongók persze nem találták meg benne a számításukat, aki azonban az autósportok királyának hangulatára vágyott egy-egy vasárnapi futam után, keresve se találhatott volna jobbat. A széria tavalyi epizódja néhány ponton javított az előd hibáin, azonban akkor is, és most is a 2010-es részt kaptuk meg, néhány fejlesztéssel és átalakítással. Azonban míg tavaly ezt elnéztük, most már nem feltétlenül lehetünk ilyen engedékenyek a Codemasters csapatával.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2012. 11. 01. 09:26
    platformoknál lemaradt a pc...
  • 10.
    2012. 10. 20. 21:48
    Ja és utolsó szó jogán, lehet, hogy nagy balgaság amit most mondok - nézzétek el nekem -, de igazán megcsinálhatták volna választható opcióban azt, hogy ha 25%-át játszod végig egy futamnak, akkor az abrocsnaid is csak negyed annyi ideig bírják a strapát, mint ha 60 kört kocsikáznál. Így igaz jelentős lenne a box utcában töltött idő, viszont ezt kompenzáltam volna egy pit-es videóbejátszással, és (benttöltött idő)/4-gyel... ha értitek mire gondolok...

    Mert így a 15 körös versenyen nincs gumitaktika, nincs értelme a Q1-et, és a Q2-t kemény keveréken végigcsinálni. Mert úgyis 1 set kemény, és 1 set lágy fog fogyni.

    Javítsatok ki ha tévedek
  • 9.
    2012. 10. 20. 21:33
    I.

    Az első szezon közepe fele elkezdődtek az esős/napos futamok is. Lehet csak én nem értek a játékhoz, vagy nem "jövök ki jól a mérnökömmel" (netán félreértem amit mond, mert nem tudok elég jól angolul, csak azt hiszem, hogy igen...), de nekem nagyon nehezek voltak ezek az esős futamok. Gyakran éreztem úgy, hogy a gép előnyben van velem szemben, hogy tudja mi történik, és hogy pontosan mikor. Tehát intermediate gumival startolunk, 1. kör (a 15-ből) végén a mezőny 90%-a kimegy, és gumitcserél. Mire másra, mint intermediate-re. 8-9. kör tájékán felszárad a pálya egy része, a másik még tükröződik, tehát vizes. A gép kimegy, lágyat felteszi, visszajön, és 3 kör alatt behoz rajtam 10+20 mp-t(előny+pit). Namost ez nálam úgy nézett ki, hogy kiment a gép 8. kör végén cserélni, én a 9. körben 2-3x keresztbeálltam. Addig 1x se. Szóval... vicc. Mivel a 13. körben megint elkezd esni, a gép 2 körre kimegy és cserél intermediate-re megint, és végigmegy.

    Tehát, egy szó mint száz, én úgy éreztem, ha esős/nedves pályán, ha nem azt csinálod amit a gép, akkor keresztbe állít, aztán veheted te gyalogtempóban a kanyart meg negyedgázzal a kigyorsítást, nem számít. Végül számomra nem egyértelmű, hogy mikor kell wet, és mikor intermediate. Mert ez is vicces, ha nem szakad az eső izomból, akkor a wet-tel is keresztbe állsz, mintha felnin kocsikáznál.
    Így elég nehéz írva visszaadni azt amit tapasztaltam, de aki játszik vele, az szerintem észre fogja venni, hogy miről beszélek


    II.

    Ez az első f1-es játék, amit kipróbáltam. Mint sok autós játékban, gondoltam itt is szinte csak a győzelem számít... hát intermediate-n szenvedtem 4-5 órát az első pályán, csak nem sikerült 18-20. helynél előrébb jutnom... Levettem amatőrre, és hatalmas előnnyel nyertem az első szezont, aminek következtében a második szezont már a redbull csapatában kezdtem. A különbség érezhető a toro rosso, és a redbull között. Most simán megy az intermediate is top3-al. Viszont ezzel egy kicsit megöltem a játékmenetet, hiszen a toro rosso-tól "ugrottam át" a redbullhoz.

    Továbbá az sem elhanyagolható, hogy a játék a teljesítményünk szerint tűz ki számunkra célokat. Nyilván ha amatőrön megnyered az első 5-6 futamot, akkor a későbbiekben mindenhol ez lesz az elvárás (nyerni a toro rosso-val?!?!?!).

