Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

F.E.A.R. 3: Társas rettegés

  • Dátum | 2011.07.07 20:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Bár nem szép dolog az előítéletesség, azért lássuk be, érthető, hogy miért nem vártunk túl sok jót a FEAR 3-tól. Először is nem az eredeti részeket fejlesztő Monolith dolgozott a játékon, hanem a MechAssaultokkal elhíresült Day 1 Studios, akik viszont ebben a generációban még csak egy közepes játékot tettek le az asztalra (Fracture). Másodszor pedig már az első bejelentéskor kifejtették, hogy a FEAR 3 egy kooperatív akciójáték lesz, s ez a koncepció akarva sem eshetett volna távolabb a széria eddigi magányos atmoszférájától. A korán kiadott ronda képek és a sok halasztás aztán tovább rontotta a rajongók kedvét, a játék pedig szép csendben jött csak ki, meglepve a játékosokat a sok pozitív véleménnyel. Ugyanis akár hisszük, akár nem, a Day 1-nak sikerült egy jó FPS-t készíteni, ami bár nem lesz klasszikus, mint az első rész, garantáltan megéri az árát.

Ne félj, itt vagyok!

A FEAR 3 ugyan egy kooperatív játék, nagy szerepet kapott benne az egyjátékos rész, sőt, ki merem jelenteni, hogy ha valaki tényleg élvezni akarja a nem mindennapi hangulatot, az először egyedül darálja végig a nagyjából 8-10 óra hosszú játékot. A történet a második rész után veszi fel a fonalat, ám ezúttal nem Beckettet irányítjuk, hanem az első rész csöndes gyilkosát, Point Mant, illetve testvérét, a fizikális testtel már nem bíró Paxton Fettelt. Point Man ezek szerint mégsem halt meg az atomrobbanásban, sőt, ezúttal van arca és szakálla is, Fettel pedig a nagy ellenségből hűséges társsá szegődött mellé, lévén még a legnagyobb riválisokat is összekovácsolhatja egy nagyobb, közös cél. Történt ugyanis, hogy a második rész végén Alma, a sorozat ikonikus gonosztevője teherbe esett, fiai pedig úgy látják jobbnak, ha megállítják az anyjukat, mielőtt még megszülhetné azt a szörnyeteget, ami a méhében gyarapszik. Az alapötlet ennyi és nem több, és bár a történet folyamán lesz pár alkalom, amikor elégedetten csettintünk az elegáns és ügyes megoldások láttán, valójában egy szimpla B-filmes kliséhalmazt kapunk.

Alma és Fettel ezúttal egymás ellen -- szokatlan felállás
Alma és Fettel ezúttal egymás ellen -- szokatlan felállás

Na jó, azért ne legyünk szívtelenek. Az első két rész jó sztorit mesélt, de annak előadásmódja mindkét esetben hagyott maga után kívánnivalót. Itt ez nem így van, a forgatókönyv végig követhető és érthető, a két főhős ellentétes viszonya pedig külön kiemelendő pozitívumnak számít. Ezzel viszont a félelmet keltő rejtélyesség kiveszett a programból, mert túl sokat árul el magáról és a köré írt világról.

