Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Evil Within – A gonosz megtestesült…

  • Dátum | 2014.10.26 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Shinji Mikami, a Resident Evil mindenható atyja, zseniális játéktervező. Róla nem illik csúnyát mondani ugyebár, hisz megvan a receptje a tökéletes horrorhoz. Az Evil Within pedig horror és Shinji Mikami nevéhez köthető, ergo nagyon jó. Vagy mégsem?


Ha létezik rossz első benyomás, akkor az nekem 100%-ban megvolt ezzel a horror-TPS-sel. Nem tudom milyen csődtömeg programozók dolgoztak rajta, de a történet ott kezdődik, hogy 2014-ben a PC-s változat nem tudja kezelni a QHD felbontást (2560x1440), maximum papíron, mivel ha azon próbálunk játszani, állandóan lefagy a játék. Nekem a 75. percnél és a 4. lefagyásnál kezdett gyanús lenni a dolog, ekkor visszalőttem Full HD-re és onnantól kezdve már csak nagyon ritkán fordult elő, hogy kilépett volna ez a csoda program. Ettől kezdve már csak annyi bajom volt az Evil Within technikai oldalával, hogy a nevetséges gépigényéhez, gyárilag 30 fpses korlátjához és az alsó-felső fekete csíkhoz olyan ronda grafika társul, hogy nagyjából úgy néz ki, mint egy PS3-as kezdőcím. Ja, az irányítás és a kamerakezelés sem teljesen 100%-os, ha már itt tartunk, és sajnos az első benyomásos sztorimnak még nincs vége:

Miután megérkezek 2 nyomozó társammal az előzetesből ismerős tömeggyilkosság helyszínére (természetesen egy elmegyógyintézetbe), egy átvezetőben elkap a gonosz és fellógat, mint egy disznót. Sebaj, levágom magam egy késsel. Rögtön az elején azzal indít az Evil Within, hogy megtanít lopakodni. Nagyszerű, gondoltam. Van késem, háttal áll nekem egy ocsmány hústorony, intézzük el. Elkezdek felé sündörögni, mire ő is elindul, hogy egy ronggyal elfüggönyözött szobában folytassa tovább az istentelenkedést. Pont a rongyfüggönynél érem utol, aminek az eredménye az, hogy én az égadta világon nem látok semmit, csak a feljövő ikont, hogy nyomjam a szóközt a ’stealth kill’-hez, vagyis a hátbatámadáshoz. A következő, amit látok, a töltőképernyő. Az a gyanúm, hogy valami nem jól sült el. Oké, próbáljuk meg újra, most azonnal elindulok, még az asztalnál elfogom a „kis” csirkefogót. Mögé érek és már nyomom is a szóközt, erre emberem bebújik a hústorony hónalja alatt és elvesz egy kulcscsomót a trancsírbajnok mellől. A dagi persze meglát és diszkréten levágja a fejem. Gyakorlott horrorjáték tesztelő vagyok. Cserkész becsszó. Milyen szerencse, hogy a töltőképernyőn tippek vannak: „Nem minden ellenfélen működik a stealth kill”. Tényleg? Hagyjuk a fenébe husit. Megvárom míg elsétál a függönybosshoz, lenyúlom a kulcsokat és keresek hozzájuk egy ajtót! Siker, találtam. Ezután egy kis lépcsőzés és egy rövid folyosó következik, majd scriptelt események sorozata, melyek abban kulminálódnak, hogy lecsúszok egy jópofa véres csúszdán, majd több hektónyi trutyiban landolok, tele csonkolt emberekkel. Igen, ez egy trutyis horror. Azok a kedvenceim…


De még nem akadtam ki teljesen, ahhoz az kellett, hogy a korábbi scriptelt események alatt lesérült lábával lássam közlekedni Castellanos detektívet, a mi főszereplőnket. Az a kevés hangulat is oda lett, és röhögőgörcs kerített a hatalmába. Ez az animáció nem sikerült túl jól, ráadásul jó sokat kell így mászkálni, míg elérünk valahova, ahol történik is valami. De szerencsére ami késik nem múlik, husimusi ismét feltűnik és ezúttal láncfűrésszel bizonyít. Minden tereptárgyat szétkap, amit lát. Milyen szerencse, hogy az öltözőszekrényekhez nem nyúl. Elvégre ott még rejtőzködhet is valaki…