    Szóval szerintem érdemes úgy elkezdeni a játékot, hogy az első szezonban megelégszünk a 18. hely környékével, aztán hol jobb eredményt érünk el, hol nem. Szerintem egy toro rosso/caterham/hrt/forceindia->sauber->mercedes->redbull->mclaren sokkal élvezetesebb, mint az, ahogy én megöltem a játékot. Szal, menjen csak a nehezebb fokozat, nem baj az, ha ratyik a helyezések, csak a csapattársat kell überelni, és jönnek is az ajánlások
  • 8.
    2012. 10. 15. 17:02
  • 7.
    2012. 10. 14. 19:56
    A helyén van ez. Az első azért volt jó, hogy végre lett F1 játék hosszú idő után egy nem kis nevű csapattól, akik azért odarakták magukat. Az előző rész ráncfelvarrás, szinte semmi újdonság, viszont a 2012-es ahhoz képest eléggé összecsiszolt. Valahogy ezt a szintet várta volna az ember a bemutatkozásnál még a 2010-nél.
    Persze hibák mindig vannak, de akik profi szimulátorra várnak fogják fel, hogy a nagyközönségnek szól. És akiket jobban érdekel az F1, azok is jól szórakoznak vele, mert van benne kihívás bőven.

    petercsoma: ez nem egy Sims, hogy felöltöztessük a karaktert viszont igazad van az ilyen apróságokkal. Még az UbiSoft-nak volt F1 Racing Championship nevezetű játéka, ahhoz képest, hogy a fizika nem volt az igazi, ott azért próbáltak figyelni az apróságokra, mindenből volt egy kicsi, ami feldobta nagyon
  • 6.
    2012. 10. 14. 14:49
    Nem értem miért indult le, teljesen jó rész lett belőle. Az értékeléssel egyet értek, nagyon jó játék lett. A baj csak annyi vele, nagyon ráfér a patchelés.
  • 5.
    2012. 10. 14. 13:19
    Elindult lefelé a leejtőn ez a sorozat...
  • 4.
    2012. 10. 13. 15:27
    hát nekem még egy kicsit foghíjas lett vannak apró dolgok amiket kiküszöbölhetnének mondjuk ha karriert viszek akkor az autón ne az eredeti versenyző neve legyen ott ugyan ez igaz az overálra is és legyen végre pódium és me lehessen csinálni a karaktered de annak örülök hogy ha be van kapcsolva a fékrásegítés még egyes kanyarokba azért finoman kell bánni a gázzal
  • 3.
    2012. 10. 13. 14:31
    Azért a túlkormányzottságról annyit mondjunk el, hogy az igazira hajazó ívtartással, illetve fék és gázadásnál bármelyik codermasters-es játékban olyan a tapadás mintha 4 úthenger méretű gumival mennénk pillanatragasztó borításon.
    Ezzel persze nincs is gond, mert akik otthon szórakozásképpen leülnek játszani vele, azok nem rendelkeznek/nem is akarnak rendelkezni olyan vezetési tudással mint az F1-ben versenyzők. Csak akkor ne azt mondjuk hogy rossz a fizika, hanem hogy nehéz az átlag játékosoknak akik nem akarnak hosszú 10 órákat üres pályán gyakorolni.
    A leszorító erő is csak nagy sebességnél jelentős, a lassú kanyarokban(ahonnan ugye nehézkes a kigyorsítás) ott úgyis a mechanikus tapadás számít. És ugye igazából a kocsiknak ilyen olasz iparihulladékokon kellene tapadnia, ami pár kör után már top pilótáknak is kihívás.
    De amúgy tényleg szórakoztató, az életérzést nagyon adja a játék.
  • 2.
    2012. 10. 13. 11:23
    Egy dolgot vettem észre, hogy azt, hogy 'körös', mindig hosszú ő-vel írtad. Éles grammar nazi szemem több helyesítási hibát nem bírt észrevenni

    Átjött, hogy a cikket nem úgy írtad meg, hogy na legyen két három oldalnyi karakter azt cső, hanem át akartad adni az érzéseidet is. Teljesen pro cikk lett, nagyon jó volt olvasni!
  • 1.
    2012. 10. 13. 11:09
    Először is: nagyon jó lett a tesztelés, valahogy erre a pontozásra számítottam amúgy is az iPon-tól:9

    Másodszor: Nagyon jó lett a hír cím Még hogy Kimi? Még Schumacher sem