Amennyiben befejeztük a játékot Point Mannel, nekieshetünk Fettellel is, egy kicsit eltérő sztorit kapva így, sőt, ketten játszva egymással is meg kell küzdenünk oly módon, hogy Alma folyamatosan figyeli a teljesítményünket, és annak kedvez majd a végkifejletkor, aki ügyesebb volt a játékban. Ezzel a Day 1 elérte, hogy sokszor is megérje végigdarálni a FEAR 3-at, főleg, hogy minden egyes végigjátszás más és más hangulatot áraszt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 51.
    2011. 09. 03. 21:25
    A nagy Hype-olás következtében felraktam az első részt, gondolván hátha valami nagy klasszikust hagytam ki. Ilyen igénytelen fos játékot keveset láttam életemben. A grafika okádék (igen 2005-ös mércével is az), fizika nincs a gépigény mégis hatalmas (X4 970BE +HD4850 nem elég neki? na ne már!!! Vagy a folyamatos egyenletes, de jól érezhető akadás csak egy újabb feature???). A pályák szarok unalmasak, és teljesen lineárisak, részletesség zéró. Az ijesztegetős átvezetők kibaszott idegesítőek, de csöppet sem ijesztőek. A quicksave-quickload iszonyat lassú, de ez az egész játékra igaz, értem itt a pontatlan, késő irányítást, és a béna célzást. A csaták bárgyúak és scripteltek, oké, hogy elbújnak az ellenfelek, de csak a puskát kidugva is lelövik a légy faszáról a pattanást... És ha már itt tartunk miért látnak háttal és falon át is? De a csaták amúgy is szarok, mert a fegyverek többsége totál használhatatlan, és az ellenfelek rohadtul nem akarnak megdögleni (csak a sörétest a fejükbe dugva tudtam őket értékelhető hatékonysággal kinyírni, amúgy tárnyi lőszereket lazán beszopnak mindenféle megtorpanás nélkül (kicsit MaxPayne utánérzés, amikor a drogos csávó annyira betépett, hogy 3 vagon lőszerrel a fejében sem esett le neki, hogy meg kéne dögleni lol)). Az meg már csak a hab a tortán, hogy amikor belelőnek mellettem a falba akkor dől a füst fél percig, amin kizárólag ők látnak át persze, mert a fal füstből épült ugyebár, és ha eltalálják leereszt mint a lufi...
    Szóval, ha megpróbálom ezt a játékot elhelyezni a HalfLife2, és az Oblivion közé, hát nemhogy röhögő- de sírógörcsöt kapok tőle (ok talán technikai színvonalban a HalfLife1-el felveszi a versenyt (TALÁN!), de játékélmény alapján a Tesco budget kategóriába való (és abba is való lett volna megjelenésekkor is).
    Szóval uninstall, a fojtatások meg nem érdekelnek, köszönöm!
  • 50.
    2011. 07. 26. 14:43
    A hozzászólások pedig meghazudtolhatatlanul "magyarosak".. Dögöljön meg a szomszéd lova..!
  • 49.
    2011. 07. 26. 14:13
    Hát látszik, hogy én nem lennék jó cikkíró; ezzel egyetemben néhol egyetértek a cikkel néhol pedig nagyon nem.
    Alapvetően, aki nem játszott az előző két résszel gyakorlatilag ezzel a résszel már felesleges is becsatlakoznia a történetbe, mert nem fogja érteni. Én a Halo sorozattal vagyok így...(kövezzetek meg! )
    Egyelőre az Interval 05-nél járok, most értem át a hídon. A grafikai részre egyáltalán nincs panaszom, míg a fegyverek hangja szerintem elég laposra sikeredett. Ugyan nem valóságos fegyverekről van szó csak kinézetben, mégis a hangjuk beleveszik a zenébe, ami szerintem a korábbi részekhez méltóan abszolút jó időben hangzik fel és megfelelően magas szinten tartja az adrenalin szintet. Az ijesztgetés már kicsit alábbhagyott ugyan de azért voltak olyan részek, ahol a hideg futkosott a hátamon. A pályák berendezése inkább a csapat másik gyöngyszemére, a Condemned-re hasonlít leginkább. A fizikai résszel és az AI-val, ahogy Chocho is írta megint csak nem lehet probléma és valóban, az első rész is már nagyon ott volt ebben! Főleg az tetszett, amikor az egyik őrültet véletlen a lábán találtam el és a földön kezdett el kúszni felém. Az előző részekre is jellemző volt, hogy tényleg ott talált a lövedék ahol kellett és az ellenfél is úgy viselkedett.
    Ráadásul a Duke Nukem Never szegényes grafikája és megoldásai mellett az egyperces visszatöltése ennél a játéknál fordítottan arányos: gyakorlatilag azonnal az utolsó chechpointra tesz vissza ha valamit elba..baltáztunk.
    Kíváncsian várom a végét a játéknak, hogy Fettel-lel elölről kezdjem! Csak a két pisztollyal való operálás hiányzik még mindig (az első részben a legjobb volt a szögpuska mellett) de kárpótlásnak már két Uzi-ra hasonlító géppityu talán megteszi...
  • 48.
    2011. 07. 22. 09:59
    Hát nemtom engine váltás történt vagy mi, de a fear 2-ben a grafika és a fegyverek érzése tetszett a legjobban, mindkettőnek annyi ebben...
  • 47.
    2011. 07. 11. 15:06
    Az előző részekhez képest fejlődés (főként a kiegekhez képest), az elsőt meg nem lehet tetézni para terén mert Alma az Alma marad, a legjobb sokkolásokat már lelőtték vele az első részben. Itt a hentre, meg a konzolos irányításra mentek rá, lehet szeretni vagy sem, az biztos, hogy az átvezetős, paráztatós részek teljesen fölöslegesek ebbe, bug is akad bőven (egyik kedvencem amikor jönnek a zombi szerű lények miután lezuhant a repülő és egy raktáron kell átverekedned magad, nos az egészet leleht úgy zárni, hogy "A" ajtótól elrohansz a "B" ajtóig egyetlen ellen megölése nélkül és már jön is a következő terep mert az ajtó bezárult mögötted), de ha nem foglalkozik az ember a hiányosságokkal és hibákkal, nagyon szórakoztató fröcsögtetést garantál a stuff.
  • 46.
    2011. 07. 11. 11:24
    Látom a hétvégére sem állt meg itt az élet.
    #40, nem kell beilleszteni ilyet képet, hasonlóképp érzek én is mikor olyan kommenteket olvasok, hogy már az agyam eldobom, hogy egyes emberek már csak azért is védik a játékot, hogy nehogy már ne legyen igazuk...
    Csak azért is védik azt a játékot, ami már végülis a sorozat ötödik (5.) önálló játéka és még a hat és fél évvel ezelőttihez képest is visszalépés minden téren.
    energon hibátlan a megfogalmazás, miszerint valóban egy játéktermi vacak, ami érzés akkor teljesedett ki bennem, mikor (hypeON) a vége felé a hídon kellett szerencsétlenkedni (Int-06) és én naív, voltam olyan balga, hogy egy pillanatig nem a tízezer vasúti kocsi egyikét néztem, hanem tekintetem a "környezet" felé fordítottam, ami a nagy semmivel volt egyenlő. Ez az eset nem egyedülálló.
    #36 Ha te ezen szanaszét szartad a nacidat, akkor ajánlom figyelmedbe a LEGO Indiana Jones-t, vagy a World of Goo-t, garantált para számodra!
    #39 Hogy miért járok ide vissza? Kattints a nevemre és megtudod.
    #42 Te jöttél elsőnek, azzal, hogy letöltötted.
    #45 Szuper AI-ra ne számíts, a legerősebb ellenfelet és le lehet ütni, ha pajzzsal beállsz a sarokba. Lehetnek akárhányan.
  • 45.
    2011. 07. 11. 10:56
    Kíváncsi vagyok arra a szuper AI-ra, a kettő igencsak visszalépés volt e téren az egyhez képest, hogy télleg hozza e a szintet, vagy csak megint chocho konzolon nevelkedett buta reklámjának lettem e az áldozata
  • 44.
    2011. 07. 10. 18:59
    kullo1: sztem meg a te "buksidban" van gond ha még véded is ezt a bélsarat. Egyszerű játéktermi vackot dobtak össze a készítők. 7,1 összecsapott pálya, challengek játék közben, minden sarkon lőszerhegyek, 0 para (hűtőházzal főlösleges jönni mert ua.olyan nevetséges volt mint a többi)..a végén pedig a ki a kedvenc kölök pontösszehasonlítgatós marhaság adja ki a végkifejletet. bocs hogy kivannak akadva azok akik folytatást vártak és ezt kapták..
  • 43.
    2011. 07. 10. 01:27
    AxoPy korrektül leírta tutit,a hütőházas rész nekem is a kedvencem már már eléri a dead space hangulatát.Igaz hogy több kellett volna az ilyenekből,de én lehalok azon hogy némely emberkék szinte vérig vannak sértve ha 1 játék nem azt hozza amit a kis buksijukban kigondoltak jó előre.Persze kell a negatív kritika meg a fikázás is mindenkinek szive joga de azt is lehet korrektül vagy ne adj isten még viccesen is előadni , nem pedig a legalpáribb módon mikor már átcsap hypolásba hogy ki tudja a legvurgálisabban lehúzni az adott gémet.