Mielőtt azzal vádolnátok, hogy túl sokat lelőttem a játék elejéből, jobb ha tudjátok, hogy a fent leírtak még a főcímzene előtt történtek, a játék csak ezután kezdődik… hivatalosan. Legyen, kapjon tiszta lapot, kezdjük újra ezt a cikket!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2014. 11. 02. 18:07
    A játékot kipróbáltam, ahhoz képest ami itt a cikkben van leírva sokkal jobbat kapunk szerintem. Bár a sztori és úgy alapvetően az egész egy hatalmas agymenésként fogható fel, ami benne van az egész értelmesen lett megvalósítva. Vannak furcsaságok ez igaz, de azért ha akarja megtalálja benne az ember a szórakozását. A gépigény elviselhető. Laptopomon játszható az első patch után (vagyis eltüntettem azokat a csúnya csíkokat felül-alul), HD8750M-el.
  • 21.
    2014. 10. 29. 14:30
    Nekem tetszik a jatek bar a magasfelbontasban(2560x1600) egyszeruen meg nem birom rendesen kirakni full widescreen beallitasra. Talan majd egy patch utan. Atlagos geppel gyonyoruen fut. GTX 570 1080p minden high max aa-val 5x-6x fps ugy, hogy teljeskepernyon fut a jatek nem cinema gyari keparannyal. Ertelemszeruen a cinema gyari modban megtobb az fps(70-80). A videoban lathato fpshez 20-30 t meg hozza kell adni igy megkaphato a felvetel nelkuli fps. https://www.youtube.com/watch?v=eu-2_OXAQWA
  • 20.
    2014. 10. 27. 22:53
    Az én gépem 130 ezret sem ér, mégis lazán fut rajta fullon (motion blur kikapcsolva mert azt utálom).

    Játékról annyit hogy nagyon vártam, de sajnos ellaposodik mint az Alan Wake. Olyasmit vártam tőle mint a Resident Evil első részeitől (amiből csak annyi maradt meg hogy ajánlatos felgyújtani a hullákat) - de sajnos másban nem hasonlít.

    A régi Resident Evilek magával ragadták az embert az egész játék során, az egész történet és játékmenet szórakoztató volt. Ebben viszont csak mész, és mindig ugyanaz történik, jönnek a szörnyek és ki kell őket írtani. Az első óra után már annyira belejön az ember hogy már nem is megerőltető. Lopakodásra se nagyon van szükség mert elég könnyített a játékmenet a kevés lőszertől függetlenül is. Nem lett egy nagy eresztés, egyszer játszható.
  • 19.
    2014. 10. 27. 17:33
    A lopakodós részek szinte minden játéknál sántitanak valahol.Kipróbáltam ezt a játékot és mondjuk az elején már fura volt mikor osonok a bárdos csákó után és nem vesz észre pedig ott rohangálok mögötte. (direkt kipróbáltam).Már kkor gondoltam,hogy jajj itt bajok lesznek,aztán mikor kint voltam a szabadban és a csákó észrvett na mondom elfutok,így is lett de hiába futottam el valahogy tudta hova kell jönni pedig full sötétben voltam(na meg az észrevétel módja is érdekes).Ugyhogy igen erre a részére kelett volna inkább odafigyelni a készitőknek de nemtették.Jó játék lenne amugy de valahogy nem nyerte el a tetszésemet és örülök,hogy kitudtam próbálni..........tuti nem vételes...már a kukából is kiüritettem azóta.
  • 18.
    2014. 10. 27. 14:31
    Igen utána jön egy AC Unity, az alatt meg szétsül majd. Nem mintha meg tudna hatni egy tucatjáték gépigénye, de az általa leírt trend már érezhető. Mellesleg ehhez a játékhoz se érzem jogosnak a megkövetelt gépigényt, mert szép-szép, de inkább hangulatra, nem a nyers technikai megoldások miatt.

    Ráadásul az egyik legnagyobb technikai bakit pont ott követi el, ahol a legerősebbnek kellene lennie: a fény-árnyékok terén. Van igye a főhősnél egy lámpás, amit alaphelyzetben maga előtt tart. Az általa generált árnyék pedig így logikusan a főhős háta mögé vetül. Azonba ha előveszünk egy fegyvert a lámpás használata mellett, akkor a lámpás átkerül a karakter seggére, viszont az árnyék vetülete nem vesz 180 fokos irányt és ugyanúgy marad mögöttünk.

    Most ok, ez már kicsit kukacoskodás, de kicsit kiámbrándító is, mert ez az első 5 percben szemet szúrt és nem hiszem el, hogy a játékfejlesztőknek ez a kis baki ne tűnt volna fel...

    Ami viszont már gameplay szempontjából zavar, hogy az árnyékok és a fények tényleg csak dísznek vannak, az ellenfelek nem reagálnak rá és sokszor az adott megvilágítás semmit sem számít abban, hogy mennyire tudnak kiszúrni.