  • 42.
    2011. 07. 09. 21:45
    @18TommyBoy
    ez nem bevett szokás, hogy torrent oldalakat reklámozunk^^
    a másik, hogy aki erre az oldalra jár, szerintem van annyi jártassága, hogy tudja honnan kell letölteni 1 játékot!
  • 41.
    2011. 07. 09. 21:35
    letölthető innen :
  • 40.
    2011. 07. 09. 10:13
    Menthix:
  • 39.
    2011. 07. 09. 09:40
    útálom amikor ha valakinek nem teccik 1 komment, elkezd személyeskedni csak sajnálni tudom az ilyet ^^
    "nehogymár te, egy senki, mondd meg nekem, hogy hogy és hogy ne játsszak egy játékot"
    de lényeg a lényeg...nekem teccik, neked nem, akkor ne jácc vele! de ha ennyire szar 1 játék akkor miért lógsz azóta is a tesztjénél a kommenteknél? ja csak hogy trollkodj? ja igen, akkor további szép napot!
  • 38.
    2011. 07. 09. 01:28
    El lehet vele játszogatni, de semennyire nem hozza az elődök hangulatát. Még a játék motorja sem az eredeti, hanem valami moslék, még annyira éles sincs a grafikája mint az első résznek. Nyilván annak köszönhető hogy nem az eredeti fejlesztőbrigád készítette. A képernyő tele van mindenféle HUD-okkal, feliratokkal mint egy játéktermi játékban - egy perc megállás nincs, állandóan lőnek valahonnan. A félelmetesnek szánt részek pedig gagyik és előre kiszámíthatóak.
  • 37.
    2011. 07. 09. 01:26
    " nem kell eldobni 1 telitáras fegyvert egy 15 töltényesért "
    Szerintem meg nem kéne senkinek megszabni, hogy hogyan játsszon
    Még maga a játék is értékeli, hogy milyen stílusban toltad, nehogymár te, egy senki, mondd meg nekem, hogy hogy és hogy ne játsszak egy játékot. Én spórolok a lőszerrel, arra számítok, hátha lesz valami nagy harc. Ennyi.
    Pár órája fejeztem be: a játék egy szar lett, ismét egy nagy név ment a süllyesztőbe, de ezt már kezdjük megszokni. A befejezés(ek) egyszerüen értékelhetetlenek, szürkék, unalmasak. Nem is merem hasonlítani az első rész, vagy a Project Origin endingjéhez! Két külön világ. Aki ezt kétségbe vonja, sürgősen frissítse fel az emlékeit youtube-ról!
    Azt meg, hogy volt egy-két iJesztő rész nem tagadom, de szintén nem ér fel az előbb említettekhez. Személyes kedvenceim egyike, illetve az a bizonyos LÉTRÁS jelent, amit a 3-ban is próbáltak utánozni, inkább kevesebb sikerrel.
  • 36.
    2011. 07. 09. 00:20
    meg annyi hogy mondjuk dobj fel egy fülest, várd meg míg besötétedik, húzd be a függönyt, tekerd fel a fülesben a hangerőt szépen, és merülj el a játékban! hidd el lesz benne 1-2 rész, ami azért elég aranyos ijesztgetés szempontjából... és nem csicskagyerek vagyok, nem azért írom ezt,(mert am iszonyat nagy horrorfilm rajongó vagyok) hanem azért mert így van! a játék sokszor flusztráló, "félelemkeltő" nyilván nem fogod szanaszét sz@rni a nacidat, de kellemes kis élményt ad^^
  • 35.
    2011. 07. 09. 00:16
    és pl. a hűtőházas rész? ami tudom rövid, és ölni sem kell benne, de az a legflusztrálóbb pályarész amit játékban láttam eddig szerintem...a lógó disznóhúsok, 1 darabolt hulla az asztalon, félhomály, és amikor a végére érsz fellógatva vagy 40-50 szörny+ember? hagyjuk már hogy nincs hangulata a játéknak...az átvezető videók am egy gombnyomással skippelhetők, szóval ezt hagyjuk már, én se néztem meg egyet se...
    a másik nem kell eldobni 1 telitáras fegyvert egy 15 töltényesért D ez a leggagyibb komment ma @Menthix ^^
    grafikát nem tudom miért kell minden új játéknál szidni...szerintem nem csúnya egyáltalán, pont kur*ára élvezhető a játék ezzel a grafikával! sokan mondják hogy a 2 szebb volt? ha szebb is volt, a 2-t meguntam fél óra után, de ezt a részt tuti végigviszem!! meg minek is csinálnának irdatlan durva grafikákat?
    2 apró okból fölösleges^^ 1.:kicsit megnőne a játék mérete, ami szar nettel rendelkezők számára apró gond lehet(idegesítő apró gond)nekem jó a netem, nem azért írtam...
    2.:ha olyan izomdurva grafikájú játékokat csinálnának, mint amilyenek után itt egyesek sóvárognak, akkor kb fölösleges lenne, mivel a gémerek biztos vagyok benne hogy 70%-a MINIMUM bőven átlaggémer, pl.henomIIx4(vagy intel) 4gb ram+5770, vagy 9800gtx, ilyesmik...ezeknek fölösleges, úgy sem bírja a gépük azt a grafikai teljesítményt, amit 1-2 corei7+6gbram+gtx 580-as hülyegyerek akar!! és mégis mióta van az hogy a kisebbségnek gyártanak valamit? az apple-ön kívül sehol szóval ennyit a grafikáról! ha meg annyira fontos mégis, akkor fogd a kis szupererőművedet, azt toljad a crysis-t(1-et) bár a 2 is igenszép szerintem! mondjuk annyi hogy akkor a játékélményről mondj le, mert az 1-nek az !0! röviden ennyi^^
    tehát akit érdekel egy jó kis izgalmas FPS game, az szedje le, és tolja végig bátran! aki kedveli az ilyen kategóriájú játékokat nem fog csalódni szerintem^^
  • 34.
    2011. 07. 08. 23:36
    gege547:
    1. "feszültség" fokozása: max ha 5-6 évesen vesznek rá, hogy játssz vele és megemlítik játék előtt, hogy próbálj meg félni közben.
    2.Bezártság, klausztrofóbia: nemár.. alig vannak szűk terek vagy folyosók. Többnyire nyílt terepen, vagy tágabb belsőtereken kell végigverekednünk magunkat, ott meg eleve nincs semmi para.
    3. A lőszerhiány meg nem azért idegesítő mert jaj meghalok és nagyot ugrok ijedtemben, hanem mert a f@#&om most tuti meghalok és pattanak az erek fejemben.
    4. Az erőforrások ilyen szintű kezelését meg azért hanyagoljuk már 2011-ben..
  • 33.
    2011. 07. 08. 22:51
    27:annyi fegyver es loszer van mindenhol a lelott katonak utan,hogy tenyleg eleg viccesnek tunik az indok.felet sem hasznalom annak,ami a foldon hever szanaszet par masodperc lovoldozes utan.Co-op-ban meg meg kevesebb kell,mivel Fettel lazan felemeli az ellent a levegobe akar a palya tulso vegerol is,igy Point lazan egyelgethet fejesekkel.
  • 32.
    2011. 07. 08. 20:42
    azért záródik be hogy véletlenül se tévedjél el a 2 út között és nehogy kiessél a fear hangulatból... ja várjál az nem is volt benne na mind1.
  • 31.
    2011. 07. 08. 16:23
    Hát ez aztán kétségbeejtően satnya indok. Talán ne dobd el a teli fegyvert és nem lesz probléma. Érdekes módon az első rész is tartalmazott ilyesmit, arról bezzeg egy rossz szót sem hall az ember.
    Azt meg nem mondtam, hogy ez jó - ami nem rossz az nem feltétlenül jó, ez éppenséggel teljesen irreleváns, eszembe se jutna ilyesmit pozitívumnak vagy negatívumnak felhozni egy játéknál.
  • 30.
    2011. 07. 08. 15:50
    #28 A bezáródó ajtóknak több szerepük is van. Fokozzák a feszültséget azzal hogy azt az érzést keltik hogy nincs vissza út tehát nincs esély a menekülésre. Továbbá fokozzák a klausztrofóbiát (már akinél jelentkezik. Harmadjára igen elzár az elraktározott teli fegyveredtől hogy szintén ne érzed magad biztonságban (Ezért vagy ideges ha bezáródik és mögötte hagytad a teli puskát). Végül lehet előre tölteni az új pályarészeket mert felszabadulnak az erőforrások
  • 29.
    2011. 07. 08. 14:42
    Nem játszottam az előző F.E.A.R.-ekkel, mint új játék - a mai tucat FPS-ek között -kellemes meglepetésként ért.
    Ajánlom a sorozat első darabját .
  • 28.
    2011. 07. 08. 14:40
    #27, talán azért zavaró a bezáródó ajtó, mert nem egyszer volt rá példa, hogy hátra hagytam egy fegyvert teli tárral, hogy visszamenjek majd érte, ha az, ami a kezemben van kifogy. Ajtó bezár, menjél tovább 15 lőszerrel hurrá.
    Akkor most visszakérdezek: miért JÓ, hogy bezáródik az ajtó? Ja tudom már, mert kemény vagy.
  • 27.
    2011. 07. 08. 14:24
    Magyarázza már meg valaki miért baj ha lezárják a visszavezető utat? Úgy csinálnak itt egyesek mitha valami életbevágó fícsör lenne, hogy újra végigmehess azon az úton amin jöttél, hogy aztán...ehm miért is? Ja, csak hogy bele lehessen kötni valamibe egy végtelenul ostoba indokkal? Kemények vagytok...

    silentfrog: a vacak grafikát a konzolokra fogni már megbocsáss, de hülyeség...

    A cikkhez meg annyit, hogy nem az a motor fut alatta mint az előző két résznek. Köze sincs hozzá, de azért szépen le lett vezeve, hogy miben fejlődött ugyanaz a technólógia...gondolom a cikkíró a hasára csapott és leírta ami a legfrappánsabban hagzott. Epic fail...
  • 26.
    2011. 07. 08. 13:49
    Ha para kell akkor silent hill összes de legfőképp 1-2-3, rezidens debil 1-2-3 + code veronica.
    A lineáris játékmenet meg tényleg megszokott dolog fps fronton évek óta, nem értem mi a probléma ezzel.
    Ez a rész masszív hentelésről szól, úgy is kell bánni vele, én nem is kutatgattam rejtett hülyeségek után, mész, shoti az arcba, doboz átugrás talpalás gyomorszájba, fordulásból headshot a rossz utcába tévedt katonának, gránát a tömegbe, nekifutásból becsúszva szétdarálod a maradék ellent. Így megy ez.
  • 25.
    2011. 07. 08. 13:43
    nem találkoztál igazán félelmetessel? Na akkor gyerünk Amnesia, és mindjárt jobban fogod magad érezni. Énse tegnap kezdtem az ipart, na de az a játék még engem is néhol felállított