    Szóval a lopakodós rész egy kicsit kidolgozatlan lett, pedig ez a rész tudta volna legjobban növelni az adrenalint és a játékélményt.
  • 17.
    2014. 10. 27. 09:23
    Még jó, hogy azon a gépen nem volt vele gondod. Ami úgy kapásból egy kb 220e ft körüli gép jelenleg.
  • 16.
    2014. 10. 26. 21:24
    Irányítás vicces, jó sokszor sikerült amiatt meghalni, hogy pl lősz a távcsövessel, erre ez az ökör elkezdi tölteni, te közben már ugranál félre az ellenfél elől, és hasonlók.
    Félnem nem nagyon sikerült a játék alatt, ez köszönhető annak, hogy pl rögtön az arcomba tolják a vért az elején. Némi feszültséget adnak a lopakodós részek, a tűrhető boss-harcok, illetve az irányítás nehézsége (ez az utolsó inkább frusztráló).
    Ettől független szórakoztató a game, kellemesen beteg a látványvilág, és elegendően hosszú a kampány. Adok rá 75%-ot.
  • 15.
    2014. 10. 26. 20:55
    Végre egy kellően nehéz játék, a sok bugyuta "óvodásoknak való" kategória között. A Shadow of Mordor is jó, csak az a gond, hogy gyerekjáték végigjátszani, főleg a játék második felétől.
    Ez nem sétagalopp, van mindig más alternatíva, oda kell figyelni a munícióra, jól szét is kell nézni azokért stb.
    Örülök, hogy a "jumpscare" helyett egy sokkal komplexebb, atmoszférában erős játékot kaptunk.

    Most az egyszer nem értek egyet az itteni értékeléssel, nekem felüdülés volt a sok +3-as játék mellett.
  • 14.
    2014. 10. 26. 17:18
    Én megnéztem a végigjátszást a YT-on.
  • 13.
    2014. 10. 26. 13:06
    Valamennyit mindig is túloztak, ez egyértelmű. De ettől függetlenül adhatnának meg pontosabb specifikációt is. Sok potenciális vevőt pont ezzel riasztanak el a vásárlástól. Ha nekik ez megéri, csinálják csak. Én többnyire csak azt hiszem el amit a 2 szememmel látok. Nem mellesleg újra visszatérhetnének a játszható demók, ha valaki szeretne kipróbálni 1-1 játékot vásárlás előtt, vagy legalább benchmark verziót, ami ad némi rálátást szerencsétlen vevőnek, hogy mire számíthat. Minden esetre tőlem nem kap pénzt előre egyik kiadó sem, végeztem a látatlanban előrendelésekkel egy életre. Nem azért mert gyenge gépem lenne, hanem azért mert sokszor nem azt kaptam amit elvártam 1-1 címtől. Ha a kiadók szeretik maguk alatt vágni a fát, akkor csinálják csak. Csak aztán ne sírjon a szájuk hogy gyengék az eladások, meg perelik őket orrba szájba mondván "megtévesztették a befektetőket" stb.
  • 12.
    2014. 10. 26. 12:59
    A látvány értékelésében ugyanúgy benne van a technikai bakik, gyenge grafika és alacsony felbontású textúrák mellett a dizájn is. Nekem nehezemre esik jól értékelni valamit, ami gusztustalankodásra épít. Nem tetszettek az agyonkínzott, drótozott, többször átszúrt zombik és az sem, ahogyan halálnál feltrancsírozták a főhőst. Az Alien halál animációi fényévekkel jobbak voltak például.

    A fegyvereket valóban nem soroltam fel maradéktalanul, de nem éreztem úgy, hogy mindent le kéne lőni a cikkben! ^^

    A játék nem rossz, az 55% nem azt jelenti, hogy katasztrófa, csak azt, hogy középszerű.
  • 11.
    2014. 10. 26. 12:40
    ez a horror gépigény megadása mindig is így volt, szerintem.

    nem érdekli a kiadót, hogy milyen géped van - azért írják rá, hogy ne hőbörögjön senki.
    ha pl a mikró megsüti a macskát nehogy bepereld őket mert nem szóltak.
  • 10.
    2014. 10. 26. 12:03
    Nagyon nem értek egyet a kritikával és az itt hozzászólók többségével sem (akik valószínűleg nem is játszottak a játékkal). A tesztíró sem valószínű hogy végigjátszotta a játékot, nem említ pl. olyan fegyvereket amiket a játék második felében szerezhetünk meg.

    A hajmeresztő gépigényről annyit, hogy FullHD felbontásban egy 2.5-3 éves 6950-es videókártyával és ugyanilyen idős konfigon teljesen játszható. Egyáltalán nem zavart a 30fps limit a játékban, fel sem tűnt, csak ritkán lehetett tapasztalni 1-1 megröccenést.
    A grafikát kár szidni, ehhez a játékhoz látványvilágban, hangulatban pont passzol. Szerintem teljesen megfelel a játékhoz, nem egy csilli-villi Crysis az igaz, de nem is passzolna ehhez a címhez.