    És egyébként Menthix mondta ki, ez nem Fear, hanem F3EAR,
  • 24.
    2011. 07. 08. 13:29
    Őszintén nem tudom mi a baj a lineáris játékmenettel nekem speciel tetszik. NE mértem ezt miért kell negatívumba beírni? Kapsz egy 8 négyzetkilométeres pályát ahol 4 órán keresztül rohangálsz de a végén úgy is oda fogsz jutni ahova a fejlesztők akarták csak kóborolsz 4 órán keresztül (közben meg elunod a fél életed) hát tényleg rohadt mókás. A grafika az néhol tényleg hagy kívánnivalót maga után és egy új motort is kaphatott volna ennyi idő alatt. Az meg hogy a fémrácson nem lehet átlőni inkább meg kéne köszönni. Rengeteg ellenfél van a pályákon é össze vissza rohangálnak sokszor épp elég volt jobbra balra előre hátra figyelni és legalább a fejem fölül nem lőttek rám. (Tessék a nehézségi szintet a legnehezebbre állítani máris fogy a lőszer és meg is ölhetnek)
    A fedezékrendszer meg tök felesleges a játék elején használtam egyedül hogy mégis miket lehet úgy csinálni. De végül mindig az időlassítás és az eszement roham volt a nyerő a csapat 3/4 ét jól irányzott fejlövésekkel el lehet intézni a maradék meg közelharc.
    A félelem faktor sem érdemel ötöst egy 3 ast kaphat maximum néha Alma pont jókor volt jó helyen. Bár az is igaz hogy még tényleg félelmetes játékkal nem találkoztam. A Dead Space ben is csak a kamera elhelyezése volt a félelmetes. Nálam az bírta kb a fél órát utána jött az uninstall.
    Szerintem a 80% ot joggal megkaphatja (többet viszont semmiképpen) és nem azért mert FEAR.
  • 23.
    2011. 07. 08. 13:22
    #20 Na igen, a bezáródó ajtók, azthittem tökönszúrom magam kb....
    Pfujj és tényleg nem F.E.A.R., hanem F3AR. A készítők is tudták, hogy szar.
    Csak nem értem mirefel az a sok hype?
    Bár már az első renderelt videóktól kezdve bűzlött a dolog.
  • 22.
    2011. 07. 08. 12:29
    Co-op jatekkent hatalmas menet.Masodjara fogunk nekfutni a hetvegen.Az egyik legjobb amivel eddig jatszottunk.
  • 21.
    2011. 07. 08. 12:12
    egyetértek, fé óra játék után uninstallal kivégeztem.
  • 20.
    2011. 07. 08. 11:36
    Előző FEAR-ek kiemelkedtek az akkori átlagjátékok közül grafikában játékmenetben és pályadesignban is. Ez a harmadik rész viszont nagyon ötlettelen, lelketlen iparosmunka lett sajnos.
    -Játékmenet kb 8-10 évet lépett vissza, a hátad mögött automatikusan bezáródó ajtókkal, a nulla mesterséges intelligenciával, azzal hogy a hátad mögé spawnolja az ellenfeleket pofátlanul a játék.
    -Nem játszanak az árnyékokkal és a hangokkal hogy hangulatot teremtsenek.
    -Korábbi részek története se volt épp magasröptű, de nem is erőltették. A történésekből és a felvett infókból, társaktól össze lehetett rakni a képet. Itt szájbarágnak mindent mintha idióta lenne a játékos.

    Ha agyatlan lövölde kell akkor tökéletesen megfelelő a játék, de ez nem FEAR.
  • 19.
    2011. 07. 08. 11:19
    Érdekes ez.Az első rész kitünt a játékok között meg is fogta szépen a gépet.
    a második rész sokkal szebb volt,ahogy kezdődött a pálya eleje,ott nagyon szép volt,de más csak az átlagot hozta grafikailag.
    Ez meg?
    Hát mit mondjak kicsit sem voltam megelégedve a látvánnyal.
    Életlen,maszatos kontrasztok.
    Vagy ugy voltak vele ugyis sötétés ennyi elég?
    Valoszinüleg a konzolok miatt nem is lesz szebb grafika már semelyik játékban.
  • 18.
    2011. 07. 08. 10:46
    Na akkor ahogyan azt már máshol is leírtam. Ez k***vára nem jó játék. Az AI még csak csak okés, bár hiányolom, hogy mögém kerüljenek (nem mögém teleportálódjanak, hanem kerüljenek), amit az első (!) részben már láthattunk. De ami siralmas az a grafika. Most komolyan, az első rész volt a legszebb! Egy csomó olyan effekt volt abban, ami már a második részben sem jelent meg (nem is értettem miért). A para faktor eléggé alacsony és amit nem értek (de legalább itt már nem nyomták annyira, mint a második részben) az a robotokban való rohangálás rész. Szerintem az nem passzol a "féljél!" feeling-be. Szóval egy olyan 50%-ot adnék a játékra, és mondjuk erre rá lehet rakni valamennyit a coop/multi miatt, de azt, hogy az kinek mennyit ér az más szubjektív, mert akkor már inkább a CoD. Sajnos...
  • 17.
    2011. 07. 08. 09:49
    PRO: ezzel egyet értek

    KONTRA: -
    -Csöppet monoton??????? nagyon is monoton(az első pár pálya)
    -lineáris az egész játékmenet.
    -rövid játékidő
    -korához képest gyenge grafika
    -a hagok főleg a fegyvereké gyengék