    A játék amúgy tényleg nem nyújt semmi nagyon kiemelkedőt, de van benne 1-2 durvább bossharc ami nagyon frusztráló tud lenni. Engem mindig nagyon zavartak az olyan ellenfelek akiket nem lehet megölni, menekülni kell előlük vagy újra megjelennek, itt van belőlük pár de ezért is "túlélő horror".
  • 9.
    2014. 10. 26. 11:53
    Kipróbáltam, de a gyári 30 FPS limittel számomra játszhatatlan ... Sajnálom a konzoljátékosokat akiket viszont rákényszerítenek. A gépigényét sem tudom hová tenni, a gépem papíron épphogy megfelel a minimumnak (I5 2500, 8 GB DDR 1600 Mhz, GTX 760 2 GB), mégis maximális beállításokkal fut. Kezd olyan érzésem lenni, mintha szándékosan adnának meg "horror" gépigényeket. Még a Shadow of Mordor is magasabb beállításokkal fut, annak ellenére hogy az előzetes gépigény ott is elég magasra sikeredett. Kíváncsi leszek majd az AC: Unityra.
  • 8.
    2014. 10. 26. 11:06
    Brave new nextgen. Se értelmes játékot, se normális grafikát nem kapunk csak horror gépigényeket és konzolokon is ugyanígy néznek ki, tényleg nem a hardverekkel van a baj.
  • 7.
    2014. 10. 26. 11:05
    Én egy i5 4670k + r9 280x-el futtattam a játékot 1080p-n 60 FPS-el és semmi gond nem volt.

    Egyébként valóban középszerű, egyszer jó volt végigtolni, főleg a nehézség miatt, de még egyszer nem esnék neki. Jah és gamepados a téma.

    A filmes fekete csíkok nem otrombák, gyorsan meg lehet szokni és elsősorban azt szolgálják, hogy minél inkább filmesebb legyen a hangulat.

    Nekem egy 6/10 ez a játék és azzal, hogy ronda a grafika nem feltétlenül értek egyet.

    Egyébként igen, ez eredetileg egy Resident Evil folytatás lett volna, viszont a fejlesztés során megváltoztatták az eredeti felállást.
  • 6.
    2014. 10. 26. 10:58
    Igazából itt még csak nem is a konzolok a problémák. Én azt hallottam, hogy ez egy sufniból előbányászott felmelegített cím. PS4-en ha beteszed a lemezt és nem adsz neki netet (vagyis nem frissíted a day1 tapasszal), akkor 15 fps-t alig hoz a játék!

    És ez a játék közel sem hozza a jelen generációs grafikát, mint mondtam, kb. ps3-as szint. A nyílt világú Infamous: SS köröket ver erre kinézetre. Arra még PC-n sem panaszkodnék, de hát istenem, a Sucker Punchnál vannak programozók...
  • 5.
    2014. 10. 26. 10:11
    A teszt alapján (legalábbis az első oldaláról) valamiért a Deadly Premonition ugrott be...
  • 4.
    2014. 10. 26. 10:09
    Végre egy igazságos kritika. Köszönjük.
  • 3.
    2014. 10. 26. 10:01
    Nem értem ezt a játék ipart,egy ilyen gépigénnyel rendelkező játéknak Crysis 3 szintű grafikát kellene hoznia ehhez képest csak az effekteket lehetne "jónak" nevezni.meg se közelíti,crysis 3 elmegy 35-40 fps el egy integrált hd 4600 al is, ez viszont sokkal gyengébb grafikával agyon butítva is csak döcög vele,a hardverekkel amiket igényel és ilyen grafikával főleg hogy zárt helységekben vagy többnyire,átlag 100 fpst hozni kellene..itt vagy magasról tesznek a pc-re amit kétlek,vagy nagyon is profi módon optimalizálnak csak hogy az ellenkező irányba hogy minél nagyobb legyen a gép igény,így hiába van 200 ezer fft-os géped a konzol szintjén ragadsz néhány játéknál,ami arra késztet hogy megint újíts a gépen,és a konzol sem tűnik olyan gyengének mint amilyen,egy komolyabb géphez képest,pc egy generációval előrébb tart mint a konzol szerintem.. de ha ez a hatalmas különbség meg látszana akkor senki nem venne konzolt a pénz pedig a konzolban van nem a pc-ben.
  • 2.
    2014. 10. 26. 09:27
    Jesszusom, nem számítottam rá, hogy ilyen tré lesz. És én még fontolgattam, hogy kipróbálom.
  • 1.
    2014. 10. 26. 08:22
    Már a 30 fps cikknél rámutattam, hogy árához, gépigényéhez, stb. képest egy sablonoktól nyüzsgő, közhelyes halom fos ez a játék. A fenti értékelés technikai oldaláról is bemutatja a problémát