    Az egész játék visszalépés az elődjeihez képest.Talán a végefelé kezdett kicsit kialakulni a játék de mikorra lett belőle valami vége is lett.
    Na de kinek mi
  • 16.
    2011. 07. 08. 08:34
    gyuszi02 az amnesia tényleg jó, demót próbáltam ki éjjel, 15 perc elég volt
  • 15.
    2011. 07. 08. 07:47
    Én élveztem a játékot, most másodjára viszem, Fettellel, bejön ez a megszállós dolog, színesíti a játékmenetet.
    A textúrák eléggé elnagyoltak, de az effektek harc közben nagyon adják, az összkép emiatt fasza sztem.
    A story nagyon gyenge, ez a gyerekkori traumás dolog rettentő elcsépelt, de fps-t nem is a sztori miatt szoktam játszani.
    Sajnos megijeszteni nem tudott Alma, így a 3. részre már immunissá váltam rá.
    Az ai megtud lepni, de elsősorban úgy fejlesztették, hogy lehessen az ellent kaszálni, masszív, kemény harcok vannak benne dögivel, ezért szerettem az eddigi részeit is, a fedezékbe bújást használjanak a konzolosok.
    A fegyverek jók, mindegyik tetszett, de legjobb a zombik baltája.
    Ez a rész sztem jobb lett mint a második, de az elsőt akkor sem lehet überelni, ez vitathatatlan.
    Reális a 80%-s értékelés.

    ui.: még annyi, hogy amikor a hídon megyünk előre a város felé és az égbolt bevan vérezve, közben Alma olyan hangokat ad ki magából mint aki épp elvetélni készül, vagy molesztálják.
  • 14.
    2011. 07. 08. 07:23
    empeharom, én kimondottan a fear3-ról írtam véleményt nem a sorozatról. a többit szerettem. Amúgy ha para akkor avp 1, silent hill, dead space 1 jutnak az eszembe hirtelen
  • 13.
    2011. 07. 08. 05:56
    "-nevetséges ilyesztgetések"

    Az iJesztő, hogy ezt így képes vagy leírni...
  • 12.
    2011. 07. 08. 02:39
    Elég gyenge lett a játék, sehol sem üti meg az első rész vagy a Perseus Mandate szintjét. Amikor az armored szarral kell menni (elég sokszor), na az aztán végképp lehangoló, teljesen élvezhetetlen. Még nem vittem végig, mert elég repetitív, a grafika is elég gány sokszor, színtelen, unalmas, a kidolgozatlan pályarészletekről nem is beszélve.
    Vannak jó ijesztegetések: pl. mikor a bevásárlóközpontban először jöttek a hobbitok az ijesztő volt...amíg meg nem láttam őket.
    Point Man pofája valami borzalmas lett. Az átvezető videókban valami szörnyen nevetséges, bár Fettelé sem az igazi.
    Mi van még...ja a lövöldözős részek jók, bár a fedezékrendszerre semmi szükség nem volt szerintem.
    Kb 70%-ot adnék neki.
  • 11.
    2011. 07. 08. 02:11
    Fatal Frame, Resident Evil 1,2, Fear1 még ezek is jóval ijesztőbbek.
  • 10.
    2011. 07. 08. 00:05
    Nálam HD5750 alatt ment 40-60fps között HD-ban vsync kivételével minden maxon.
    Az ijesztgetés elég nagy túlzás, FEAR neve alatt kiadni pedig elég nagy parasztvakítás (a 2. résszel egyetemben).
    A grafikával nem volt bajom szvsz még így is kenterbe veri a DNF szintjét.
    Az ai viszont tényleg nevetséges (de még ez is mérföldekkel jobb mint az imént említett *pff* "konkurensé".. az hogy a tetőről ugrálnak le vagy fedezék mögé rohangálnak, mind be van scriptelve.. (2. pályát min. 8-10x vittem végig, de már a 2. alkalommal feltűnt h minden amit az ellenfelek csinálnak, centiről-centire be van tervezve) így engem nem is tudtak olyan sűrűn meglepni.
    Casual-shooter-nek egész jó csak a rohadt átvezető animációkat ne kellett volna erőltetni és folyton véglesetni. Insane szinten Fettellel és persze xbox kontrollerrel (mert vhogy egér+bill. kombóval borzalmas a konzolport miatt) nevetve véglehet vinni.. ai ugyanolyan gyökér, max sűrűbben kell fedezékbe rohanni és kész.

    exec79: ismerős.. crysis 2 mp-ben is ua.ez a helyzet. Távolról lehetetlen átlőni a rácsokon, de a közvetlen közeléből.. hát elég paraszt egy bug amit vhogy imádnak sniperrel kihasználni =/ velem az élen
  • 9.
    2011. 07. 07. 23:50
    "Ijesztgetések terén a fear-nél mondj jobbat exec!"

    Gondolom nem hallottál még az undyingról, cold fearről, a dead space sorozatról. Esetleg említhetném még a silent hillt is, vagy az amnesiát, illetve a penumbra sorozatot. Call of Cthulhu dcote? Phantasmagoria? Dunát lehetne rekeszteni, a jobb horrorjátékokkal. A feart soha nem is tekintettem horrornak, sima fps, az első részben, akkoriban még jó mi-vel és kész. Semmi különös, sőt.
  • 8.
    2011. 07. 07. 23:45
    "megyeklövökmindenretucatjáték"
    Az Ai-ról annyit, hogy nem egyszer közvetlenül előttem jelent meg egy katona (tehát nem szörny!). Ja, a szörnyeket nagyon könnyű úgy legyőzni, hogy elbújunk előlük (egyáltalán nem látnak), akkor megállnak, és előjőve a rejtekhelyünkről még viszonylag közel is mehetünk hozzájuk egy lövésre, meg sem moccannak - pedig hát akkor elvileg már rég észrevettek. Amúgy annyira lineáris, hogy egy kisebb doboz tetejére sem lehet felmászni/ugrani, ha nem része az útvonalnak...
    Sempron07: Vedd meg az első részt, mostanában nagyon olcsón láttam, ég és föld.
    kray: egyetértek!

    Ha nem "FEAR" lenne a játék címe, az értékeléssel tán még egyetértenék, de így nálam ez legalább -10%.

    Talán a legjobb jellemzés ez lenne: "A folyamatos lövöldözést semmi sem szakítja meg. Még a történet sem."
  • 7.
    2011. 07. 07. 23:27
    Amit én nem tudtam megszokni az Fettel kinézete Tök máshogy néz ki mint az előző részekben. Ha nem írták volna ki a nevét rá sem jövök, hogy az ő Amúgy nem rossz, de szerintem a FEAR 2 jobban nézett ki maxon mint ez.
  • 6.
    2011. 07. 07. 22:52
    grafikától tényleg nem estem hanyatt, főleg a GPU igény függvényében nem... Ezt a grafikát a 3850 tudta, most meg 6850 izzad tőle...
    Vhol mintha DX11-et is olvastam volna...na hát ezt a látványt DX9 is hozta...
  • 5.
    2011. 07. 07. 22:47
    Igen jó az ai, vannak szokásos bugjai, de sok helyen még az összes cod, battlefield, és CS után is mutattak kemény harcmodort. ugrálnak a szintekről, meglepnek, a semmiből, fogást találnak a legtapasztaltabbakon is.fedezékről fedezékre rohangálnak, felváltva támadnak, rendesen összejátszanak ellened.

    Én is ledobtam a láncot, hogy a rácsokon nem tudtam átlőni...fa tárgyakon át lehet, de ettől függetlenül gáz.

    Ijesztgetések terén a fear-nél mondj jobbat exec! Még mindig emlékszem mikor az első részben berohantam egy sikátorba egy tag után... odaérve sikátor üres... megfordulok és ott áll velem szemben...

    Elég egészséges harcokat lehet tolni sztem vele, az ellen élethűen sebződik, fejre, karra, lábra másképp reagál, és repkednek, ha kell Nincsenek bugyuta összecsuklások.

    Gépigénye viszont elég kemény, fullHD-ban a 6850-es kártya 100% terheltséggel maxgrafikán 30fps alá esik... ha kikapcsoljátok a vsync-et, és az élsimítást leveszitek "FXAA"-ra azzal meg lehet majdnem duplázni. 45-50 fps lesz, úgy már játszható.

    Stabilitással nem volt gondom exec.
  • 4.
    2011. 07. 07. 22:42
    -nem túl modern grafika (azaz tényleg néhol borzalom)
    -monoton
    -nevetséges ilyesztgetések
    -semmi köze kb az első két részhez
    -ez nem Fear
    -uninstall

    Nálam ennyi volt. Ja igen, nem próbáltam a kooperatív módot, meg a multit, de kb abszolút nem is érdekel. Nálam ez 65-70%
  • 3.
    2011. 07. 07. 22:27
    Máshol eléggé lehúzták a játékot.
    Szerintem a grafikája tényleg nem túl modern, de a látványvilág ezt kárpótolja.
    Nem játszottam az előző F.E.A.R.-ekkel, mint új játék - a mai tucat FPS-ek között -kellemes meglepetésként ért.
  • 2.
    2011. 07. 07. 22:19
    jó az ai? Elbújik a doboz mögé és lövi a saját dobozának a sarkát míg odamegyek és melee-ben megölöm. Másik nem ai dolog hogy az átlátszó rácsokon nem lehet átlőni! Mi ez 2011 ben? A CS-ben meg még sok másik játékban még a tárgyakon is át lehet nemhogy egy rácson. Nem tudtam, de éreztem hogy ezt mintha nem ugyanazok csinálták volna. Unalmas, érdektelen történet, az "ilyesztegetések" inkább röhejesek és erőltetettek mint félelmetesek, és többször restart-ra fagyott a gép a játéktól, uninstall lett a vége.
  • 1.
    2011. 07. 07. 21:58
    -Kooperatív mód